Fórum témák
» Több friss téma |
Bővebben: Norm
Bővebben: ELM Mamba-t nem fogod tudni letölteni,max megvenni valakitől feketén. hirtelen ennyit tudtam segíteni. beállítással kapcsolatban vannak akik jobban értenek hozzá nálam.
Letőltöttem a Norm féle programot tök jo csak nem tudok benn semmit se csinálni
![]() Probálok valamit rajzolni akkor a freams eket 2 sével lépteti meg amit előzőleg megcsináltam azt nem hajtja végre meg nem jegyzi meg ![]() Valaki nem tudná leirni a lépéseket vagy hoogy álljak neki? előre is köszönöm dmc
sziasztok!most kezdtem építeni egy lézershow-t és azt szeretném kérdezni hogy meg -e lehet azt csinálni hogy a zenéből adódó mély hangokra kpcsoljanak a motrok működésbe és ne legyen összökötetés az erősítővel csak a rezgéz / hang!ne persze lenne egy kapcsoló amit ha átkapcsolok akkor kézi vezérlés és a potikkal álítanám a motrok fordulatát!na de ezt már már megtudom csinálni!ha valaki csinált valami hasonlót az írjon köszi!
Sziasztok!
Ma nem mentem suliba mert lebetegedtem így gondoltam hogy bekötöm a potikat és a motorokat a PIC-es motorszabályzóba és beüzemelem de probléma adódott... Csatolom az összes dokumentációt, amiből építkezhettem. Az a problémám, hogy 9V-ot adva a kapcsolásra a nem működik, nem forog a motor, igaz, csak 1-et kötöttem be. A kapcsolót hiába állítom, hogy manuális vagy a pic vezérelje, nem forog a motor. Mi lehet a probléma?
Mérd meg tápot a PIC 14 -es lába és 5-ös lába között.
Ha ez jó akkor nézd meg hogy a PIC 4 -es lábán van-e 5V mert ha nincs akkor nem indul a pic. Ha ezek rendben vannak akkor a a PIC 14, 7,8 as lábhoz tegyél egy ledet , egy 470 ohmos ellenálással a GND -re és nézd meg hogy változik-e a fényereje. Ha változik , akkor van jel a kimeneten akkor a Q1 Q2 Q3 nál vagy a motoroknál van a probléma. Ha nem akkor a PIC-ből nem jön ki jel.
Oké, köszi a tippeket, kipróbálom a leírtakat, még annyi, hogy az MC78M05 az iszonyatosan melegszik. Tudom hogy el kell disszipálnia a hőt meg minden, de 3-4 másodperc alatt annyira felmelegszik, hogy megfoghatatlan, akkor is ha 6V-ot adok a kapcsolásra. Most tettem rá egy kis bordácskát.
Még annyi az észrevételem, hogy ez egy kép, amit az eredeti készítő csinált a beültetett nyákról, de van pár dolog, ami nem egyezik meg az általam elkészítettel.
Az 5-ös és a 14-es láb között nincs semmi
![]() A 4-es lábon 0,05V van.
Akkor vedd ki a PIC-et , gondolom foglalatba tetted.
Nézd meg melegszik-e még 7805. Ha igen akkor zárlat van valahol. Addig mig nincs PIC 5 és 14 lába közt meg az 5V addig nem fog menni. És a 4-es lábon is 5v körül kellene lennie. Ha zárlat van keresd meg és szüntesd meg, ha megszünt szerintem meg kell hogy legyen a táp a PIC lábai közt. A panelon kövesd végig vezetéseket, a kapcsolási rajz alapján. Remélhetőleg nem a PIC-en keresztül van valami zárlat ......
Természetesen foglalatba tettem. Most ébredtem fel, még az este folyamán megcsinálom amit javasoltál. Köszi a tippet, nemsoká meg is nézem.
Átnéztem a panelt már sokadjára, megint nem találtam rajta semmit, ezért megnézettem laikus családtaggal, aki egyből kiszúrta az ici-pici porszemet a gépezetben... Igen, zárlatos volt Viszont még mindig nem működik, msot végigcsinálom azokat a lépéseket, amiket doszo írt le. Addig eljutottam, hogy a PIC 5 és 14. lábán van 4,98V és a 4. lábon is megvan.
900 Ohm-os ellenálláson keresztül (gondolom bőven belefér ez az eltérés, csak azért kell, hogy ne nyírja ki a ledet) nem világít egyik kimeneten sem a led.
Ahova a kapcsolót kell kötni, arra a 3 kivezetésre... azt fel lehet cserélni? Olyan kapcsolóm van ami 2 állású és 3 érintkező van a kapcsolón. Ahogy a panelen is van, a középső kivezetést a kapcsoló középső érintkezőjére raktam, alsót alsóra, felsőt felsőre. Esetleg ezzel lehet variálni?
Meg kéne nézni hol volt a zárlat.
Mert ha ugy zárlatolt hogy keresztül ment a PIC-en akkor annak annyi.
Megnézem, bár nem tapasztaltam a pic-en semmi féle melegedést, sem a jellegzetes szagot...
Most Zenetom-ra várok, hogy ő is elkészítse a nyákot és kipróbálha, hogy nála működik-e Szerk.: Csatolom a képet, ahol a zárlat helyét feltüntettem. Ez az alkatrész felőli oldal! Még délután észrevettem 1 kétes esetet, megkapartam, de arra márnem emlékszem, hogy hol volt.
Megismételtem a méréseket, 5-14-es láb között 4,78V
4. lábon GND-hez képest 6,2V Világítani még mindig nem világít a led a ,egadott lábakon. Lehetséges, hogy tönkrement volna a PIC? Egyelőre várok Zenetomra, hogy ő is elkészítse az áramkört és leírja a tapasztalatait.
6V nem tudom hogy kerülhet oda (4-es lábra) mikor keresztül megy a diódán és 10k ellenáláson.
Elvileg kevesebbnek kéne lennie mint 5 V. A panelterven nem látni hogy hova mennek vonalak, nézd meg hova vezet az a vonal amivel lezárlatolt. Ha bemegy a PIC be lehet hogy vége van neki. W1-W2 milyen állásban van ? Mert ahogy nézem rossz jumperolás esetén a 12V visszakerülhet az 5V -os áramkörbe is.
Szevasz !
Most vettem észre hogy a válaszom nem kerültbe valamiért a topikba.Én válaszoltam Neked (362777-re),hogy megnéztem a listát amit küldtél és a 90S2323-at nem találtam rajta csak 2313-at ill. 2333-at ettől még menne a dolog? Sajnos nem értek hozzá.Nagyon kellemetlenül érzem magam ,hogy eddig elkerülte a figyelmemet, hogy nem kaptál választ. Bocsánat. Üdv : nagy hoho
Szerintem nem menne.
Lehet hogy legjobb lenne az AVR topokban felvetni a témát. Utánanéztem STK-500 -as programozóval már meg lehetne csinálni a dolgot. Ha nagyon nincs senki elkészítem és felprogramozom neked.
Mostmár kezdem azt hinni, hogy kinyírtam a PIC-et...
Találtam egy másik hibaforrást is. Photoshoppal összeraktam nyák és az alkatrészrajzot meg bejelöltem a zárlatok helyét és igen a pic benne van...
Helló !
Köszi a gyors választ miattam ne csinálj egy STK 550-at. Már írtam az AVR topikba is és tegnap jött egy privát válasz meglátom mi lesz belőle.
Nem tudok mit mondani , a az általad bejelölt zárlat pont a + és gnd közt van. Lehet kiment a pic de lehet nem, az is lehet hogy a hex ami a weblapon fent volt alapból nem müködöképes.
Lehet a legjobb lenne megvárni zenetom mestert hogy nála mit produkál.
Igen, azt mondta, hogy a jövőhéten elkezdi. Remélem így is lesz mert nagyon kíváncsi vagyok rá.
Remélem nála működni fog! Szerk.: Meg remélem, hogy nem olyan tempóval dolgozik mint én mert akkor várhatok még a tesztekre hónapokat is
Heló
Ha jól emlékszem Te mutattál itt képet, és rajzot műanyagból esztergált galvóról. Beszéltünk privátban is, én csak egy sima open loop galvót szeretnék építeni. Te mivel ragasztottad fel a hengeres testre a panel "csévetestet"? A visszahúzó mágnest hova kellene ragasztanom? A DAC-om DAC0832-vel van, az erősítő LM3886-ttal. Szkópon nézve tökéletes az ábra, a probléma ott van/volt, hogy a tekercsek csak 50 menetesek voltak, 0,4-es dróttal, így nagyon kicsi volt az ellenállása, nagyon gyorsan felforrósodott az erősítő hűtőbordája, kisebbre véve a kimeneti jel amplitúdóját már nem melegedett annyira, de akkor meg nagyon pontatlan volt a kép. (még egy kört sem tudott rajzolni) Ma szétszedtem, nagyobb csévetestet készítek, és keresek vékonyabb drótot, szeretnék legalább 100 menetet feltekerni.
Üdv tomi!
Én a csévetestet sima pillanatragasztóval ragasztottam fel utána hogy 100 % legyen a stabilitás még át lehet kenni bármilyen kétkomponensűvel. A mágnest meg úgy állítottam be hogy persze akkor még kívülről mert műanyag burkolat volt a tekercstest körül, Odatettem a mágnest és elindítottam egy sima vonalat és addig mentem ide oda körbe a mágnessel amíg a legnagyobb szögben kilengett a galvó akkor van jó helyen a mágnes. ajánlom a 1,3 ,as huzalt és legalább 2 ohm legyen az ellenállás. A képen az a műanyag csak a bele volt a galvónak a külsőrésze vasból van mert ha closed looposnál kívül nincs semmi körülötte akkor elég csúnya az ábra mert szétesik. az open looposnál mindegy mert a mágnes elég erősen tartja .
Jajj... még most tűnt csak fel, hogy W1 és W2 1-1 jumper, de én egyiket csam kötöttem be, mármint nincs rátéve a tüskére a jumper. Ha 5V-os motorjaim vannak, akkor W1-re vagy W2-re rakjam a jumpert?
A csatolt állomány bal alsó sarkában van említve valami, de nem nagyon értem, hogy az most mi, hogyan lenne...
Ha 5voltos a mocid akkor a
W1-esre tedd! ( tehát azt zárd )
Szuper!
Így forog a motor, a potival tudom állítani a sebességét, de amikor átkapcsolom a kapcsolót a másik állásba akkor ugyanúgy forog tovább és akkor is tudom állítani a motor sebességét. Az egyik állásba a PIC-nek kellene vezérelnie.
Pedig ha rajzot megnézed láthatod hogy potik a PICbe mennek be. Vagyis már a motorok sebsségszabályzását is PIC végzi.
Most probálj meg egy ledet betenni a PIC kimenetére és néz dem hogy változik ha potméterket forgatod illetve ha autómata módban van. Nézd meg hogy ha autómata módba kapcsolod akkor a PIC 3-as lábán mekkora feszültséget mérsz. Ha itt 5V körüli éték van akkor jó kapcsolód, ha nem akkor valahogy nem jut el idáig az áram.
Oké, holnap megcsinálom a javasoltakat és beszámolok a fejleményekről. Köszi a tippeket!
A PIC 3. lábán 0V-ot mértem.
A 7. lábra rakva a ledet, nem történt semmi. Ha a 8. lábra tettem akkor villogott a led, körülbelül 1Hz-cel, de nem reagált semmire. Ezt úgy értem, hogy mindegy milyen állásba volt a kapcsoló és, hogy melyik potit tekertem fel maxra vagy minimumra, a villogás üteme nem változott. A 14. lábon pedig folyamatosan világított, itt sem reagált semmire. Szerk.: Bekötöttem mind a három motort, manuálisan tudom őket szabályozni, de semmi nem történik a kapcsoló átkapcsolásakor.
van egy 1 mm-es tükröm ami téglalap alakú és 60 mm x30mm-es méretú felületgőzölt tükröm.
Amitől megválnék mindössze 4500 ft-ért postával együtt. Ha kell méretre is vágom ha kell és nagyonsok galvóra és lézer tükrözésre elég. nagy tisztaságú profi tükör . Priviben várom az érdeklődőket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |













