Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   949 / 4020
(#) mpetrooo hozzászólása Aug 4, 2010 /

Kedves mindenki szükségem van a szaktudásotokra.Én egy 15 éves diák vagyok, szóval még nem nagyon értek az elektronikához...
Bocs hogy ilyenekkel zaklatlak titeket, de eddig 3 témát nyitottam, de senki nem tudott rá választ adni.
Abban szeretném a segítségedet kérni, hogy a Max856-os step-up-os leírásban elkészített 5V-os stabil táp kapcsolási rajzára+ a hozzávaló dolgok listájára lenne szükségem. Nagyon szépen kérlek titeket, hogy szánj rám 5 percet, hogy elkészítsétek a kapcsolási rajzot+ a hozzávalók listáját.
előre is nagyon szépen köszönöm:
mpetrooo
(#) Hujikolp válasza mpetrooo hozzászólására (») Aug 4, 2010 /

Üdv!

Ekkora áramra nem javasolnám, adatlap szerint legalább 3.3V-os tápfeszültséget kell neki biztosítani, hogy képes legyen kb 200mA-t kiadni a terhelésre. Itt a hatásfoka is már jelentősen romlik, 70% környékén van. Ha jobb hatásfokot szeretnél, nagyobb áramerősséggel, akkor másik IC-t kell választani.
(#) mpetrooo válasza Hujikolp hozzászólására (») Aug 4, 2010 /

azt is megtudnád mondani, hogy milyet, de olyat ami 0.4A vagy a fölötti áramot hoz létre, és beszezhető a hestoren...

Kis feszültségből szeretnél nagyobbat létrehozni, vagy rendelkezésre áll nagyobb feszültség és abból szeretnél 5V-ot előállítani?

Kis feszből nagyobb ilyen áramra nincs fent, nagyobb feszültségből kisebbre van.