Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   53 / 53
(#) Alkotó válasza Laccee83 hozzászólására (») Okt 22, 2021 /
 
350W-al nem lehet értelmesen fűrészelni. 1-1,5 kW nagyságrendet javaslok.
(#) uniman válasza Laccee83 hozzászólására (») Okt 22, 2021 /
 
Itt talán megtudhatod a válaszokat:
3 fázisú motor üzemeltetése 1fázisról
..vagy itt.
Balsafához még jó lehet...
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2021
(#) endry hozzászólása Nov 11, 2021 /
 
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=375538

Sziasztok! Átesett a történet a ló túloldalára. Az eddig nehezen leszedhető ventillátorkerék elkezdett zizegni a tengelyen, laza lett, és rezeg használat közben, és elég kellemetlen hangja van, és így biztosan egyre lazább lesz. Mivel lehetne fixen rögzíteni, van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) granpa válasza endry hozzászólására (») Nov 11, 2021 /
 
Ha fém bejlag (trombitalemez), ha műanyag, ragasztás.
(#) VIM válasza endry hozzászólására (») Nov 11, 2021 /
 
Pontozd fel a tengelyt vagy tegyél egy kis hézagolást az ék alá.
(#) pipi válasza endry hozzászólására (») Nov 11, 2021 /
 
A tengely szétvert végét nem köszörülted le?
akkor le/visszarakáskor feltágította a lapát furatát... Ha mégegyszer leszeded, akkor érdemes lenne...
(#) Bkrisz válasza endry hozzászólására (») Nov 12, 2021 /
 
(legrosszabb esetben veszel hozzá új műanyag ventit asszem 1000 ft környéke)
(#) endry hozzászólása Nov 12, 2021 /
 
Köszönöm a válaszokat!
A tengely végét még levételkor leköszörültem, a kép még a levétel előtti. Viszont csapágyhézagolás miatt kétszer is le kellett újra vennem a ventillátorkereket, ami sok volt neki, azért szopósodott ki. A trombitalemez jó ötlet volt, találtam is lágy vörösréz lemezt azzal sikerült megoldanom.
(#) Alkotó válasza endry hozzászólására (») Nov 12, 2021 /
 
A csapágy hézagolását ritkán kell módosítani, a szétszedéskori állapotot érdemes csapágycsere után is visszaállítani. Sőt én mostanában szinte kizárólag olyan motorokat látok, amikben hullámos (rugózásra képes) távtartó van a csapágy alatt, ami tág határok között automatikusan ellátja a feladatát.
De oda akartam kilyukadni, hogyha bármi miatt mégis kellene hézagolni a csapágyat, akkor azt mindig a véglegesnek szánt összerakás előtt kell megtenni, tehát a ventilátor lapátot még nem kell feltenni.
(#) Helios hozzászólása Hé, 15:29 /
 
Sziasztok!

Van egy kis problémám egy IMI oz 90c 2n motorral és egy Ganz kkm0-20-0493n kapcsoló házasításával. A régi törött kapcsolót és nyomógombot szeretném kiváltani, de a bekötéssel van némi problémám. Jelenleg a "b" ábra szerint van bekötve a motor. A Ganz kapcsolót a régi kapcsoló és nyomógomb szerint kötöttem be (a régi kapcsolóval és gombbal működött) de most csak bug a motor és nem pörög fel. Tudna nekem segíteni valaki egy kis infóval hogy mi lehet a probléma?
A hozzászólás módosítva: Hé, 15:32
(#) Alkotó válasza Helios hozzászólására (») Hé, 15:56 /
 
Kapcsolt és nyomógombot említesz. A Ganz kapcsoló a hálózati feszültséget kellene hogy megszakítsa. De a nyomógombot nem látjuk, illetve a kötési rajzon egy "áramrelé" van, ami felpörgés után leválasztja az indítókondenzátort. A nyomógomb kiválthatja ezt az áramrelét, de akkor a kezelés (indítás) figyelmet igényel, mert induláskor a gombot nyomni kell, majd felpörgés után elengedni.
Hacsak esetleg a kapcsoló nem egy speciális típus, aminek tovább fordítva van egy indító kontaktusa is. Ha igen, akkor ezt a kontaktust kell használni a kondenzátor kapcsolására.
A hozzászólás módosítva: Hé, 15:58
(#) Helios válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 16:44 /
 
Szia! A kapcsoló egy kicsit speciálisabb, mivel van egy bekapcsolt állapota, illetve ha tovább "fordítod" akkor van egy visszaálló funkciója is, direkt segédfázishoz. Az előző gazda kibelezte az áramrelét, betette a kapcsoló+gomb kombót ami meg adta magát, én pedig cserélném, kicsit biztonságosabb kiadásra. Csak a bekötés nem stimmel valamiért, de nem jövök rá hogy miért.
(#) ferci válasza Helios hozzászólására (») Hé, 17:03 /
 
Szia!
Ha stimmel a rajz és a valóság betűzése, kösd össze a W1-U1 pontokat ( ez lenne az áramrelé tekercse ) és az indító gombbal a W1-et kösd össze az X jelűvel, ameddig fel nem pörög a motor.
Feltéve, hogy az indító kondenzátor a helyén van és jó is.
A Ganzzal pedig a 230-at kapcsoltasd.
Ha a jelenlegi Ganz egyben tudja ezeket a funkciókat, akkor csak rajtad múlik, ki tudod-e bogarászni a megfelelő érintkezőket.
A hozzászólás módosítva: Hé, 17:07
(#) Helios válasza ferci hozzászólására (») Hé, 17:10 /
 
Ez a Ganz kapcsoló. Ez pont a kapcsoló és a gomb helyett van.
(#) ferci válasza Helios hozzászólására (») Hé, 17:15 /
 
Oké.. amiket leírtam, mérd ki rajta, melyik érintkezők teljesítik. Oda motor se kell, csak egy 230-as izzó és a 230.. mikor melyik érintkező hol ad át. Lerajzolod é annak megfelelően bekötöd.W1-U1 összekötve, W1-re ráviszed a fázist a kapcsolóval, onnan meg tovább kapcsolod "pillanatra" az X-re..
2 izzóval is lemodellezheted: közösük a nullára és a másik végeikre kapcsoltatsz direktet és pillanatnyit a fázisról.
A hozzászólás módosítva: Hé, 17:19
(#) Alkotó válasza Helios hozzászólására (») Hé, 18:47 /
 
Tudni kellene mi van abban a kapcsolóban, melyik pontjai mikor és hová zárnak/nyitnak. Ha ezt fel tudod térképezni, akkor lehet konkrétabban segíteni.
(#) VIM válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:11 /
 
Szia! A mellékelt rajz szerint kell bekötni(főfázis 2-4 a segéd 5-4 pontokra).
(#) VIM válasza Helios hozzászólására (») Hé, 19:55 /
 
Szia! Szerintem a barna szálat (a közöset) a kapcsoló 4 pontjára a kéket a 2 pontra (a főfázis másik szála), a szürkét pedig a kondenzátorra és a kondenzátor másik végét az 5 pontra kellene kötni. A betápot az 1 és 3 pntokra a kapcsolóba.
(#) Helios válasza ferci hozzászólására (») Kedd, 19:43 /
 
Szia. Lefotóztam a kapocstáblát, le is rajzoltam , hogy van most kötve.
(#) Helios válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 19:52 /
 
A barna szál a kapcsolt fázis a Ganz kapcsolóról (1-es állás). A kék szál "N". A szürke szál a kondi egyik vége, a másik pedig a Ganz kapcsoló "START" állásáról érkezik.
(#) ferci válasza Helios hozzászólására (») Kedd, 20:03 /
 
Ha jól gondolom, hogy U1-U2 és V1-V2 a két tekercs, akkor hol kap nullát a V1-V2 tekercs?
Úgy kösd be ( kimérés után! ), hogy mindkét tekercs egyik vége kapja meg a nullát, a másik végek egyike pedig L-t a kapcsolón át, a másik az L-ről a nyomógombon, a kondin át az indítást. De ezt a folyamatot már leírtam.

Rajzold be a skiccedre a tekercseket is és úgy variáld a bekötést.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 20:07
(#) ferci válasza Helios hozzászólására (») Kedd, 20:16 /
 
Talán így... aztán a kábeled színeit én nem nézem.
Tisztázd le a tekercsek helyét MÉRÉSSEL, tényleg úgy vannak-e, ahogy az átkötéseket is berajzoltad.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 20:21

IMI.j.JPG
    
(#) Helios válasza ferci hozzászólására (») Kedd, 20:30 /
 
A motorból jön ki 4 szál vezeték. 2 sárga szigetelésű, 2 pedig fekete. Az egyik sárga az U1-re csatlakozik, a másik sárga pedig az U2 - Z1,V2 összekötésre. Aztán pedig az egyik fekete a Z2,W2 - V1 összekötésre, a másik pedig az U2 - Z1,V2 összekötésre. Azt nem tudom hogy melyik melyik tekercs, holnap kimérem.
(#) ferci válasza Helios hozzászólására (») Kedd, 20:32 /
 
Ezzel kezdted volna és utána a többivel. Feltételezem, hogy egy szín=egy tekercs. A többi játék.
Amit most berajzoltam, pontosan ennek a 2 színnek felel meg. Csak a helyes rákötés kell.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 20:35
(#) VIM válasza Helios hozzászólására (») Kedd, 22:28 /
 
Hány kivezetése van a kapcsolónak?
Következő: »»   53 / 53
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem