Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Faller Car System
Nem vagyok egy sértődős ember. Az ötletemet, amit írtam, csupán azért vetettem fel, mert ez megoldja a "kritikus első híd" hibáját. Persze, egy percig sem állítom (állítottam), hogy jobb, mint a FCS (hogy a bevált rövidítésnél maradjak!
![]() A kacsázás - amint azt az ötletemmel kapcsolatban az első pillanattól emlegettem - valóban probléma, de (sztem) nem kiküszöbölhetetlen. Norberto! Azért álltam elő éppen az ötletemmel, mert a FCS ( ![]() De visszatérve a FCS megoldásához: Tulképpen mi a probléma? Az első hídnak kell, hogy legyen difműve is? Vagy a feladata "csak" az, hogy átvigye a motor nyomatékát a kerekekre? Illetve ezen kívül még a kormányzás, természetesen. (Bár, megjegyzem, számomra nem volt teljesen, és 100%-osan világos, hogy hogyan is "különbözteti meg" a rendszer a klf. mágnesekkel egymástól a buszt, autót, illetve a két másik járműtípust... ![]() ![]()
Az FCS-ben az eddig megoldatlan probléma egyedül az első híd, aminek csupán "forognia" kell. Tehát tudjon kanyarodni az autó. Ennek a hídnak az elejére van elhelyezve egy mágnes, ami a kormányzást "vezérli". Csak ezt kell megoldani.
Ill. szvsz csak ezt kell, mert a hátsó tengely meghajtása egy szimpla motorral gyerekjáték az első híd megvalósításához képest. A mágneses megkülönböztetésre visszatérve: Megáll a jármű pl. egy kereszteződésben és ott, ahol mágnes lehet (bal oldal ill. jobb oldal, tehát a nyomvonal két oldalán) reed reléket kell "telepíteni". Vegyünk példának egy egyszerű vezérlést. A kereszteződésből három irányba lehet menni. Balra a raktárak felé, egyenesen a McDrive-ba (mcdonald's powa ![]() Ha bejön egy busz, akkor a reed-ek közül csak a jobb oldali fog bekapcsolni és a kereszteződésben lévő váltó tudni fogja, hogy a jármű egy busz, aminek a buszpályaudvaron a helye és arra fogja irányítani. Ha egy teherautó érkezik, akkor ott csak a baloldalon lesz majd "aktív" a reed és a rendszer tudni fogja, hogy egy "teherszállítmány rendel a raktárba". És az autónál is hasonlóan alakul majd az érzékelés, ill. a nem érzékelés, mert ott nem lesz mit, és ebből a rendszer következtet, hogy éhes a júzer. ![]() Remélem érthető voltam! Ha nem akkor szólj és megpróbálhatom másképp esetleg egy ábrával. Üdv: gerpetya
OK, ezt - mostmár - értem. Csak az nem villany már, hogy a FCS-ben mi végzi a jármű "kormányzását", azaz, hogy tulképpen mi jelöli ki az útvonalat?
![]() ![]()
Bocs, :lama: vagyok! Most olvasom, hogy lágyvas a "sín", és permanens mágnes vezeti az útvonalon a járgányt!!!
![]() ![]()
én nem vagyok nagy vasút modellező, de érdekel a téma. Leírná nekem valaki, hogy "pontosan" mekkora egy ilyen H0-ás méretű személyautó, busz? tehát szélesség, hosszúság ,magasság thx
Egyébként van egy "jó" "öntési" technikám kis dolgokhoz, . (amikkel jelenleg fogaskerekeket "öntök") mert uyge Norberto írta: Idézet: „most azt találjuk ki, hogyan lehetne egyszerűen, olcsón, jó minőségű alkatrészeket/autókat/kamionokat legyártani otthoni módszerekkel!”
Naaa!!! Ez a nagyon jó öntési technika nagyon-nagyon érdekelne
![]() Én csak annyit tudok a H0-ról, hogy ez egy 1:87-es méretaránnyal rendelkező rendszer/szabvány. Idézet: óó, ez jobb mint ha egy méretet írtál volna le, így bármit kiszámothatok, thx!„Én csak annyit tudok a H0-ról, hogy ez egy 1:87-es méretaránnyal rendelkező rendszer/szabvány.” "öntési" technika: ami kell: fugaszil, szilkonzsír, megszáradós gyurma/gipsz, valamilyen anyag ami megszilárdul, de elég folyós alapból. inkább leírom, egy pl-n kersztül hogyan csinálom a fogaskerekeket: beszilikonzsírozom a fogaskereket, egy kis bigyóba nyomok fugaszilt majd abba a fogaskereket, jól megnyomkodom h buborékok ne legyenek, fogak közé is jól bemenjen a fugaszil. megszárad. kiveszem abból a bigyóból majd a rugalmas fugaszilból kiszedem a fogaskereket. Kész is az "öntő"forma amit visszarakok a bigyóba és belenyomok fémragasztót (Tytanium 5 epoxy, drága, de brutál erős) megszárad és leszedem róla a fugaszilt, újrafelhasználható az ötőforma. Az a bigyó egy kb üdítöskupak méretű "tálka"A megszáradós gyurmát azért írtam mert abból lehetne kocsit gyúrni (karosszériát) és arra rá a fugaszil... Hát ennyi az én nagyon jó "öntési" technikám . Ha valami extrább dologra gondoltál akkor sorry...
ja meg arra gondoltam hogy mi van kanyarodásnál az indexszel? Úgy lenne az igazi h amikor kanyarodni akar a kereszteződésben akkor indexszel...
![]() ![]() , bár szerintem megvalósítható H0-ás Skoda Octavia (ezt dobta ki elsőnek a gugli): 51,8mm*19,9*16,4mm lenne, hát nem nagy...
Ez a fugaszil nevű anyag mennyibe kerül egyébként? És merrefelé lehet beszerezni?
Illetve mi a helyzet azzal a brutál erős "epoxy-gyantával"? Olyat merre és mennyiért lehet beszerezni? Milyen kiszerelésben adják? Egyébként nagyon jó az ötleted, ki kéne próbálni élesben és nagyban ![]()
Több mint 5 centi hosszú?
Az nagyon is jó! Abba még egy dual procis alaplapot is beszerelhetnénk! ![]() Összvissz az aksinak és a motronak kell hely. (a reed az elhanyagolható méretű) Vhogy az első hidat kéne összehozni. Lehetne önteni, de akkor kéne egy FCS-es jármű, amiről mintát veszünk. Vagy vmi hasonló ötlet?
árakat néztem.. egy Porsche-ét is megkapsz ~900Ft-ért. Tény, hogy a gyárnak az ár tizedébe sem kerül az előállítása. De ha megveszed akkor nem kell időt tölteni a házi előállítással ("öntés", festés) és mivel az idő pénz jobban jársz ha megveszed...
mit akarsz önteni a hidat?
![]() ![]()
Viszont ezzel a módszerrel, ahogy te is mondtad, vagonokat is lehetne készíteni...esetleg mozdonyokat. Ezek meg ugyebár nem beszerezhetőek 900 forintért...
Az FCS az a Faller Car System...magyarul: kanyarodó modellautók. És ezen autók első hídját akarnák ezzel önteni (magyarul azt a részt, ami kanyarodik).
én az első hiíd elkészítését nem mondanám nehéznek hiszen annyira kicsi, hogy a kicsiség miatt egyszerűbb megcsinálni mint mondjuk 5*akkorába, alig kell hozzá pár dolog.. én nekem most fő alapanyagnak a nyáklamp jutott eszembe, meg a gamekapocs..
![]()
azt műgyantából szokták ha jól emléxem, láttam valahol egy módszert ahol házilag öntik a mozdonyokat.... megpróbálom megkeresni azt a lapot..
Köszi, annak nagyon tudnánk páran örülni
![]()
bocs, de nem találom, úgy emléxem magyar volt...
Valamikor ez Ötletmozaikban volt erről szó. Ha emlékezetem nem csal, akkor két, egymást követő számban volt. Az egyikben a formakészítés (egy kaucsuk-alapú, gumiszerű maszat, ami kiöntés után ugyan úgy felvette a mintadarab alakját, mint az általad javallott fugasil, és soxor fel lehet használni. A másik része a dolognak egy - ha jól emléxem - 2komponensű műgyanta anyag, amit melegíteni kellett. Az egyik volt a bázisanyag, a másik az edzőszer. Ha nem kevertél hozzá színezőt, akkor átlátszó, üvegszerű maradt, viszont színező anyaggal lehetett gyakorlatilag bármilyenre (nem áttetszőre is!) színezni. Illetve talán 2, különböző edző anyag volt, egy átlátszó, meg egy "tejopál". (Ez már nem 100%, elég rég volt!)
Na, szóval egy volt munkatársam ilyen módszerrel "sorozatgyártásban" készítette az 1047-es gépekhez a TT méretű kasznit, otthon. (Talán a Fuggerth részére? Nem tudom.) Nekem mutatta, hogyan készül, persze, nem a "főzést", hanem a mintát, a sablont, a kész testet, stb. Az a bajom, hogy valahova úgy eltettem azt az újságot, amiben a műgyantás részről szóló cikk volt, hogy ne vesszen el, hogy azóta se találom... ![]() ![]() ![]() ![]() A másik (a gumimintás) cikk megvan, elvben, szkennelve, ha megtalálom, becsatolom. (Közben leltem egy netről szedett cikket, a műgyanta-öntésről, míg a másikat kerestem ![]() Hát, nem lelem az öntőformás cikket... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
műgyanta topic -> 3. lap 2006. feb. 23-ai 2. hozzászólásodban van amit keresel sztem...
![]() ááá, szerintem pontosan ugyanazt a leírást láttam, képekkel együtt vhol ami a .doc-ban van! Úgyhogy Norberto azt nézd meg! ![]()
Na?!
![]() ![]() szerszmok: lombfűrész, reszerlő, fúró, kalapács, pici satu. Ezek nekem mind megvannak (bár most szakadt el az uccsú fűrész"lap" a lombfűrészemhez...), de nemhiszem, hogy megcsinálom, mert se H0-ás autóm, se terepasztalom... ![]()
És ezek az egyes alkatelemek milyen részéhez kellenek? Mire kell a gemkapocs? És mire a rézdrót? Az a mágnes nem lenne túl nagy?
![]() S a vékony és vastag NYÁK-lap? Az autó testét faragnád ki belőlük? Idézet: neeem, csak a hídra gondoltam, nem az egész kocsira. „Az autó testét faragnád ki belőlük?” gemkapocs: ez lenne a tengely a keréknek. rézdrót: vastag (1mm) drót, ebből lenne a függőleges tengelye annak a résznek ami a kerék tengelyéhez csatlakozik. azért réz, mert szét lehet lapítani a végeit és akkor nem esik ki a lyukon... , de már rájöttem, hoyg ez nem szükséges hiszen ha nem fúrom ki a nyáklapokat teljesen akkor sem tud kiesni a tengely.. -ja a mágnesnél csak most láttam, hogy a 10x5öset linkeltem be, nem azt akartam.. nekem 9x1-es és 4x5-ösem van itthon (ha nagy ellehet törni, reszelni is lehet...) NYÁKlapok: vékonyból a alsó, felső "híd", az "összekötő", vastagból amiben benne vana a kerék tengely. lerajzoljam??? ![]()
Igen! :yes: Légy szíves
![]()
ittvan:
![]() [pic]http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?fn=9d3e3fc2abccd54...1c.JPG[/pic] sztem minden 1értelmű.. (azért: zöldek összeragasztva, vannak, szürke a mágnes, a bordók a kerekek tengelyei. )
ja ez openoffice: draw, meg paint
![]() ![]() ![]() ![]()
Nájsz az ábra!
Egy vmin még gondolkozni kéne! Ennek a szerkezetnek olyan érzékenynek kell lennie, hogy a mágnes el tudja forgatni, de a mágnes viszont ne "taptadjon" le az útra. (Szóval híd érzékeny, mágnes erős de nem annyira) Ezt csak azért írtam, mert akkor így kéne megválasztani az anyagot, vagy esetleg bekenni vmivel.
kösz...
igen ez így van, könnyen mozgónak kell lennie, lehet hogy a lilát, a nem a mágnes felöli oldalát is meg kéne hosszabítani és kis ólmot rakni súlynak, hoyg kiegyenlítse a mágnes súlyát meg ugye a vonzóerejét.
most, hogy így elővettem egy vonalzót és néztem azt a 2 cm-t ahová kell hogy ez beférjen... nem kell hogy nyák lap legyen, az vastag, ilyen kis vékony műanyagból kéne csinálni az alsó, felső zöldet. a kék meg a középső zöld lehetne vékony nyáklap (vagy bármi ~1mm vastag szilárd anyag) mert abba azért bele kell fúrni egy tengelyt. A hátsó összekötőnek(barna), a lilának is "erős" -nek kell lennie.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |