Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   24 / 102
(#) Szirty válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Helló mityka!

Ahogy mondod. Így marad a teljesítmény azonos
(#) mityka hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Ez így korrekt!
Ha direkt hajtást készítenék kellene 4-5 LE.
De ha 2x áttételt készítek hozzá fele teljesítmény is hozza a szükséges forgatónyomatékot a sebesség rovására. Ebből a sebességcsökkenésből szándékozok valamennyit visszanyerni a frekvenciaváltóval.
(#) mityka hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Természetesen igazad van, a lényeg, hogy a szivattyú ne álljon meg! Erre pedig nagyobb forgatónyomaték mellett kisebb az esély ugye.
Inkább az eredeti kérdésem foglalkoztat
(#) Orbán József válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Egyébként milyen motorral kívánod házasítani a szerkentyűt?
Fordulat, csillag-delta kötés lehetséges (380/220 - 400/230)
(#) mityka hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Természetesen lehetséges! Ki vannak vezetve a tekercsek.
(#) Orbán József válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Gyári fordulata?
2p (ca.2800n/p) motorokkal nem jó a tapasztalatom indulási nyomaték tekintetében, a többi OK.
No, meg a régi gyártású motorok se túl együttműködők esetleg...
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
(#) mityka hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
2850
terheletlenül kell indulnia, pontosabban csak egy szivattyút visz magával de az terheletlen az induláskor.
(#) mityka hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Ez a moci 2007-ben készült, nem olyan régi.
(#) Orbán József válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Igen a régiséget több évtizedben értettem.
Nekem azt mondta egy hozzáértő, hogy ezek a közönséges aszinkron motorok nem pörgethetőek túlságosan, én kisebb motornél 3500-ig (1440-ről) merészkedtem el.
A valaki szerint 2x-es fordulatra vizsgálják be a motorokat.
A működés fizikájához tartozik, hogy a névlegestől felfele fordulathoz meg kéne növelni a feszültséget is, ami nekünk 230V nagyjából, persze egyenirányítva, de itt a hartárvonal.
A "mezei" villanymotor villamos tulajdonságai sem teszik lehetővé a gazdaságos, magasabb fordulatszámon üzemelést.
(#) Szirty válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Helló mityka!

Nagyon szépen kérlek, ha egy hozzászólásra válaszolsz, akkor a VÁLASZ linket használd erre!
Igen, szivattyú négyzetes nyomaték görbe
(#) mityka hozzászólása Jan 5, 2013 /
 
Nos!
A fordulatszámom 2850, a kellő nyomaték érdekében 1,5 - 2x áttételt terveztem (így a fordulat ~1500 a szivattyún), ha a 30%-al emelem a motor fordulatot akkor ~ 4300 at forog a motor, felét a szivattyú.
4800as motorokat is gyártanak (csak póluspár kérdése, itt most frekvencia), a szivattyú is 2150et forog így a névleges 3500 helyett - így talán olyan rendszer áll össze amiben van tartalék és nincs széthajtva egyik eleme sem.
Persze ez az első nagyobb gépem amit építek - biztos van olyan dolog amit nem gondoltam át eléggé! Ezért vagyok itt
Sajnos vannak kiindulási feltételek, ezekhez alkalmazkodnom kell.
(#) mityka válasza Szirty hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Bocsi!
(#) Orbán József válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Idézet:
„4800as motorokat is gyártanak (csak póluspár kérdése, itt most frekvencia)”

Ezt eddig én is így tudtam, ezért hittem, hogy a 2póluspárú motor szinkron fordualata 3000n/p. Aszinkroné kevesebb, mint pl. a tiéd is 2850.
Akkor ez a 4800-as motor pólus párja másfélre jön ki nagyjából...
Ezt nem értem, vagy csak nem láttam még ilyet.
A kefés mocik rendben, spéci, pl. CNC marómotorok 50-400Hz-s táplálása szintén.
Biztosan le vagyok maradva, utána fogok nézni.
Ezt találtam:
A szabványos fordulatszám-sor 1/min mértékegységben: 3000, 1500, 1000, 750, 600, 500, 375, 300 és 250.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
(#) mityka válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Igazad van már csak a hirdetés szövegek vannak a szemem előtt! láttam valahol ezt a fordulatot, lehet épp egy CNC-s fórumon.
De vissza az eredethez. pl. egy ilyen frekiváltó 3f változata nem használható 1f-n semmilyen módosítással?
http://www.frekvenciavalto.net/hu/frekvenciavalto/vfd-b

ha 230-at kötök bármely 2 bemenetre a kimeneteken nem lesz meg a 400V


(#) Szirty válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Üdv mityka!

Idézet:
„egy ilyen frekiváltó 3f változata nem használható 1f-n semmilyen módosítással?
http://www.frekvenciavalto.net/hu/frekvenciavalto/vfd-b
ha 230-at kötök bármely 2 bemenetre a kimeneteken nem lesz meg a 400V”


Nem használható egy fázisról.
Ha 230V megy be, akkor max. 230V jön ki. Ha 400V megy be, 400V jön ki.
(#) Orbán József válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Van egy megoldás, vagyis egy jutott eszembe.
De nem lesz jó...
Arról van szó, hogy megfelelő autotrafós megoldás szóba jöhetne, hogy legalább 1x400V-od lehessen, de meglehetősen nagy trafó kell.
Nekem egy db 3f frekiváltóm volt eddig, azon még azt is be kellett állítani, hogy viszonyuljon, ha 1 fázis kiesik a bemeneten, ezt is figyelembe kell venni a váltó vételnél.
Ui.:
Az autotrafó úgy nézne ki, hogy kell egy kb. 3 kVA 230/230-as trafó és a két tekercset úgy kell sorbakötni, hogy meglegyen a szükséges 1x400V, ehhez meg le is kéne tekerni a szekunderből, de azt szétszedés nélkül is meg lehet csinálni, kifűzni a trafóból.
Ez van.
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2013
(#) mityka válasza Szirty hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Biztos voltak praktikus okai, hogy a 2.2 kW fölött 400-690V-s a tekercselés.
Azt hiszem a mostani próbával be kell nyelnem egy ilyen frekiváltót aztán ha működik a dolog be kell húzatnom a 3f!

Köszönöm a segítséget!
(#) Orbán József válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Ha 3x380-ast veszel, nem lesz próba lehetőség a behúzatlan 3f esetén!
Ha meg 3x230, vagy 1x230-ast veszel, akkor meg nem tudod használni a 3f behúzása után, illetve minek is akkor behúzni, ha erről mégis működik a dolog...
Ha nem megy, akkor a 3x380-asról se fog menni, egyszerűen nagyobb motor és váltó kell.
Érdekes.
Gondold végig és sok sikert.
(#) Ideiglenes válasza mityka hozzászólására (») Jan 5, 2013 /
 
Kicsi esélyt látok rá, hogy működni fog, de ki tudja. Én próbáltam már 7,5kW-os 3f frekiváltóval 15kW-os motort ( ventilátort ) üzemeltetni és sikerült is ( de nyáron azért feladta a nagy meleg miatt ). Illetve 2,2kW-os 3f frekvenciaváltóval terhelés nélkül 11kW-os motor is működött.
A 4-5Le ha jól számolom 3,5-4kW. Mivel szivattyúról van szó, biztos vagyok benne, hogy el fog indulni. A kérdés csak az, hogy mekkora fordulatig tudja emelni a frekvenciaváltó az üzemet. Ha jól emlékszek a fordulatszámmal köbös arányban van a szükséges teljesítmény, és négyzetes arányban a nyomatékigény. ( Kérem, hogy javítson ki az, aki ebben bizonyosabb. ) Szóval P = "valami" * ( n ^ 3 ), innen pedig némi számolási bravúrral az jön ki, hogy kb 2300-as fordulatnál, azaz 40-41Hz frekvenciánál éri el a szivattyú a 2,2kW teljesítményigényt ( 4kW-al számolva ). Ehhez viszont nem látom értelmét mechanikus áttétel beiktatásának, ahol még további veszteség jelentkezik, vagyis az összes teljesítményigény tovább nő. A másik oldalon pedig a frekvencia 50Hz fölé megy, ahol meg a motoron belül mezőgyengülés lép fel, mert a további frekvencianöveléshez a frekvenciaváltó már nem tudja tovább emelni a feszültséget. Szóval én az áttételt kihagynám.
(#) Szirty válasza mityka hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Üdv mityka!

Idézet:
„Biztos voltak praktikus okai, hogy a 2.2 kW fölött 400-690V-s a tekercselés.”


A csillag-delta indítás lehetősége az egyik ok valószínűleg.
(#) Szirty válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Hi!

Idézet:
„Ha meg 3x230, vagy 1x230-ast veszel, akkor meg nem tudod használni a 3f behúzása után”


A 230/400V-os motor működik 230V-ról és 400V-ról is!
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Szia!
A hsz nem a motorra, hanem a frekiváltóra vonatkozott....
Tehát a 230V-os (1x230 - 3x230- 3x200) frekiváltót csak ennyiről tudná használni és hiába a 3f behúzás - erre céloztam.
Bocs, ha zavaros volt...
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2013
(#) Szirty válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Üdv József!

Akkor benéztem. Sorry!
Így már korrekt
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
Szervusz!
Van 1 problémám és angol nyelvű leírásom egy Mitsubishi FRS-520 0.2kW-ról.
Azt szeretném elérni, hogy a konzolról állíthassam a frekvenciát, de egy 3 állású kapcsolóval tudjam indítani, irányváltással.
Tud ez ilyet, vagy csak egy külső potméterrel hisz nekem?
(#) Szirty válasza Orbán József hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
Üdv József!

Nem ismerem a típust, amennyire látom nem lehet neki kimondottan fix belső referenciát adni. csak több lépcsőt, amik között digitális bemenetekkel lehet választani.

Ha megfelel, akkor egy megkerülő megoldás lehet az, hogy lekötöd a potmétert és a minimum frekvencia paramétert állítod be annyira amennyire kell. Start jel hatására (mivel a potiról nem jön jel) a minimum frekvenciával fog forogni.
Az irányváltás két digitális bemenettel és kapcsolóval nem gond szerintem.
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 9, 2013 /
 
Szervusz!
Közben végig zongoráztam rajta a lehetőségeket...
A külső indításhoz kell a külső poti is és a konzolról irányt sem lehet váltani.
Nekem az lett volna jó, ha a kerékkel tudok frekvenciát és egy 3 állású kapcsolóval két irányú indítást, de ez ezzel nem lehetséges.
Ez van. Csak fizikailag már keresgélnem kell a tokozáson a poti helyét, mert megelőlegeztem, hogy az nem kell és nem hagytam helyet a front oldalán a doboznak.
Sajnos a tetszőleges frekvencia állításra is szükség van, így mattot kaptam.
(#) x555 hozzászólása Jan 14, 2013 /
 
Üdv mindenki!

Hozzájutottam egy frekiváltóhoz azt mondák róla hogy nem jó. Méregettem minden jónak tűnik rajt viszont nem tudom hogy a B1 B2 kapocs az micsoda. Kerestem a típus alapján de nem találtam semmit.

Előre is köszönöm
Üdv.
(#) kadarist válasza x555 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Szia!
Az a DC busz két kivezetése (+-).
(#) Szirty válasza x555 hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Helló x555!

Gondolom a képen látható frekvenciaváltó típusa ipari titok, vagy ennek az információnak a közlése fájdalmat okozott volna.
Hogy lehet így kérdezni?

A szóbanforgó két kivezetés a fékező ellenállás két kivezetési pontja a polaritás jelölésével.
vagy:
A "DC reactor" helye, ami egy opcionális fojtótekercs a DC körben, a PF javítása érdekében.
vagy:
A két kivezetés a belső DC kör kivezetése, ahogy kadarist említette

A frekvenciaváltó típusának pontos közlése esélyt adott volna a pontosabb válaszra. Így ezzel kell beérned.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2013

B1B2.png
    
(#) Orbán József válasza Szirty hozzászólására (») Jan 14, 2013 /
 
Üdv! Nekem hasonló ipari műemlék Simovert gyártmányban volt, illetve van egy egyel későbbi darab is, ebben már modernebb alkatrészek is vannak. Az smd valamikor ezután jött néhány évtizeddel. De működött, működik mindegyik.
Következő: »»   24 / 102
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem