Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kandósok
 
Témaindító: mspike, idő: Jan 17, 2006
Lapozás: OK   27 / 51
(#) Hoborg válasza bankimajki hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Köszi szépen.
Igazából szerencsére tanulós most már, tehát azzal nem lenne gond, hogy le kell ülni és tanulni kell. Amitől jobban féltem, azok a mérések, mert ilyenekből nincs tapasztalata és én is emlékszem, hogy mennyire nem szerettem őket, mert eleinte olyan idegenek voltak a műszerek (persze aztán megtanultuk, hogy "A mérnök második legjobb barátja az oszcilloszkóp." és könnyebb volt).
(#) bankimajki válasza Hoborg hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Mi az első legjobb barát?
(#) Hoborg válasza bankimajki hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
A konvolúció
Nekünk így tanították.
(#) banyaiakos hozzászólása Márc 14, 2010 /
 
Székesfehérvári képzésről van valakinek bármilyen tapasztalata?
Köszi
(#) rhesus23 válasza banyaiakos hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Ez engem is érdekelne, illetve még az, hogy mi alapján döntik el ki melyik telephelyre kerül Budapesten? Jelentkeztem a Kandóra, de májusban még lehet változtatni a sorrenden.
(#) banyaiakos válasza rhesus23 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Kapsz mailt.
(#) imikee10 válasza rhesus23 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Én oda járok és oda tesznek amelyiket megjelölted, vagy amelyik közelebb van hozzád.
Egyik haverom akivel egy városban lakom az Óbudára jár én meg József városba. Ennek még nem látom értelmét, hogy oda jár mivel ha energetikára akar menni akkor ráért volna a 2. vagy a 3. félév után átmenni addig meg nem kellett volna annyit utaznia...

Imi
(#) válasza imikee10 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Idézet:
„oda tesznek amelyiket megjelölted”


Jobb esetben. Igazából amit megjelölsz, az csak egy tájékoztató a sulinak, kvázi igényfelmérés, de a leendő hallgató felé nagyjából semmit sem garantál. Ha mondjuk Óbudát jelölöd meg, az csak annyit jelent, hogy amennyiben lehetséges, megpróbálnak oda irányítani téged. De ebben benne van az is, hogy pl Óbudára többen jelentkeznek, oda már nincs több hely, és ezáltal nem férsz be az óbudai képzésbe, tehát marad Józsefváros. Ez persze csak példa volt, nem tudom hogy a valóságban hova milyen arányban jelentkeznek.
(#) m.gyula3 hozzászólása Ápr 19, 2010 /
 
Sziasztok Kandósok!

Az lenne a kérdésem, hogy nincs véletlenül Szombathelyi kolléga? Kellene egy kis segítség....

Nem értem a helygörbéknél, hogy a skálázás mi alapján van a koordináta rendszerben.

üdv!
m.gyula3
(#) Marko Ramiusz válasza m.gyula3 hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Szombathelyi = szombathelyi
(#) válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Ápr 20, 2010 /
 
Inkább a saját adatlapodon kellene kijavítanod a helyesírási hibákat (szám szerint két darabot), mint hogy másokat megszólj!
(#) vsanyika hozzászólása Ápr 20, 2010 /
 
sziasztok.
Jarmüvillamoságot levelezőn es távon is lehet választani?Esetleg valakinek tapasztalata?
(#) bankimajki hozzászólása Máj 10, 2010 /
 
Sziasztok, remélem valaki tud nekem segíteni Bóde hálót keresek de nem találok. (a Kando.tk-n már néztem és a gugli sem segített.) Ha valakinek van kérem csatolja. Előre is köszönöm. Egyébként ez egy logaritmikus-lineáris háló.
(#) Norberto válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Otthon van nekem profi ilyen lapom. PDF-ben, tehát tízezrével nyomtatható és jó minőségű (vektoros)! Ha hazaérek kb. egy óra múlva, akkor fel tudom tenni csatolmányban. Ha élnél a lehetőséggel, akkor írj egy privát üzenetet, nehogy elfelejtsem!

A PIC-et ingyen kapod... :yes:
(#) pucuka válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
De ha nagyon megszorulsz, rajzolhatsz excelben is egyet, urambocsá még a Bóde görbét is ráteheted.
(#) bankimajki válasza pucuka hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Ezt hogy? ZH-ra vigyem be a notit?
(#) pucuka válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Azt nem montad hogy ZH ra lesz, de nyomtathatsz egy(pár) üreset is.
de vidd be a notit, és készíts rá előtte egy számolótáblát, és beírod az értékeket és gombnyomás
De várd meg norbertot
(#) Norberto válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 10, 2010 /
 
Itt van néhány, válassz!
(#) Isti hozzászólása Máj 10, 2010 /
 
Üdv!

Nos 1 évet húztam le eddig a BME-n, és eléggé nem tetszik az elméleti oktatás forma, illetve nem illik szerény személyemhez... Hogy mindent papíron stb, és a kreativitással nem megy az ember semmire. Magyarul "csak jó nagy s*** kellene". Nos én nem vagyok az a kimondott tanulós ember. A kísérletezés, a fejlesztés az életem.

Februárban beadtam Kandóra a jelentkezésem...
Kb itt mi várható szeptembertől?

Prog1 (C programozás) és Anyagtud(+ labor) megvan eddig. Gondolom azokat már nem kell Kandón elvégezni...

Magamról: konyítok a matematikához, ha számolásos feladatok vannak és nem betűk. Definiciók, tételek bemagolásához már annyira nem...
A problémák gyakorlati megoldása érdekel, abból majd én következtetek az elméletre. Gyakorlat alatt nem a papíros dolgokat értem
Egy kicsi érzékem van az elektronikához. És hogy ne csak a levegőbe beszéljek:plazmahangszóró;saját tervezés. Aztán jelenleg sajáttervezésű kapcsolóüzemű hegesztőn dolgozok... A kicsi már megy is. Most jön a háromfázisos ...

Szerintetek van esélyem? Kicsit nincs BME óta önbizalmam... Nem dicsekvésképp mondom, csak BME-s számonkéréseken csak szívtam... Nem a tanárokkal volt a baj... Csak nem rám volt optimalizálva az egész...
(#) FMSound válasza Isti hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Ne csüggedj!! Én nem kandos vagyok hanem Pécsen polláckos az is egy sz***!!! minden hol csak papír van, és építeni nem kell semmit. De kitartás ehhez , mert ha egyszer mérnök lesz az ember utána elfelejtheti ezt a sok fölösleges erőltetett elméletet!!
(#) gulyi88 válasza Isti hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Én most vagyok másodéves a kandón.
Hát elég vegyes, tanártól függ. Némelyik nagyívből tesz rá, hogy te kreatív vagy és gondolkoznál. Ilyen helyeken már én is feladtam, megcsinálom pont annyira, amit a feladat kér és nem foglalkozok vele többet.
DE szerencsére vannak lelkes tanárok is, akik értékelik, ha gondolkozol és nem s***ből meg puskából csinálod!!
az első 3 szemeszter az ilyen tanulós féle, az utánalévők (szakirányom és modulon) sokkal jobbak ha olyan irányt választasz, ami a szívedhez áll közel.
Nézz körül milyen szakirányok és modulok vannak, de szerintem, ha a szivedre hallgatsz, te is automatika szbályozott hajtáson fogsz kikötni.
(#) Slope válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Csak nem kolléga?
(#) Collector válasza Isti hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Sok élményed a kandón sem lesz, az eddigi 4 félévem alatt csak arra jöttem rá, hogy egy elég nagy rakás az egész iskola. Ha az ember magától nem kezd hozzá valami önálló dologhoz az iskola mellett, vagy nem megy külön ÉRTELMES laborokra, akkor igazából az egésznek semmi értelme, időpocsékolás.
Néhány tanár próbálja fenntartani a látszatot, hogy a kandó milyen nagyszerű stb. Hát az volt talán valaha.
Néhány tanár is jól tudja ezt, és gyakorlatilag 1 órára sem kell bemenni, és megvan az 5-ös a tárgyból (pl. híradástechnika labor).
(#) gulyi88 válasza Slope hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Ha te is kandós/ automatikás/ hajtásos vagy akkor igen. Ősztől leszek modulon...


Collector: Önszorgalom nélkül alapból meg van lőve az ember bárhova is menjen!
De sajnos a szinvonal főleg a gyakorlati az engem is meglepett, hogy elég gagyi. Persze azoknak meg magas, akik elötte semmit sem csináltak.
Azt kell mondjam, hogy rengetegen vannak akiket nem igazán érdekel ez a szakma --> önszorgalom<0.
Mit lehet kezdeni ilyen helyzetben?
(#) bankimajki hozzászólása Máj 11, 2010 /
 
Én azt mondom, hogy jó hely a Kandó, mint suli. (A színvonal nem rossz.) Bár azért lenne mit változtatni. Gulyi88-al egyetértek. És a laborok szerintem elég nokedlik. Azért vannak tanárok akik elég gyakorlatias szemszögből közelítik meg a dolgokat. És ez nagyon jó. Kicsit nehézkesen, de a tanárok általában segítenek ha egyéb elektronikai kérdésed van. A laborba is beengednek ha úgy van. Tehát ha valakit komolyan érdekel a dolog és tanulni is akar, akkor nem bánja meg a Kandón eltöltött éveket.
(#) Isti válasza Collector hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Nekem így az egészben az nem tetszik, hogy ugye én 2-3 éve kínlódtam komolyabban áramkörökkel, mire kiszedtem ezt a hülye ideális szemléletmódot a fejemből, hogy tudjak most már normálisan gondolkozni... És érdekes módon, mióta úgy állok hozzá, hogy egyetlen egy alkatrész sem elég jó, hanem a gányból(kicsit sarkítok) kell kihozni valamit, általában működnek is a tervezett áramköreim...
(gimibe jártam, szóval magamtól tanultam az egészet)

Itt meg azt tanítják... ideális, mindennel lehet számolni, stb...
Szerintem Te is tudod, hogy elég sok esetben elég becsülni, nem kell 2 tizedesre számolni. Sőt legtöbb esetben nem is érdemes olyanra tervezni, mert nem egyformák a félvezetők, stb...

Szóval nekem már ilyen "szemléletmódom van" és ez rendkívül inkompatibilissé tesz a "mérnöki szemléletmód"-dal, ami igazából azoknak van csinálva, akiknek közük sincs az egészhez, és most hallottak az ellenállásról először.

Akadtam össze olyan emberrel is, akiről látszott, hogy megveti, hogy az ember fizikailag is megcsinál valamit, nem csak egyenleteket old...

Gulyi88: Nem kívánom, hogy megtanítsanak forrasztani, mert abból csak az lenne, hogy a szépséget értékelnék , és nem azt, hogy hány milliohmos, és mennyire bírja a mechanikai hatásokat a forrasztásod...
(#) Slope válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Hát... már kirepültem...
(#) Collector válasza Isti hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Az, hogy olyat oktatnak, amit nehéz/ felesleges megtanulni, az egy dolog (mi különbség lenne egy mérnök vagy egy műszerész között, ha mindkettőt csak néhány áramkör ismeretére, középiskolai matek levezetésekkel bemutatott számolásokra tanítanák meg? Nem lenne semmi különbség. Másfelől pedig aki úgy végez, hogy fingja sincs, hogy a páka melyik vége a forró, azt nem fogják felvenni nagyon sehová). A tanítás módja az, ami probléma. Kezdjük a programozással. Mi az, hogy programozásból előadás van? Programozóknál ez rendben van. Én viszont naivan, elmentem első két órára tavaly, majd miután egy program nem működött itthon, amit a táblára felírt a tanár, el sem mentem többre, nem is fogok, semmi értelme az egésznek (legalább jelenléti ív nincs).
Vállalkozás gazdaságtan: ZH előtti tábla törlés 3 pont, aki letörli. Gondoltam biztos ez csak vicc, de nem volt az...
(#) Sir-Nyeteg válasza Collector hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Ezek mókás dolgok és sztorik. Említsük meg azt a pletykát, miszerint van olyan tanár, aki feldobja a ZH-kat, és amelyik az asztalra esik, az kettes, a többi karó.
Viszont említsük meg azokat a tanárokat, akik alapozzák a tárgyat, ők beléd is verik a tudást! Tényi, Kármán, Vajda, Harkay, Baróti! A legjobb tanárok a szakterületükön! Tőlük tényleg tanulhatsz, elméletet és gyakorlatot is. És ugyebár a méréstechnika és az elektronika alap tárgy. A matekról és a modultárgyakról nem is beszélve
Én meg vagyok elégedve a Kandóval, próbáltam nappalin is és levelezőn is. Most vagyok 8. féléves.
Egyébként az ami feleslegesnek tűnik, az csak később lesz hasznos. Jelenleg elég a forrasztópáka, meg az alap alkatrészek ismerete, de egy kondi feltöltődésének kiszámításához már felsőbb-matek kell egy érettséginél. Csak ezt még nem tudod.
Ezt általánosan, mindenkinek írom!
Mi értelme van pl egy mátrixnak? Semmi? Dehogynem, majd ha nem kétváltozós egyenlettel találkozol, hanem 3-4-5-össel...
(#) Collector válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Igen, anyagismeret labor: 20 perces mérés, dielektromos állandó értékének feljegyzése nem tudom hány percenként. A tanár odaszól 5 perc múlva, hogy mit lehet ennyi ideig csinálni, miért nem vagyunk már kész? Mondom hogy mérjük le a 20 perces mérést 5 perc alatt? "Hát azt nem kell úgy stb.." Majdnem meg is buktam a tárgyból, szerencsére másik tanár jött, aztán megmenekültem.
Villanytan 2 gyak: na ez volt a legnagyobb rémálom, egy full idióta tanár, egész félévben egy darab feladatot nem tudott megoldani. A füzetem abból állt, hogy minden létező betű, szám, képlet, felírás, minden át volt húzva, és satírozva, mert még a feladat felírást is elrontotta legtöbbször. Minden héten 3 órán keresztül ez ment, már majdnem idegbajt kaptam, a ZH pontjaimat is elszámolta, és így lett meg az aláírásom.
Még jó, hogy nem csak ilyenek vannak az úgynevezett egyetemen, mert nem maradna ember.
Igen, vannak olyan tanárok is, akik dolgoztak több (tíz) évet valahol, és rengeteg tapasztalatuk van, és ha elméleti, ha gyakorlati, ha más jellegű kérdést tesz fel az ember nekik, rögtön, és pontosan válaszolnak (a felsorolt normális tanárok mellett még Turmezeit is meg lehet említeni).
Következő: »»   27 / 51
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem