Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   38 / 38
(#) Alkotó válasza erbe hozzászólására (») Okt 22, 2021 /
 
Azért keresem a megoldást, mert ha van egyszerű mód a korrigálásra, akkor azt meg tudnám csinálni.
Ha tippelhetek -semmilyen módon nem ellenőriztem-, akkor azt mondanám, hogy mindenféle porvédő nélkül sem tudhat bejutni por a csapágyaknál.
A felső peremes pajzsnál a tengelyvégen van egy kb. 35 cm átmérőjű és kb. 12 cm magas turbinalapát. Ez olyan vihart kavar a turbina-térben, hogy a szállított szemcsés anyag szó szerint roncsolja a turbinaház külső lemezét. Olyan nyomok vannak rajta, mintha egy Elien akart volna onnan kitörni. Tehát itt a tengelynél szinte még levegő is alig van, mert az is kisodródik a külső oldalra.
Az alsó pajzson van a hűtőventilátor. Ez annyiban speciális vagy legalábbis eltér attól amiket látni szoktam, hogy van benne egy labirintus, ami szépen illeszkedik a pajzson lévő ellendarabhoz (a fotón a ventilátorban lévő labirintusrész látható, és az is látszik, hogy ez a rész nem is poros). Ezért itt is csak nagyon nehezen tudna bármilyen részecske bejutni a motortérbe.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
(#) Massawa válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 23, 2021 /
 
Szerintem minden ilyen motort át kell, hogy járja a levegö, ami a porral jár. Olyan motorok amik egy magasabb kategoriába tartoznak, nem igy vannak kialakitva ( nincs rajtuk ventillátor). Azok általában vizhatlanok is - alapfokon.
(#) Alkotó válasza Massawa hozzászólására (») Okt 23, 2021 /
 
Ez a motor ilyen. Az elszívó látszólag jól tervezett, professzionális kialakítású, "gyári" gép, és a motor is jól zártnak tűnik.
A ventilátor levegője természetesen átjárja a motort, de nem annak belsejét, hanem a külső bordázatát.
A probléma nem végzetes, így is elment 1-2 műszakban kb. 10 évig. Azért kérdeztem rá, mert ha egyszerű módon megnövelhető a várható üzemidő, azt megtettem volna a gép érdekében.
(#) Massawa válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 23, 2021 /
 
Pontosan azon látni, hogy egy hibás konstrukcio ( gyári selejt), mert a motornak van elég külsö bordázata, ahhoz abszolut semmi ventillátor nem kell, megteszi a természetes légáramlás is. Szerintem ha kicseréled a csapágyakat meg a szimeringeket, akkor a motor továbbra is müködni fog, mégha tele is lesz porral. Az ilyen motorok nem igen szoktak tönkre menni, maximum csapágycsere.
A ventillátor valoszinü extrán odaszivja a port, ami valahol bekerül a motorba, de azt nem hiszem hogy végzetes. Lehet, hogy a ventillátor nélkül megbizhatobb is lehet, mert akkor csak a sima levegö áramlás van a motor körül. Esetleg figyeld meg mennyit megy és mennyire melegszik, de akár 60 fok is normális lehet.

Esetleg némi szilikonnal tömitsd be az illesztéseket.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2021
(#) erbe válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 23, 2021 /
 
Meg kell keresni a tömítetlenség okát. Ha nem a csapágyakon keresztül jutott be, akkor a ház-pajzs illesztés lehet elsősorban a hunyó. Külön gumigyűrű tömítés nélkül ezek a motorok "lélegeznek". Melegedés-hűlés légmozgást okoz. Ha letömíted valamivel a pajzsokat, megkeresi máshol az utat.
Következő: »»   38 / 38
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem