Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Van valami tapasztalatotok arról, hogy mennyire zavarja a TV-t az UHF sávban, ha az antenna koax kábele mellett közvetlenül megy kb 20 m-en keresztül a hálózati feszültség, ami egy indukciós sütőt táplál? Flexxel kipróbáltam, csak a bekapcsolásnál van egy pici fehér villanás a képernyőn, egyébként, semmi.
Van. Az ilyen ipari zavarok spektrumának a teljesítmény szintje kb. 30 MHz -től szép lassan csökken. Az UHF sávban már nem nagyon jellemző. De ha megnézel egy gyári hálózati zavarszűrő katalógusbeli (elég nehéz találni, de nem lehetetlen) csillapítás menetét, ott is visszaköszön.
Például:
Bővebben: Link
Ezt én is tudom, inkább csak arra gondoltam, nincs e esetleg valami, amire nem számítottam. Mégiscsak fog vagy 20A folyni, lesz mágneses tér 50 Hz-en, igaz, csak kicsi, mert egymás mellett fut a fázis, meg a nulla, de azért nem árt megkérdezni. Nem lenne túl jó utólag kitalálni, hogy egy házon belül mégis hogy vezessem máshogy valamelyik drótot... azért köszi a választ!
Lényegesen csökkenteni lehet a várható zavaró mágneses teret, ha a 3 vezeték nem egyenesen fut egymás mellett a csőben, hanem össze van sodorva, mint pl. a kábel belsejében. Egyrészt kisebb az átlagos távolság, végig összesimul a szigetelés, másrészt a sodrás sűrűsége szerint folyamatosan változik a mágneses tér iránya. Igaz, nem tesz jót a vezeték hűtésének, de 20 A-re már úgyis legalább 4-es drót kell.
Értem, jó ötlet, köszönöm! 4 kvadrát lesz, én is arra gondoltam.
Hello!
Egyébként szabálytalan különböző feszültségnemű vezetékek együtt vezetése. üdv! proli007
Rávakolok, nem fog látszani...
![]()
Sziasztok!
14A-es terheléshez 16A-es kismegszakítót rakok, elég a 3x1,5mm2 kábel? Milyen hosszan maximum? 2 dugalj lesz rajta és vegyes a gépek terhelése(nem tiszta ohm és nem tiszta induktív). Köszönöm a segítséget!
Szia!
Ekkora áramhoz 20A-es kismegszakítót rakj, és ha tartós ez az áramfelvétel, akkor 2,5mm2-es vezetéket használj.
Hello!
Szerintem 15 méterig nyugodtan használhatod. Esetleg majd terhelés alatt mérd meg a végét multiméterrel, hogy mennyit esett a feszültség.
Mezei dugaljakra nem kéne 16A-nál nagyobb kismegszakítót rakni... Más a helyzet persze, ha "ipari" IEC309-es 32A-es dugaljakról beszélünk, de gyanítom, hogy nem erről szólt a kérdés.
Én annyit írtam, hogy 14A-hez kevés lesz a 16A-es kismegszakító, pláne, ha indítási extra áramfelvétel is van.
Ebben egyébként maximálisan egyetértünk.
![]() Szerintem el kéne gondolkodni azon a 14A-es terhelésen, kicsit alaposabban. Ha a két dugalj között valamennyire megoszlik a terhelés (mondjuk max. 10-11A jut az egyikre), akkor látom értelmét a mezei dugaljaknak - ebben az esetben viszont két külön áramkörre kötném a két dugaljat (és mehet rájuk két 16A-es kismegszakító, a terhelés jellegének megfelelő karakterisztikával). Ha viszont egy dugaljból szeretnénk ennyit kivenni, akkor el kéne felejteni a sima dugaljakat.
Helló!
A gyártó az egyik terhelésre 10A-es biztosítékot írt, a másikra azt mondta elég a 4A-es. Így elég egy sima elosztó is akár? És az elosztó kábelén lenne a 16A-es biztosíték?
Azthiszem kitaláltam a végleges változatot.
Az elosztószekrényben keresek üres automatát, onnét elmegyek 2,5mm2-es kábellel az álmennyezeten(kb 25méter hossz), addig ahol le kell mennem majd. Ide teszek egy kis dobozt amiben elosztom a bejövő kábelt egy 10A-es és egy 4A-es kismegszakítóra, ezektől pedig 1,5mm2-es kettő kábellel lemegyek az álmennyezet alá, ahol ipari RB-s dugaljak lesznek. Ez így jó lesz?
Ha a gyártó azt írta, hogy 10 ill. 4A biztosíték kell akkor nem azt jelenti, hogy ennyi az üzemi árama. Az ennél kisebb. Meg kell mérni müködés közben, hogy mennyivel is müködik, mekkora is lesz a valós tartós terhelő áram a vezetéken, lehet, hogy meglepően alacsony lesz. Az előírt biztosíték értékeként azért azt írta mert az kell a biztos müködéséhez.
Sziasztok!
Gyors segítségre lenne szükségem. Még soha nem szereltem MAK 86/50 200/5A áramváltót 95-ös kábelre. Azt szeretném kérdezni, hogy az áramváltót valóban rögzíteni kell-e szerlaphoz? Vagy elég a kábelen rögzíteni a csavarokkal? Köszönöm.
Szia!
Igen szokás rögzíteni a szerlapon, egyébként a MAK86/50 inkább sínre húzható (max 50x10-es ) és a csavarral ott tudod rögzíteni . hegman
Köszönöm a válaszod, de azt kérdezném, hogy kell szerelni szerlapra, vagy nem kell?
A sínre húzhatóság most nem kérdés, mert egy 95-ös kábelre kerül. Az adatlapja alapján, minkettőre ráhúzható...
Igen kell rögzíteni!
Mint írtam vagy sínre rögzíted vagy szerlapra. Mivel kábelre húzod a MAK86/50-est , a kábelen nem tudod rögzíteni mivel a csavar ami rajta van, az csak sínre való rögzítést tesz lehetővé. És gondolom nem a szekunder vezetékezéssel akarjátok pozícióban tartani.
Szia!
Köszönöm a segítséget. Így már világos. ![]()
Valahogy így.
Ezt kedden követtük el.
Köszönöm szépen, nagyon szép. Azt a három jobb oldalit miért kellett úgy szerelni? A csavar a vezető???
Üdv!
Kapcsolószekrény tervezési fázisában vagyok és felmerült pár kérdés. A bejövé és elmenő vezetékek általában sínre pattintható sorkapoccsal kapcsolódnak a szekrényhez, magam is ilyenben gondolkodom. Pontosan olyan képet nem találtam mint amire a kérdésem vonatkozik de ez talán érhetővé teszi. Van jelentősége, hogy egy zárt hurkot alkot a vezeték vagy "nyitott" omegához hasonló hurokkal oldom meg? Nyilván nem jelentős eltérés de melyiket szokás alkalmazni? A sorkapocsra visszatérve főleg olyantól kérdezném aki jártas a témában, hogy melyik típusú kapcsot alkalmazzák előszeretettel: a csavaros vagy a rugós? Tekintsünk el az áraktól és a szerelés időtartamától... Köszönöm!
Szia!
Szerintem amit a képen látunk azt úgy hívják, hogy szerelőhurok. Azért van ilyen kör alakban rögzítve a vezeték, hogy legyen még blankolható hossz, ha esetleg elrontaná az ember a blankolást, vagy szereléskor letörik a vezetékvég, vagy át kell kötni máshová és az egy kicsit messzebb van. Ha van ilyen szerelőhurok, akkor nem kell sok méter kábelt újrafűzni. A kapcsolószekrény építéséhez én a Phoenix Contact sorkapcsait ajánlanám, nagyon sokféle sorkapcsuk van, és nagyon kulturáltan lehet velük dolgozni. A kábeleket csavaros szorítókkal lehet bekötni a sorkapocsba. Kalapsínre pattinthatóak, és szép rendezett szerelést lehet velük megvalósítani. Az ára egy kicsit borsos lesz.
Üdv!
Szerintem nincs jelentősége, a zárt hurok szebb, és könnyebb kivitelezni. Ez ízlés kérdése. A sorkapocsból a csavaros szerintem megbízhatóbb, ha beépíted és kb fél év múlva karbantartás keretében utána húzol. Nagy keresztmetszetre nincs is rúgós.
Amint látod, a rugós sorkpcsokat általában kis keresztmetszeteknál és ami a legfontosabb, helytakarékos megoldásként alkalmazzák. Ami még fontos a tervezésnél, olyan termékcsaládot válassz a sorolható elemeknél, amelyikekből széles a választék. Viszont az árakban sem árt tájákozódni, mert csakhamar szép összeget el lehet érni, csak a kötöelemekből. (kapcsokból) Tapasztalat, 3-4szeres árkülömbséget is lehet tapasztalni bizonyos gyártók és kereskedők árai között.
Mi Wago-t használunk. A YouTube-on található videjó, ami a rugós szorítás előnyét bizonyítja: túltehelt vezeték szigetelése elolvad, a réz vezető felizzik, majd elég, de a sorkapocsba kötött rész ép marad. Magad is felsoroltad azokat az előnyöket, amit nem kell felsorolni.
![]() - a szorító erő nem attól függ, hogy milyen erős kezű villanyszerelő húzza, meg a csavart - Sanyi74 válaszában olvasható "fél éves karbantartás" (és az összes többi is) felesleges. Viszont, ha a későbbi karbantartásban is érdekeltek vagytok, akkor feltétlenül csavarost használjatok! Nem tudom mire gondolsz "nagy átmérő" alatt, de 35mm2-ig biztosan van rugó szorítós. |
Bejelentkezés
Hirdetés |