Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   20 / 156
(#) zolika60 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
Azt nézted már, hogy van -e rendes testje?Mérj ellenállást az akku negatív pólusa és a generátor háza között. Ha 1-2 ohm nál többet mérsz akkor megvan a hiba. A kommutátort szabályoztasd fe egy esztergályossal, hogy ne koptassa félre a szénkeféket.
(#) zolika2108 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
a test megvan.
a csúszógyűrűkkel sincs gond szerintem.
igaz azt elfelejtettem írni,de csak abban a szabályzóban koptatja félre a keféket amelyikben kicseréltem.az összes után gyártott szabályzón úgy kopott a kefe ahogy kell.
(#) potyo válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
Akkor lehet, hogy ott a kefetartó hibás, és nem jól nyomja rá a keféket a gyűrűkre, azért kopik félre, vagy esetleg a kefék nem belevalók.

A testvezeték mérésére ellenállásmérés nem jó, mert egyrészt az egyszerű ellenállásmérő 1 ohm alatt már nem használható, másrészt ha ott 1 ohm ellenállás megengedhető lenne, akkor már 10A áramnál 10V esne, ami ugye nem reális, harmadrészt járó motornál a rezgés miatt is lehet bizonytalan az érintkezés. Tehát inkább járó motornál, felkapcsolt világításnál mérj feszültséget a generátorház és az akku minusz között. Egy-két tized volt lehet, több nem.
(#) zolika2108 válasza potyo hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
járó motornál,felkapcsolt világítással 0,02V a feszültség az akku negatív és a generátor ház között.
a félre kopás szerintem is a kefe tartó miatt van.
(#) zsoltee0001 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
Szia

Csapágyak milyenek? azt kellene megnézni, hogy megfeszített ékszíjnál nem üt-e a csúszógyűrű!
Valami oka van annak, hogy túl gyorsan kopik a kefe, attól mert utángyártott még nem lenne oka rá. Gondolom a gerjesztőtekercset már kimérted.
Testkábel és a többi kábel jók?
üdv

(#) zolika2108 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
a csapágyak ki lettek cserélve nyáron.és nem gyorsan koptatja a kefét hanem az orosz utángyártottból amit átraktam a gyári fesz szabályzóba azt félrekoptatja,mert nem tökéletes bele az a kefe.a test jó.a gerjesztőtekercset néztem.az jó
(#) zsoltee0001 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
Akkor félre értettem, elnézést.
Ha kefe kell van egy ötletem:
Szerezz régi zsigulihoz való kefetartót, abból szedd ki a keféket, és csiszold mértetre, és azt rakd be.
Az még külső szabályzós volt, tehát megkapod pár száz forintért
(#) zolika2108 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
hát igazából már nem tudom mi kellene nekem
mert ha az a szabályzó van benne amelyikkel jól működik a töltésjelző lámpám(abban lett kefecserélve) akkor viláígtással leesik a töltés.az utángyártottakkal stabil a töltés alapjáraton is,csak azokkal nem alszik el a töltésjelző.ezért írtam ide,hogy mit kellene csinálnom.a gerjesztőtekercset,diódákat,testelést mértem az jó.
szivem szerint kicserélném a szabályzót de mivel az már az 5. lenne(3 orosz utánygyártott és egy angol utángyártott) és mivel csak papriom van erről a szakmáról,de a tudás az elég hiányos gondoltam segítséget kérek.lehet megpróbálom majd ezt amit írtál,bár nem hiszem,hogy a megfelelő kefe megoldja a világítással alacsony töltés problémát.
(#) akos70 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
Hello! Rákérdeztem, most épp csak orosz (vagy ukrán?) volt nekik, de biztosan lesz még!
Ha sürgös, és biztos vagy benne, hogy a feszszab a bünös, még megoldás lehet az is, hogy egyet (ami biztosan rossz) szétszedsz, és átalakitod külsö szabályzosra, abbol nagyobb a választék.
(#) zolika2108 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
én arra gondolok,de egy ideig még kihúzom ezzel szerintem.vagy ha más nem keresgélek online boltokban.
köszi,hogy megkérdezted.
(#) akos70 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 19, 2009 /
 
Nincs mit, ha nem találsz, 1-2 hét mulva megint megkérdezem, mert szokott tartani belöle.
(#) zolika2108 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 20, 2009 /
 
rákérdeztem egy Pesti boltban és ott azt mondták,hogy régen volt Remix néven gyártotta egy cég,de már úgy tudják nem létezik ez a cég.
nézetlődtem és olyat találtam egy online boltban,hogy rotex sbr.műanyag házas ez is de nem hiszem,hogy ez lenne a magyar amit írtál.vagy mégis?
(#) akos70 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 20, 2009 /
 
A Remix név biztos hogy ismerös, a másikra nem emlékszem. Szoval már nem gyártanák..?
(#) zolika2108 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 20, 2009 /
 
azt írták.nagyon remélem,hogy ők tudják rosszul,mert az orosz és az angol ugyan azt csinálja,szóval szerintem mind a kettő hulladék.
(#) antalautovill válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 20, 2009 /
 
Szia!
Próbáld meg kimérni a gerjesztődiódákat, azok birizgálják a szabályzót, és lehet, hogy megszűnik a sok fesz.szab. csere. A másik: általában mindenki a gen. test körül tapogat, ami helyes, viszont gondolni kell a töltőáramkör másik végére is, hogy az akku+ és a gen. töltőkivezetése között is korrekt legyen a kontaktus. Ez általában a gyári + akkusaru cseréjénél fordul elő, amikor a generátorhoz menő töltőszálat hanyagul rögzítik a saruhoz
(#) akos70 válasza antalautovill hozzászólására (») Okt 20, 2009 /
 
Igen ám, de ha a B+ akku+ közötti kontakt hibás, akkor ennél a rendszernél a visszajelzö nem jelez hibát. Még akkor se, ha le van szakadva a vezeték. Neki meg világit a lámpa, de a töltöfesz megfelelö.
A diodák vizsgálatát én is javasoltam, de már tul van rajta.
(#) zolika2108 hozzászólása Okt 21, 2009 /
 
az akkusarukat már átnéztem,megtisztítottam bár nem is voltak igazán oxidosak.
ma megint másik kefét raktam be másik rugóval és így egész jól állnak a kefék.már egy pillanatra azt hittem,hogy jó is lesz,de akkor egy új jelenségre lettem figyelmes.vagy lehet nem új,csak eddig nem vettem észre.
hidegen alapjáraton továbbra sem tölt rendesen,viszont amint eléri a motor az üzemi hőmérsékletet alapjáraton a távolságit rákapcsolva egy pillantra kivillan,majd elalszik a töltésjelző és megfelelő a töltés.alapjáraton tompítottal is kevés a töltés(nem attól jön meg a töltés,hogy a motor melegedésével megnő a fordulatszám).arra gondolok,hogy a hő hatására valaminek változik a vezető képessége és így változik a gerjesztés is és mivel azokkal a szabályzókkal amikkel nem működött a kontroll lámpám a töltés állandó volt hidegen és melegen is ezért nem gondolom,hogy a tekercsek vezetőképessége változna ekkorát így újra a gerjesztés felé tapogatózok,de lehet ez hülyeség.
ja és még valami amitől lehet sokan a falra másznak majd,de már teljes a káosz nálam.szóval jól gondolom,hogy a gerjesztődiódák is a dióda hídban vannak?mert én eddig azt méregettem és ott az összes diódánál azonos értéket kaptam.
(#) akos70 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Jol gondolod, az a 3 kicsi lesz a gerjesztödioda. Cserélhetök szükség esetén.
(#) zolika2108 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
ok.holnap újra megvizsgálom.kb mennyit szabad neki változni hő hatására?
és hogy hű legyek magamhoz és továbbra is szabályzózzak...
az előfordulhat,hogy a gerjesztő dióda jó,de a szabályzóban nő vagy csökken valaminek az ellenállás a meleg hatására és ezért változik a gerjesztés?
és ha igen akkor azt hogyy mérjem ki?
(#) potyo válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Kb. semennyit nem lenne szabad változnia meleg hatására. Mondjuk 1-2 tized volt még elmegy, de a jó szabályzó hőmérsékletfüggetlenül tartja a feszültséget (illetve vannak környezeti hőmérsékletet figyelembevevő szabályzók, de akkor sincs akkora eltérés, mint nálad, meg azok drágábbak is).
(#) zolika2108 hozzászólása Okt 22, 2009 /
 
időhiány miatt egyenlőre csak a szabályzót tudtam megnézni.
a két szénkefe között diódavizsgálóra állítva a műszert 0.52-t mértem majd elkezdtem melegíteni hajszárítóval és felmelegítve ez az érték 0.43-ra módosult.próbaképp megmértem az angol gyártmány-t az hidegen 0.61 felmelegítve .56
gondolom nem ez lesz a hiba mivel mind a kettővel változik és az angol szabályzóval tölt hidegen is,de akkor nem tudom hogy mérjem ki.valakinek valami ötlet?
(#) zolika2108 hozzászólása Okt 22, 2009 /
 
és tényleg a dióda volt a baj
vettem egy új diódahidat ha már ott jártam a boltban.hazajöttem beleraktam és jó.az angol szabályzóval tökéletesen működik.
kíváncsiságból végigmértem az újat és a régit.kb 2 tized eltérés van a diódáknál.így méregethettem volna életem végig a diódahidat mert egyik sem volt szakadt mindegyik egy irányba vezetett csak ugyan azokkal az értékekkel.még sem volt jó.
köszi a segítséget.
(#) zolika60 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
Gondolom nem kiforrasztva mérted a diódákat.
(#) zolika2108 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
nem.
akkor így nem is azt az egy diódát mértem?
suliban olyat nem tanítottak,hogy dióda vizsgálatnál ki kell forrasztani.
(#) potyo válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
A 2 tized eltérés az még nem jelent okvetlenül problémát a diódahídnál. Tény, hogy ezeket inkább úgy illik mérni, hogy sorba vele egy 10W-os izzó és úgy rá az akkura. De ha végigméred a diódahidat és minden egyes dióda jónak tűnik, akkor valószínűleg jó az egész híd. Ha valamelyik hibásnak tűnik, akkor már lehet gondolkozni, hogy az, vagy esetleg egy másik dióda a hibás...
(#) zolika60 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
Ha az oldal tetején lévő kis fényképezőgép grafikára kattintasz, megmutatja a topicban lévő képeket. Ezek között több generátor kapcsolási rajz van. Ha ezeket megnézed láthatod mit mértél.
(#) zolika2108 hozzászólása Okt 22, 2009 /
 
majd ha lesz rá időm megmérem így égővel is vagy kiforrasztva is.kíváncsi vagyok,hogy jók e a diódák vagy csak jónak tüntek.
(#) akos70 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
Idézet:
„nem.”


B+!

(Még forrasztani se kellett volna, csak csavarozni)
(#) zolika2108 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 

ez így sikerült.
cask azt nem értem,hogy ezt anno miért nem mondta a suliban senki?az oktató is így mutatta.nem kötötte le a tekercset.viszont ha kikötöm és nincs terhelve akkor is ugyan azt mérem.
sőt a legnagyobb vicc...vizsgán a vizsgabiztos végignézte és még akkor sem szólt senki egy büdös szót sem,hogy gyerekek ez így szar.ok,hogy nagyon át akartak rugdosni mindenkit,de legalább szóltak volna,hogy azért erre nem árt odafigyelni.
más kérdés,hogy magamtól is lehetett volna ennyi eszem.de gondolni ell arra is akinek nincs
(#) akos70 válasza zolika2108 hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
Az állorésztekercs szépen összeköti párhuzamosan a diodákat, igy ha valamelyik szakadt, nem veszed észre. Ha zárlatos, azt igen.
Mindig tanul az ember.
Következő: »»   20 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem