Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   167 / 228
(#) zolika60 válasza Pistrixx hozzászólására (») Jún 8, 2017 /
 
A kérdésre válaszul írtam, hogy a vezérlőről kéne rajz. Egyébként mekkora motor van benne? Fizikailag képes lenne gyorsabban vinni a szerkezetet?
(#) Pistrixx hozzászólása Jún 8, 2017 /
 
Megnezem milyen vezerlo van benne, es rakeresek a rajzara. Az olom akkuk sulya ahogy irtad is 40kg, es 1600w motor van benne a konyve szerint. Koszonom szepen a segitseget
(#) zolika60 válasza Pistrixx hozzászólására (») Jún 8, 2017 /
 
Az akkuk súlyát nem én írtam hanem uniman. Ezért használjuk a minden fejlécben lévő Válasz gombot. Ebből lehet tudni ki mikor kinek válaszolt. 1600W-al szerintem képes lehet gyorsabb haladásra, tehát nem reménytelen projekt.
(#) fongab válasza Pistrixx hozzászólására (») Jún 8, 2017 /
 
Szia
Hozzá nyúlás nélkül ( csak gumi cserével , növeled a gumi átmérőjét ) márt javulhat a sebesség. Én tévedtem 3,5" es volt fenn és a gépkönyv szerinti 3" vettem, mindjárt veszítettem 6 Km/h a végsebességből.
Egy tapasztalat, ha csutkára húzom a gázkart, ami 42Km/h jelent, 20....22Km tudok megtenni, egy töltéssel. Ha csak 30Km/h ig húzom a gázkart, mindjárt 30....35 Km tudok megtenni.

Motor 2500W os 48V 40A akkuk vannak benne. a leírás szerint 60Km a hatótáv, de ez nekem, eddig, nem sikerült.

Ha következő gumit veszem, akkor a 4" keresem majd.
Ezzel a gumival meg kell nézni hova akarom letámasztani (oldaltámasz) ha egy kicsit domború az út, márt átbillen.
üdv.
(#) Edimax hozzászólása Jún 9, 2017 /
 
Üdv. Van nékem egy ilyen - kép.. 36v 350w BLCD vezérlőm. 24voltra meglehetne csinálni, mert a bicajom motorja 24v-os. Szeretném felhasználni.
Köszi.
(#) kalmi.kalmi válasza Edimax hozzászólására (») Jún 10, 2017 /
 
Szerintem semmit nem kell átalakítani. A feteknek mindegy, hogy 24v-ot vagy 36v-ot kapcsolgatnak.
(#) RoliNyh válasza Edimax hozzászólására (») Jún 10, 2017 /
 
Talán az alulfeszültség érzékelésért felelős feszültségosztót kell majd variálnod, hogy a csökkentett feszültséget ne érzékelje úgy, mint ha le lenne merülve az akksi...
De egyébként milyen motort használsz?

Csak halkan jegyzem meg, lehet elbírja az a 36V -ot is.
Folyamatososan figyeld a motor hőmérsékletét, és ha nem melegszik túl, akár mehet 36V -ról is...
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2017
(#) Edimax hozzászólása Jún 10, 2017 /
 
Üdv: Köszönöm az edigieket. Van hozzája kis kijelző is Lcd-s. Azon mit kéne alakitani, mert kipróbáltam, müködne is, csak az akukat majdnem üresbe jelzi.
Köszönömm.
(#) RoliNyh válasza Edimax hozzászólására (») Jún 10, 2017 /
 
Előző hozzászólásom első két sora nem ment át? Pontosan az a válasz a kérdésedre.

Ha ezt nem tudod értelmezni, lehet keresned kellene egy olyan embert a közeledben, akinek mond is valamit az előzőleg leírt mondatom...
(#) uniman válasza Pistrixx hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Hello! Rendben, hogy nem akarsz senkit untatni...de akkor biztos tisztában vagy azzal is, hogy, ha a robogód a 45 km/h végsebességet túllépi, akkor már illene rajta "fityegnie" egy rendszámnak is...mint ahogy az a motorkerékpárokon szokásos. Ha nincs rajta, akkor "csak" segédmotoros kerékpár, ezért van lekorlátozva a végsebessége. "Bővebb" infók bármelyik rendőrnél "beszerezhetők"...
(#) Ninoo hozzászólása Jún 24, 2017 /
 
Sziasztok!
Van nálam egy elektromos kerékpárakku. A benne lévő elektronika valószínűleg beázástól ment tönkre.Kicseréltem a FETeket, de a töltő pár másodperc után töltöttnek jelzi, és a motort sem indítja. Sok szenvedés után úgy döntöttem, hogy kiiktatom az elektronikát. De jó lenne tudni mi volt a szerepe. Látok benne egy hőbiztit, ez ok. Meg amire még tippelek, mély kisülés elleni védelem. Túltöltésre nem gondolnék, mert a töltő automata. Más lehet még? Ötletek? Köszi,hegusp
(#) RoliNyh válasza Ninoo hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Nem mondtad milyen akku van benne. Ha a panel másik oldalán nincs semmi, akkor itt gyanítom, hogy az U2 IC a főnök. Típusszámból (ha van rajta és olvasható) kideríthető mi a lényeg. Én szintén alulmerítés elleni védelemre gondolnék. Másik kérdés, hogy vannak bekötve a cellák, mert ha minden cella be van kötve az elektronikába, akár balanszer áramkör is lehet
(bár ahoz néhány nagyobb teljesítményű ellenállás sem ártana).

Ja és attól, hogy a töltő automata, az akkuban még lehet túltöltés elleni védelem is akár...

De biztosabbat csak kapcsolási rajzból lehetne mondani...
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2017
(#) Ninoo válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Az akku 36V-os, a töltő 42V.
A panel hátulján nincs semmi.
Az IC: G4EH.6 lábú SMD IC. Más nincs rajta.
Én nem találtam meg kódtáblázatból, hogy mi lehet.
Az akkuból 2 piros is kijön.
Az egyik gondolom a panel működéséhez kell, ez középről jön ki, a másik lehet a teljes akku fesz, amit mérnie kell.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2017
(#) zsolt58 hozzászólása Júl 1, 2017 /
 
Helló.
Van egy elektromos biciklim és akumulátort kell benne cserélni.
A kérdésem az lenne, hogy a 6-DZM-10 helyet megfelel-e a 6-DZM-12 vagy a WP12-12A
Melyiket vegyem?
Üdv.
(#) zsolt58 válasza zsolt58 hozzászólására (») Júl 1, 2017 /
 
Elirtam nem WP12-12A hanem MHB MS 12-12
(#) RoliNyh válasza Ninoo hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
A képen nem látszik, pontosan hogy vannak bekötve a cellák, és az sem, hogy az "automata" töltőd milyen módon és hány vezetékkel kapcsolódik az akku elektronikához. És az sem, hogy milyen típusú és feszültségű akkuk vannak benne. Jó lenne készítened legalább egy mórickarajzot, amiből ezekre a kérdésekre is fény derül. Ezek hiányában csak az előzőekben leírtakat tudnám ismételni...
(#) RoliNyh válasza zsolt58 hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
Miért "nekünk" kell megkeresnünk típusszám alapján mit akarsz beletenni?
Adj hozzá linket, mindhárom típushoz, és választ is kapsz...
(A barátunk többszáz találatot ad, ne "nekünk" kelljen már kitalálni, hogy te épp melyíket akarod.)
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2017
(#) bartalus válasza Edimax hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
Két lehetőséged van a barkácsoláson kivül:
1. 36V akkuval használd a bicit, a motorok birják, gyorsabb lessz.
2. Bp.-en kicserélem 24V-ra a vezérlőt, kipróbálod és ha jó használod.
(#) imiapo02 hozzászólása Júl 7, 2017 /
 
Sziasztok ! Már tervezem ,hogy összerakok egy bringár 36V os motor 48V akkuval. szeretnék hatásos féket rá , ezért elektromos féket is szeretnék rá tenni. (Ezek a szalagos meg fékpofás stb fékek kiegészítésnek talaán jók de nem elég hatásosak) az a kérdés hogy ezt hogyan lehetne megoldani leg egyszerűbben? Az elektronika spéci? Egyáltalán hogyan oldják ezt meg a a "gyáriak"?
(#) zsolt58 válasza imiapo02 hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Szerintem veszel egy gáz kart és az arányosan adja majd a feszültséget és ugy megy gyorsabban a bicikli.
A fék szerintem meg egy kapcsoló ami lekapcsolja a feszkót.
Javitsatok ki ha tévedek.
Üdv.
(#) RoliNyh válasza imiapo02 hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Ha jól tudom elektromos (motor)fék BLDC (vagy háromfázisú AC motoroknál de azoknál csak az aktív működik) motoroknál elvileg kétféleképp megoldható. Az egyszerűbb amolyan passzív elektromos fék úgy működik, hogy ha behúzod a fékkart, a vezérlő a fázisfeszültségeket megszünteti, ezáltal az állandó mágnesek továbbforgása miatt generátor üzem jön létre, ami lassítja a járművet. A termelődő feszültséget vagy visszavezetik az akkumlátorba megfelelő egyenirányítás és feszültségszabályozás után, vagy csak simán teljesítményellenállásokkal elfűtik. Annyi hátránya van, hogy a sebesség csökkenésével csökken a hatása is. Magyarul csak nagy sebességű haladás közben ad megfelelő fékerőt, viszont alacsony sebességen szinte már érezni sem lehet.

Az aktív elektromos fék pedig úgy működik, hogy ha meghúzod a fékkart, a vezérlő fordított forgásirányú elektromos teret hoz létre a motorban. Minnél erősebben húzod a fékkart, a vezérlő annál nagyobb fordulaton próbálja visszafelé forgatni a forgórész, így egyre nagyobb fékerő keletkezik. Ez lassú haladás mellett is igen hatásos fékerőt biztosít. Amint a fordulatszám minimalizálódik, és eléri a nullát, a visszafelé forgó mezőt is gyengíti a vezérlő, és megállítja, így nem kezdesz el visszafelé menni...

Elvileg egyenáramú kefés motoroknál is alkalmazható polaritásváltással, bár kérdéses, hogy a szénkefe és kommutátor mennyire bírja a plussz terhelést...

Ja és azt elfelejtettem írni, hogy a fordulatot bizony folyamatosan figyelni kell, mert ha a fékező nyomaték nincs összhangban a fordulatszámmal, akár a kerék blokkolása is bekövetkezhet, ami nem kívánt, és a féktávolságot is növelli. Magyarul ABS -ként is funkcionálnia kell...
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2017
(#) Kovidivi válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Én a féket inkább úgy ismerem, hogy a szabadon futó motorban a megfelelő tekercseket rövidre zárják, tehát a h-hídban mindkét kxxivezetés GND-re van kötve. A fékerőt pedig PWM-mel tudják szabályozni.
(#) RoliNyh válasza Kovidivi hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
Elképzelhető, hogy létezik többféle technológia...
(#) imiapo02 válasza zsolt58 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
az ha le kapcsolom a feszkót fékez?
(#) imiapo02 válasza RoliNyh hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
köszönöm a hozzászólást.
(#) imiapo02 hozzászólása Júl 11, 2017 /
 
A velox sprinternek nagyon tetszik az elektromos fékje . Valami olyas félét kéne produkálnom. Tudja valaki hogy az pontosan hogyan működik?
(#) zsolt58 válasza imiapo02 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Hupsz. Bocsi.
(#) szsrobert válasza imiapo02 hozzászólására (») Júl 11, 2017 /
 
Egyeniranyitod a 3 fazis altal termelt aramot es rakapcsolod egy izzora, ellenallasra. Az ellenallas ertekevel tudod szabalyozni a fekezes erosseget.
Kiegeszitheto PWMmel. A hot nem a motorban kene eldisszipalni. Szuper esetben az akkut tolti vissza olyan feszultseggel es aramerosseggel amit az akku hosszu elettartamon keresztul is kedvel.
(#) imiapo02 válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
köszönöm szépen.
(#) imiapo02 hozzászólása Júl 15, 2017 /
 
van - aki ismeri a velox srinter elektromos fékjének működését. esetleg nagyon egyszerű házilag is kivitelezhető változatot? V agy olyan vezérlő (ami ezt tudja) beszerzési forrás " link " ebay?
Következő: »»   167 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem