Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverter javítás
 
Témaindító: alex80, idő: Nov 23, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 13
(#) (Felhasználó 10850) hozzászólása Nov 23, 2007 /
 
Sziasztok!

A próblémám tárgy egy 1,2KW-os 12Vdc-230Vac készítő inverter. A baja, hogy 12Vdc helyet 24Vdc-re kötöték. PM-A-1200AP-12-es tipusú a kérdésem, hogy valakinek nincs-e ilyen invertere vagy esetleg rajza róla? Külsöleg semmi nem látszik rajta csak, hogy nem műkszik! A javítást nehezíti, hogy a gyártó az IC-kről lekaparták a feliratott.
(#) puskas87 válasza (Felhasználó 10850) hozzászólására (») Nov 23, 2007 / 1
 
kellene legyen neki,valami kis vedelme...
12vos bemenettol kezdve nezel körul,biztosan lessz zener dioda stb.
(#) lecso49 hozzászólása Márc 19, 2009 /
 
SziasztokOlyan problémám van,hogy az inverterem a kocsimban a bisztit kiveri.Habár villanyszerelő vagyok ilyent még nem javitottam.Ha tudtok segiteni megköszönném
(#) zolika60 válasza lecso49 hozzászólására (») Márc 19, 2009 /
 
Mekkora teljesítményű az inverter? Milyen értékű az a biztosíték ami kiolvad?
(#) lecso49 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 27, 2009 /
 
az ínverter 300w és a 20A bísztit veri ki
(#) glaady hozzászólása Ápr 23, 2009 /
 
Sziasztok!
2 hete vettem egy 800 wattos invertert, ment is pár órát rendesen, aztán csak 56 voltot ad ki. Szerintetek könnyen javítható? vagy kész vége és dobhatom el. Kérlek írjatok, kösz.
(#) patexati válasza glaady hozzászólására (») Ápr 23, 2009 /
 
Nézd meg nem e égett el valami alkatrész bent vagy zárlat is lehet illetve szakadás! Így nehéz megmondani,hogy egyszerű vagy nem a javítása
(#) glaady válasza patexati hozzászólására (») Ápr 23, 2009 /
 
A tetőt felnyitottam de semmi égés nem látszik, amikor elromlott ép az 500wattos fúrógépet használtam, és mintha robbant volna valami benne.
(#) patexati válasza glaady hozzászólására (») Ápr 23, 2009 /
 
Akkor valami elpukkant bent! Lehet egy ellenállás ,kondi,tranyó,ic bármi Ha kiveszed a panelt meg kell nézni a hátoldalát is,hogy nincs e a nyák valahol elégve! Ha teszel fel róla képet szétszedett állapotban a panel mindkét oldaláról akkor talán tudok segíteni de kell hozzá mindenképp elektronikai ismeret mert aznélkül nem megy
(#) john94 hozzászólása Feb 19, 2010 /
 
Hello!
Van itthon egy rossz inverter,ami azonnal kiveri az autóban a biztosítékot.Most szét van szedve és találtam benne egy rossz IC-t:
Pb5NF06
GK25E V6
CHN 736
Multiméterrel megmértem és nem mutatott semmit.A másiknál,ami ugyan ilyen annál kiírja,hogy érintkezik.Lehet,hogy csak ez a baja?És valaki tudja,hogy mivel lehetne helyettesíteni,vagy honnan lehet ilyet szerezni?
A segítséget előre is köszönöm.

DSC02849.JPG
    
(#) ryche hozzászólása Feb 24, 2010 /
 
Sziasztok! Inverteres (DC 12V AC 230V) kérdésem lenne. Egy kb 1200W-os porszívót szeretnék egy 1500w-os inverterröl üzemeltetni, kb 20-25 percig folyamatosan. Amire kíváncsi lennék, a porszívó motort miben befolyásolná, hogy "valós szinusz" vagy "módosított szinusz-hullámú" az inverter? Nem találtam konkrét infót, vagy hullámalakot, a "módosított"-ról. Mivel több darabra lenne szükségem, erösen számít az ár (kb 40% különbség van köztük). Viszont, ha hosszabb távon károsítja, vagy jelentösen rövidíti a motor élettartamát, akkor nem érné meg. Köszi elöre is a válaszokat, tippeket, ötleteket!
(#) Deta válasza john94 hozzászólására (») Máj 15, 2010 /
 
Hello!
Jutottál-e valamire ezzel a kis inverterrel, ugyanis én is sikeresen belegabalyodtam. Amit lefényképeztél szerintem FET, de semmit nem találtam róla a neten.
Nálad valószinü az a rossz, amirő azt irtad, hogy érintkezik.
(#) john94 válasza Deta hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Hello
Az inverterrel annyira jutottam,hogy egy régi PC tápból kiszedtem egy ugyanúgy kinéző alkatrészt(mert azt sem tudtam,hogy az mi mert annyira még nem értek hozzá),hogy a led az elején világít hogyha bekapcsolom,de feszültséget nem ad.
Ha kicserélem azt a FET-et akkor van esély arra,hogy jó lesz?
Köszi
(#) janika002 hozzászólása Máj 20, 2010 /
 
Sziasztok srácok!
Nagyon nagy szükségem lenne a segítségetekre!
Csinálom(sajnos)a Pécsi városi buszokat(Török Merci) és minden egyes buszban 20db 36w-os neoncső van+mindegyikhez egy 24v-os inverter! Valami oknál fogva nem győzzük cserélni ezeket a török elektronikákat! Küldtem képeket a panelről(a trafó a tekercselőnél van belőle),és megcsináltam a kapcsolási rajzot róla. Az alkatrészek bármelyik boltban beszerezhetőek! Az összesen a BD244c Bázis collektor közt zárlatba megy és szénné ég a 100ohm-os ellenállás is a 150ohm is cserés már 2w-osat rakunk bele ujjabban! +És ami érdekes a trafót utána tekercselni kell újra mert nem indul be a neon peddig a trafón nem látszik hiba! Kinek van valami ötlete mit csináljak velük ,hogy tovább birja az újat megvenni 20.000ft a mercinél és az sem bírja tovább! Köszönöm a segítséget!
Üdv:janika!
(#) janika002 hozzászólása Máj 20, 2010 /
 
Itt van egy jobban látható kapcsolási rajz!
Nagyon köszi mégegyszer!

SA400284.JPG
    
(#) Deta válasza john94 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Mérd meg, hogy a FET bal lábán találsz-e impulzusokat. Ehhez legjobb egy szkóp, de ha máskép nem tudod, mérj váltófeszültséget. Olyan 0,6V biztató, mert akkor legalább a vezérlő IC megy. Ennek a hiányában rázós a dolog, mert pl. az enyémben lekaparták a tipusszámot.
(#) didyman válasza janika002 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Édes istenem, ezt valami félelmetesen igénytelen elektronika . Hihetetlen, hogy egy buszba ilyet raknak
Több gyenge pont van ebben az elektronikában, először a BD244C, cseréld ki valami izmosabb dologra (MJE15031), nem árt, ha az Uce érték is nagyobb! Az 1µF-os kondi is lehet gyengus (átüt-gyógyul), valamint a 3,3nF-ossal is szokott gond lenni gyújtás körül. Ezeket szó nélkül cserélném. A trafó minősége is jó kérdés, mondjuk csoda, hogy meg lehet tekercselni, és nem valami tökig összeöntött jóság. A két diódát is kicserélném valami gyorsabbra, FR107-re. Valamint raknék a bemenetre szűrésnek LC tagot.. De úgy összességében egy fénycsövet ilyen sz.rral meghajtani, ez minden, csak nem hosszú élettartamú megoldás a cső számára. Videoton fénycsőelektronikára biztos emlékszel akkor, amiket az Ikarus-okban használtak: Na az előtét. Én a selejtezésre váró IK280-akból ki is termelném és azokat tenném be
Ez hallod, ütős volt most reggelre. Felmerül a kérdés, hogy minden téren ilyen igénytelen ez a busz? Fehérvári kollégák szoktak róla mesélni, jókat ők sem nagyon.
(#) didyman válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Ezzel a gyakori kiesést nem úszod meg, itt pedig inkább az a lényeg, hogy ne kelljen a fél lámparendszert gyakran leszedni és szervizelni.
(#) erbe válasza janika002 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Ha a fénycső köre érintkezési hiba miatt megszakad, a tranzisztor agyonhajtja magát és védőellenállásait. Nem csoda, hogy elfüstölnek az ellenállások. A trafó meg valószínűleg menetzárlatos lesz. Legalább 1 biztosítékot megérdemelne, úgy 2 A méretben. 36 W 24 volton azért nem 1 A a tranzisztoron. ???
(#) kadarist válasza janika002 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Tedd bele ezt. Ha ezt is kivágja, akkor nagy gáz van!
Beszerzési forrás: 2STA2121.
(#) Cika hozzászólása Máj 21, 2010 /
 
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy tudna-e nekem abban segíteni valaki hogyan, lehetne kettő autó akkumlátort össze kötni?
(#) Gergő81 válasza janika002 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Kissé tanácstalan vagyok! A bd244 egy nagyon régi, lassú tranzisztor, még akkor is, ha az inverter rezonáns módban működik. A trafó a helyéből ítélve viszont nagyon kicsi, ezért nagyobb frekvencián kéne működnie mint ahol a bd jól kapcsol. A bd bázistöltését csak a 100ohm-os ellenállás húzza ki, ami tovább lassítja a kapcsolást. A trafó csak nagy szórt induktivítású lehet, mert fojtó nincs az áramkörben, és ráadásul DC is folyik rajta, nagy légrés is kell, de ez a rezonáns működésnek is feltétele. Lehet, hogy a trafó hal meg elsőnek.
A 100 mikro F 50 V szinte biztosan döglik, ellenőrizd, cseréld és köss párhuzamos fólia kondit is (10 mikro F 50V). A bd kollektora és emittere közé illene egy 2-3A-es gyors dióda. A bázisköri diódára (1n4001) köss párhuzamosan egy 10-100nF ot, és talán egy 220 ohm-ot. A B-E közé kötött 1N4001 diódával köss sorba még egy-két diódát, a bázistöltés kihúzásának segítésére.
Talán jó lesz, de inkább méréssel kellene a még működő elektronikákat kielemezni a céltudatosabb megelőzés, javítás , módosítás érdekében.
Ez az elektronika nem biztosítja a fénycső jó gyújtását, (előizzítás), tönkremehet a fénycső meghibásodása miatt is, és inkább a nagy haszon, mint a korrekt működés a tervezési szempontja. Lehet hogy csak pofozgatod a sz....t.
Pénzt keresni lehet vele?
Hány darab/hónap az igény? Ha szükséges, lehet szó új konstrukció kialakításáról, gyártásáról? Válaszodat E-mail-ben várom.
(#) hmli válasza janika002 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Hello.
Összesen 720W névleges teljesítményed van. Legyen mondjuk 800W .Ekkora inverter kb 40e.
Buszonként 1 inverter vagy konverter (elektronikus előtétek mennek DC-ről is) és 2 lámpánként egy 2x 36W-os kereskedelemben kapható előtét. Mondjuk Tridonic pc 2x36 (4.5e)
Minden részegység garanciális, és nem kisipari, kisszériás sz@r.
Jaa, és bruttó árakat írtam, tehát vezetékkel együtt buszonként 100e körül lehet a beruházás. Plusz a munkád..
5 db gyári előtét árából örökös a megoldás.
Ha bejön kapok a 7esre egy éves bérletet?
hmli
(#) didyman válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 21, 2010 1 /
 
Megvéded, de a zener zárlatba vonul, szervizelésre szükség lesz. A bikább az nem csak áramra vonatkozhat! A BD244 esetleg határértéken járhat valamely paramétere tekintetében, ezért kell valamivel meghaladni. Sokkal gyorsabb/nagyban eltérő paraméterű tranyó nem biztos, hogy jó ötlet ide kompenzálás nélkül.
(#) janika002 hozzászólása Máj 21, 2010 /
 
Fiúk köszönöm a gyors választ! Az a helyzet ,hogy a Pécsi Török Mercedeszbe ilyen hulladékokkal szenvedek !Az egész elektronikája egy kisporólt gagyi! Az IKARUS rövid neonos VIDEOTON inverterel egyet sem kellet cserélni! A Pécsi önkormányzat padlón van mindent fillérezni kell ugyhogy megfogadom a tanácsaitokat mindenkinek köszönöm szépen a segítséget megpróbálom üzembiztosabbá tenni a Turkey tákolmányt módosítom a leírtak alapján! Majd Írok a fejleményekről!
Köszönöm szépen:Janika
(#) janika002 válasza didyman hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Szia!
Az a baj ,hogy egy csuklósba 20Db inverter+36W-os cső van honnan a hervadt vattábol lehet enyit szerezni IKARUS-ból! Ráadásul egy szervíznél tuti a 20 inverterből 5 kuka!!!
(#) janika002 hozzászólása Máj 21, 2010 /
 
Egyébént eredetileg 5AP42C tranyó volt benne de még a Datasheet sem ismeri ezt a tipust gondolom a TIP42C török megfelelője de tök mindegy mert ezzel is eldöglik idő elött!
(#) kadarist válasza janika002 hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Próbaképpen rakd bele az az ST gyártmányt. Hátha beválik.
(#) janika002 válasza kadarist hozzászólására (») Máj 21, 2010 /
 
Ma azt raktam bele 2Db-ot csináltam meg!
(#) rosco válasza janika002 hozzászólására (») Jún 9, 2010 /
 
Üdv
Ha akarod segítek. elég sokféle inverterrel foglalkoztam már. A rossz hír, hogy valszeg a trafó szekundere döglik, a vadtekercselés miatt. Kellene nekem egy jó és egy rossz példány, hogy többet tudjak mondani.

Üdv:
Ros-Co.
http://www.hvlabs.hu
Következő: »»   1 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem