| Fórum témák 
 
 » Több friss téma | 
				[OFF]Sosem számoltam még össze de ha netán érdekel akkor összeadom , végülis egy jó pár ezres a trafó csövek meg a passziv, aktiv  alkatrészek  Még valami , ha jobban megnézed akkor láthatod hogy azért elég sok alkatrészt a bontásból hasznosítok vissza ![OFF]   
				Háth úgy nagyjából elmondhatnád hogy mennyiől jött ki.Amúgy meghálálja a bele fektetett összeget, szebben szól mint egy sima IC-s változat? Egyáltalán nem vettem észre hogy bontott alkatrészekből is dolgoznál, valószinüleg a kép nem adja úgy vissza vagy pedig túl igényesen válogatod őket   , de meg is tudlak érteni, ebben a nagy nehéz gazdasági helyzetben spórolni kell   
				Megtaláltam a tűt, tényleg RS-100 a neve.						 
				az ügyben érdeklődnék mi a toronymagasság helyes beállítása?concord-ot használok...amikor vettem azt az infót kaptam ,hogy a tű házának alsó pereme legyen vízszintes a lemezzel...ez valóban jó?						 
				Üdv mindenkinek! Nemrégen vettem egy telefunken lemezjátszót AT71-es pickuppal.Sajnos az összes lemezem (van közte teljesen karcmentes is és tisztára mosott) lejátszása közben apró pattanásokat lehet hallani.Ez természetes vagy okozhatja a hibás pickup,kopott tű? Illetve a pickupról hogyan kell, -lehet levenni a tűt? Idézet: „ejátszása közben apró pattanásokat lehet hallani” Ez a bakelit lemez sajátossága ez nem a pickup hibája. Miért akarod a tűt kivenni ? ..van másik amit cserélsz . egyébként azt a piros műanyagot vízszintesen húzod és egyben lejön ha minden igaz . 
				Még nincs cseretűm de lehetne kapni 3000ft-ért vagy új pickup-ot 9000ft-ért. Sajnos nincs összehasonlítási alapom más lemezjátszókkal de ez a pattogás nagyon idegesítő tud lenni a halkabb zenei részeknél így nem tudom elképzelni hogy a nagy hifisták miért lennének oda a bakelitért?						 Idézet: „de ez a pattogás nagyon idegesítő tud lenni a halkabb zenei részeknél” Ezen lehet segiteni javaslom olvass utána : Bővebben: Link Idézet: „nem tudom elképzelni hogy a nagy hifisták miért lennének oda a bakelitért?” Hát nem pont a pattogás az ami , annál inkább a minőség , de lemez és lemez közt is van nagy különbség sajnos, nem mindegy hol nyomták .   
				Lehet az ok esetleg sztatikus feltöltődés is. Próbáld ki, hogy akkor is hallható-e pattogás, ha a lemez forog, de nem engeded rá a lifttel a hangszedőt.						 
				Üdv mindenkinek. Nekem egy olyan gondom lenne hogy,vettem 2db gemini xl 400 II-es lemezjátszót és az egyik sajnos nagyon zúg és ha hozzá érek akkor is.Az rca kábeleket átnéztem és semmi gond nincs,vele mindent rákötöttem a test kábelt is.Segítséget várok ennek a gondnak a megoldásában.Köszönöm előre is válaszotokat. 
				Én megcserélném a két fejet, ha átmegy a hiba akkor a fej hibás, ha nem akkor kábelezés vagy a csatlakozók valamelyike...						 
				szia.mind a ketövel próbálkoztam de ugyan az.nem a fej a gond.						 
				tehát kapjam szét és próbáljam megnézni hátha az rca résznél lesz a gond?						 
				Inkább megmérném, a fejcsatlakozó és az rca kimenet között, és ha a lemezjátszón belül van esetleg csatlakozás, vagy nem szigetelt rész akkor ott is. Azzal szűkíteném a lehetőségeket...						 
				A fejcsatlakozó és az rca csatlakozó között kéne mérni, és az a lényeg, hogy mindegyik rca kivezetéshez tartozzon egy másik a fejnél rövidzárással. Egyébként még kérdés lehet hogy mindkét csatorna zúg, vagy csak az egyik? Mert ha mindkettő akkor valszeg árnyékolás, ha valamelyik csatorna akkor nagy esélyel a jelvezeték. 
				Rendben.Holnap megnézem és irok hogy mire jutottam.Köszönöm segítségedet.						 
 
				Üdvözlet! Kissé járatlan vagyok a témában, ezért szeretném megkérdezni leginkább tapasztalat-gyűjtés szempontjából, hogy milyen jó konkrét lemezjátszó-típusokat ismertek, csak sasszira gondolok, amelyek még nem csillagászati árúak. A hangszedőm: Goldring IQ2, a jelenlegi sasszi: Sherwood PM 1270 (ezt szeretném lecserélni valami jobbra), A RIAA-korrektor a HMF1 - nekem nagyon bevált). Igaz az, hogy a szíhajtású gépek szebben szólnak, mint a quartz-vezérlésűek??? A NAD 5120-ast (Rút kiskacsát) kihagynám, mert volt nekem és rengeteg bajom volt vele, a legkülönfélébbek. Kezdődött azzal, hogy sosem voltam elégedett az egyenletességével, mindig nyávogott egy kicsit és a motor beleszólt a hangba, néha ki lehetett hallani a morgást... Kiszedtem a motort belőle, elvittem valakihez, aki megcsinálta, hogy lecsendesedjen. Később egy műegyetemista haverommal csináltunk egy nagy állódoboz-párt amelyen viszont kitűnően lehetett hallani és látni (!) a motorfordulat frekijét a membránon. Ekkor elvittem valakihez, aki teljesen átépítette a lemezjátszót, kidobta a szub-sasszit és külön felfügsztést csinált még a motornak is. Még később kapott egy akryl tányért, majd ezután fél évvel kinyíródott a csapágya, kitágult és ez a hangban úgy jelentkezett, hogy néha megdöccent a lemez; elég nehezen jöttem rá, hogy ez a rossz csapágy miatt van.... - Szóval nekem ennyi elég volt a NAD-ból. Ennek a mostani Sherwood-omnak is van egy csúnya konstrukciós hibája: ha a hangszedővel közelítek a lemez-középponthoz, akkor erősödő búgás hallatszik, mert a trafója rászór a hangszedőre. Le kellene árnyékolnom a trafót Faraday-kalickával..... Tehát érdekelne néhány konkrét sasszi-típus, nyilván jobbak, mint a Sherwood PM 1270-es. Köszi szépen. 
				Hali volt egy régi music centerem és kivettem belőle a lemezjátszó részt a lemezmeghajtó motor a számitógépemről kapja az áramot a tű pedig a gépembe a hangkártyán lévő input on keresztül szól , működik minden rendben van vele csak sziszeg és nincs semmi mély hang mit lehet ez ellen tenni?        
				A legegyszerűbb amit tehetsz,hogy körülnézel EBBEN a topikban. A RIAA korrektor gondoskodik a frekvencia korrekciókról,egyúttal szabvány Vonal szintre erősíti  lemezjátszód kimenetéről jövő jelet. Ha csak nem Kerámia hangszedő van benne.						 
				Szerintem egy RIAA korrektorra lesz szükséged. Itt a fórumon is találsz róla írásokat.						 
				Biztos kerámia hangszedő van benne  ,  nem szereti az alacsony impedanciás lezárást , ez okozza mély hiányát. Egyszerűbb megoldás , próbálj sorosan bekötni 330-470k ellenállást a PU betét és az erősítő L/R bemenetei közé . 
				ja bocs nem a hangkártya inputra van bekötve hanem a mikrofon helyére mer azon a bemeneten nem is szól. és ha bekötöm a RIAA korrektort akkor csak simán az erősítőre is rá tudom kötni és rendesen szól? 
				nem tudom hogy segít-e de teszek föl képeket róla						 
				Karról kellene kép , hogy lehessen látni a hangszedőt , hogy MM  vagy kerámia . Mágneses esetén kell a RIAA..						 
				Ez lesz a nekedvaló topiklemezjátszó előerősítő ott rajzot is találsz						 
				itt a kép ja és azt had kérdezzem meg mi a külömbség a RIAA korrektor és az előerősítő között?						 
				A kép alapján ez kerámia hangszedő, ehhez nem kell RIAA korrektor. Nekem is van még ilyenem valahol, ez az olcsó kategória ennél még a TESLA VK4302 és a VK311 is sokkal jobb minőséget produkált. Neked csak egy egyszerű műveleti erősítőre lenne szükséged(pl NE5532 típusú ic-vel megvalósítható). A RIAA korrektor feladata kettős: egyrészt felerősíteni a pickup által szolgáltatott néhány mV-os jelet, másrészt a lemez felvétele során a szándékosan eltorzított frekvenciamenet visszaállítása. A kerámia hangszedő ez utóbbit önmagában tudja,persze nem hasonlítható össze egy mágneses hangszedővel.						 
				tehát ha beszerelem ezt az NE5532 ic-t akkor se lessz valami jó minőségü a hang?						 
				Ez kerámia , próbára kösd be az ellenállásokat , akár az JACK dugóban is elfér  , lesz mély is . Az előerősítő lineáris erősítést végez  , RIAA  előerősítő + korrekciót is tartalmaz , RIAA görbének megfelelően  , így lesz lineris a kimeneti jel . Kerámia hangszedhőz is lehet használni RIAA korrektort is , csak  akkor a betét kivezetéseire kb 1k ellenállás kell párhuzamosan  , hogy linearizálja az átvitelét amit majd a RIAA korrektor felerősít és korrigál , ez a megoldás jobb minőséget ad .						 | Bejelentkezés Hirdetés | 

















