Fórum témák
» Több friss téma |
A frekiváltót simán össze kell kötni a motorral és a hálózattal is! A nyomáskapcsolót a freki váltó engedélyeztetésére kell kötni. Amikor eléri a beállított nyomást akkor leszabályoz a frekiváltó, és elveszi a kimenetet, de feszültség alatt marad.!
Szerintem ez igy nem jó,ha a freki váltónak arra a pontjára kötöm a nyomáskapcsolót amit direkt az inditásra találltak ki (bemenet) akkor nem lesz feszültség a nyomáskapcsolón és ha jól tudom ezek a nyomáskapcsolók ha nem kapnak áramot akkor az elengedő szelepük nyitva van.
Ez egy egyszerű nyomáskapcsoló, működik akkor is, ha nem kap semmilyen áramot. Ennek van egy záróérintkezője, azt kell a frekvenciaváló engedélyező bementére kötni. Illetve programozás kérdése, hogy pontosan hova.
Szia!
Mielőtt megölnéd a váltód... A váltóbol kihúzod kábelen a start - stop szálat és azt kötöd rá a kapcsolóra. Így nem lesz gond a váltó működésével, viszont a lágyindítást rövidre kell venni, hogy be bírja tekerni a kompresszort, mert ha sokáig megy felfelé akkor nem bírja nyomás alatt megforgatni és letilt a váltód, mert túlterhelésnek látja.
Köszönöm mindketőtöknek,igen ez volt a nagy dilemma bennem hogy ezek a nyomáskapcsolók elengedik-e a felesleges levegőt ha nem kapnak áramot,de igy hogy ezek mechanikusan engedik el igy egyszerű a dolog,mint ahogy zosza18 is irta start/stop szálat a freki váltóból ki a nyomáskapcsolóra és ennyi.
Bizony a felfutást nullára kell állitani.Ezt gondoltam.
A felfutás lehet 1mp, hogy azért ne rángassa a hálózatot. A kompresszor fesztelenít ha leáll, így könnyebb megtekerni.
Ha nincs fesztelenítő a kompresszoron akkor feltétlen szerezz be egyet!
Tehermentesitőre gondolsz ugye?Ami tehermentesiti a termelőcsövet úgy hogy nincs benne nyomás.
Az egyik a visszacsapó szelep,ami eleve nem hagyja a tartájban lévő nyomást felengedni a termelő csőbe,a termelő csőből meg a nyomáskapcsoló leállitáskor engedi el a felesleges levegőt,nyomást,igy teljesen üres csővel tehermentesen indulhat a dolog.
Visszacsapó szelepem van rajta,a nyomáskapcsoló meg elvégzi a másik dolgot.
Akkor az a lényeg. Probléma megoldva.
![]()
Ha kérhetnék tippet FUJI FVRO.75E9S-7EN frekiváltó defaultra ! Leírás nincs, nem tudom visszaállítani. Köszönöm előre is!
Üdvözlet Mindenkinek!
Zanzásítva leírnám a nyűgömet, segítséget remélve. Volt egy műszerész esztergagépem, eladtam. Vele eladtam egy Altivar 16 fekiváltót is. Ezt pótolandó, hozzájutottam egy FUJI FVRO.75E9S-7EN inverterhez, ami normálisan működött mindaddig, amíg a felső frekvenciát 400 Hz-re átállítási próba után nem adott kimenetet. Magyar manuál nincs, valami módon a működés visszaállt, de a kimenet csak 50 Hz-t ad, leszabályozhatatlanul. Egy német nyelvű közel azonos manuál segítségével próbálom a gyári beállítást visszaállítani, de nem tudok az F00-F79 menüpontokba adatot bevinni. A PRG/RESET, FUNC/DATA, ^ /ˇ , RUN, STOP gombok működnek, a kijező jó. A beírás és elfogadtatás módját / sorrendjét nem ismerem, ehhez kellene magyar manuál, vagy tanács. Nagyon kérem, segítsen valaki, ha tud. Tisztelettel és köszönettel :Martos Laci
Szia,
Szerintem itt van angolul a Manual Ha jól emlékszem a forgásirány-engedélyezést kell megszakitani, hogy tárolható legyen a beállitott érték. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2014
Szia qtrica! Köszönöm, ez a manuál le lett töltve, lefordítani nem tudom, mert képnek értelmezi az XP.
A paraméterek gyári beállításnak megfelelő értéken vannak, csak az F02-t nem lehet állítani. Az F29-ben Er2-t jelez, ez visszaléptethető HO2 és End-re, de nem marad beírva, ki-és belépés után marad Er2. Nem tudom, hogyan kell törölni. A frekvencia kijelző 1.25-t mutat, RUN-ra kapcsolva a kimenet 50 Hz-re fut fel, leszabályozni nem lehet futás közben sem, STOP-al leáll a motor, a kijelző visszaáll 1.25-re. Próbáltam a P24-FWD átkötést megszüntetni, a változás csak annyi, hogy addig nincs kimenet sem.
Mindem tiszteletem azoknak a kollégáknak akik tudnak téren-időn át segiteni. Esetleg ha pesti vagy akkor könnyebben menne online.
Miskolci vagyok, Sajóládon élek. Online szeretnék segítséget kapni, elektronikában eléggé otthon vagyok. Sajnos a FUJI nem foglalkozik a kifutott termékeivel. A paraméter beírás már megy, de néhány adat nem marad bent. A frekvencia szabályozás már nem megy, az 1.25 Hz beleragadt, ezt a RUN/STOP kezeli is, a motor is ezzel vánszorog. Az F29-ben Er2 van, ezt nem engedi törölni. Ez adatátviteli hibát jelent. Az F02 = 0 és nem változtatható, amig az F29 ben bent van az Er2, 1-et kellene az F02-be beírni.
Szervusztok!
A FUJI FVR 0,75E9S-7EN frekiváltóm letérdelt. Vezérlő panelt keresek, vagy azonos típusú hibás készüléket. A hibás vezérlő panel képe a mellékletben látható. Ha tud valaki, kérem, segítsen.
Sziasztok!
Egyik munkatársam frekvenciaváltót szeretne venni, tökmag szárításhoz. 5,5kW 3 fázisra, újat! Hol tudok utánanézni új frekvenciaváltóknak, és körülbelül milyen árra számítson? Milyen kiegészítő alkatrészek kellenek ekkora teljesítménynél? Árnyékolt kábel a frekiváltó és a motor közé. Köszönöm !
Sziasztok. A problémám a következő lenne. Adott egy 11KW-os Konecranes Dynac Vector frekiváltó, amely bekapcsolás után pár percig hajtja a motort, majd IGBT temp hibára megáll. Valamikor, hidegen, bekapcsolás után is, ja, és még társul hozzá Mot. Overtemp, valamint earth fault hiba is. A Föld hiba is sztem false, mivel földelve van az inverter, és a motor is. Pasztát az IGBT és a borda között cseréltem. Jah, az IGBT Semikron skiip NAB 12 t10 49, valami ilyesmi. Szerintetek az IGBT, vagy a váltó többi része a hibás? Ezen kívül, még kettő ugyanilyen frekiváltó is van, 7KW-osak, ugyanez a hibajelenség. Válaszotokat előre is köszönöm.
Szia!
Beírod keresőbe amilyet szeretnél (5,5kW 3 fázisú frekv...) és nézelődöl a neten, mennyiért és hol kapol ilyen váltót. A Kiegészítőkről annyit, hogy az árnyékolt kábel az alap, a többi meg már kívánságműsor. Kapcsolók, visszajelzők... amik a külső vezérléshez kellenek. Tudni kell konkrétumokat a kívánságlistával kapcsolatban, hogy tudjunk konkrétan segíteni.
Szia!
Én kipróbálnám egy másik portán ezeket a váltókat, mert elég érdekes dolog ez a hőmérséklet téma mind a háromnál ugyanúgy. A hiba forrása ugyan az és meg is marad, ha váltót cserélsz. A hiba a vezetékek között lesz, ami a váltóra megyen és ami a motorral köti össze.
Szia!
Az earth hiba nem azt jelenti, hogy nincs földelés. Hanem azt, hogy átvezetés van fázis és föld között. Okozhatja: - Kábel szigetelési, beázási probléma - Motor szigetelési hiba (beázás, tekercs zárlat) - Frekvenciaváltó kimenet hiba (pl: IGBT kimeneti zavarszűrő kondenzátor zárlat) Sajnos belefutottunk mi is ilyen hibába, drága és új frekvenciaváltónál. Csere lett a vége.
Sziasztok! Köszönöm a sok hasznos választ, nos a váltók, a műhelyben vannak, és a darun amikről le lettek hozva, ugyanezeket a hibákat produkálta, úgyhogy szerintem kábel hiba kizárva. Szétszedtem őket rengetegszer, szemmel nem látni semmi hibát rajta. Az IGBT-k fedelét is levettem, Szép tiszta belülről, de persze méréssel lehetne kideríteni, hogy vajon ugyanolyan jók. Valószínűleg típushiba.
Helló!
Nem nagyon találtam olyan oldalt ahol ár is van. Nem a vezérlésre gondoltam, hanem a nagy teljesítmény miatt szükséges-e a fojtó trafó? Ilyenekre gondoltam. A Többit majd eldöntöm hogyan lesz indítva, megállítva. Köszi!
Akkor mérni kell és mérni... úgy hátha kiderül a turpisság.
Előtte se volt jó, vagy elromlottak és azóta van ez a jelenség?
Szia zosza! Az túlzás, hogy elromlott, de huzamosabb használat után, volt hogy bekapcsolás után IGBT temp hibára leálltak. Daru meg persze, hogy a pálya közepén. Ma az egyiket szétszedtem, és kiderítettem, hogy az IGBT méri a hűtőborda hőmérsékletét (Heat sink temp). Valószínüleg IGBT-k a rosszak, semikron, nem tudom milyen minőség. Üdv.
A semikron márka nem gagyi, tőle rosszabbak is gyártanak IGBT-ket.
![]() Át kell nézni alaposan, hátha meglesz a hiba, csak az a fura nekem, hogy mindegyiknél ugyanez van.
Üdv! Ha túlmelegedést érzékel, lehet tényleg rossz a szellőzés, hűtés.
Üdv! Ebben teljesen igazad van, de ahogy láttam, nem én vagyok az egyedüli kérdező. Az pedig, hogy kisérletezik vele az ember, szerintem semmi rosszat nem csinál vele, visszaküldve úgy sem lesz, maximum porfogóknak még jók. Ha hozzá tudnál szólni a témához, biztos, hogy nem ezzel indítottál volna. Üdv
|
Bejelentkezés
Hirdetés |