Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátorok ill. újratölthető elemek
Lapozás: OK   1 / 4
(#) juppi hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Vásároltam elég régen több újratölthető nikkel-metálhidrid (Ni-MH) elemet. Volt amelyiket többször használtam, volt, amelyiket hónapokig nem. Ez utóbbiak közül néhány mélykisült, és most nem lehet újratölteni csak a teljesítménye kb. 20%-ig. Ezt onnan tudom, hogy amikor behelyezem egy elektronikus készülékbe, látszik a feltöltöttség állapota.

Tudtommal, a mélykisülésre van gyógyír. Konkrétan, olvastam egy amerikai honlapon egy pasasról, aki úgy épített magának villanyautót, hogy autóbontóból összeszedett régi rossz aksikat, és azokat regenerálta. Így, a sok aksi miatt egyébként méregdrága villanyautó olcsón jött ki neki.
Nos, hátha ugyanezt el lehetne játszani a kis (AA vagy AAA méretű) újratölthető elemekkel is. Van elektronikus töltőm, de az nem képes regenerálni őket. Talán, erre még speciálisabb, nagyobb feszültséget, több impulzust használó töltőre lenne szükség.

Bementem a közeli gépjárműaksi üzletbe, és ott az eladó azt mondta, hogy a Bp. VIII. ker. Koszorú utcában foglalkoznak régi aksik regenerálásával. Megnéztem a GPS térképemen, ott egy autószerviz van, talán ők...
(#) (Felhasználó 1947) hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Szia !

Érdekes dolog a nikkelmetálhidrid akku
Azt tapasztaltam,hogy kevésbé hajlamosak a memóriaeffektusra, mint a NiCd akkuk, de a mélykisülést nem kedvelik.Ha szinte 0, vagy pár tized voltra lemerül,
például hosszú tárolás,vagy készülékben felejtés miatt, nem sok esély van rá hogy magához tér.
Persze vannak jó minőségű univ. töltők, de azok elég drágák,és csodára ezek sem képesek.

Üdv! Luki
(#) abcdabcd válasza juppi hozzászólására (») Jan 31, 2010 / 4
 
Autóakku regenerálásnál elvileg másról van szó, bár a kémiához nem értek, majd ha valaki pontosabban tudja leírja, én annyit tudok hogy ott valamitől képződik az akku "öregedésével" egy szulfát réteg, talán az elektródán és ez csökkenti az akku teljesítményét, és ott a regenerálás ennek a szulfátrétegnek az impulzusokkal vagy más módon történő vékonyítását, bontását jelenti.
NiMh akkukhoz én most vettem egy IPC1-L akkutöltőt ezt tényleg sokan reklámozzák internetszerte hogy ilyen meg olyan, csodákra nem képes ez se, viszont viszonylag régebbi akkukat amik párosával voltak töltve, beleraktam ez tud kisütéskor kivett kapacitást számlálni, és az első feltöltés utáni kisütéskor a 2100-as akkukat kb 600maH körülinek mérte kivehető teljesítményre, viszont további kisütési-töltési ciklusokat végezve rajta "feljavultak" az akkuk kb 1700maH közelébe volt amelyik kicsit kevesebb/kicsit több volt... kíváncsi vagyok, majd igazi használat közben hogy működnek majd... Illetve volt egy szintén ezekkel töltött 2500maH-s másfajta akku ezt olyan 1000 körülinek mérte ennek több ciklus kellett de 2400-ra mérte a végén már...
(#) hadnagyakos hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Találtam egy helyet ahol végeznek ilyen regenerálást: Link
Az elvnek még utánanézek részletesen. A linkelt oldalon nagyvonalakban leírják, de részleteket közölnek. Lehet, hogy amolyan "ipari titok" az eljárás.
(#) szsrobert válasza hadnagyakos hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
"újjá regenárljuk"
(#) Inhouse válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 31, 2010 /
 
És cipőt is javítunk, meg ami kell... Ez a Resulf cég viszont német...

Üdv
Inhouse
(#) juppi hozzászólása Jan 31, 2010 /
 
Holnap telefonozok nekik, és megkérdezem, hogy beindult-e az ipar, mert a tájékoztató 2003-ban készült. Azóta lehet, hogy 200%-os hatásfokot sikerült elérni.
(#) Inhouse válasza juppi hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
A resulf.de oldalon az egyik pdf-ben végre lehetett találni valami konkrétat is. Tápegységnek kinéző dobozok, 60db, együtt egy laptoppal egy szekrényben. A jobb oldalon pedig egy ötletesen megoldott akku polc, természetesen 60db akkunak. Az érintkezők nem krokodil csipeszek, hanem 2 lemezcsík, oda forgatod, és hajlítod ahova kell...

Nézegettem a google segítségével a cégről, egy fórumon olyasmit írtak, hogy a szabadalmat, amiről az oldalon papolnak nem adták be, nincs elfogadva 7 éve. A végén le is csalózzák őket, úgy, hogy közben a cégtől is megjelenik egy ember a fórumon, magukat védendő...

Üdv
Inhouse
(#) juppi válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Nos, felhívtam őket telefonon, a központot, és azt a választ kaptam, hogy már nincs náluk ez a szolgáltatás.
(#) juppi hozzászólása Feb 17, 2010 /
 
Közben rátaláltam a Li-ion Kft.-re is...
(#) abcdabcd válasza juppi hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
És ők mit tudnak ami speckó?
(#) juppi hozzászólása Júl 11, 2010 /
 
Egy tipp:
van már olyan újratölthető aksi, amely egy év múlva is megőrzi töltöttségének 85%-át.
Ugyanis a régiek hajlamosak voltak a mélykisülésre, és utána ki lehetett őket dobni.
Mélykisülés meg elég könnyen előfordult, úgyhogy a régi újratölthető aksik nem érték meg az árukat.
Az Ansmann.de gyártja őket maxE márkanév alatt, budapesti üzletekben is kaphatók.
***********
Az apróban hirdess, kérlek! --vicsys
(#) juppi hozzászólása Júl 12, 2010 /
 
Nem hirdetni akartam, semmi közöm a céghez.
Utána megtudtam, hogy már rengeteg akkugyártó gyárt olyan újratölthető elemeket, amelyek nem gagyik, nem sülnek ki gyorsan.
Ez nekem új volt.
(#) juppi válasza abcdabcd hozzászólására (») Júl 26, 2010 /
 
Álljon meg a menet!

Az ipc1-l leírásában a Li-ion aksik nem szerepelnek, csak a NiCd és MiMh-ok...
Akkor most hogy van ez?
(#) abcdabcd válasza juppi hozzászólására (») Aug 1, 2010 /
 
Köszi a pontot, most láttam meg, onnan találtam megint ide, én nem is írtam a Li-Ion-t nemtudom, hogy honnan vetted, most az első hozzászólásodat végigolvasva se bukkantam rá, hogy ezt kérdezted volna sőt kifejezetten Ni-Mh-t látok... szóval megerősíteni meg tudom, tényleg nem Li-Ion-hoz készült ez a töltő annak a feszültsége is más elvileg 3,6V, én a kocsiakksiról írtam mert azt írtad hogy gépjármakksi üzletbe mentél be most meg én nem értem
(#) Aronn hozzászólása Aug 12, 2010 /
 
Sziasztok. Én azt szeretném kérdezni hogy egy 4000mAh ceruza akkunak mennyi az ideális töltési ideje? A töltő adatai ha szükséges: 230V~50Hz 3W
Sec.:2*(2,4V-60mA 0,14VA)

Köszönöm a segítséget előre is.
(#) Stewe válasza juppi hozzászólására (») Aug 12, 2010 /
 
Tulajdonképpen nem is értem a kérdésedet, a gépjárművek savas ólakkumulátorának körülbelül semmi köze a Ni-MH akkukhoz.
Más a feladat, más az elektrokémiai folyamat, más a kezelés... a regenerálás is teljesen más!
A gépkocsi akkumulátorban lerakódó szekunder ólom-szulfát visszaalakításának ugyanúgy nincs köze a lúgos akkumulátorok memóriajelenségéhez!

A savas ólomakkumulátorok esetén vagy kis áramú, hosszú idejű túltöltéssel, vagy nagy áramú impulzusokkal lehetőség van a lemezek aktív anyagának rendbehozására, ez azonban nem teszi újjá az akkut. Indítóakkumulátorként irdatlan áramok leadására, és felvételére kell képesnek lennie, ami sokkal nagyobb igénybevétel mint a motorok működtetése, ami egy akkumulátoros autóban éri. Ilyesmire, vagy szélerőtelepen történő energiatárolásra még valóban alkalmas lehet. Persze csak hanem cellazárlat miatt dobták ki....
(#) abcdabcd válasza Aronn hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
Ha az a 4000mAh Ni-Mh vagy NiCd ceruzaakkura van ráírva akkor az nem valószínű hogy fedi a valóságot... Ha megnézel valami olyan akkugyártó akkuját amelyik tényleg "ismert" nem jó szó de jobbat nem tudok rá, szóval ha megnézel egy ilyen gyártótól egy ceruzaakkut akkor azon a legnagyobb szám kb2800mAh körül lehet, valahol olvastam egyszer, hogy SONY felirattal vannak forgalomban HAMIS akkuk 3800mAh-val rájuk írva...

Szóval ha esetleg azért kérdezed a töltési időt mert gyanakodsz, hogy túl hamar feltölti akkor ráhibáztál valószínűleg hamis... Ha valahol pl egy IPC-1(L) vagy hasonló töltőre rá tudod rakni akkor az ki is írja töltés után a kapacitását... de lehet ilyet építeni is

töltőáram*idő=[mA*h]=mAh

A kapacitást meg is mérheted nagyjából, ha lemeríted az akkukat kb 0,9V-ig, és a töltődben van dV/dt alapú töltés-vége érzékelés, ilyenkor odaülsz egy stopperrel és nézed, hogy mikor töltődött fel, megszorzod az időt a töltőre írt töltőárammal és meg is van a kapacitás... Az ipc1 is ezt csinálja csak ott méri a töltőáram tényleges értékét ez nem sokkal tér el egyébként a névlegestől ahogy eddig láttam, és ezt szorozza az idővel...
Persze ez csak a beletöltött kapacitás lesz, ami több mint, ami kivehető belőle, mivel a töltés hatásfoka nem 100%-os, valamennyi áramot elfűt az akku mialatt töltődik, így igazából úgy lehetne megmérni, hogyha állandó árammal merítenéd és úgy mérnéd az időt, de erre van is itt fórumtéma meg kapcsolás is, az ipc1 egyébként ilyet is csinál...
(#) abcdabcd válasza abcdabcd hozzászólására (») Aug 19, 2010 /
 
szerk: ha a töltőd 60mA-es akkor ne ülj mellette elég ha óránként egyszer ránézel úgy 10óra múlva a kezdéshez képest, és kapsz egy sacc kapacitás értéket, az említett SONY feliratú akkukat kb 900mAh körülinek mérték ha jól emlékszek...
(#) Aronn válasza abcdabcd hozzászólására (») Aug 20, 2010 /
 
Szép jó estét. Köszönöm a segítséget de a helyzet az hogy 12 óra töltés után a fényképező feszültségjelzője nem 100% töltöttséget jelez. Kevés lenne a 12 óra töltés? A másik kérdésem az lenne hogy töltés közben az akku felmelegszik kb 40-50 fokra ez normális jelenség?
(#) abcdabcd válasza Aronn hozzászólására (») Aug 21, 2010 /
 
Ha kiszámolod a 12 óra töltés az azt jelenti, hogy 12 óra* 60mA=720mAh (mJoul) energia megy az akkuba, és akkor ebből még amit el is fűt tehát az nem nagy csoda, hogy nincs feltöltődve az akku, a 40-50 fok az főleg ilyen kis áramú töltésnél legalábbis szerintem nem sok jót jelent, de az akksijaid ha 4000mAh van rájuk írva és ceruza akksik akkor valószínűleg hamisak. Vegyél kis önkisülésű akkut a boltban Eneloop-ot (Sanyo), vagy Varta Ready2use-t, GP Recyko-t, meg lehet más is gyárt, de inkább ismert gyártótól vegyél akku-t, és a kis önkisülésű akkunak megvan az az előnye, hogyha feltöltöd őket, elrakod a fényképezőgép mellé és 1-2 hónap múlva előveszed, hogy na most fotózni akarsz, nem találod azt, hogy jéé lemerültek b***- tölthetem fel őket megint és nem tudok fotózni, ezekre a kis önkisülésű akkukra kb 2000mAh körüli kapacitás van ráírva ennyit tudnak is ne ijedj meg nem kevés ez, ha veszel pl valódi 2800mAh-sat 1-2 hónapon belül az lemerül magától, a nagyobb kapacitást akkor tudod kihasználni ha feltöltés után rögtön felhasználod az akkut... remélem segítettem, a töltési idő amúgy pl 2100mAh-ra a 60mA-es töltőddel 2100/60=35óra de azt szokták mondani hogy 20%-kal többet kell beletölteni, hogy tele legyen az akku hővesztesége(nem100%-os hatásfoka) miatt így még szorozd ezt fel 1,2vel, de ha veszel egy olyan töltőt ami figyeli a töltöttséget pl egy ilyet akkor ez 4eFt-ért még az akkufeszültséget is mutatja neked töltés közben, nem kell számolnod a töltési időt, és 300mA-rel tölt... barátibb idő
(#) bodnar00 hozzászólása Okt 13, 2010 /
 
Sziasztok! Bosch fúró akkujával lehet valamit kezdeni? Ha feltöltöm ne merüljön le pár nap alatt teljesen, és persze használat közbe se csak 20 csavart nyomjon be. Kb 5 és fél éves a gép , NiCd 12V 1,5Ah.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 13, 2010 /
 
Minek? Annyiba kerül mint az új fúró akkuval együtt. :yes:
(#) bodnar00 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Szia! Itt vannak hozzá akkuk, de nem Li-ion egyik sem. Áruk is van...
(#) bodnar00 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Bocs hogy megkérdezem de mi az a lapos? :pirul:
(#) bodnar00 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Az nincsen. Még vezérlés is van benne? Régebbi szériás akkukba csak egy ellenállás volt meg egy kondi.
(#) gaben62 válasza bodnar00 hozzászólására (») Okt 14, 2010 /
 
Nos ilyenkor szoktak venni akciós olcsóbb gépet, min.1,5Ah/12V akkuval, aztán átteszik a Ni-mh,pakkot a Bosch akku házba és kész.
Újabb 3-évig működik, nem kell 20ez.ért másik márkás gépet venni.
(#) Golfdva hozzászólása Okt 24, 2010 /
 
Üdvözletem!
Nekem egy autóba való savas akkumulátort kellene újra élesztenem.Kb.1.5 éve vásároltam de nem használtuk és teljesen lemerült a drága oly'anyira,hogy a töltőnél semmi sem jelez vissza ha ráteszem.Mit tehetek vele?
Köszönöm.
(#) hangszoros válasza gaben62 hozzászólására (») Okt 24, 2010 /
 
Na ez az ami nem nyer, mert nagyon szarok az olcsó gépek akkujai.
Önkisülés, belső ellenállás, ciklusszám, cellaegyformaság, stb
(#) abcdabcd válasza hangszoros hozzászólására (») Okt 27, 2010 /
 
Azért én próbát lehet, hogy tennék olcsó szerszámgép celláival, kívülről , bár tudom hogy az nem jelent semmit, egy kinzo és egy bosch akkupakk akkujai között nincs különbség, mind a kettő egy fém "kanna" egy barna kartonpapírban, márkajelzés nélkül...
De pl amíg a kinzo "töltője" egy dugasztáp +1DB DIÓDA!! anódján a táp katódján az akksi + pólusa (negatív közösítve), elvileg működne mert ugye ahogy töltődik az akku nő a fesz és a diódán csökken fesz és így az áram is, de gyakorlatilag a töltőn hagyott akku egészen felmelegszik(gondolom a kissebb terheléstől a dugasztáp feszültsége megemelkedik és így még mindig nagyobb fesz van a diódán), azaz az akku túltöltődik-->valószínű hamar tönkremegy..., amíg a Bosch-ban amit néztem ic vezérelt töltő lekapcsol a töltés végén... ez gondolom jobb az akkuknak, viszont pl ez az adott tipus csak NiCD-t töltött a leírása szerint úgyhogy a Liiont aki javasolta az így nem működne közvetlenül... de még talán az NiMh-se...
Következő: »»   1 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem