Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   41 / 111
(#) sonajkniz válasza lazsi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
A strandpapucsnak benne van a nevében, milyen felhasználási területre gyártották.
(#) Pafi válasza otvenkilenc hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Igen ott nyilak vannak amik erőket jellemeznek irány, nagyság és támadási pont szerint. Kell ennél több? Ha neked igen, akkor rajzolj jobbat!

Mivel az ábra fölé az van írva hogy erőkről van szó, csak egy funkcionális analfabéta gondolhatja hogy haladási irányokat jelentenek a nyilak.

Sajnálom, egy minimális gondolkodás szükséges az ábra értelmezéséhez.

Idézet:
„Nem . Egy műszaki ember ilyet nem követne el. Az hogy neked tök mindegy a szakmai hozzállásod mutatja.”


A rajzom célja az volt hogy segítséget nyújtson az erők számításához. Ebből a szempontból tökéletesen mindegy hogy mit ábrázol a sraffozott terület és hogy át lett húzva a méretnyíl. Ha le sem lett volna rajzolva, az sem változtatna semmit a számításon, tehát irreleváns.

Hogy szerinted a Bosch rajzolói nem műszaki emberek, az a te dolgod.

Idézet:
„Valós, hiszen a műszakirajz az egy dokumentum, azok az alapján készítenek el eszközt , épületet stb.”


Ott kezdődnek a tévedéseid hogy ez nem egy műszaki rajz. És soha semmilyen eszköz nem fog elkészülni az alapján.
(#) Pafi válasza lazsi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Idézet:
„Nekem az volt a célom, hogy egy szemléletes, egyszerű vázlatot készítsek, hátha a szemben álló felek a segítségével megértik egymás álláspontját (legalább részben). Erre te belekötöttél a 2 perc alatt, Paint-ben összedobott ábrámba (ahelyett, hogy a jószándékot észrevetted volna, és egyből támadtál engem...). Ezek után ne csodálkozz, ha a mérnöki precizitásodat számon kérik rajtad...”


A te ábrádon olyan hibák sokasága volt amik pont a kitűzött cél elérését gátolták. Ezzel szemben az én ábrámon a Bosch rajzolói által állítólag elkövetett hibát kérték rajtam számon. Látod a különbséget?
Idézet:

Kár... Mert éppen ez volt ennek a levélfolyamnak az elindítója!!! Eredetileg senki sem volt arra kíváncsi, hogy mekkora erők és nyomatékok vannak ebben a rendszerben, csak a gagyi - nem gagyi kérdésre ugrott pár ember.”


Ráugrottak és nem is jutottak sehova. Ezzel szemben az erők számítása egy gyorsan megoldható műszaki feladat. Bár nem voltak kíváncsiak az erőkre, mégis azokat próbálták felhasználni érvként. Ez a racionális gondolkodás hiánya. Gondolkodni nem, csak értékítéletet hozni akartak. Ez volt a gond.
(#) sonajkniz válasza Pafi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Idézet:
„Gondolkodni nem, csak értékítéletet hozni akartak. Ez volt a gond.”

Szerintem pedig ki sem alakult volna ez a vita, ha néhányan nem akarták volna ennyire védeni a mundér becsületét. Ha ez nem egy Bosch motor lett volna, talán bejegyzést sem ér meg az írásom.
(#) nagym6 válasza Pafi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Idézet:
„Gondolkodni nem, csak értékítéletet hozni akartak.”
A rögtönzött pontatlan fogalmazások miatt nem következtetnék erre. A hozzászólásokból -ha akarom- kivehető, hogy lényegében mindenki érti miért ment tönkre az a valami, csak jórészt elbeszélünk egymás mellett.
(#) otvenkilenc válasza Pafi hozzászólására (») Máj 23, 2017 1 /
 
"Mivel az ábra fölé az van írva hogy erőkről van szó, csak egy funkcionális analfabéta gondolhatja hogy haladási irányokat jelentenek a nyilak. "

Te tipikusan az az ember vagy akinek fogalma nincs a dolgokról de nagy mellénnyel van. és aki észreveszi a hibád azt analfabétának nevezed. Azért elmagyarázom. A nyíl amit rajzoltál mivel semmilyen azonosítás nem kapcsolható hozzá (ez csak a te elképzelésedben létezik , amit nem tettél láthatóvá) akármit jelenthet. (Ezért írtam, hogy útirány jelző is lehet) Egy számításban nem találgatni kell, hogy mi micsoda. Eddig ezt érted? Tehát ha valaki ellenőrizni akarja, azt amit te ott össze-vissza írtál akkor ahhoz a segítség és a kiindulási alap az lenne, hogy betudja azonosítani az erőket. stb.

A másik észrevételem, az hogy az elméleti ismereted hiányos, de ebbe nem mennék bele mert nem idevaló. és egyébként sem szeretném az oldalt ezzel terhelni.
Még az iróniát sem érted.. De nem is vártam el ezt el tőled. Az a rajz úgy rossz ahogyan van a nyilaiddal. Látni a megnyilvánulásodból, hogy a műszakirajz neked egy sötét terület. Ebéli ismereted szegényes.
(#) Pafi válasza otvenkilenc hozzászólására (») Máj 23, 2017 / 1
 
Te meg tipikusan az az ember vagy aki gondolkodás nélkül ítél. Hol neveztelek téged funkcionális analfabétának? Azt neveztem így aki szerint haladási irányokat jelentenek a nyilak. Te haladási irányoknak gondoltad őket? Mert ha nem, akkor akinek nem inge, ne vegye magára! Biztos vagyok benne, hogyha nem a fikázás lett volna a célod, akkor 2 perc alatt kitaláltad volna hogy három erő és három nyíl hogyan rendelhető össze. Már csak az irányok és nagyságok alapján is kapásból tudható, még akkor is, ha nem sorban lennének eleve. És ha valakinek ez nem megy, bármikor meg is kérdezheti, és válaszolok, ahogy ez meg is történt, de ezután sem próbáltál bármit írni a lényegi mondandóval kapcsolatban, kizárólag a kötekedésre koncentráltál.

Idézet:
„A másik észrevételem, az hogy az elméleti ismereted hiányos, de ebbe nem mennék bele mert nem idevaló”


Jó vicc, megvádolsz és azonnal elutasítod a bizonyítási kényszert. Maximálisan inkorrekt magatartás. A személyeskedésed az ami nem idevaló. Ha bármiben tévedtem volna, akkor azt a topic jellegéből adódóan megírhatnád, de félsz hogy rólad derülne ki az eddiginél is jobban a tudás hiánya.

Idézet:
„Az a rajz úgy rossz ahogyan van a nyilaiddal.”


Most döntsd el végre: érted a rajzot, és lényegi hibát látsz benne (ez esetben próbáld megírni hogy mi a hiba), vagy nem érted a rajzot (ez esetben nem neked készült).

Érdekes hogy eddig kizárólag én készítettem itt olyan rajzot ami mennyiségileg és minőségileg a tényleges erőviszonyokat jellemzi, de neked sikerült abba belekötnöd hogy a Bosch rajzolói neked nem tetsző módon húzták a méretsegédvonalat.

Idézet:
„Látni a megnyilvánulásodból, hogy a műszakirajz neked egy sötét terület. Ebéli ismereted szegényes.”


Valóban nem tanultam sem gépészetet, sem műszaki rajzot, ezért szégyen hogy rajtam és sonajknizon kívül senki nem volt képes helyesen számolni és korrekt rajzot sem készített senki. De lássunk Téged, oh mester, mit rajzolsz te, ami alkalmas a csapágyat érő terhelés hatásmechanizmusának illusztrálására! Ha szerinted jobban tudod, akkor csináld jobban!!!
(#) Pafi válasza nagym6 hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Idézet:
„A rögtönzött pontatlan fogalmazások miatt nem következtetnék erre.”


Nem is amiatt következtetek.

A mérnöki tudományokban csak az ért valamit, aki mennyiségi összefüggéseket is meg tud fogalmazni. Ha valaki sem a nagyságrendet de még a mértékegységet sem találja el, az nem érti. Nem véletlenül vannak számolós példák a vizsgákon esszék helyett.

Ha akarom, isten létezésére is találok bizonyítékot a hozzászólásokból. A koncepciós perek, boszorkányüldözés is nagyrészt ilyen "ha akarom kivehető" bizonyítékokra épültek.
(#) nagym6 válasza Pafi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Idézet:
„"ha akarom kivehető"”
Ez alatt azt értem, ha akarom megértem a mondanivalót bizonytalanabb megfogalmazásnál is, ha viszont hibát keresek, akkor azokat fikázom, nem a mondanivalóval foglalkozok.
(#) otvenkilenc válasza Pafi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Figyi Tudtommal Én írtam, hogy haladási irányok is lehetnének. Nem láttam, hogy más is írta volna. Ebből következik, hogy amit írtál azt nekem szántad.

Korábban írtam, hogy mi a gond a rajzzal. A rajz olvasási ismeretekkel rendelkező ember tudja értelmezni csak szörnyülködik a rajzot látva. Készülnek sajtcetlire is rajzok, skiccek, de azért az alapvető előírásokat betartják. Próbáltam jelezni, hogy vannak benne híbák, de te azt írtad szinte kérdőre vonva, hogy nem mindegy? Erre reagáltam. Nos újból cs azt tudom mondani nem.

"ez esetben nem neked készült"

Hmm Személyre szabottan valakinek? Nem úgy készítik,, hogy aki ismeri az alaki, formai, ábrázolási stb. megkötéseket az olvasni tudja.

" mit rajzolsz te, ami alkalmas a csapágyat érő terhelés hatásmechanizmusának illusztrálására"

Például ábrázolom az X, Y irányú (esetleg Z) erőket amikből a ható erő ered. ( a nyíl)

Részemről ennyi.
(#) adorj706 válasza Pafi hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Uhh látom még nyomjátok
Szerintem az alapvető vitát próbáltad oly részletek irányába terelni melyet nem részleteztél megyőzően
Az ábrád valóban enged következtetni mechanikai ismeretekre (mérték vitatás nélkül) de a 2 * 2 dimenziós egyszerűsítésed még azért valjuik be messze áll a térbeli megközelítéshez amit írtál. Egyiken a nyomatékot próbálod nullázni a másikon meg az erőt. Bár pl. az erők kinullázásánál már te is a nyomatékra adott reakció távolságát a lánc tekintében az első csapágytól tisztán axiláis paramétert tekintve veszed fel s ugyanazon erő értékkel ami tisztán a forgatónyomatékból következik meg még sorolhatnék egy két dolgot ... de nem mert nem az volt a lényegi vita meg én sem bírnám 1 nap alatt sem "hibátlanul" elkészíteni.

Abban a felvetőnek igaza van ha ezt a motort ezen lánckerékelhelyezéssel szánva hassználatra csapágyelhelyezési lehetőség nélkü, lemezházas csapágyat használnak az konstrukciós hiba. Bár a kicsit is gyakorlottab gépésznek ez már elgondolkodtató lenne alapból hogy hogy lehet elkerülni hogy ne szakadjon le vagy ne deformálódjon.

Na mindegy nem szeretnék túlzottan visszamerülni a témába.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2017
(#) goreny válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Azt hittem, ezt a milyen nemzet terméke volt az eredeti motor, és térdre borulva imádkozunk felé, egyszer már lezártuk azzal, hogy nem tudtál idézni olyat, ami ezt bizonyította volna.
A mozdonyt nem te épitetted, a motort nem te választottad. Valamiért mégis véded a mundér becsületét, a motor minösége lett kihozva hibaforrásnak. A motor tönkrement. Nem a minősége, hanem az alkalmatlansága miatt. Az, hogy te még nem láttál ilyen kivitelű motort, sok helyen alkalmazzák, sőt létezik 230V-os kivitelben is ilyen megoldással. Találkoztam már ilyennel, szivattyút, ventillátort hajt. Arra alkalmas. De nem egy kisvonat, rángató igénybevételére, ilyen beépítéssel. Ha mozdony építőjének cseppnyi érzéke is lett volna a mechanikához, akkor nem ilyen motort épít be, vagy legalábbis nem lánc kihajtással.
Egy ilyen jellegű hiba esetén fel kellene hívni a megrendelő figyelmét, hogy ez történt, a hiba orvosolva lett, de alapvető konstrukciós hiba van a mozdonyban, ilyen kivitelű motorral ez újra elő fog fordulni. (Tudom, már "rendes" kivitelű van benne, de ki tudja az meddig bírja.)
Azt lehet egyébként tudni, hogy az eredeti motor meddig bírta a mozdonyban?
(#) Gafly hozzászólása Máj 23, 2017 /
 
Honnan is jött ez a mozdony vonal és mi végre
De tulajdonképpen mindegy is...
(#) sonajkniz válasza goreny hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Szia!

Megpróbálom érthetően elmagyarázni, mire alapozom az állításomat.
A minden kínai, orosz, cseh, török, magyar termék gagyi, vagy hamisítvány, minden német, svájci, japán termek hi-tech kitételt napi szinten hallom, olvasom, és sokszor megjelent már itt a fórumon is. De még nem találkoztam olyannal, hogy egy legagyizott kínai bármit valaki a védelmébe vett volna. De olyannal már igen, hogy amint valaki márkás termék ellen emelt minőségi kifogást, mindjárt jött a válasz: "Az nem eredeti. Vagy utángyártott, vagy hamisítvány."
Ez pedig engem legalább annyira bőszít, mint a 99Ft ra végződő árak, vagy a 2000W-os morzsaporszívó.
Nos ezért gondolom úgy, hogy ha a kérdéses motor pl. Kínai lett valna, senki nem vette volna védelmébe.

Kérlek, győzz meg az ellenkezőjéről! Örömmel venném, ha én tévednék.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2017
(#) csavarkulcs hozzászólása Máj 23, 2017 /
 
Nem lehet általánosítani hogy melyik országból származó termék jó/rossz.
Legfeljebb egy nagy átlagot lehet vonni.
Máskülönben mindennek van egy saját evolúciója, még a gépeknek is.
A hibás termékek elbuknak a jók fennmaradnak. Ma is gyártanak jót is és rosszat is, és régen is gyártottak jót is és rosszat is. A különbség hogy a régebbiek már kiállták az idő próbáját, az újak még nem feltétlen, ezért kell megfontoltan vásárolni, és nem az ár alapján eldönteni az adott termékről hogy mennyire tartós.
Ez az én véleményem.
(#) nagym6 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Idézet:
„A hibás termékek elbuknak a jók fennmaradnak.”
Sajnos nem mindig. Szegények mint én olcsósága miatt folyamatosan vesszük ezt, nem hagyjuk evolúciósan eltűnni. Sokszor csodálkozok azon, hogy egyszerű konstrukciós hibák is éveken keresztül stabilan tartják magukat a termékben, amik javítása semmivel sem emelné az árat.
(#) Moderátor hozzászólása Máj 24, 2017
 
Kérlek Titeket, hogy a vitázást mostantól csak 0.01 rész személyeskedéssel és 0.99 rész szakmai vitával folytassátok, mert kicsit zavaró most már ennek ellenkezője.

Köszönöm!

(T)
(#) Pafi válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Idézet:
„amint valaki márkás termék ellen emelt minőségi kifogást, mindjárt jött a válasz: "Az nem eredeti. Vagy utángyártott, vagy hamisítvány."”


Én is láttam ilyet. Pl. youtube-on egy "Pioneer" hangfalat (és az egész Pioneer céget) ekézett egy paraszt (pont úgy beszélt mint egy részeg paraszt a kocsmában), de azt elfelejtette megnézni, hogy egyáltalán létezik-e ilyen típus valójában a Pioneer-nál, és az sem tűnt fel neki, hogy az egyetlen külső kis logón kívül semmilyen felirat nem utalt arra, hogy valóban Pioneer lenne, a hangszórókon már egy ismeretlen márka szerepelt. Nyilván ilyen esetben nem arra gyanakszik az értelmes ember, hogy a Pioneer titokban kezdett gyártani és forgalmazni egy hangfalat, hanem hogy a kínaiak hamisították (nyomtak rá utólag egy logót), ami náluk a nemzetgazdaság alapja.

Persze a példád erősen sántít, hiszen itt senki sem azt írta, hogy a motorod valójában nem is Bosch. Szóval a felháborodásodat nem az itt elhangzottak indokolták, hanem a ki-tudja honnan hallot régebbi, talán félreértett mondatok emléke, nyilván kombinálva valamilyen személyes érzelmeddel, amiről mi semmit sem tudhatunk.

Ezzel szemben amit te vársz el:
Idézet:
„De még nem találkoztam olyannal, hogy egy legagyizott kínai bármit valaki a védelmébe vett volna.”

...elég valószerűtlen, hiszen ha valaki legagyizta, akkor minden bizonnyal volt valami hibája, így simán csak azt mondani hogy "igenis jó" struccpolitika lenne, és kínai termékek esetén baromi furcsán hangzana hogy "nem, ez nem is eredeti kínai, hanem kínai hamisítvány". Persze biztos ilyen is van, csak nehéz bizonyítékot találni rá.

Nem várható el, hogy szimmetria legyen. Tény hogy a Kínában sokkal gyengébb a minimális minőségi követelmény mint (Nyugat-)Európában, és jelenleg még a gyártási kultúra is.

Idézet:
„Nos ezért gondolom úgy, hogy ha a kérdéses motor pl. Kínai lett valna, senki nem vette volna védelmébe.”


Ez egy kontrafaktuális hipotézis, nem cáfolható és nem bizonyítható, hacsak nem próbálod ki. Tedd azt, ha tényleg ennyire érdekel az eredmény, foglald táblázatba a válaszokat és készíts belőle egy korrekt statisztikát! Én speciel próbálom inkább távol tartani magam a hiedelmeken alapuló vitáktól. A fizika egy tudomány, a közhiedelem viszont a valódi tudás hiánya. Ezért én maradok a fizikánál.
(#) lazsi válasza Gafly hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Eredetileg ez volt a levélfolyam kiindulása: Egy minimozdonyba beépített márkás motort valaki gagyinak nevezett, mert tönkrement. Erre többen kifogásolták, hogy az adott konstrukciójú motor nem oda való, és a tönkremenetel nem a motor hibája, hanem a tervezésé.

Pafi:
Idézet:
„Látod a különbséget?”

Igen, látom. Én megértetni akartam a két vitázó oldallal a lényeget. Te a szakértelmedet fitogtattad.
Jó lenne, ha egyértelműen kiszámolnád és leírnád, hogy az adott motor a gyári adatlapja alapján, az adott terhelési viszonyok között helyes választás volt-e vagy tervezési hiba!
(#) Pafi válasza adorj706 hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Nem írtam hogy 3D-s modellt csatolok, ez igencsak nehéz is lenne. Azt írtam hogy nehezen megy a térben gondolkodás. Szóval kicsit brutális ideához méred a rajzomat. De igazából kifejezett szándékom volt hogy a lehető legegyszerűbb modellt állítsam fel ami már alkalmas számításra. Tudod, ahogy Einstein mondta: olyan egyszerű amennyire lehetséges, de nem egyszerűbb.

Idézet:
„Bár pl. az erők kinullázásánál már te is a nyomatékra adott reakció távolságát a lánc tekintében az első csapágytól tisztán axiláis paramétert tekintve veszed fel s ugyanazon erő értékkel ami tisztán a forgatónyomatékból következik meg még sorolhatnék egy két dolgot ...”


Miért, szerinted mi mással kellene számolni? A radiális távolság kizárólag a tengelyt forgató/csavaró nyomatékot befolyásolja, a csapágyra ilyen irányú nyomaték nem hathat, a csapágy funkciójából adódóan, hiszen pont ennek megakadályozása a célja. A csapágyra ható eredő erő hatásvonala pontosan a tengelyen megy át, pusztán azért mert ő egy csapágy, és még nem ment tönkre. Ez az első ábra számítási alapja. (Azt a trivialitást kell még észben tartani hogy a tengelyt a helyén tartó erők kizárólag a csapágyból származnak, tehát a tengelyt elmozdítani próbáló összes erőnek a csapágy adja az ellenerejét. Innen következik az, hogy a tengelyre ható erők eredője is pontosan a tengelyen megy át.)

Kihagytam viszont a közvetlenül ható gravitációs erőt (ahogy mindenki más is). Ez sacc/kb. 6-10 N plusz erőt jelent az első csapágyon. Ha erre céloztál az erő számításakor túlzott egyszerűsítéssel, akkor igazad van, bár semmi sem múlik ekkora különbségen.

Ha szerinted van lényegi (a számítás eredményét jelentősen befolyásoló) hiba a rajzon, akkor ne fogd vissza magad, írd meg konkrétan!
(#) sonajkniz válasza Pafi hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Na igen, és még én vagyok a hülye.?

Tőlem idéztél:
Idézet:
„De még nem találkoztam olyannal, hogy egy legagyizott kínai bármit valaki a védelmébe vett volna.”

Majd ezt válaszoltad:
Idézet:
„...elég valószerűtlen, hiszen ha valaki legagyizta, akkor minden bizonnyal volt valami hibája,”


Na akkor döntsd már el végre! Ha valaki valamit legagyizik, azt el kell fogadni, vagy meg kell vétózni?
Mert az hogy az egyik esetében kötelező a gagyizást elfogadni, a másik esetében pedig fel kell hördülni ellene, egyfajta technikai rasszizmus.

Az én véleményem erről az, hogy először azt kell megnézni, hogy az adott, hibásnak vélt megoldást milyen gyakorisággal alkalmazzák. Elég gyakran ahhoz, hogy ez elfogadott gyakorlat legyen (még ha nem jó akkor is (pl. 2000W-os morzsaporszívó)), vagy nem jellemző máshol az előfordulása.
Az én saját tapasztalataim ez utóbbit tűntek igazolni, és erre érdemi bizonyítékokkal még senki nem cáfolt rá.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
(#) Ge Lee válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Sajnos napjainkban már lehet általánosítani, és ez csak egy példa a sok közül... Régen azért ez máshogy volt, példa rá az évtizedek óta működő műszaki dolgok.
(#) lazsi válasza Pafi hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Idézet:
„A radiális távolság kizárólag a tengelyt forgató/csavaró nyomatékot befolyásolja, a csapágyra ilyen irányú nyomaték nem hathat, a csapágy funkciójából adódóan, hiszen pont ennek megakadályozása a célja. A csapágyra ható eredő erő hatásvonala pontosan a tengelyen megy át, pusztán azért mert ő egy csapágy, és még nem ment tönkre.”

A kiinduló levélben szereplő esetben valóban nem a csapágy ment tönkre, hanem a háza. Annak a deformációja mitől történt? Nem lehetséges, hogy a "csapágy volt erősebb" és ezért nem az ment tönkre, hanem a háza/rögzítése? Vagyis hatott rá radiális erő, de azt közvetítette a házának.
(#) csavarkulcs válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Általánosítani továbbra sem szabad.
Láttam a villanykörte összeesküvést, tudom miről beszélsz.
Pl a régi motorokban kovácsolták a tengelyt,
az újakban már öntik, persze a gyártónak csak az a fontos hogy kibírja a garanciaidőt.
ezért szeretik a hondát is, mert nem romlik el benne állandóan valami.
Felsőkategóriás német BMV
(Megéri végignézni a mesterkurust az elejétől, valahol benne van a hondás is, de azt már nem kerestem ki.)
De vanank ellenpéldák is, Victorinox bicska,Zippo,Fiskars,Makita,Apple!,Tesla. Ezek azok a márkák (a teljesség igénye nélkül) amik a legocsóbban tudják azt amit kell. Miért írok olcsót? Mert Tényleg ezek az olcsók, mert nem csak megvenni kell a szerszámokat, hanem karbantartani, és használni is! Én az sem mindegy hogy milyen időközönként kell csapágyazni egy noname köszörűt, és hogy használat közben mekkora szívás lesz amikor leég a motor, vagy megáll amikor nekinyomom a fúrót, és épp karbantartani kell, amikor már rég termelő munkát kéne végezni.
Kétszer annyiba kerülő Metabo,vagy Makita köszörű, sokkal tovább bírja, nem áll meg, és mondjuk negyed annyi időközönként kell csapágyazni mint egy noname márkát. Melyiket választanád?

Azt amelyik egyszerhasználatos köszörűkővel, rosz csapágyakkal, alulméretezett motorral, lassú munkavégzést biztosít, 10ezerért,

Vagy egy megbízható makitát, amelyik jó kövekkel, jó csapágyakkal, megfelelő motrorral, és felépítménnyel érkezik, és öröm használni? 30ezerért?
(Ez a rész nagym6nak is szólt.)

Én már régebben megfogadtam magamnak hogy csak jó minőségű dolgokat fogok vásárolni, és ezzel cseszek ki a legjobban a fogyasztói társadalommal, és a tervszerű elhasználódással.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Nem lehet mindent a tervszerű elhasználódással magyarázni. Mindennek megvan az ára, de a piac árérzékeny, ezért próbál minden gyártó minél olcsóbb lenni. Egy 5000 forintos fúrógéptől ne várjunk csodát, nem arra van tervezve, hogy évtizedekig minden nap használd.
A másik véglet volt a "demokrácia" éveiben gyártott gépek, amik általában a mai napig működnek, akár napi használatra is alkalmasak, mégse nagyon használják őket, pincékben porosodnak, vagy leadják őket vasba, mert vannak sokkal modernebb, felszereltebb, könnyebb, vagy jobb gépek. Arról nem is beszélve, hogy mennyi energiát, pénzt és anyagot pazaroltak arra, hogy a gép ne 10 hanem 50 évig működjön. Hiába működne 50 évig, csak pár százaléka a legyártott daraboknak amit ennyi ideid használnak, a többit leselejtezik sokkal előbb.
Hasonlóképp a forgattyús tengelyt teljesen felesleges kovácsolni, valóban így kibírna a motorba 10-20 millió km-t is, de az autók 300-800 ezer között futnak, teljesen felesleges lenne olyat gyártani drága pénzen, ami 10-20* túléli az autó élettartamát.
Persze előfordul 1-2 hibás konstrukció, vagy hibás darab, de ilyen régen is volt, most is van, mindig is lesz.
Most nem a gyártókat szerettem volna védeni, de el kell fogadni, hogy azt kapod amiért fizetsz.
(#) Pafi válasza lazsi hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Idézet:
„Nem lehetséges, hogy a "csapágy volt erősebb" és ezért nem az ment tönkre, hanem a háza/rögzítése? Vagyis hatott rá radiális erő, de azt közvetítette a házának.”


Nem lehetséges hanem szinte teljesen biztos.

Viszont nem tudom hogy ez milyen viszonyban áll szerinted az idézett soraimmal.
(#) Pafi válasza sonajkniz hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Idézet:
„Na akkor döntsd már el végre! Ha valaki valamit legagyizik, azt el kell fogadni, vagy meg kell vétózni?
Mert az hogy az egyik esetében kötelező a gagyizást elfogadni, a másik esetében pedig fel kell hördülni ellene, egyfajta technikai rasszizmus.”


Miért kellene nekem erről döntenem? Nem vagyok én diktátor! De ha már dönteni kell, hát határozottan azt mondom hogy egyik kényszer sem helyes. Viszont mindenki dönthet maga adott szituációban egyik vagy másik mellett a tapasztalata és információi függvényében.

Idézet:
„Az én véleményem erről az, hogy először azt kell megnézni, hogy az adott, hibásnak vélt megoldást milyen gyakorisággal alkalmazzák.”


Ez közvetett érvelés és "a többségnek igaza van" elvre épül, ami vagy igaz vagy nem. A kellemetlen az hogy ugyanezt az elvet te magad az itteni szituációban elvetetted.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2017
(#) Ge Lee válasza csavarkulcs hozzászólására (») Máj 24, 2017 / 1
 
Nem a legjobb példákat hoztad, és nem a legjobb embernek. Jómagam régóta általában a gagyitól ránézésre alig jobb termékeket veszem, ennek ellenére nagyon sok pozitív tapasztalatom volt, míg a méregdrága eszközökkel (pl. Bosch) sok negatív, és nem csak nekem.
A Powermaster fantázianevű (hogy csak egyet mondjak a sok közül) akkus fúrómat ami 5000Ft volt új korában pl. nagyon sok neves gyártó megirigyelhetné, annak alapján amit az kapott és kibírt az évek alatt, és még most sincs semmi baja, nyilván nem a gyári akkuival megy már.
A Honda is biztos jó, csak amikor nekem a G Astrámba 25-ért kicserélték a szélvédőt munkadíjjal együtt, a haverom Honda City-jében meg 140-ért, és 1,5 év alatt kettőt is kellett neki cserélnie, akkor ez elgondolkodtató...
Szóval én egy picit másként látom ezt a dolgot, és nem azért mert másként akarom látni. Már némely készülék (legjobb példa a hegesztőinverter) nyákja, kapcsolása is úgy készül hogy tervezetten agyon van bonyolítva, hogy minél több hibalehetőség legyen, és mielőbb kelljen majd szervizbe vinni. Természetesen semmivel sem tud többet mint amit itthon házilag összetákoltam, a gyári árának kb. a harmadából.
(#) szamóca válasza peti333 hozzászólására (») Máj 24, 2017 / 1
 
Az utolsó mondatodra reagálnék. Sajnos ez tapasztalatom szerint nem mindig, van így. Márkás termékek (a brand-felépítés miatt a köztudatba annak gondolt ) is egyre inkább hajlanak a gyengébb kialakítás felé. A B&Đ terméket pl. ma már egyáltalán nem vásárolok. Az utóbbi években, a ződbost is kiárultam a készleteimből. Igen, mint Te, én is a minőségibb termékek felé orientálódtam, de még itt is ér meglepetés időnként. Használat során kiderül ugyanis, mik a gyenge pontjai egy gépnek. Köztudott, hogy van a gagyi kategória, amik ideig óráig húzzák olcsón, (budget) azután jönnek a brand-ezett kategóriák un. barkács eszközei, (ződbos, maktec stb) e-felett az un. iparnak szánt gépek, (kék Bosch, Makita, Metabo, DeWalt stb.) és végül a folyamatos termelésbe szántak. (Multiquip, Hilti, Mafel, Fein stb.)
Ez így tiszta sor is lenne, de vannak átcsúszások. Ezek a márkán belül nem sikerült termékek, amik nem hozzák az árukhoz, és a nevükhöz méltó szintvonalat. Van pár olyan gép a gépparkomban, amit mostani fejjel nem vennék már meg, hiába van a "nagy név." A Makinak, Metabónak, DeWaltnak is futottam bele olyan gépébe, amikről bebizonyosodott a használat során, hogy nem hozzák a pénzemért elvárt pontosságot, stabilitást, a hosszútávú használat elvárhatóságát.
Ellenben a régi ipari gépek, egyre inkább felértékelődnek a szememben. Valóban gond lehet a mobilitásuk, és komfortmentességük, de ezek a kiszolgált gépek felújítva, még mindig tudják az embernek a stabil pontos munkavégzést biztosítani.
Egy példa a köszörű. A Metabo, vagy a Maki köszörűi simán lefolythatóak (negyed óra elteltével pedig már forróak) már egy egyszerűbb házi munkánál is, míg a régi magyar Szerszámgép gyártmány ugyanezt minden gond nélkül megcsinálja. Az említett "nagy" márkák felépítésükben anyaghasználatukban, kivitelükben jóval gyengébbek az utóbbinál, az ár/érték arányban pedig verhetetlen.
Szóval, a pénzemért mostanság igen oda kell figyelni azt kapom-e.
(#) lazsi válasza Pafi hozzászólására (») Máj 24, 2017 /
 
Tehát akkor:
1. A csapágy háza tönkrement.
2. Azért, mert túl nagy radiális erő hatott rá.
3. A csapágy helyett ment tönkre, mert ez volt a gyengébb.
4. Ha erősebb lett volna a csapágyház, akkor a csapágy mehetett/ment volna tönkre.
"A csapágyra ható eredő erő hatásvonala pontosan a tengelyen megy át, pusztán azért mert ő egy csapágy, és még nem ment tönkre."
5. Mivel a csapágyház tönkrement, ezek szerint az eredő erő hatásvonala nem pontosan a tengelyen ment át.
"A radiális távolság kizárólag a tengelyt forgató/csavaró nyomatékot befolyásolja, a csapágyra ilyen irányú nyomaték nem hathat, a csapágy funkciójából adódóan, hiszen pont ennek megakadályozása a célja."
6. Nem tudta megakadályozni, tehát mégis fellépett ilyen irányú nyomaték.

Vagyis a motor azért ment tönkre, mert a megengedettnél nagyobb erők léptek fel.
Kérdésem, hogy a motor adatlapja alapján ezt el kellett volna viselnie, vagy sem?
Azért tőled kérdezem, mert láthatóan te érted az egészet, ki tudod számolni, vagyis el tudod dönteni, számítással igazolni, hogy kinek van igaza.
Következő: »»   41 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem