Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Látom nem egészen értetted meg, amit írtam.
Akkor lehetne a töredéke, ha kapcsolóüzemben menne a tranyó. De itt nem ez a helyzet. Tulajdonképpen analóg módon működik, ahol igazából a relé meghúzó és ejtő árama lesz a komparátor hiszterézise. De leszimuláltam számodra, hogy hogyan is alakul a relé feszültsége, és a tranyó teljesítménye. Nem vehető figyelmen kívül az, hogy egy gépjárműben szélsőséges hőmérsékleti viszonyok vannak. Ez befolyásolja az áramkör működését és a tranyó terhelhetőségét is. A feszültségfigyeléssel szembeni aggályaimat továbbra is fenntartom. De legyen Neked igazad! Valamint azt tudni kell, hogy a hiszterézis itt szabadon nem választható meg. (Egy egyszerű áramkör egyben "igénytelen" is, tehát legtöbb esetben csak kompromisszumok megkötésével lehet csak alkalmazni.)
Értem. Hogyan lehet egyszerűen megoldani, hogy jó legyen? A T2-es rész nekem nem kell, mert nem kell tiltó bemenet (nincs világítás hozzákötve).
Járó motor indikálásra legjobb az olajnyomás jele. Ezt a legkönnyebb illeszteni.
Alapesetben testel, ha áll a motor.
Feszültség figyelésre ezt a két adapterkapcsolás valamelyikét célszerű megépíteni. A hiszterézist a két potméter állítgatásával lehet beállítani. Sajnos egymást elviszik, többszöri állítgatás kell. Célszerű a beállításhoz szabályozható labortápot használni. Venni is lehet készen, másodlagos akkumulátor töltés vezérlő néven.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2022
Például így. Az SP a "Set Point", a HY a hiszterézis. Az R5 és R6-alehet ezeket megváltoztatni. A hiszterézis, "közrefogja a beállító SP értékét. Tehát az SP jelenleg kb. 13,45V, míg a HY kb. 0.6V.
Köszönöm szépen. Jól értelmezem, hogy ez egy bistabil multivibrátor?
A BC547B helyett jó a BD548C? Esetleg 546B és C van még. A BD-re a kapcsoló üzem miatt nem kell hűtés, igaz?
Nem. Ez egy differenciál erősítő, pozitív visszacsatolással. Vagy is egy hiszterézises komparátor.
A multivibrátorhoz annyi köze van, hogy ennek is diszkrét kimeneti jele van, de egy multivibrátornak a bemeneti jele is diszkrét digitális jel. Persze jó bele más NPN tranyó is, lehetőleg nem túlzottan eltérő bétával. A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2022
Szia!
Kerestél már bontottat? Autó alvázszám, + az elektronikán lévő szám alapján. (Francia bontók) Lehet kevesebb energia. ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
[url=https://profi4.hu/index.php/termekeink/ftsszablyz-elektronika-ynpm2...detailEz[/u]Ez[/url] ? Vagy itt?
A Link nem BSM-re visz.
A komplett BSM-et (központi egységet) nem cserélem, mivel szerencsére nincs baja az elektronikának, csak a relé érintkezője ment tönkre. Mivel minden eltérő felszereltségű autóhoz eltérően felprogramozott központi egység kell, ezért nem nagyon lehet találni hozzá megfelelő típust, plusz többnyire a motorvezérlőt is cserélni kell vele, ami megint egy valag pénz. Egyben is szokták árulni. (BSM+mot.vez.) Ezeknek a relé a rákfenéje. Ha megveszek egy bontottat, abban is várható az elhalálozás. Ráadásul szerelhetetlen. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
Ha levágod a reléről a felső műanyag fedőt és kibelezed, ki lehet vezetni a behúzótekercse helyét, aztán ezzel meg lehet hajtani egy külső relét. Esetleg ha befér az eredeti helyére, be lehet drótozni az érintkezőit is, így a gyári biztosíték és kábelezés is megmarad. Elég tróger megoldás, érthető ha a másik jobban tetszik de szerintem így lenne a legegyszerűbb.
Tudom, ez az A verzió. Linkeltem szerdán 17:00-kor. Bővebben: Link
A gond csak az, hogy a relé vastag fém kerete a "kimenő" érintkező és azt úgy kell kivágni, hogy a NYÁK ne sérüljön meg, mert 3 ponton is be van forrasztva 40A terhelhetőséggel. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2022
Hi Mesterek!
Olyan kérdésem lenne, hogy a xenon magasság állító/szint érzékelő modul hogy tudom kimérni? Amennyiben ki lehet mérni. Három darab vezeték megy bele, de sima potiként ellenállást mérve szakadást mértem. Több mega ohm illetve a kar forgatására semmi változás nem történt. Vagy már ez valamilyen can-es csoda modul? A kocsi egy 2006 renault laguna 2/2. Illetve aki benne van az megtudná nekem mondani, hogy ennek a 3db vezetéknek hol vagy miben található a vége? ![]() Segítséget előre is köszönöm.
Szerintem ez a motor is csak egy egyszerű jószág, mint másik magasságállítók. Megkapja a testet, +12V-ot, illetve harmadik lábon valamennyit a kettő között. Ezután addig tekeri magát, míg a benne lévő poti el nem éri azt az állapotot, ahol a kimeneti fesz meg nem egyezik a beállítottal. Ezt FIAT Punto mk1 esetében egy ST L9907ND-vel felépített egyszerű áramkör oldja meg.
Hogy itt a lagunánál hogy épül fel, jó kérdés, hamarabb jutsz eredményre, ha szétszeded és lefotózod nekünk a belsejét, de elég nagy esély van rá, hogy pont olyan lesz az elve, mint a puntoé ![]()
Szia, igen valami ilyesmire tippelnék én is. Roncsolás nélkül nem hinném hogy szét tudnám szedni. Azért kérdeztem hogy mibe mehet a másik vége, hogy kizárjam a kontakt hibát.
Szia!
A szintérzékelő nem lehet poti, mert elég hamar elkopna a pálya. Általában Hall "contactless" érzékelő. 5V táp, és egy 0,5-4,5V analóg kimenet. Nem tudom hová megy a másik fele a Lagunában, de nem is kell tudni, a csatiban ha megvan a 0 és az 5V, akkor árammentes állapotban a jel és a test között ellenállást mérve általában kiderül hogy be van-e kötve a vezeték másik vége valahova. Illetve a helyére egy potit bekötve szerintem lehet tesztelni a rendszer többi elemét. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2022
Így néz ki a punto magasságállító motorja. Az a fekete alkatrész egy poti. A kis pöckét tolja a motor az egyéb mechanikai elemek mellett, ez a visszajelzés, hogy hol áll éppen. Lehet, hogy a lagunáéban más van, mert ez olyan sokat nincs mozgatva, hogy elkopjon, de az elve hasonló lehet, ahogy írtam.
Rendben, köszönöm. Ez jó ötlet!
Majd ha javul az idő kipróbálom ![]() Köszönöm a tippet!
Tudom hogy néz ki, de nem magasságállító motorról volt szó, hanem szintérzékelőről, ahogy Baxi képén is az van, ami a futómű berugózását méri.
Sziasztok.
Nem adta magát könnyen, de szét jött, s a hiba is adta magát
Sziasztok!
H astrában (benzin 1.4) milyen ellenállás értéken kellene kapcsolnia a hűtőventilátornak? Sajnos többször is megfőzte magát. Cseréltem termosztátot, le szeretném ellenőrizni a víz hőfok érzékelőt is. Ha lehuzom a kábelt az érzékelőről, elindul a venti, de pl klíma bekapcsolásra nem. Látott már valaki ilyet? Ahogy olvasgattam ez Opel betegség, de csak a probléma volt leirva mindenhol, megoldást még részben sem említett senki... Megköszönném, ha tudnátok tanácsot adni, mit nézzek, mérjek. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2022
Szia! Nem vagyok autószerelő de ezzel a hűtőrendszerrel kapcsolatban annyit lehetne elmondani, hogy ha a hűtő felé nem kering be a felmelegedett hűtővíz akkor a termosztát patronja hibásan működik. Az alkatrészeknél nem tudom, hogy ezt a részt hogyan árulják, lehet e külön kapni a termo patront vagy csak együtt van a vízcsőcsokkal (ami ha jól tudom alumínium házban van), mert ha a patront lehet külön kapni, azt ellenőrizni kellene, hogy a házban fel tud e támaszkodni a ház erre a részre kialakított részére vagy azt kitörte a patron stiftje és ezért nem tud kinyitni. A másik ezzel kapcsolatos érzékelő kapcsolási értéke az mérhető volna ha NTC de ha kliksznos az már nagyobbat is tévedhet. Szerintem NTC lehet. Ha mondasz egy motorkódot talán többet lehetne mondani ha találok róla valamit. (Z14 XEP vagy XEL?).
![]()
Nem találtam haználható kapcsolási rajzot csak az NTC-re vonatkozóan aminek az értékei:
20 C fokon: 2260-2760Ω 40 C fokon: 1080-1280Ω 80 C fokon: 200-350Ω De találtam gyárilag is ismert meghibásodás leírást ami így hangzik fordítóval:a motor hűtőfolyadék tágulási tartály tömlőjének sérülése, lehetséges hűtőfolyadék szivárgás a tágulási tartály tömlőjéből, légbeszívó cső kapocs kopás a motor hűtőfolyadék tágulási tartály tömlőjén. Ez a része ugye szembetűnő volna ha folyadékvesztés volna, mert azt egy bilincs okozta kidörzsölés miatt történne. A ventilátor motornak kettő reléje van, egy bekapcsoló és egy kikapcsoló ami végülis lesöntöli a motor állórész tekercsét ha a vezérlő működteti azt így nem a teljes nagyságú áramot fogja kapcsolgatni egy relé. ![]()
Szia!
Köszönöm a részletes választ. Z14 XEP motorkódú. A termosztát tuti jó benne, azzal nincs gond. Most nagyon megharagudott rám, hogy piszkáltam, eddig nem jelzett semmit a műszerfalon, még a túlmelegedett víz piktogram se világított, mikor megfőzte magát, ezért gyanakodtam a hőfokérzékelőre. Aztán ahogy elkezdtem piszkálni, kigyulladt egy autó villáskulccsal ikon (lehúztam az érzékelőt) utána próbálkoztam azzal, hogy csináltam neki ellenállásból, potiból 200-2700Ω közé egy változtatható ellenállást, de akármivel is próbálkozom, most indítás után azonnal bekapcsol a hűtő ventilátor és most már világít a check engine lámpa is ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2022
Szia!
Olvass hibát, töröld, újra olvass! Lehet ,hogy az NTC nem ad jelet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |