Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PWM-es H-Hid kapacitív magasságvezérlőhöz.
Lapozás: OK   1 / 1
(#) tirolit hozzászólása Júl 6, 2010 /
 
Üdvözlök mindenkit!
Segítségre lenne szükségem, teszek fel két rajzot ezt a két áramkört kellene kombinálni.
Az egyik egy kapacitív magasságvezérlő elektronika (CNC géphez) az ebben lévő reléket kellene helyettesíteni egy PWM jellel vezérelt H-hidas (Fetes) kapcsolással. A másik egy eredeti PWM vezérelt (Fetes) H-hid rajza. Az ebben lévő alkatrészeket kellene módosítani az én motorom áramfelvételéhez.
A motorom paraméterei: 24V DC áramfelvétele 6,5 Amper szénkefés motor.
A PWM jeladót is bele kellene tervezni, esetleg 555-ös ic-s is megfelelne.

Üdv tirolit
(#) pako válasza tirolit hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
Üdv!

Szerintem egy sima PWM-el ne elégedj meg. DC motorok relatív pontos vezérléséhez PID szabályzó kell, ez nélkül vagy nagy lesz a holtjáték, vagy rezonálni fog. (Bár Z tengelyhez elég egy PD szabályzó is.)
Épp most végeztem egy dsPIC-es 3 tengelyes CNC vezérlővel, ha érdekelnek a tapasztalatok, szólj.
(#) tirolit válasza pako hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Köszönöm a hozzászólásod. Nálam a Z tengely teljesen független az X-Y tengelytől, nincs is neki Cnc vezérlő elektronikája. A Z tengelyt csak a magasságvezérlő mozgatja (plazmavágóhoz kell a magasságvezérlés)
Az X-Y tengelyt "gyári vezérlők működtetik. Azért köszönöm a felajánlásodat és alkalomadtán igénybe is veszem.
tirolit
(#) pako válasza tirolit hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Értem. Mindenesetre amit feltöltöttél kapcs.rajz a H-hídról, tartalmaz egy felesleges FET-et, ami ugyebár felesleges disszipáció.
Hány voltos amplitúdójú lenne a PWM-ed?
Jól látom, hogy a magasság érzékelőd "open collector" kimenetű, és felfele húz?
(#) tirolit válasza pako hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Az a baj hogy én nem vagyok elektromos szakember ezért nekem ezek a dolgok kicsit magasak (amplitúdójú, open collektor, felfele húz) De pont azért írok ide a lapra hogy tanuljak valamit. Felteszem a rutex THC leírását hátha kideríthető belőle több adat.
Egyébként melyik Fet felesleges?
tirolit

rutex.PDF
    
(#) pako válasza tirolit hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Megnéztem az adatlapot, az érzékelővel kapcsolatos kérdéseket meg is válasszolta. (A kimenetein csak P-csatornás FET-ek vannak, szóval open collectoros, és felfele húz).
Még arra lennék kíváncsi, hogy ami előállítja majd a PWM jelet (pl. az 555-ös), hány voltról tudod meghajtani?
5 volt szóba jöhet, vagy azt is 24-ről kellene?

Amúgy a kép alján lévő egyedülálló FET a felesleges, ami a PWM-bemenetre megy. Sokkal hatásosabb, illetve egyszerűbb, ha a H-híd 4 FET-jének a meghajtását moduláljuk a PWM jellel.
(#) tirolit válasza pako hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Üdv!

555-ről: Jelenleg csak 24V-van
"H-híd 4 FET-jének a meghajtását moduláljuk a PWM jellel" ez érdekelne hogyan lehet megoldani?
(#) pako válasza tirolit hozzászólására (») Júl 11, 2010 / 4
 
Üdv!

Rossz hír, hogy csak 24V áll rendelkezésre, mert így szükséged lesz egy DCDC konverterre is. Az 555-ös felső határa 17V, a 74HC08-é 7V (ez helyettesíthető CD4081-el, aminek szintén 15V körüli a felső határa). DCDC konverternek ajánlom az MC34167T-t, nem kell hozzá sok alkatrész, és strapabíró.

Összedobtam egy kapcsolást, nézd át, ez így korrekt lesz (leszámítva a holtidő kezelést).
(555-öt még életemben nem használtam, annak a rajza google-ból van)
(#) tirolit válasza pako hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Nagyon köszönöm a rajzot, megpróbáljuk megcsinálni. Habár még nem terveztem nyomtatott-áramkört de valahogy még is muszáj lesz.

Egyébként mi az a holtidő kezelés.

tirolit
(#) pako válasza tirolit hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Nagyon szívesen.

Holtidő: a FET-eknek van be- és kikapcsolási idejük. Ez az idő a Gate láb kapacitásától függ, illetve a Gate-re kapcsolt meghajtó fokozat áramerősségétől. Szóval hogy a Gate lábat, mint kondenzátort, mennyi idő alatt tudja kisütni / feltölteni.
Ez tipikusan 10-100 nanosec, ez a holtidő. Ebben az állapotban a H-híd alsó és felső FET-je is még bekapcsolt állapotban van, így erre az időre rövidre zárja a tápot.

Sikeres építést!
(#) tirolit válasza pako hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Üdv!
Bocs hogy zavarlak de a rajzon nem értek valamit.
Alul szerepel két IC 74HC08, jelölésük U1:C-D ezeket hova kel kötni és mi a szerepük? Nem találom hogy hova vannak kötve.

tirolit
(#) kadarist válasza tirolit hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Szia!
Bocs, hogy én válaszolok. Nem kell őket sehová sem kötni. Az IC tokban van még két fel nem használt kapu, és ezeket is korrekt módon kell kezelni, mégpedig úgy, hogy a bemeneteiket testre kell kötni.
(#) tirolit válasza kadarist hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Köszönöm a választ most már értem.

tirolit
(#) tirolit válasza tirolit hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Megkérdezném hogy nem tudsz e valakit (esetleg te) aki a rajz után megtudná tervezni a nyáktervet. Nézegettem különböző nyáktervező progikat de nekem még ez magas.
Beletelne nem kevés időbe amíg megtanulom valamelyiket, sajnos általában demók és nem igazán engedik a munkát, na meg érteni is kellene hozzájuk. Pakot már nem akarom terhelni mert elég volt hogy megtervezte az elvi rajzot ez is nagy segítség volt nekem

tirolit
(#) kadarist válasza tirolit hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Tervezd meg kézzel ezt az egyszerű rajzot. Ha nem kell nagyobb sorozatban elkészíteni ezt az áramkört, akkor a négyzetrácsos papíron való nyáktervezés célravezetőbb és gyorsabb szokott lenni, mint a számítógépes módszer.
Az IC-k adatlapjai mutatják a tokméreteket, a kivezetések bekötését.
(#) _JANI_ válasza tirolit hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Ajánlom ezt a fórumtémát: NYÁK-rajzban segítség, ellenőrzés kellene (Bővebben: Link).
Általában akad vállalkozó szellemű "amatőr" ( A szó jó értelmében véve! ), aki segít megtervezni az áramkört...
( Néha én is ha ráérek... )
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem