Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültség szabályozó
 
Témaindító: zoz11, idő: Okt 29, 2006
Lapozás: OK   13 / 13
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Júl 6, 2016 /
 
Lehet, de felesleges, a kapcsolás nem túl érzékeny a tápfeszültségre.
(#) sany hozzászólása Szept 4, 2019 /
 
Az miért lehet, hogy a 7812CV DC feszültség szabályzón nem pontosan 12V jelenik meg?
Már többet kipróbáltam, de egyszerűen hol 11.31V, 11.78V, 11.91V jelenik meg a kimeneten. Tudom biztos, hogy van tűrése az alkatrésznek. A szűrő kondenzátorok a katalógusban szereplő példa kapcsolás alapján megadott értékűek. A bemeneti feszültség 16,67V.
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Hello! Adatlap szerint 11,5V..12,5V-ig bármi lehet. De gerjedhet is, vagy a betápoldali szűretlenség is "belóghat", akkor kisebb a feszültség. A maradék feszültség (Drop Out Voltage) között is lehet eltérés. De általában mindig kicsit kisebb 12V-nál. De ez egy táp IC, nem egy referencia, hogy pont 12V lenne.
(#) sany válasza proli007 hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Ne legyen pontosan 12V, de legyen pl. 12,05V. Tudom egy dióda megoldás lenne az áramkör föld pontja és az IC GND lába közé.
Az igazat megvallva nekem gyanúsak ezek az IC-k. Pedig nem is Kínából vettem őket, igaz lehet onnan valóak. A régebbi bontott IC-kel nincs gond.
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2019
(#) proli007 válasza sany hozzászólására (») Szept 4, 2019 /
 
Az áramkörökben nincs digitális multiméter, hogy pontos tápfeszre lenne szüksége. A dióda rongálja a stabi paramétereit és már is értelmetlen a pontos feszültség. Ha "pontos értéket" állítanál be, használj LM317-et, azzal lehet állítható feszültségű tápot készíteni.
(#) FDavee hozzászólása Szept 6, 2019 /
 
Sziasztok!
Segítségét szeretnék kérni. Van egy 1992 Yamaha xj600s diversion motorom. Egyszer már cseréltem egy éve benne fesszabajzót. Most megint megadta magát. Rendeltem egy 95 os divihez valót utángyártottat. Az 5 kábeles az enyém 4 kábeles gyárilag. 95 os ráncfelvarrás után egy nagyobbat tettek bele mert típus hibája volt alulmeretezett. A lényeg az hogy meg is van a kapcsolási rajza (mellékletben régi és új) az újnak és az enyémnek is. Radugtam a 4 kábelt ami oda van vezetve a rajz szerint a testet pedig a házára ahogy az előzőn is volt. De nem működik. Mi lehet a hiba? Régen egy cikket találtam ami szerint a test az 5. Ez igaz lehet? Nem tudom elhinni hogy a pozitív és negatív ugyan olyan szín gyárilag. A kapcsolási rajzon nem látom miért van két piros kábel az új változaton.
Szóval ez a helyzet remélem érthető. Gyorsan kellene a megoldás mert holnap mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
(#) FDavee válasza FDavee hozzászólására (») Szept 6, 2019 /
 
Megoldottam.. a három alsó a generátor a kettő felső a test és a pozitív.
(#) Cruel hozzászólása Júl 10, 2020 /
 
Üdv! Egy kis segítségre lenne szükségem.
Van egy 0-5 volt között változó egyen feszültségem.
Ezt szeretném egy potméterrel korlátozni mondjuk 3-5 volt vagy akár 0-5 volt tartományban a kimeneti oldalon.
Tehát mondjuk ha 0 vagy 0,25 vagy 0,5 vagy 1 vagy 2 vagy 3 volt jön a bemenetre az a kimeneten megjelenjen, de ha 3voltra állítom a korlátozást akkor ha 3,7 jön be mondjuk akkor is csak 3 volt jelenjen meg a kimeneten.
Ez egyszerűnek tűnik de nekem fontos lenne ,hogy 0-(beállított érték) jelenjen meg a kimeneten.
lm317-nél ugye van a 1.2...37V tartomány ezért ez nem jó.
Nézegettem még ,hogy esetleg zener diódával megoldani vagy fet-el,vagy valami műveleti erősítős kapcsolás, de emiatt a 0v- miatt nem igazán találtam megoldást.
Remélem érthetően írtam le amit szeretnék.
Minden ötletet szívesen fogadok.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
(#) pucuka válasza Cruel hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Minden tranzisztornak van maradék feszültsége. Ezért csak pozitív tápfeszültség esetén nem lehet a kimenő feszültséget 0 V -ra leszabályozni.
Ha fontos a kimeneten a 0 V beállíthatósága, akkor negatív tápfeszültséget is kell használni. A kimeneti feszültséget beállító ellenállás lánc tagjait úgy kell méretezni, hogy a kimeneten a feszültség 0, és a max kívánt feszültség között legyen szabályozható.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
(#) proli007 válasza Cruel hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Hello! Nem tudni mi is lenne a feladat, azon kívül hogy határolni szeretnéd a feszültséget. De egy konkrét megoldási javaslatra több tényezőt is tudni kellene. Te egy LM317-ről beszélsz, ami egy stabilizátor, de mi a jelforrás? Terhelhető-e az? Oké, 0V, de mennyire nulla ilyenkor a kimenti feszültség. Ez egy mérés, vagy vezérlés, vagy valami táp lenne? Mert nem lehet így javaslatot tenni. Pld milyen tápfesz van, milyen kimenti terhelés lesz, stb.
Lehet egyszerűbb lenne a helyzet, ha megmondanád mi is az a feladat, amit megoldani szeretnél és milyen korlátozási tartományban, milyen pontossággal, terhelhetőséggel. Abból talán kitalálható lenne mi is számodra a megfelelő megoldás.
(#) Cruel hozzászólása Júl 10, 2020 /
 
Igazából nem pont 0- kéne hanem 0,25-4,75V.
A kocsinak a map sensor jelét kéne korlátoznom.
Mert 4,5V felett hibát észlel a kocsi és letilt.
Nagyon ritkán jön elő a jelenség főleg emelkedőn gyorsításkor.
Van 8 lehetőség a hibára a kocsin egyik sem olcsó, úgyhogy szép lassan megyek végig rajtuk.
Ez egy ideiglenes megoldás lenne ,hogy ne telefonról kelljen menet közbe a hibakódot törölnöm.
Ha korlátozom a map sensor feszt le sem tilt.
LM317-el megcsináltam egy kapcsolást rá és működik is.
Annyi hogy a kocsi eleve hibával indul (mivel nem tud 1,2 alatt működni) ezt indítózáskor már kiszúrja. Alapjáraton már 1,2v felett vagyok így ha kiütöm a hibakódot már nem tilt le mert a 317-el le van korlátozva max 4 voltra.
Ezért kéne olyan kapcsolás ami már 0,25V- átengedi a map sensor jelét 4-4,5 voltig.
(Hogy induláskor ne ugorjon be a hibajel.)
Nem akartam ennyire belemenni de kb. ennyi a történet ha így kerekebb.
Köszi a segítséget!
(#) proli007 válasza Cruel hozzászólására (») Júl 10, 2020 / 1
 
Oké, mondjuk nem írtad a tápfeszt, így én 5V-ra rajzoltam meg. A potival beállíthaod a Limit értékét. Én nem ismerem a MAP szenzort, de ha feszültséget ad le, akkor jól fog működni.
(#) VIM válasza Cruel hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Szia! Azt esetleg lehetne tudni, hogy milyen autóról van szó és milyen hibakódok naplózódnak? Ha már indítózáskor sem elég tömör a rendszer az nem biztos, hogy elektromos hiba lesz.
(#) Cruel válasza proli007 hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Köszönöm!
Ez jónak tűnik, ha már egész kis feszültségtől át tud engedni.
(Ezt elvileg az MC33202 tudja?)
Megépítem próbapanelen kipróbálom és jelentkezek.
A tápfesz igazából az a változó dc 0,25-4,75V ig.
A szívó ágban a nyomás ahogy változik 11-254 kPa között a feszültség
annak függvényében jelenik meg a map sensor kimenetén.
Ugye ezt akarom én felhasználni egy korlátozott módosítással.
(De ha kell külön meghajtó feszültség az áramkörhöz akkor nyilván van 12voltom is a kocsiba.)
(#) Cruel válasza VIM hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Szia!
A szívóágban túlnyomás van ezt a küldi a map sensor a ECU-nak.
Ennek a hibakódja ül be.
Indítózáskor ez csak akkor jön elő ha rákötöm a 317-el csinált kapcsolásom.
Mivel az csak 1,2v tól kezd el működni.
Ha kiiktatom akkor semmi baj indításkor.
Viszont úgy meg menet közbe jön elő emelkedőn gyorsításkor néha.
Csak ennek számos oka lehet.
(map sensor,wastgate szelep,turbó,működtető vákumrendszer,elektromos,stb...)
Ebből a map sensort már cseréltem 20000 ért.
Na nem az volt.
(mitsubishi grandis)
(#) Cruel válasza proli007 hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Jó az 5volt ,mert van ott az is a refnek.
Mondjuk azt nem tudom mennyire terhelhető ,de talán elbírja ezt a kis kapcsolást.
Vagy jobb ha külön csinálok neki oda 12voltról 5voltot?
Van ilyen kis dc-dc modulom.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
(#) Cruel válasza pucuka hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Igen ezt a negatív tápfeszültséget valamelyik oldalon már nézegettem én is, hogy ebbe az irányba kéne elindulnom.
(#) proli007 válasza Cruel hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Megnéztem a MAP szenzor bekötését, ot láttam hogy 5V-ot kap. Ezért használtam a Rail-to-Rail erősítőt. Az le tud menni nullára és fel is tud menni az 5V-ra. A fogyasztás minimális, 2.8mA körül van.
(#) Cruel válasza proli007 hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Nagyon köszönöm a segítséget!
(#) 444Tibi válasza Cruel hozzászólására (») Júl 11, 2020 / 1
 
Ha a szenzor kimenet elbír még pluszban pár milliampert és nem befolyásolja az ötletem a többi paramétert,
akkor a kimenettel sorba egy 100 ohm, arra egy pár darab 4,3 voltos zenerből kiválogatott dióda, ami 4,4 volton nyit.
Ennél többet nem fog a vezérlőre engedni, a + terhelés max. 3mA körüli lesz 4,8 volton.
(#) Cruel válasza proli007 hozzászólására (») Júl 23, 2020 /
 
Tökéletesen működik!
Be tudtam állítani ,hogy 2.5 atmoszféránál többet ne engedjen a computer fele.
Logolásnál látszik ,hogy szépen határolja a beállított értéknél.
És indításnál sem ugrik be a hibakód.
Köszönöm a segítséget még egyszer!
(#) proli007 válasza Cruel hozzászólására (») Júl 23, 2020 /
 
Szívesen, használd egészséggel..
Következő: »»   13 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem