Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   22 / 276
(#) (Felhasználó 5823) hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Sziasztok!
Keresem az ESAB LHH-400 Universal hegesztőgép rajzát/gépkönyvét! Az ide belinkelt oldalról letöltöttem az összes Esab doksit, én nem találtam benne!
A segítséget előre is köszönöm!
Leiszt Jani
(#) mpisti válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia Jani!
Ez sajnos nekem sincs meg. Mi a probléma a géppel?
(#) alterego99 hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Sziasztok!
Ezt a polaritásváltást,hogy oldjam meg a porbeles hegesztőnél,hogy co2 hegesztőként tudjam majd használni és esetlegesen ha a helyzet úgy adja akkor gond nélkül visszaálljak porbelesre?
Előre is köszönöm a válaszotokat.
(#) mpisti válasza alterego99 hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia!
Most éppen aludni készülök, de holnap keresek egy fotót róla neked.
(#) (Felhasználó 5823) válasza mpisti hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Szia!
Előtolót szeretnének rárakni! Magyarul mig-nek is akarják használni! Van rajta ilyen csati annak a bekötése kellene! Üdv Leiszt Jani
(#) muslinca60 hozzászólása Máj 29, 2010 /
 
Üdv Mindenkinek.
Vettem egy Einhell BT-GW 190-es CO hegesztőgépet
és bebizonyosodott, hogy csodák pedig nincsenek.
A hegesztés indításakor durrog és lökdösi a pisztolyt.
NET-en találtam egy címet aki készített hozzá valamit,
(indító puffer-kondenzátor és külön trafó a tolóhoz)
de sajnos a telefonos ígérete ellenére nem küldött
az email-emre semmit.
Nem vagyok elektromos szaki (bár segítségem van),
de megpróbálnám az átalakítást. Szívesen venném ha valakinek van ehhez a géphez való kapcsolási rajza, és elküldené, vagy ha van elképzelése és türelme hogy részletesen leírja ezt a finomítást.
Minden segítséget előre is köszönök.
(#) energi.drink hozzászólása Máj 30, 2010 /
 
Sziasztok.Vásá5roltam használtan egy elektra beckum 120/15 co2 hegesztő gépet.A bajom az vele hogy még az 1mm-es lemezt sem lehet vele összehegeszteni.Nem olvad össze a két anyag.Csak nagy bumszlit rak a lemezre,ami leverhető kalapáccsalA testkábel vége melegszik ahol a csipesz van.Most 0.6os drót van rajta.Volt már több co hegesztőm,de ilyet még csinált egyik sem.Valaki tudna segiteni mi lehet a baj?Vagy ennyit tud a gép? Köszönöm!
(#) dobo válasza energi.drink hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
A gázt adagolja rendesen?
Azt a testcsipesz melegedést szüntesd meg az is tud érdekes dolgokat produkálni.
(#) energi.drink válasza dobo hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
A gáz jön rendesen.Cseréljem ki a testkábelt?Mitől melegedhet?
(#) energi.drink válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Levágtam egy darabot és tettem rá ujj csopeszt is.Egy fokkal jobb lett,de nem az igazi.A melegedés ugyanugy fent álÉs akárhogy állitom a huzal sebbeséget,pattog a drót mint a nyavaja.Lehet ennyire kuka a gép?10éve hegesztek,de ez a gép megöl idegileg Nem lehet tuningolni valahogy,hogy nagyobb teljesitménye legyen?
(#) dobo válasza energi.drink hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Na az én gépem is ilyen volt de már elég türhető.
Amit tudok tanácsolni fuvasd ki a kábeled nem-e abban szorul a huzal . Az én gépemen nem lehetett dolgozni ha meg volt kicsit is törve a kábel.
A nagyáramú kötéseket nézd átt lehet a gépen belül is egy -egy lazulás.

Az én gépem kapott eu-s csatlakozót meg ipari kábelt + mágnesszelepet a mechanikus megoldás helyett.
(#) energi.drink hozzászólása Máj 31, 2010 /
 
Uraim megoldódtak a problémák.Szétszedtam kifujattam,majd az összes alkatrészt (féktisztitóval)csak ez volt itthon átfujtam.Most a teljesitményéhez képest megfelelően működik,ettől többet nem is várok ettől a kis géptől.Köszönöm szépen a segitséget!
(#) x555 hozzászólása Júl 6, 2010 /
 
Sziasztok!

Vásároltam egy Migatronik 160 compact Hegesztő gépet.
Amiből hiányzik a teljes elektronika, szerintetek milyen Vezérlést építsek hozzá? Vagy ha valakinek meg lenne az eredeti kapcsolás az lenne a legjobb.
Az előtolómotor 24v-os illetve nem külön trafórol kapta az áramot hanem a hegesztőtrafóról.
Továbbá az egyenirányító felett van egy kondenzátor és 2 ellenállás azok miért vannak ott?
Mellékelek pár képet is hátha az segít.
Előre is köszi minden. :worship:
üdv.: Tamás
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 6, 2010 /
 
Szia János!
A tolómotor szabályozására egy sima impulzusszélesség modulált szabályzójel megfelel,akár egy 555-el,sok gyári gépben is ilyen megoldást alkalmaznak. A szabályzó főáramkörének áramát veheted a hegesztőáramról, de a szabályzó működtetőfeszültségét semmiképpen. Azok a szabályzók, amelyek a működtetésükhöz szükséges feszültséget is onnan kapják, rendkívül instabil működésűek. Az egyenirányítón levő R-C tag a zavarszűrést biztosítja.Mellékelek egy gyári tolómotor szabályzó rajzot, ez egy kicsit többet tud a minimális szabályozási igénynél,mivel tudja a szakaszos hegesztéshez szükséges időintervallum szabályozást is. Ha ez a rész nem kell belőle,simán kihagyhatod.

W22E.JPG
    
(#) x555 válasza mpisti hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Heló István!

Jobban beleástam magam ebbe a hegesztő-be. Megint lenne pár kérdésem. Az előtoló motor mint írtam 24v-os de ki van vezetve az állórész és a forgórész tekercselése is. Ez miért lehet? Ha a megfelelő szálakat összekötöttem akkor persze ment. A mágneskapcsoló ami a hegesztőtrafóra kapcsolja a hálózati fesz-t az is 24v-os. Ezt szerinted kicseréljem 230v-osra?
Van a gép-ben egy 24v-os 3 fázisu trafó is de ez egy 400mA-es bizti-vel van biztosítva tehát ez szerintem csak a mágneskapcsolót ,mágnesszelepet illetve a gyári elektronikát vihette.
Előre is köszi mindent!
üdv.: Németh János Tamás
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Szia!
A a 24V-os trafó szerintem nem három,hanem kétfázisú,azaz 400V-os primer tekerccsel rendelkező trafó, a 400mA primer bizti kb.100VA-es trafóhoz elég.
A mágneskapcsolót nem kell lecserélni, a 24V-os behúzótekercsű vezérlés sokkal jobb. A tolómotor az általad leírtak szerint nem állandó mágneses gerjesztésű,hanem párhuzamos gerjesztésű. Az állórészt állandó 24V DC-vel kell gerjeszteni,pl. a vezérlőtrafóról és a forgórész áramát kell PWM szabályzóval szabályozni. Mint ahogy korábban írtam, oda a feszültség akár a hegesztőkörből is mehet.
(#) x555 válasza mpisti hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
Oké akkor megcsinálom az általad javasolt dolgokat. Köszi a tegnapi rajzot is de annyit még kérhetnék hogy jobb minőség-be rakd fel mert van olyan alkatrász amit nem tudok elolvasni. Ez a kapcsolás ha jól láttam akkor 12v-ról megy ennek rakjak be még egy kicsi trafó-t vagy 7812-es és 25v?
üdv.
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 7, 2010 /
 
A rajzot sajnos jobb minőségben nem tudom prezentálni, nekem is csak ez a verzió áll rendelkezésemre a PC-n.Ha valamelyik alkatrész értéke nem olvasható jelöld be a rajzon, és én meg fogom mondani az értékét.
Amint a rajzon látszik,az eredeti megoldás ellenállás-zener verzió a 13V előállítására. De a stabkocka simán megfelel, csak megfelelően hűtsd.
Mivel a tolómotor söntmotor, a gerjesztést mindenképpen a 24V DC-ről kell az állórészre juttatni a vezérlőtrafóról előállítva.A motor állórészét és a szabályzókört külön-külön graetz alkalmazásával lásd el tápfesszel. A szabályzókört a stabkocka előtt legalább 100µF 50V kondival szűrjed, de a motor állórészét ellátó DC kört semmiképpen nem kell pufferelni!
(#) x555 válasza mpisti hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Heló!

Lerajzoltam a kapcsolás-t igaz papírra remélem nem gond. Amelyik Alkatrésznek nincs rajt az érteke azt nem tudom. Illetve én úgy gondoltam Hogy amit stabilizáltam és szűrtem 12v-ot azt vezetem a pisztolyban lévő kapcsoló-ba. Szerinted az úgy jó lesz vagy ruházzak be egy 24v-os relé-re mert itthon csak 12v-osak vannak.
Előre is köszi
üdv.
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Szia!
Elnézést a késői válaszért. A hiányzó alkatrész adatokról:
az összes dióda 1N4148
A meghajtó tranyó BC301;vagy BC182,bármilyen NPN kapcsolótranyó megfelel.
A végtranzisztor BDV65C az eredeti kapcsolásban,
az IC 2;6;-os lábán levő kondi jó minőségű 100nF-os tantál vagy hasonló kis szivárgóáramú típus.
Még annyit talán, a főtrafó kikapcsolását a motorhoz képest néhány tized másodperccel késleltetni kell,mert egyébként a huzal odaragad a hegesztendő anyaghoz. Ezt a problémát az eredeti kapcsolásban megoldották diódás kapuzással(D18) és egy kis elkó beiktatásával a főáramú kontaktort vezérlő relé tekercsével párhuzamosan kötve(RL02 relé tekercséval párhuzamos rész). A relék tekercsfeszültsége nem kritikus, akár 12V-os is lehet, rermészetesen akkor a relék "+" lábai nem +24V-ot,hanem csak +12V-ot kaphatnak.Az ütemadó IC akár el is hagyható, ebben az esetben a T3 tranzisztor helyére kell a pisztolygombot kötni,és így vezérelni a reléket.
Ezt a kapcsolást már több példányban elkészítettem,mindegyik elsőre indult,bár volt ahol az 555 IC 2;6; lábán levő kondi értékét csökkentenem kellett,hogy nagyobb kapcsolási frekvenciát érjek el,mert a motor pont az eredeti kapcsolás frekvenciáját nem szerette.
Sok sikert az építéshez.
(#) x555 válasza mpisti hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Heló
Megépítettem a kapcsolás-t igaz még csak próbapanel-on. De végtranzisztor-nak BDW83D tudtam venni meghajtónak pedig 2A2219A. Így ezeket nem próbáltam még ki. Szerinted menni fog ezekkel is?
De maga a kapcsolás szépen megy legalább is a szkóp azt mutatja. Az 1k potméter elött van egy ellenállás az kell bele? Mert nem tudtam mit tegyek oda gondoltam kipróbálom nélküle és ment.
üdv.
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
"Az 1k potméter elött van egy ellenállás az kell bele? Mert nem tudtam mit tegyek oda gondoltam kipróbálom nélküle és ment."
Igen,az kell bele. Védelmi funkciót lát el azért,hogy az 555-ös IC 3-as lába semmiképpen ne kerülhessen testzárlatba a potméterek hibás beállítása következtében. Az eredeti rajzon 0 ohm van megadva, de én 100ohmos ellenállást szoktam oda tenni. A BDW 83 egy jó tranyó, van olyan szabályzó amelyikben ez a típus szerepel. A 2A2219A szerintem 2N2219A akart lenni nemde?
(#) x555 válasza mpisti hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
De igen az akart lenni bocsánat az elírás-ért.
Az a tranyó jó lesz?
Akkor most már megtervezem a panel-t holnap majd beszámolok az eredményekről!
Nagyon köszönöm az eddigi segítségedet.
üdv.
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Szívesen, örülök hogy segíthettem.
(#) tirolit válasza mpisti hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Üdv!

Kérdezném hogy tudsz e majd segíteni a trafó menetszámok kiszámításában (magánban küldtem levelet a múltkor meg rajzot a vasmag méretekkel)?
Megoldódott e már a problémád a nettel?

tirolit (N István)
(#) mpisti válasza tirolit hozzászólására (») Júl 15, 2010 /
 
Szia!
Elnézést,de már megfeledkeztem róla. Ha ma este hazaérek,előkeresem a leveledet és számolok valamit neked.
Addig szíves türelmedet kérem,és elnézést a feledékenységért.
(#) x555 válasza mpisti hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Heló

Megépítettem a kapcsolás-t. De nem igazán müködik rendesen. Kezdésnek a D5-ös dióda elszállt És a relék is minden második-ra húznak be vagy nem tartja benn csak megrántja egy pillanat-ra . Nem tudom mit ronthattam el , mellékelem neked a kapcsolást hátha kiszúrsz benne valami hibát. Ha szkóp-on nézem ott szépen működik minden.
Előre is köszi a segítséged!
Üdv.

mig1.1.jpg
    
(#) mpisti válasza x555 hozzászólására (») Júl 20, 2010 /
 
Szia!
A motorhoz valóban gyengécske a 4148, ez az én hibám,hogy nem hívtam fel rá a figyelmedet. Oda pl. egy 3A 3-400V-os típust keress,az sem baj, ha gyorsdióda.
Jobb lett volna, ha ragaszkodsz az eredeti alkatrész számozáshoz,egyszerűbben szót értenénk, de az általad készített rajz alapján is el tudom mondani,hol lehet a probléma. A te alkatrésszámozásodat fogom figyelembe venni a továbbiakban.
1. A C7 jelű kondi nem 10nF,hanem 0,1µF azaz 100nF. Ez fontos!
2. a D8-9 diódák katódja a levegőben lóg, azt +12V-ra kellene kötni az eredeti rajz szerint is.
3. A stabkocka bemeneti lába és a GND közé 100nF;a kimeneti lába és a GND közé 10nF hidegítő kondenzátort illik rakni,ha nem akarod hogy gerjedés miatt a stabkocka elfüstöljön. A kondikat lehető legközelebb kell tenni, a legjobb direkt a lábakra forrasztva.
4. Mivel a hegesztőfeszültségről járatod a motor főáramkörét, a BDV65-el ellenpárhuzamosan egy 5A 200V körüli gyorsdióda hasznos lehet. Bár van a tranyóban is, de én mindig szoktam tenni a tranyó
mellé még egyet.
U.i.
A számolásról most nem feledkeztem meg, csak kicsit hosszúak a műszakjaim az utóbbi időben.
(#) padri986 hozzászólása Júl 21, 2010 /
 
Sziasztok!
Van valakinek ötlete,tapasztalata a folytótekercs méretezésében?
A válaszokat előre is köszönöm
(#) tirolit válasza padri986 hozzászólására (») Júl 21, 2010 /
 
Üdv
Egy számítás hátha tudod használni.
A sárga mezőket tudod módosítani(utána enter) így számol a képlet.

folytó.xls
    
Következő: »»   22 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem