Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   52 / 53
(#) pucuka válasza wadember hozzászólására (») Szept 16, 2021 /
 
Az időzítő ugyanolyan hatású, mint a nyomógomb. A relés indítás viszont áramérzékeny, addig, és akkor működik, amikor szükség van rá.
(#) VIM válasza wadember hozzászólására (») Szept 16, 2021 /
 
Szia! Nekem az volt a probléma ezzel az időzítő relével, hogy nem ismertem az érintkezőinek a teherbírását vagyis inkább az ívoltási megbízhatóságát, hiszen egy nagy értékű kondenzátort kell vele kapcsolgatni. Ezért döntöttem egy segéd mágneskapcsoló mellett, annak kb. öt milliméterre is eltávolodnak egymástól az érintkezői. A másik szempont a 240V AC működtető feszültség és a feszültségre kapcsoláskor való indítási éllel való időzítés indulása. Így amikor megkapja a feszültséget az időzítő azonnal "számol" és az idő letelte után a nyitó érintkezője elvégzi a kapcsolást Neked nem kellene ilyen bonyolultul megoldanod ha egy ILYEN vagy ehhez hasonló időzítőt vennél, mert ennek elég strapabíróak az érintkezői és 240V-al működik. Az időzítő (1-2 másodperces) utánépítése és annak megbízhatósága (pontossága) számomra megkérdőjelezhető lett volna ha nincs a szekrény aljában az a fellelt darab belőle. Tehát Neked nem csak egy főkapcsoló (áramtalanító) egy nyomáskapcsoló és egy időzítő (időrelé) kellene ami a kondenzátort leválasztja indulás után.
(#) StMiklos válasza Bkrisz hozzászólására (») Szept 16, 2021 /
 
Szevasz!

Hűtőkompresszoroknál (mert a látvány azért szeget ütött a fejembe) az indítókondenzátor ilyesfajta tartóval rögzítődik.
Az üzemi kondenzátorok, mérettől ugyan függően, de általában fenékcsavarosak.
És szinte kivétel nélkül az indítók mennek tönkre, mert valamiért "rajtuk marad" a feszültség.
Azért a méret/kapacitás felirattól szinte függetlenül meghatározza gyakorlott szemnek hogy melyik fajtába tartozik, a kisütő ellenállást nem is emlegetve.

Üdv: StMiklos
(#) StMiklos válasza wadember hozzászólására (») Szept 16, 2021 /
 
Szevasz!

Az időzítő jó az induláshoz, de ha túlterheled a motort (mert jobban nyomod a körfűrész asztalon az anyagot és leállás közeli állapotba kerül a motor, akkor nyilván hagyom újra felfutni terheléscsökkentéssel a motort, de közben "kéri" és kapja a segédfázist.
A relés megoldás ezt automatikusan biztosítja, de az időzítős nem.
Azt ki ill.be kell kapcsolni, magyarul felügyelet nélkül nem igazán hagyható, persze felhasználása is válogatja.
Orosz megoldás a köszörűmön: van egy nyomógomb, ha nyomom és felpörgetem, elengedhetem, ha elengedtem elveszi a segédfázist.
Kikapcsolni egy piros, reteszoldó gomb megnyomásával lehet.

Üdv: StMiklos
(#) Tomi111 válasza StMiklos hozzászólására (») Szept 16, 2021 /
 
Szia!
Viszont szerintem pont a körfűrész az, ahol nem ajánlott a relés indítás. Én ha ilyet kötök be, mindig nyomógombosra csinálom, ha benne a relé, kikötöm. Ugyanis a laikus ember( a nagy része az embereknek az) nem veszi észre, mikor nagyobb terhelésnél rásegít a relé, és simán leégeti a motort. Ha nyomógombos, akkor rájön, hogy nem lehet neki annyira tolni a fát, vagy olyan vastagot, mert megáll a motor.
Kompresszorhoz is csak akkor jó a relé, ha megfelelő a motor teljesítménye a kompresszorhoz, illetve a beállított kikapcsolási nyomásértékhez, mert ugyanúgy leégeti a motort, ha nagyobb nyomásnál meghúz a relé.
(#) endry hozzászólása Okt 10, 2021 /
 
Sziasztok! Valaki tudna segíteni!?
Nem tudok rájönni, hogyan lehet levenni ezt a ventillátor lapátot, IMI villanymotorról, ugyanis csapágyat szeretnék cserélni, és az alatta van.
Eddig azt gondoltam nem vagyok béna, de erre sehogy sem tudok rájönni, eltörni nem szeretném.

Előre is köszönöm a segítséget
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2021

IMG_4841.JPG
    
(#) granpa válasza endry hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
Először állítsd vízbe egy napra legalább. Aztán kétkaros lehúzó, azokba az oldal-lyukakba akasztva. Úgy látom zéger nincs, de áztatás után nézd meg jól.
(#) endry válasza granpa hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
Vízbe? Ez komoly?
Akkor semmi menet nincs, csak rá van tolva a tengelyre?
(#) granpa válasza endry hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
Bizony, hogy fellazítsa a koszt, oxidot. Nem szokott menetes lenni. Ha egyirányú üzemre is van a motor, a forgásirány változás sosem kizárható.
(#) endry válasza granpa hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
csavarlazító nem jó?
(#) endry hozzászólása Okt 10, 2021 /
 
Mindenesetre köszönöm a választ! Először megpróbálom csavarlazítóval, ha nem megy akkor jöhet a víz...
(#) granpa válasza endry hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
Én nem igazán kedvelem a csavarlazítót, sok sikerélményem nem volt vele. Próbáld meg, de annak is idő kell. Ha szeretnéd elhajlítani, eltörni, akkor hajrá. Amíg ilyen redvás, nemigen szokták elengedni egymást. Két csavarhúzóval (pajszer) próbálkozhatsz.
(#) VIM válasza endry hozzászólására (») Okt 10, 2021 / 1
 
Szia! A felkínált lehetőség ott van a ventilátor lapáton csak megfelelő lehúzó szerszám kell hozzá például ilyen amelyik szárait lehet szétcsúszás ellen rögzíteni. A venti lapáton ott van az a két "öntecs" ami alatt furat is van, abba kell beleakasztani a körmöket és lehet lehúzni. Előtte le kellene drótkefézni majd a tengelyvégen okozott sérülésből fakadó átmérő torzulást lekerekíteni reszelővel, majd csavarlazítóval befújni, majd megfelelő átmérőjőjű lyukasztóval (kb. 8-10mm) a tengely mellet felülről ráütni a lapát anyagára, hogy megmozduljanak a felületek egymáson és lehet próbálkozni a lehúzóval. Ha nincs lehúzó akkor kettő "combosabb" gépi csavarhúzó kell amivel be lehet nyúlni a lapát alatt a tengely tövéig és úgy lehet próbálkozni a lehúzással. Persze számos lehetőség van még amit most nem sorolnék fel.
(#) endry válasza VIM hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
Nagyon köszönöm a részletes választ, tanácsokat! Innentől biztosan megbírkózom a feladattal. A ráütés nagyon jó ötlet, az megmozdíthatja az évtized alatt összeállt felületeket.
Kellemes vasárnapot kívánok mindenkinek!
(#) Alkotó válasza endry hozzászólására (») Okt 10, 2021 /
 
VIM ajánlásából a tengelyvég torzulás javítása ne kerülje el a figyelmed a lehúzás előtt, mert ránézésre erősen meg van ütve.
(#) endry hozzászólása Okt 10, 2021 / 2
 
Jelentem sikerült! Körül kellett kis multicsiszolóval dolgozni a szétvert tengelyvéget, a ráutés (egy megfelelő méretű persellyel), szintén hasznos volt, és a csavarlazító is biztosan használt neki. Csapágylehúzó és csókolom...
Talán hasznos másnak is az eset.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2021
(#) Bkrisz válasza endry hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Törtem már el ilyen léhúzóval...ténylegesen elindult majd reccs
Azóta
1: a melegítés
2: ha szét van húzva a moci akkor a pajzsot felrakni 2 fára hogy majd a tengely "leeshessen", tehát függőlegesen, majd a pajzsra ráfekszik a ventilapát és a tengelyt kiüti az ember. Ha már a csapágyillesztés laza (külső oldalon) akkor mint súlykalapács, tehát a forgórész súlyával is lehet játszani mert szokott lenni ilyenkor "játéka" lenni(főleg melegítve) és így ütni sem kell a tengelyt.
(#) endry válasza Bkrisz hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Igen a melegítés jó ötlet! A leeséstől nekem nem kellett félnem, ugyanis befogtam alu pofás satuba a tengelyt, így stabilan állt a szerelés közben.

Még egy kérdés! A forgórészt át szabad kenni valami hőálló zsírral finoman? Felületi rozsdanyomok vannak rajta. Vagy gyulladás, esetleg robbanásveszélyes? Hallani felrobbanó villanymotorokról is, de erre vonatkozólag semmi nincs a neten. Annak mi az oka?
(#) granpa válasza endry hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Elég, ha csak megcsiszolod kicsit, ha bekened büdös lesz. Melegen az akármilyen zsír, olaj, csak szétfröcsköl az állórészre, aztán kitudja mit old fel melegen. Zárt motorban akár veszélyes túlnyomást is okozhat a gőze.
(#) endry válasza granpa hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Köszönöm a választ, akkor szárazra dörgölöm ronggyal, mert vékonyan átkentem, úgy talán talán rendben lesz.
Csapágyból csak műanyag porvédőst kaptam, remélem azt is lehet motorba tenni. Azt mondták a 3000-es fordulatot simán bírja, de nagyon magas fordulathoz a fém porvédős csapágyakat javasolják.
(#) VIM válasza endry hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
A műanyag porvédős csapágynál van lehetőséged a zsír töltetet pótolni, mert többségében kevés van, nem lesz elegendő huzamosabb ideig és a töltet sem a legjobb fajta zsírból van. A műanyag porvédőt könnyű kipattintani egy jó képességű varrótűvel (a legnagyobb méretűek közül választva) és csak egy pici lyuk lesz a szélén a perem illesztésnél, majd vissza lehet tenni gond nélkül. A fémet ellenben nem lehet kivenni túlzott torzulás nélkül, legalábbis elég nehéz megfelelő eszköz hiányában. Szerintem már azóta összeraktad a motort úgy, hogy ezzel a tippel elkéstem.
(#) granpa válasza endry hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Nem lesz semmi baja.
Jó a műanyagos is. Ha jól forog a csapágy, van benne elég kenőanyag, akkor nem melegszik annyira, hogy elváltozzon, megolvadjon.
(#) endry válasza VIM hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Köszönöm a tanácsot! Nem késett el, nem raktam még össze a motort, úgyhogy meg tudom nézni milyen a kenőanyag benne. FAG csapágy, azt mondták ez magas minőség. Finoman forog, nem is érezni, hogy különösebben visszafogná a műanyag porvédő. De belenézek biztos ami biztos.
(#) endry hozzászólása Okt 11, 2021 / 1
 
Kipattintottam az egyik porvédő gyűrűt, hozzá sem kell nyúlni, szépen tele van zsírral! A FAG úgy tűnik hozza az elvárható minőséget.
(#) VIM válasza endry hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Hát az profi.
(#) Bkrisz válasza granpa hozzászólására (») Okt 11, 2021 / 1
 
Esetleg ha rozsdás akkor még rozsdamaróval passziválhatja a kalicka vasmagját.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Okt 11, 2021 /
 
Én a legkisebb műszerészcsavarhúzóval szoktam kipattintani a porvédőt. Nem sérti meg a belső ajkat.
(#) user1914 válasza endry hozzászólására (») Okt 12, 2021 /
 
Hi!
ha lemosod a zsírt az átcsiszolt forgórészről, egy vékony alapozó festékkel is lefujhatod.
Üdv. M.
(#) endry hozzászólása Okt 19, 2021 /
 
Köszönöm mindenkinek a sok tanácsot!
Van még egy kérdésem! Lágyindító elektronikát, relét lehet szerelni erre a motorra?
(#) Laccee83 hozzászólása Pé, 10:37 /
 
Sziasztok!

350W-os Imi villanymotort szeretnék egy fázissal meghajtani. Egy kisebb körfűrészhez kellene.
A bekötéshez és az üzemi kondenzátor méretezéséhez kérnék segítséget.

Köszönettel:
László
Következő: »»   52 / 53
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem