Fórum témák

» Több friss téma
Fórum
Keresés
Lapozás: OK   235 / 258
(#) pipi hozzászólása Dec 23, 2008
Hali! a hqvideo.hu -n kapható készen is inverter nem drágán
(#) Georgee válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Dec 22, 2008
klikk Tudom nem az igazi a kapcsolás mert a 0 hoz képest kapcsolom a 12 voltot de működik meg akkor csak BD250em volt szóval csak azt tudtam felhasználni
(#) mex válasza tothszi hozzászólására (») Dec 22, 2008
Hello. Kocsiban gyári kivitelű inverteres gyújtást nem ismerek.NéhányHonda CR tipusban ilyen van,de összetett (persze más motorokon is előfordul újabban),közös jellemzőjük,hogy általában a kipuvezérlést is tartalmazzák,és iszonyat ára van. Inkább nézz szét a robogóelektronikát árusitó boltokban.Vannak "tunningelektronikák",általában a tokozás egy húzott alu borda,ami vagy disz,vagy tényleg a hűtést szolgálja,és 12V-ról mennek. A tunning abból áll,hogy kicsivel erősebb az inverter,de előgyújtásszabályzás nincs benne. Akár bontóban is érdemes szétnézni. Konkrét tipust hadd ne mondjak,valami "racing power"-re vadássz.
(#) FlashFWD válasza Georgee hozzászólására (») Dec 22, 2008
Gondolom valami tömeggyártott kínai cucc... ha lefotózom, megmondod?
Revoltec

Ettől függetlenül nem két napja megy már... igaz nem hajtom éjjel-nappal (mármint azt, amelyik a sz.gépházban van)

Lehet, hogy megpróbálom, max. megsül... vagy az inverter, vagy a fénycső.
Csak aggaszt a 21V a 15 helyett...ezt nem vajazom.
(#) Georgee válasza FlashFWD hozzászólására (») Dec 22, 2008
Hello egy trafó egy graetz és egy kondi ennyi az egész, viszont nekem az inverter 2 napig hajtotta a neont majd eltávozott. De elvileg működnie kell 15 voltról is kérdés hogy az inverterbe mi van belekókányolva.
(#) FlashFWD hozzászólása Dec 22, 2008
Sziasztok!

Én is neonnal szívok, remélem jó helyen kérdezek.
Vettem két CCFL csöves szettet, kicsit babráltam a számítógépházamon.
Maradt egy inverter (kicsi fekete doboz) és két fénycső. (elnyomják az UV fényét, ezért nem akarom a sz.gépházba tenni)
Hogy ne legyen kidobott pénz, arra gondoltam, hogy betenném a TV alá, az erősítőhöz, háttérfénynek.
Tekintettel arra, hogy nincs s.géptáp a TV mögött, valamilyen megoldás kell, ami a 200V-os hálózati feszültséget 12V-os egyenárammá alakítja át... s itt jön a problémám.
Van egy isten tudja milyen trafóm, valamihez adták, de már nem tudom, hogy mihez.
Amit viszont tudok az az, hogy 15V 900mA van ráírva, illetve 13,5VA a teljesítménye, de ez mondjuk kiderül az előző két értékből is.
A 15V-tal kapcsolatban nem vagyok biztos, hogy megoldás, ha ráengedem az inverterre... nem szeretném, ha elszállna.
Mikor megmértem a táp feszültségét kicsit beparáztam, mert 21V körüli értéket mértem.
Olvastam másik topikban, hogy létezik üresjárati feszültség... de nem tudom, hogy ez hogyan és miként is megy.
Tehát a konkrét kérdéseim:
- Ha a tápra 15V van írva, és üresben 21V-ot mérek, akkor mit tegyek az áramkörbe (sec) hogy 12V-ot kapjak?
- Megoldás-e ez egyáltalán? Ellenállással, leddel, bármilyen fogyasztóval csökkenteni a feszültséget, s ha igen, mely értéket vegyem alapul? A 21V-ot vagy a 15-öt?
- Mennyire érzékenyek a feszültségingadozásra ezek az inverterek, illetve maga a hidegkatódcső?

köszi

ui.
Biztos van valami frappáns IC-s, nyákos megoldás, de olyat nem tudok csinálni és igazából nem nagyon értek az elektronikához...
eddigi művem egy trafón két áramkörön 4-4 led, aminek a primer 220V-os áramkörét egy mozgásérzékelő szakítja... tudjátok, olyan éjszakai fény pisiléshez, hogy ne pereceljek a sötétben.
(#) lapose válasza koko33 hozzászólására (») Dec 19, 2008
Szia!

Ezt a kapcsolást én max. hangszererősítőnek ajánlanám egyszerűségénél fogva!
Szerintem jobban jársz TDA7294 plusz +-35V-os inverter!
(#) Akashi válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 19, 2008
Mindenképp vidd hátra a negativot is. Ne a kaszniról vedd le. Az akksi + ra tegyél egy nagy biztositékot közvetlenül a sarunál, mert ha nincs és megsérül a tápvezeték pillanatok alatt leéghet az egész kocsi.
Az hogy milyen vezetéken vidd, függ attól, hogy hány wattos az invertered. Én kb. 5 mm-átmérőjű sodrott rézkábelt vettem, nekem az megy hátra az erősitőhöz, de nekem nincs inverter
Mindenképp sodrott rézvezeték legyen, és jó vastag legyen rajta a szigetelés.
Ja, és ne a jellel együtt vigyed a tápkábelt, hanem külön úton, és olyan 20 centinként rögzisd hogy ne tudjon nagyon mozogni.
(#) karpi válasza Action2K hozzászólására (») Dec 19, 2008
Piezzo , erosites ( illesztes) gain allitas , aztan egy TRIGGER , a trigger utan impulzus generator es esetleg impulzus szelesseg alitas .Ha meg NULLAZNI kell akkor egy inverter kapu kene hogy lehuzza a nullara a "kapcsolot".
(#) hunati hozzászólása Dec 9, 2008
Hello!

Nekem a következő a kérdésem: A barátomnak szükséges, hogy áramszünet esetén is működjön a keringtető szivattyúja (természetesen azonnal kellene hogy üzemeljen). Érdekelne, esetleg csinált-e már valaki ilyet?
Én a PLC-s megoldást vagy a PIC-es vezérlést gondolom a legprofibb megoldásnak (sok mást is lehetne vele szabályozni vagy figyelni), Sajnos PLC-vel még csak érintőlegesen foglalkoztam és viszonylag drága is lenne, a PIC-es megoldáshoz is idő kellene (nincs), a barátom viszont sürget, ezért leggyorsabb megoldásnak a következőt gondolom:
autó akkumulátor+automata töltő (ezek jelenleg rendelkezésre állnak). Valódi szinuszos üzemű inverter+HRN-3 egyfázisú feszültségrelé (az inverter késleltetett be-kikapcsolásához.)+doboz stb...
A keringtető szivattyú három fokozatú, max. teljesítmény 70W.
Esetleg más ötlet?
Üdv: hunati
(#) diamant hozzászólása Dec 9, 2008
Sziasztok!

Tudna nekem valaki egy könyvcímet ajánlani, ahol találnék 3 fázisú inverter kapcsolást, ha lehet méretezettet, egy kis leírással?

Előre is köszönöm.
(#) diamant hozzászólása Dec 8, 2008
Sziasztok! Tudna nekem valaki bármilyen 3 fázisu inverter kapcsolási rajzot adni??
Csak tanulmányozni szeretném!
(#) proli007 válasza moltam hozzászólására (») Dec 7, 2008
Hello!
Kicsit túl variáljátok, vagy nem értitek a dolgot.

- Bárhogyan is jelölik a két bemenetet, az két azonos értékű, de különbözően használható bemenet.

- De ezzel az "inverter plusz ÉS kapu" kialakítással, mód van arra, hogy a számláló, fel, vagy lefutó élre számoljon. Ilyenkor a másik bemenet az invertálás miatt természetesen ellenkező, de állandó logikai szinten van.
- Vagy, mód van az órajel kapuzására. Ha felfutó élre számol, akkor az engedélyezés "L" szintű, ha lefutó élre számol, akkor az engedélyező "H" szintű. (természetesen mindig a másik bemenettel)
- Így mindenféle külső elem nélkül a számlálás, megakasztható egy számnál, Ha a számláló kimenetét visszakötjük az engedélyezésnek. Amíg a számláló nem ér oda, a kimenete nulla, és engedélyezi, a felfutó órajeleket a számláló bemenetére. Ha eléri a számot, az aktuális kimenet "H" szintű lesz, amely letiltja az órajeleket. Így a számláló ennél az értéknél várakozik.

Javaslom, hogy a rajzokat és az alkalmazásokat ezzel a szemlélettel nézzétek.

üdv! proli007
(#) bitorlo hozzászólása Dec 6, 2008
Abban az 1000W-os DC mociban már lehet nafta
Íme

Más,én ha ilyen elektromos kerékpár építésébe fognék,nem biztos hogy 24 meg 36V-os motorokban gondolkoznék ,lehet hogy elfajzott ötletnek tűnik,de egy inverter segítségével 12V-ból 230-at "csinálnék",avval meg már nem nehéz elindulni,ráadásul 230-as mocikból nagyobb a választék,olcsóbbal,erősebbek,nyomatékosabbak.
Természetesen ehhez komolyabb teljesítmény leadására képes inverter kellene,ami nem olcsó mulatság.
kb 16000 HUF-ba kerül egy 400W leadására képes átalakító.

Szerk///Igaz ha ért hozzá az ember,akár meg is építheti,abban viszont nem vagyok biztos hogy olcsóbbra jön ki.
(#) proli007 válasza SzalaiGyörgy hozzászólására (») Dec 5, 2008
Hello'

Akkor talán az első kérdésedre válaszolok.
- Nem működött ez sehol, kivétel a részegységek a dugdosós panelomon, az asztalomon.

De úgy látom, nem látod át a működését, ezért még is leírom kissé.

Feladat:
- Az alapfeladat, a +-10V bemenőjel nagyságával arányos impulzus szélesség modulált (PWM) jel előállítása, és kapuzása a H-bridge meghajtó A vagy B bemenetre, a bemenő analóg jel polaritásától függően. (A nem vezérelt hídbemenet "L" szintű, "tiltott" állapotban van.)

Egyenirányítás:
- Nem szinkron egyenirányítót alkalmaztam mégsem. (Az oka az volt, hogy a PWM részegységet raktam össze gondolataim alapján először, és annak elég volt a féltápfeszültség.)
Az U1c/d tulajdonképpen egy túlvezérelt, egyszeres erősítésű analóg erősítő. Mivel az IC tud féltápos üzemben menni, így a kimenőjele a GND-től a plusz táp-1.5V-ig terjedhet.
Amikor a bemenő jel pozitív akkor az U1c IC követő módban átviszi a jelet a kimenetére. Tehát 0..+10V bemenő jelre, 0..+10V kimenőjellel válaszol.
Ha a bemenő jel negatív tartományban van, akkor a D2 kinyit és biztosítja, hogy az IC bemenete ne tudjon -300mV alá kerülni. Viszont a kimenet nem tud alacsonyabb lenni, mint nulla, tehát ennek a fokozatnak a kimenete negatív bemenő jel ideje alazz nulla.

Az IC1d fokozata hasonlóan működik, csak invertáló egyszeres erősítésű üzemmódban. Tehát 0..-10V bemeneti jelre, 0..+10V kimeneti jellel válaszol. A diódának azonos szerepe van, csak most a plusz bemenő jelet fogja levágni. (a kondiknak mindössze zavarszűrési szerepe van.)

- Az U1c/d kimenetén így mindig 0..+10V jelenik meg a bemeneti jellel arányosan, csak váltakozva, hol az U1c, hol az U1d kimeneten. Ezt a két jelet összegezve az R11-R12 ellenállásokkal, vezéreljük a PWM fokozatot. Tekintve, hogy akár plusz, akár minusz a bemeneti feszültség, a PWM kitöltésének a bemenő jel nagyságával kell arányosnak lenni. (De itt már 0..5V lesz a két ellenállás osztásának megfelelően)

PWM előállítása:
- A PWM fokozat motorja, az U4a Icvel megvalósított fűrészgenerátor. Működésének alapja, a C6 kondi töltése és kisütése. (a Q=C*U azaz a I*t=C*U képletből kiindulva) Ha a kondit állandó árammal töltjük, akkor a feszültség növekedése is lineáris. Ezért használunk egy egyszerű áramgenerátort, ami az R17-D3-Q1 és R18 elemekből van kialakítva.
(Az R17 árama a D3 diódán, kb. 1,6V feszültséget ejt, amit referencia feszültségnek használ a Q1-es áramgenerátor. Az R18 ellenállásra mindig az Uref-Ube feszültség jut, azaz kb. 1V. Tehát a tranyó kollektorában közel állandó 100uA áram folyik, ami tölti a C6 kondit. A kondi kisütését ha a feszültsége eléri az 555 Th szintjét, a Dis tranzisztora végzi, kis ellenállásán keresztül. Így a kondi feszültségének felfutása Th szintig lineáris, visszafutása, pedig igen gyors, a TR szintig. Tekintve, hogy Th szint referenciája a tápfesz 2/3-ad része és a Tr referencia feszültsége a tápfesz 1/3-ad része, a fűrészjel amplitúdója 4V körül van. A PWM frekvenciát, a TP1 ponton lehet ellenőrizni. (De itt csak a C6 kisütése alatti gyors lefutó impulzusokat lehet látni!)

- Magát a PWM jelet az U2b és U4b-ből kialakított komparátor képzi, a fűrészjel pillanatnyi szintjének és az analóg bemeneti jel összehasonlításával.
Az U4b fokozat, belső RS tárja segíti a komparátor biztos átváltását, és terhelhető meghajtást biztosít a Q\ kimenetén keresztül a kapuáramkörök számára. Az IC Q\ kimenetén közel 0/12V-os változó kitöltésű PWM jel van.
A Dis kimeneten, fázisban azonos a jel van, mint a Q\ kimeneten. A különbség, az, hogy a feszültség nagyságát H szint esetén limitáljuk a Z1 zénerrel. így itt 0/5V-os PWM jelet kapunk. (Ennek átlagértékét hasonlítjuk össze a bemeneti analóg jellel.)
Ezt a PWM jelet vezetjük vissza, az U2a fokozatból kialakított különbségképző integrátorra. Az PWM jel integrálását, az R16-C4 végzi. Az U2a IC kimenete addig szabályoz fel-le irányba és vezérli a komparálási küszöböt U1b számára, míg a PWM jel integrált átlagértéke meg nem egyezik az R11-R12 felől érkező bemenő jellel. Így biztosítva van, hogy a PWM jel átlagértéke arányos legyen a bemeneti jellel. (Az U2a IC tulajdonképpen egy szabályozási funkciót is ellát.)

- Ha az alapfeladatot tekintjük, akkor látható, hogy ismernünk kell a bemenőjel polaritását. Ezt a feladatot oldja meg, az U1a áramkörből felépített differenciál komparátor. Ha a bemeneti jel meghaladja a 10V 1%-át, akkor a komparátor átbillen a polaritásnak megfelelőirányba. Azaz, ha a bemeneti jel polaritása plusz, akkor az U1c kimenete magasabb, mint U1d. Ilyenkor az U1a komparátor kimenete (L) alacsony szintű (műveleti erősítő invertáló bemenet szintje a magasabb) Ha a bemeneti jel visszatér nulla értékre, az U1c/d kimenetek feszültsége is nulla lesz. ilyenkor a komparátor kimenete az előző értéken marad (most nulla). Ha fordul a kocka, és a negatív bemeneti jel meghaladja a 10V 1%-át, akkor az U1a komparátor átbillen, és kimenete (H) magas szintű lesz.
Tekintve, hogy a vezérléshez szükség van a ponált komparátor jel negáltjára is (inverzió), inverter gyanánt a fennmaradt U1b erősítő került alkalmazásra.
Tehát plusz analóg bemeneti jel esetén U1a kimenete "L" szintű, U1b kimenete "H" szintű.

- A kimeneti kapuáramköröket a Q2-Q3 tranzisztorok helyettesítik. Ha a PWM jel magas értékű (TP2), akkor áram folyik az R21 és R24 ellenállásokon keresztül, a Z2 és Z3 zéner diódákba. A zéner 4,7V-on határolja, az U4b Q\ felől érkező 0/12V-os jelet. A kimeneti feszültség, így (ami a H-hidmeghajtó felé megy) a dióda 0/5V-os TTL kompatibilis jellé alakítja át.
Természetesen, csak arra a híd bemenetre jut ki a jel, amit az irányvezérlő nem tilt le, Q2-Q3 tranyókon keresztül. Ha a bemeneti analóg jel pozitív értékű, akkor az U1b kimenete magas szinten van. D4 diódán és R19 ellenálláson keresztül, kinyitja a Q2 bázisát. A tranzisztor nyitásba vezérelődik, és Z2 feszültségét alacsony szintre húzva, tiltja az "OutB" jel "H" szintjét, így azt amíg a polaritás nem fordul, "L" szinten tartja. Közben a zöld D4 Led jelzi, hogy az ellenkező kimenet aktív, tehát "hűtési állapot van". A PWM impulzusok, így csak az "OutB" kimenetre tudnak kijutni.
Természetesen, ha a polaritás ellenkező, a működés is az, tehát a PWM jel, csak az "OutB" kimenetre tud kijutni, így "fűtési állapot van".

A PWM jel, 0..100% között változik a bemenő jel nagyságától függően. Az analóg jel és a PWM jel arányát, az R11-R12-ből felépített feszültségosztó és a Z1 dióda könyökfeszültsége fogja meghatározni.
(Ha ez nem lenne megfelelő, akkor az integrált PWM jel nagysága az U2a 2. lába és a GND közé iktatott ellenállással módosítható, mert így a PWM jel integrált átlagérték csökkenne. A terület alatti integrál értékét, a PWM jel amiltudója és kitöltési tényezője határozza meg meg.)

Természetesen az offset és egyéb nemlinearitási hibák miatt, a PWM jel linearitása, csak 1..99% között hihető értékű.
Tekintve, hogy az U4b "Dis" kimenet alacsony szintje esetén a kimeneti feszültség nem nulla, hanem kb. 50..100mV értékű, az U2a szabályzónak ekkora +- "holt zónája" van. (A PWM képzés, csak akkor indul el, mikor az R11-R12 által leosztott feszültség ezt a szintet meghaladja.) Szükség esetén, a holtzóna szélessége P1 potenciométerrel csökkenthető. A gyakorlatban, nem árt, ha a teljes hőfokszabályzókör kis holtzónával rendelkezik, mert az irányváltás megállapításához is kell minimális bemenőjel differencia, és ha a szabályozási eltérés 1% alatt van, nem érdemes a hűtés-fűtés üzemmódot váltogatni. (áramkörökben kialakuló zajok sem fogják oktalanul váltogatni a módot)
Persze ennek gyakorlati "következményei" a teljes rendszer hangolásakor fog kiderülni.

Uhhh... Remélem, ezek után talán világos az áramkör működése. (Ja és nem hazudtam sokat)

üdv! proli007
(#) asi válasza durbints hozzászólására (») Dec 3, 2008
Hát, átalakítani nem igazán lehetséges, és az inverteres megoldás sem igazán járható szerintem. A mai hajszárítók 1-2kW-jára gondolva azt nem hiszem, hogy bírná az aksi + hozzá jön az inverter vesztesége is,( még járó motorral sem).
Megoldás lehet egy 12Vos hajszárító (uti) vásárlása, ezek kisebb teljesítményűek, 100-150Wosak esteleg 200 maximum (az is rúg már egyet az akkun, érdemes inkább járó motorral).

(#) feki00 válasza RCMaker hozzászólására (») Dec 3, 2008
Az inverter 2 dolgot takarhat:
-Az egyik egyenáramból csinál váltóáramot.

-A másik pedig az pedig a digitális jeleket fordítja meg, más néven NOT kapu a neve.

:google:
(#) RCMaker hozzászólása Dec 3, 2008
Sziasztok!

Kezdő vagyok, azt szeretném megkérdezni mi az inverter?
(#) idlob válasza menyus hozzászólására (») Dec 2, 2008
Elképzelhető, hogy valóban nem így működik, ellene szól, hogy, pl. fém dobozban van (ha jól látom), ami rontaná az RF hatásfokát.
Igazából azért gondoltam rá, mert a hang nagyon hasonlít egy neon inverter vagy tesla-tekercs által keltett zajra.
Esetleg a tetején lévő rács méreteit is érdemes lenne megvizslatni, hogy azon kb. milyen hullámhosszú jel hajlandó még kibújni, bár ennek hasznosságában nem vagyok meggyőződve.
(#) potyo válasza akyy87 hozzászólására (») Dec 1, 2008
Szinte biztos vagyok benne, hogy nem önmagában a +2V vágta ki a biztosítékot, ennyire nem lehet semmit kiszámolni. Esetleg van az inverter bemenetán valami zener, ami lekorlátozza a feszültséget. Jobb lenne azt kicserélni pl. 15V-os példányra.
(#) akyy87 hozzászólása Dec 1, 2008
Sziasztok!

Egy szakmai kérdésem lenne.

Szeretnék a kocsimba egy 12V-os neont betenni.
(2x30cm)
Ez a cimke van a neon inverterén:
- kimenö fesz (neonokhoz) 620V (DC/AC)
- bemenö fesz az invertenek 12V (DC)

A két neoncsőhoz tartozik egy inverter, ami a 12V-ból
állit elö megfelelö feszt a csöveknek.
Namár most ugye az autóban a nyugalmi fesz. 12V,
az üzemi fesz. 14.2-14.4 V.
Egyszer már bekötöttem a neont, de az elsö autó elinditáskor kivágta az inverterben levö üvegbiztositékot a +2V-os tulfesz miatt.
Most kicserélem ezt a biztit és megelözve a bajt tennék az egész konstrukció elé egy elötétellenállást.

Kérdésem az, hogy mekkora legyen ez, hogy ne vágja ki a 14.4V sem?

Köszi mindenkinek!
(#) akyy87 hozzászólása Dec 1, 2008
Sziasztok!

Egy szakmai kérdésem lenne.

Szeretnék a kocsimba egy 12V-os neont betenni.
(2x30cm)
Ez a cimke van a neon inverterén:
- kimenö fesz (neonokhoz) 620V (DC/AC)
- bemenö fesz az invertenek 12V (DC)

A két neoncsőhoz tartozik egy inverter, ami a 12V-ból
állit elö megfelelö feszt a csöveknek.
Namár most ugye az autóban a nyugalmi fesz. 12V,
az üzemi fesz. 14.2-14.4 V.
Egyszer már bekötöttem a neont, de az elsö autó elinditáskor kivágta az inverterben levö üvegbiztositékot a +2V-os tulfesz miatt.
Most kicserélem ezt a biztit és megelözve a bajt tennék az egész konstrukció elé egy elötétellenállást.

Kérdésem az, hogy mekkora legyen ez, hogy ne vágja ki a 14.4V sem?

Köszi mindenkinek!
(#) rosco válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Dec 1, 2008
http://www.hvlabs.hu/inverter/step_down_48V.gif

Ennél jobb hatásfokút nemigen találsz... Lévén a diódát is FET "helyettesíti". Cserébe vezérelni kell.
Természetesen SMD-ben is megépíthető, pl IRF7455-tel, IRF7831-el.

Skori tápja is jó, 555-tel, de mivel közös a földpont, ez nem biztos hogy jó neked.


Üdv:
Ros-Co.
(#) Bonanza02 válasza Vacok hozzászólására (») Dec 1, 2008
Vacok!

Azon a rajzon is +12V-ot állítanak elő az L1-el,de azt a tirisztor vezérlésére használák. L2 viszont elég kevés áramra képes.Azzal töltenek egy 1mikro kondit,majd azt rásütik a gyújtótrafóra.

Amit én írtam,az hasonló.De én az L1-et csak +12V előállítására használnám. Abból lehet inverterrel előállítani nagyobb feszt,ha muszáj.(mosfettel vagy tirisztorral kapcsolgatni)

Én először kipróbálnám inverter nélkül mosfettel +12V-os tápról.
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Autóba szeretnék kapcsolótáblát építeni, amiről vezérelni lehetne - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter, stb... Sima 0/1 LED világítós kapcsolókra gondoltam, meg valami védelem...relé vagy nem tudom, de Ti biztos értetek hozzá.
Ha lehetne kérnem valami "egyszerű" kapcsolási rajzot.
Előre is köszi a segítséget!!!
Bővebben: Link
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Terepjáróba szeretnék kapcsolótáblát építeni, amiről vezérelni lehetne - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter... forrasztani tudok, viszont nem tudom, mi kell bele. Kapcsoló meg relé gondolom, de milyen bekötésben, hány amper...?
Ha lehetne kérnem valami "egyszerű" kapcsolási rajzot.
Előre is köszi a segítséget!!!
(#) rádióda hozzászólása Nov 30, 2008
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek:
Terepjáróba szeretnék kapcsolótáblát építeni - ködlámpa, szúrófény, munkalámpák, inverter... forrasztani tudok, viszont nem tudom, mi kell bele. Kapcsoló meg relé gondolom, de milyen bekötésben, hány amper...? Előre is köszi a segítséget!!!
(#) kissanyi válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 29, 2008
"működik ez tény! de a terhelés szabja meg hogy milyen legyen az inverter! ezt rákötnéd egy aszinkron motorra (persze egyfázisú kondenzátoros)
nemtudom mit szólna hozzá, lehet hogy elindulna de annyi biztos hogy nem tetszene neki!
míg egy fűtőszál vagy izzó esetleg SMPS táppal szerelt kütyü vígan elmegy róla."

Idézet tőled.

No comment.
(#) Bocy válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 29, 2008
Most néztem meg és igazad van a 2000w os valóban csak 74 E kb 1 éve amikor néztem és azóta próbálok rajzot szerezni akkor tényleg 1500 Eu volt az ára de nem számit mivel ez a készűlék nekem kicsi. Ami meg jó volna már az meg megint csak sok pénz.
http://store.altenergystore.com/inverters/Off-Grid-No-Utility-Needs...p3845/
(#) gulyi88 válasza Bonanza02 hozzászólására (») Nov 29, 2008
működik ez tény! de a terhelés szabja meg hogy milyen legyen az inverter! ezt rákötnéd egy aszinkron motorra (persze egyfázisú kondenzátoros)
nemtudom mit szólna hozzá, lehet hogy elindulna de annyi biztos hogy nem tetszene neki!
míg egy fűtőszál vagy izzó esetleg SMPS táppal szerelt kütyü vígan elmegy róla.


Következő: »»   235 / 258
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem