Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   49 / 156
(#) norbi0325 hozzászólása Nov 17, 2010 /
 
Nos A híres zaszti generátor !14V33A szanaszét szedtem ! mindent rendben találtam rajt, forrasztások, diódák.... azért én újraforrasztottam,vagyis felújítottam a régit......és láss csodát alapjáraton 14-14,2V király ! világítás rákapcs ,mindjárt leesik 13,5-re kis gáz 3-4000 és szép lassan felkúszik......na ilyen még nem volt!....biztonság kedvéért megcsináltam amit javasoltatok,, közvetlen testmazzag (10mm2) a generátortól az aksiig, nem változott semmi de már ki nem kötöm biztos nem árt ha benn hagyom hát ennyit sikerült ügyeskedni......jobb már csak akkor lesz ha tényleg teszek bele nagyobb generátort
(#) potyo válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 17, 2010 /
 
Az lesz majd a szép, amikor a nagyobb generátor alapjáraton tényleg leadja a nagy áramot, akkor meg lefojtja majd a motort vagy legalábbis annyira terheli, hogy már nem jár egyenletesen. :yes:
(#) dobo válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
Szia ne bonyolítsd túl ha csak néhány fuvarról van szó !
Kapható autós boltokban 12V-os pár száz wattos ventillátoros fűtés Pl :Trabantokba szerelték előszeretetettel.
Ithol töltsd fel az +aksit fullra aztán egy kapcsolóval kösd rá a kocsi saját aksijára de olyan 10-es réz vezetékkel A testet adhatod egy közelebbi csavarról is.
Mivel hosszú távon mész nagy fordulattal a generátor bírni fogja tölteni mindkét aksit de állás közben kapcsold szét a kocsitól a + akut nehogy lemerüljön a rendszer teljesen.
Használhatsz 2 db ilyen fűtőtestet is 1 előre 1 hátra .

Menet közben menne ez a fűtés 500 W+130w világítás,+fűtőmotor 100W,+hí-fi 50w,+Ablaktörlő 150w,
Ködlámpa elől hátul 150w=1080w
12 voltal számolva ez 90 A
De számolj 13,5 voltal =80A
Valamennyi kell még a gerjesztésnek és egyébb dolgoknak .
Ha szakaszosan megy az ablaktörlő és a ködlámpán is spórolsz akkor már erősen javul a helyzet :yes:
Na és a hi fi se bömböljön.
(#) Alkatel válasza dobo hozzászólására (») Nov 18, 2010 /
 
2000 km lesz az út, több pihenővel, sokminden előfordulhat.
Hasonlóan gondolkodtam Én is. Ampereket, voltokat keresztmetszetet tudok számolni, de a befúvásos fűtést elvetettem, mert élő állatokat szállítok (választási tenyész mangalicákat) majd, nem biztos, hogy jót tesz nekik az állandó huzat. Ezért gondoltam az olajradiátorra, az inverter már régóta be van építve. Ha fáznak, közelebb bujnak hozzá. Azt hiszem viszek magammal pót generátort. Köszi a hozzászólásod!
(#) dobo válasza Alkatel hozzászólására (») Nov 19, 2010 /
 
Miért kell nekik fűtés?
Rakj be nekik két kisbála szalmát bevackolják magukat és minden rendben lesz!
Szerinted ki fűti télen a disznóólat?
(#) dobo hozzászólása Nov 19, 2010 /
 
Ma belefutottam egy érdekes dologba.
Mtz 50-es tipusidegen generátorral szerelve de a generátor orosz és működik is rendben szétszedtem kitakarítottam kimértem jó minden .
A feszszabályzó az ilyen kis lapka r112a felirattal de csak r112b típusut kaptam bele.
Csere után sem volt töltés kétségbeesésembben a kefékre forrasztottam két szálat és adtam a forgórészre 12 voltot ekkor töltött mint az állat 14-16 voltal .
Kérdésem hogy a két lapka kompatibilis -e egymással?
esetleg egy bekötési rajz jól jönne van rajta C S G D betü jelü kapocs (persze ciril betükkel.) a generátor 2 kivezetéses az egyik sarus a másik szemes ez megy az órán keresztül.
(#) akos70 válasza dobo hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Nem kompatibilis. Többféle van abból a lapka szabályzóból, nem cserélhetőek egymással. Tegyél rá egy külső szabályzót.
(#) Laci0629 válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Üdv!
Milyen szabályzó van a generátorhoz?
Mert találkoztam mát szabályzó hibával is
Én megmérném a generátor azon pólusát ahol a tekercs a gerjesztést kapja, mert az is lehet hogy a szabályzó csak mondjuk 10Vot ad a gerjesztőtekercsnek
Ez főleg régi elektromágneses szabályzóknál fordul elő de kitudja

Említetted már az ékszíjtárcsa cserét is hogy próbáltad, és eszi a szíjat.Hát annó mi is játszottunk ilyet (csak mi Ladánál) és ha jó a szíjtárcsa több ezer km-t kibir
(#) dobo válasza akos70 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Úgy lesz ahogy mondod mert a helyi traktorboltban csak ez az 1 fajta kapható.
A generátor fogalmam sincs mié lehet talán alekó.
Ma megpróbálom külső szabályzóval .
A vaterán találtam egy fotót ladába való lapkáról ezt megvizsgálva kiderült hogy a ladába jó az r112b megpróbálom ráfaragni a generátorra.
Este beszámolok az eredményről.
(#) dobo válasza dobo hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Ráraktam egy lada külső fesszabályzót és nagyszerűen tölti az akut sőt van rajta 2 led és jelzi amikor tölt .
Köszi a segítséget.
(#) norbi0325 válasza Laci0629 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Szia
Nekem BOSCH fesszabályzó van rajt ...Nem mértem meg mennyi a grejesztő fesz de meg fogom ...amúgy most jó az alapjárati töltés ..de csak fogyasztók nélkül 14,2V!! És lehet hogy csinálok rá új kisebb tárcsát ...csak azon gondolkodom hogy ,amikor meg menek az országúton és pörög a motor 5000-el akkor nem -e fogom túlpörgetni a generátort emiatt???!!
(#) zolika60 válasza norbi0325 hozzászólására (») Nov 20, 2010 /
 
Nem kell másik tárcsa. Alapjáraton úgysem jár egész nap. Ha meg mész viszi a fogyasztókat is. Ezért van többek között az akku.
(#) Laci0629 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 21, 2010 /
 
Az lehet hogy ha megy az embert nagyobb fordulaton akkor tölt rendesen de alapjáraton nem elég a töltőáram a fogyasztóknak!
Hát nagyobb fordulaton nem kellene hogy baja legyen a generátornak, de az tény hogy gyorsabban elkopnak majd a szénkafék és a csapágyazás sem birja annyi ideig
Hát még esetleg olyat lehet hogy a gerjesztő áramot valahogy megnövelni 1-2V-al, de ez se túl jó megoldás mert akkor meg a gerjsztő tekercs fog melegedni és a szabályzást is át kéne variálni.
Inkább javaslok egy töltőt ami mondjuk szivar gyujtóra csatlakoztzatható és tölt 1-2A-ral.
Nekem is volt ilyen és nagyon hasznos dolog -10--15 fokba
(#) petike77 válasza potyo hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Üdv ismét! Volt egy kis szabadidőm így másfél hónap után szétszedtem a generátort, átnéztem benne mindent az összes diódát, állórészt , forgórészt és nem találtam egy rossz diódát sem. Egy dolgot észrevettem a szénkefék egyik csúszógyűrűje egyenetlenre volt kopva, a másik szép sima volt. Nem tudom, ez mitől lehet, esetleg ez okozhatja a hibát? Vagy a fesz szabályzó a rossz? Esetleg valami az autóban?
(#) VIM válasza petike77 hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Szia!
Az akkuval minden rendben van? Nem túl öreg, vagy szulfátosodnak a lemezei? Mert akkor hiába tölti ezerrel a generátor, ha megnőtt a belső ellenállása.
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Én is, de nem kell mindent kp-nek venni, amit a szakkönyvek írnak. Végül is, tájékoztató jellegű a tól-ig kifejezés és itt az alsó érték az ami elfogadható. Különben a fesszabályzó gyári értéke szabja meg a felső határt, és persze ki milyen pontos műszerrel méri azt meg.
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Az igaz, hogy a mérés pontossága is számít, de az akku 15V-nál már erősen forr.
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Találkoztam már 15 V-tal töltő piros beöntött Lada generátorszabályzóval.
A bolttól (szerelőtől) hazáig kiforralta az akkut. Másnap feltöltötték vízzel, mire hozzám értek vele, újra kiforralta az akkut.
"-Lehet állítani rajta?"
Szerencsére az eladó cserélte garanciában.
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Erre itt rácáfoltak.
(#) potyo válasza VIM hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Valami más ott nem kerek, mert olyan nincs, hogy töltés végig 14V felett, aztán meg nem indul az autó. Pl. halott akku az tud ilyet csinálni...
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
"Mi lehet a probléma?"
Lecsökkent az akku kapacitása, nagyon hamar túltöltődik. Az autógenerátor szabályzók nem tudnak annyira precízen szabályozni, kis terhelőáramnál fel tud menni a feszültség 15 V-ra. Cseréltem én is ilyen akkut.
Ettől még az is lehet, hogy kissé csalt a műszere.
Amiről én írtam előbb, az a szabályzó nagy töltőáramnál is tartotta a 15 voltot.
(#) potyo válasza erbe hozzászólására (») Nov 22, 2010 /
 
Idézet:
„Az autógenerátor szabályzók nem tudnak annyira precízen szabályozni, kis terhelőáramnál fel tud menni a feszültség 15 V-ra”


Az a szabályzó hibás, ami akku jelenlétében engedi felmenni a feszültséget akármilyen kis terhelésnél.
(#) dobo válasza dobo hozzászólására (») Nov 25, 2010 /
 
Szia na hogy döntöttél fűtessz a disznóknak?
Van mégegy ötletem rakj egy fóliaréteget alura és rá a szalmát így a takarítás csak egy mozdulat.
Ha zárt az autó valahogy biztosítani kell friss levegőt is mert megfulladhatnak az úton ezt egy helyi gazda mondta ma nekem.
(#) Laci0629 válasza dobo hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Szerintem fölösleges fűteni rájuk szalma azt kész is.
Most azér külön alakítgatni az elektronikát, esetleg generátort cserélni fölösleg, jobban jársz ha veszel pár bála szalmát
(#) Kiara87 hozzászólása Nov 26, 2010 /
 
Sziasztok.
nekem az a gondom hogy a motorterböl egy karistolos hangot hallok, majd az auto rängatott es a villägitosom pisslog, a müszerfel nem jelezte ki hogy nincs töltesem, de viszont az akumulätoromon van egy kis lämpa ami mindig zölden vilägit, es most nem vilägit.
Ausztriäban romlott el az auto es azt mondtäk hogy vagy a vizpumpäval vagy a szervoval van valami baj.
Ezeknek lehet köze a problemämhoz?
Nem lehet hogy a generätorom halt meg?
Köszönöm a segitsegeteket
(#) Alkatel válasza Laci0629 hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Mai tapasztalatok: Ránk tört a hideg, Én vártam a kocsiban az asszonyt, míg a piacon vásárolt. Amíg a kocsi mozgott, kellemes meleg volt a fülkében, de ahogy leparkoltam járó motorral a motor szép lassan kihült és fáztam kabátban. Le van takarva a hűtő is és nem termel annyi hőt a motor, hogy meleg legyen a vezetőfülkében. Milyen hideg lesz hátul, ha -20 fok lesz kint? Megfagynak a malacok? Elektronikát nem kell alakítgatni, mert az inverter rég be van építve, csak csatlakoztatni kell a radiátort. Remélem elbírja majd a teljes terhelést a generátor a másfél napi út alatt. Az Én kérdésem csak arra vonatkozott, hogy a generátor ki bírja-e a folyamatos teljes terhelést. 92 amperes gyári cucc. Köszönöm a válaszokat.
(#) Alkatel válasza dobo hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Maradok a fűtésnél. Gondoltam rakok nekik bárpultot, házimozit és pókerasztalt is. Ha ezt meglátná egy állatvédő magához nyú....na, vagy törvényt követelne, hogy csak így lehessen szállítani disznókat. Lehet, hogy csak fűtés lesz szalmával.
(#) mugab válasza Kiara87 hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Ha a vízpumpa állt be akkor lesz még olyan is hogy forralja a vizet ha valahogy mégis beindítod.
Amúgy mindenképp valami beállt ha hangokat hallat.
Tehát vagy vízpumpa, vagy generátorcsapágy. Szervó is lehet ha ugyanazon az ékszíjon van mint a generátor. A lényeg hogy minden gyanús ami a generátor ékszíján van.
(#) Kiara87 válasza mugab hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
a kocsi beindul, a vizet nem forralja. Nem hiszem egy ekszijon van a szervoval mert amikor elszakadt a generätor ekszijam akkor is volt szervom. holnap megprobälom egy fullra töltött aksival elhozni a benzinkutrol. ha generätor baja van akkor nem teszek nagyobb kärt benne ugye?
(#) potyo válasza Kiara87 hozzászólására (») Nov 26, 2010 /
 
Milyen autó? Ha elektromos szervós, akkor annak nincs főtengelyről hajtott része, maximum tiltja a vezérlő a szervót, ha nincs töltés (G Astra pl. így csinálja). Ha a generátor nem jó, akkor abból nagy probléma nem lesz az akku lemerülésén kívül, de egy feltöltött akkuval másfél-két órát el kell mennie minimális fogyasztókkal. De legegyszerűbb ha lekapod a szíjat és beindítod. Ha a hang megszűnt, akkor mehetsz nyugodtan, feltéve, hogy biztosan nem ez a szíj hajtja a vízpumpát. Ha viszont nem szűnik meg, akkor inkább nem kisérleteznék sokáig, mert ha eltépi a vezérműszíjat vagy átugrik a vezérlés, az drága lehet...
Következő: »»   49 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem