Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Akkor jó mert ez is annyiról ketyeg. Most átnéztem a végfok modulok bekötését: ugye rámegy a +-90V a GND, aztán kijön a kimenet, kijön egy Ready led és egy clip led visszajelzés, na meg van még 1 szál ami megy a lágyindító fel amit nem értettem. Előfokot milyet volna érdemes készíteni bele ami képes is kihajtani ezeket a modulokat benne?
Sziasztok! Van valami egyszerű tranzisztoros diódás clip kapcsolás fetes erősítőhöz?
+-120v a tápfeszültség, na most egy ilyen nyákot kifaragtam ugyan, de már nem emlékszem pontosan miből rajzoltam át. Még teszteletlen így kérdezném érdemes e beültetni és milyen értékekkel? A végfok amúgy hidas lesz sztereó és híd mód közt lehet váltani.
Köszönöm szépen! iszom a sorokat
![]() Ugye a MRX515 400/800/1600 8 ohm. MRX 518S 400 folyam./800 RMS/ 1600PEak 4 Ohm. Nos, azt tudom ez a hangszóró többre képes mint ami most van. Nem a legegészségesebb egy ilyet RMS 475w hajtani. Megszólaltattam Dyni powermate cuccal, ami 600w RMS (8 ohm) tudott, sokkal analógabb melegebb színesebb, és persze dinamikusabb volt a hangja (ebben benne a headroom-történet is gondolom). Nagyon tetszett. Aztán Crown XS1200 el ez olyan 650w RMS-el, szintén kellemesebb hang volt, olyan "körül ölelős analog" melegebb..én ezekért vagyok oda, de másabb mint a dyni, úgy mondanám mind kettő szépen szólt csak picit más sound-ja volt, dyny dinamikusabbnak hatott. Amit nem tudok, hogy vajon XTI 4K is ilyen lenne ami szintén olyan 750 1Khz, de legyen átlag felső tartományban 650w ahogy a spec-je írja. Hogy miért hivatkozok a teljesítményre, mert pl egy Crown Xs700 al is kipróbáltam a cuccost (ami ott van mint az xti-m, 450w 8 ohm-on, xti 2K pedig 475w. Ott jócskán alul maradt hangban az xti-vel szemben pedig mondom közel azonos RMS volt, és mégis...szóval XTI azonos szinten jobb ezek szerint. Közel nem jött az a fényes hang mint ami az xs1200-al volt meg (még halkan is). Ergó, lehet XTi4K val is ha meghallgatnám ("ledobnám az állam" ![]() Éppen ezért vagyok bizonytalan most, mindenképp cserélném mert szeretném ha a hangszóró ki lenne szépen egészségesen hajtva. Amiben még gondolkodom és olvastam, a QSC PLX2 3102. Ez pont ideális lenne még top+ sub-ra. Ahogy olvastam szép hangja van, de tudjátok ezt hallani kéne. + van benne cross 100hz, és 33hz HPF. Szóval azzal is rendben lenne a cross része. Egyelőre viszont jobb áron kapnám meg az XTI 4K-kat. Egyedül kicsit a subbot félteném, azért 1200w egy 400/800/1600 hangszóróa, elég merész. Ott azért jobban figyelni kéne rá, és buli hevében ha netalántán x óra után oda tolnám kicsit neki, nem clip-elne, de ott már azért lehet a játszott zenék nem csak 1-2 szer szólnának "beütésre" és jóval többet kapna RMS ben mint a hangfal 4ohm melletti 800w RMS-e. Mert mondjuk egy olyan szituban mint zenekar, mikrofon, gitáros, basszus, dob, bill...megint más, mint egy masterelt, megcsinált zene amit (ha) lejátszunk ugye. A másik, ezek a végek (sajnos sok esetben) közel nem adják le azt hogy 1200w főleg egész este alatt. pl Kapásból az XTI 4K pl 20hz en már csak 1080w indít. És ez is szépen csökken, ahogy melegszik stb..védelem miatt..beáldozzák a teljesítményt ilyen az áramkör. Ez alapján simán tolhatnám a sub-okat is 4K ról akár, de azért csak féltem, elvégre con-prog teljesítmény között érdemes hangszóróra amp venni, nem pedig peak irányba hajolva.ő Teszteltek egy itech 4000 vagy nagyobb már nem tudom, pár perc után már csak 300-4000w!!! jött a szubra belőle úgy hogy indított a végok 1400w ról vagy mennyi az RMS teljesítménye x Ohm-on. Azt nem olvastam hogy kevés lett volna e az áram és azért lett volna. Egyébként az analog "vastag tápos" (súlyos ![]() Pl az említett Crown ha esik a feszkónk pl -9, 10%-nál érsd nincs 24xV, .. ott már kapásból 70-75% át veszít a kimenő teljesítményéből, de ez a többi hasonló végre is igaz véleményem szeirnt mind érzékeny a feszkóra..,ellenben egy régi jó kis analóggal ott máshogy működnek a dolgok, jobban tolerálnak ezen a téren. Szóval szubbokra vennék egy pl QSC RMX-et (is gondoltam), de az meg b* nehéz, meg ahogy hallottam elég sok meghibásodott darab volt benne. Szóval le*va a könnyeb súly előnyére a QSC PLX2 3102 és XTI 4002 ben gondolkodom top-okra mindenképp (Crown XS900 jöhetne még egyelőre szóba, de abból már sehol nem kapok újat). A sub..nos a sub mivel csak 4 ohm os kisebb, vég is elég lenne neki. igen gondoltam én is rá amit írsz, hogy ha még nagyobb RMS megy azonos jelszint mellett a top-ra akkor mégkevesebb lesz a sub. Lehet sokat várok szegény kis 18 as mélyemtől, vagy lehet más végfokkal kéne kipróbálni ami inkább "analóg" és megjönne a hangja. Mivel külföldön nagyon jókat írnak, hogy milyen szép kövér telt dinamikus hangja van. Eléggé belemásztam a témába, oly annyira hogy már a döntést nehezíti ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2018
Szóval igen, a DBX-nek van egy jellegzetes hangja, kicsit mos, lenyalja a tetejét, de ha neked ez ezzel a cuccal nem jött be, nem kell erőltetni.
Torzításra visszatérve, ha a mondjuk a keverőbe már alapból torz jel kerül (mondjuk DJ torzításig tolt pultja) azzal már nem tudsz mit kezdeni, hiába jó a jelszinted. Ezeket a nem kívánt torzításokat (vannak szándékosak pl. elektromos gitárnál) érdemes kerülni, egyrészt csúnyán szól, másrészt a torz jelet nem szeretik a hangszórók. Tételezzük fel hogy van egy 350W-os hangszóród, ha ezt egy 500W-os végfokkal hajtod, tiszta jellel, nem lesz semmi baja, de egy 100W-os torzításig tekert végfok 5 perc alatt kinyírja. (ez most nagyon leegyszerűsített és kisarkított példa volt, de gitárerősítőknél ezért szokták túlméretezni a hangszórókat a végfok teljesítményéhez képest) clip LED valóban felvillanhat néha, ezt azt jelzi elért a végfok egy bizonyos torzítási szintet (általában 1%-nál szokott). A kulcsszó a néha, ha nem csak fel-felvillan picit, hanem már tartósabban villog/világít, a torzított jel károsíthatja a hangszórókat. Ha kevés a sub, a topot nyugodtan vedd vissza. Ha meg nagyobb végfokot veszel, én inkább a subra tenném, ha már most is kevés, ha a topot hajtanád nagyobbal, vissza kéne venned a subhoz, gyakorlatilag ugyanott vagy. A teljesítmény duplázása 3dB hangerőnövekedést jelent, tehát ha pl. 800W helyett 1600W-al hajtod a subot, 3dB-lel hangosabb. Elméletben. De ehhez jön a teljesítménykompresszió, nagyobb teljesítménynél a hangszóró tekercse jobban melegszik, ezáltal megnő az ellenállása, és kisebb teljesítményt vesz fel. Ha -3dB-nél van a limiter, 400W-nál megfogja. (kérdés továbbá hogy RMS vagy peak limiterről van szó, az RMS a tartós teljesítményt, míg a peak a csúcsokat fogja vissza) Ha nagyobb végfokot használsz kisebb teljesítményen, nagyobb tartalék marad benne, mintha egy kisebbet használnál teljesen kihajtva. Kérdés megéri-e. Fontos továbbá, hogy hangosításnál az a cél, mindenki jól hallja a produkciót. Emiatt általában csökkentik a dinamikát, hogy a a halk és hangos részek egyformán hallhatóak legyenek. Igyekeztem minden kérdésedre választ adni, de ha kimaradt valami szólj nyugodtan.
Én már nem foglalkozom hangosítással, de van két alapvetően hibás gondolatod, amin célszerű lenne tisztázni.
Az egyik a clip fogalma. Az erősítő szempontjából ezt egyáltalán nem kell kerülni, ha egyébként a hangszórók elviselik a keletkező teljesítményt. Ez a jelzés éppen azt igyekszik detektálni, hogy még éppen az elvárt határon belül van a kimeneti feszültség. Úgy szokás méretezni, hogy az ütemes felvillanása még határon belül legyen. Ha szinte folyamatosan világít, akkor a tápfeszültség már összeomlik. Tehát villoghat a clip, abból még nincs baj. A másik a torzítás. Valamiért azt sugallod, hogy a torzítás az csak túlvezérlés miatt következhet be. Természetesen van ilyen is, de még egy csomó dolog tud torzítani, amik általában kerülendők, de van ezek között szándékos is.
Azt tudom hogy most xti 2000 nél ha ráküldöm a limitert, akkor eléggé lefogja, nincs dinamika hiába..elvész a zenéből. Ennek semmi értelme 2000-nél. A 4000 nél pas piros.
Volt nekem DBX PA+ procim, de el is adtam azon nyomban, nem tetszett a tetje sokkal kásásabb volt mint simán csak végfokkal. Valamint plusz alapzaj is jött hozzá (nem észvesztő de fület szúrt nekem rögtön). Az alja feszesebb volt naturban is mint így. Valahogy lineárisabban jobban húzott feszesebb volt. De ennyi. A tetejét viszont...így ment. Szerintem valahogy nem passol a két A/D D/A converzió, egyszer a DBX ugye utána megint a végoknál.. Vagy a PA silányt (A/D D/A) használ (a fülemnek). Azon töprengtem, mivel nem tolom soha a cuccot maxon, pont hogy véletlenül se menjen peak-be, így valszeg pont olyan 800-1000w körül kapna a sub. (most nem igen kap annyit). Mert gondolom peak közelben ad a vég max teljesítményt le (ugye). (jól tudom: torz jel csak akkor van ha a keverőn pl a miksinél azt látom hogy clip-el, vagy pl a zenénél szintén clippel. De ha sárgába megy a bemenő jel a visszajelző ledsoron az még okés (mint dinamika kiugrás). Mert pl most az ének úgy van beállítva (compival együtt) hogy alap dinamika éneknél kb 0 - 3 dB re mászik a bemenő jel, Ha nagyon megtolja az énekes akkor a kompi megfogja még piros led előtt. Abba sose szalad bele. (kimonitorozva a csatit szoktam leellenőrizni). Utána pedig az egésznél a master-t is belövöm, közben figyelve a végfok visszajelzését is (clipet kerülve).
Megkérdeztem.... Fairchild is now part of ON Semiconductor.
ST: Mounting instructions for THD (through hole device) packages Idézet: „3.3.1 Heatsink screw mounting Screw mounting is a traditional assembly method accomplished by fastening a screw, nut and washer together.” Idézet: „3.3.2 Heatsink clip mounting The clip-mounting method has become popular because it is simple and reliable. The process is fast and appropriate for mass-production assembly. The screw mounting is applied to one end of the package during fastening. This causes uneven contact pressure and a bad thermal contact. By comparison, the clip is mounted on the package center over the die and this results in more uniform contact pressure and good thermal contact. Using clip mounting ensures that the force is applied above the silicon.” A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2018
Sokféle leszorító létezik, de nem kell ezt túlragozni. Én mindig a furatnál szorítom le a félvezetőt egy sima 3-as csavarral, hiszen azért van ott a lyuk. Még sosem volt ebből probléma, hogy ne feküdt volna fel, vagy ne szorította volna eléggé. Sőt, van hogy a nyák súlyát is ezek tartják, meg a lábak forrasztása. Hegesztőinverterben, tápegységben, és erősítőben sem volt vele soha gond, pedig nálam tudnának a fetek mesélni, amikor egy egy teszten meg vannak úgy kínozva, hogy 1 méterről lehet már érezni a szagát.
Egyedül az olcsó, TO220-as tokokat nem lehet csavarral rögzíteni, mert némelyik olyan vékony lemezből van, hogy kézzel meg lehet hajlítani. Idézet: Most került a kezembe az akkor megrendelt "SMD alkatrész mérőcsúcs". Az összenyomható műanyag rész enyhén ível (nem szállítási sérülésnek néz ki). Az egyik lemez mérőcsúcs el van görbülve az ívelés irányában. Próbáltam visszahajlítani, túl gyengének tűnt, hogy elviselje. A képeken persze minden egyenes. Ettől még használható lenne, de a dugókban a hatszögletű az érintkezőkkel betelt a pohár. Még a gagyi műszeremben is kerek, középen kereszt alakban bevágott, rugalmas érintkező van. Hulladékba megy. Tanulságként írom. „Bocsi hogy csak most... Bővebben: Link”
Üdv!
Nem kell programozni! A két kulcsban átcseréled az elektronikát és kész. Ha mégis kellene, akkor Renault clip szoftver és a hozzá tartozó kábel kell. Régebbi Clio-nál volt valami trükk, de annak nekem is utána kell néznem. Bár kétlem, hogy ehhez jó lenne. Huhh. Kicsit nehéz volt visszafejteni a kódot írásjelek nélkül.
Google első találat a "clipping detection schematic" kifejezésre: Bővebben: Link
Áramerősségre pedig: beteszel a táp GND és az erősítő GND pontja közé egy kis értékű, megfelelő teljesítményű ellenállást (pl. 0,1 Ohm 2W), ezen ugye az árammal arányos feszültség fog esni, a példában említett ellenálláson 3 A esetén 0,3V. Beállítasz egy referenciát (pl. 0,27V), és egy komparátorral vizsgálod, hogy a söntön eső feszültség ezt meghaladja-e. A komparátor kimenetére pedig egy ledet teszel a megfelelő áramkorlátozó ellenállással.
Sziasztok.
Elkészült, azaz dobozba van az első sr200-as példányom. Hálás köszönet a panelok terén nyújtott segítségért, Alkotó mesternek. Néhány gondolat a szerkezetről. Hibátlan indulás első bekapcsolásra, semmilyen anomália nem volt (egy tranzisztor általam felcserélésén kívül). A gép irdatlan teljesítménnyel rendelkezik van benne tartalék. Bár 8ohmra van tervezve nálam a 4ohm sem hozta zavarba, bár ebben az esetben már jelentős hőtermelés lépet fel, amelyet aktív hűtéssel normál szinten lehet tartani. Ezt több órás (szomszéd kergető) meghallgatással tudom igazolni. A 4ohm-os terhelésre a tápfesz clip közeli hangerőnél már erősen csökken +-82 voltról 69 voltra esik vissza. A védelem teljesen korrekt, túlvezérlésnél azonnal leold. Teljesen zajmentes ahogy Alkotó is írta, magassugárzóra tapasztott füllel sem lehet semmilyen alapzajt felfedezni. A hangja szerintem nagyon, túl részletező, viszont megfogott. Nincs túlzott lecsengése. Mindezt csak füllel hallgatva semmilyen méréssel nem tudom igazolni. Összehasonlítási alap egy Quad 405 és egy TDA7294-es erősítő volt. Tehát összegezve: Nagyon tudom, sőt csak ajánlani tudom minden zeneszerető "őrültnek" mind a használatát vagy a megépítését. Még egyszer köszönet a segítségért mindenkinek. ![]() ![]()
Köszönöm. Én jól látok, de a fejpántos nagyítónál (közben kipróbáltam az amazon-ost is) a hajolási távolságok miatt nem tudtam 2-2.5-szeres nagyítás fölé menni. Nem tudom, hogy mekkora nagyítás kellene, szerintem a feladaton is múlik. Örölnék, ha lenne hozzá többféle lencse, de ebből a fajtából szerintem csak fix lencsés létezik. Megtudhatnám, hogy mit alakítottál át rajta? Én pont a hosszú kart gondoltam előnynek. Nemrég valaki itt javasolt egy ilyet. Ennek a karja elég rövid. Ha az asztalon előttem lenne a nagyító felcsíptetve, a munkában zavarna. Oldalról nem érne el a munkadarabig. A webshop-ból amit linkeltél, érdemes rendelni?
Farostlemez helyett megpróbálom szürkelemezen, olyanom van kéznél (kicsit közelebb áll a papírhoz, a gyúlékonysága miatt nem a legelőnyösebb). Sajnos nekem az A5-ös méret nem elég, képes vagyok mindenhova lepöttyinteni az ónt, beleértve a padlót és a ruhámat is. A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2018
Hello everybody!
Az lenne a kérdés ,hogy egy 25020 as eeprom kiolvasása során mindig más eredményt kapok.Egy két sorba más értékek jönnek. Nincs kiforrasztva,csipeszes megoldással próbálkozok .Ez attól van esetleg ,hogy nem jól érintkezik ?-( a clip a lábakkal) Valaki erre valamit tud mondani?--köszi!
Bocsi hogy csak most... Bővebben: Link
A régi Renaultok szerintem még KWP2000-es protocolúak, egy DDT2000-es progival és egy olcsó konverterrel eredményesen olvashatók. Ha viszont CAN-es, akkor csak a clip.
A gondot az okozza, hogy egyes részegységek olvashatók régi módon is, mások meg csak a CAN-nel, ugyanazon autón belül.
Szia, ez a gyári Renault Can clip.
Tankoltam prémiumot omw-nél és vettem egy spurit is, pörgettem tegnap Győr-Székesfehérvár-Győr, hát nem sok különbséget vettem észre most az alapjárati rezzenés témában.
Hali!
Én itthon próbáltam ezeket az ELM324-es csodákat, de nem sok sikerrel. OBD-hez biztos jók, de ezekhez a régi gépekhez nem igazán, plusz a hozzá való szoftverek sincsenek toppon. Ha sokat kell foglalkozni ilyennel, akkor Renault clip adapter és szoftver. Ha nem akkor össze kell haverkodni egy Renault szerelővel.
Akkor jól belefutottál, nem irigyellek. Ha figyeled a hangját, akkor észre lehet venni mikor kezd nem megfelelően porlasztani. Sokkal jobban fog kopogni, mert túl erős lesz az égés. A clip szoftver ki is írja, de csak járó motornál, nem tárolódik el a hiba.
Hello
Egy clip "utánérzéses" Blueth-s Renault.com-al vizsgálódgattam., ami persze sokkal gyengébb a Cl.p-nél., de a nyomásrésznél a legfontossabbakat talán mutatja., a hiányzó hibaüzenet érdekes dolog : Nemrég volt egy Astra H C.R -BOSCH- tól :Magasnyomású szivattyu ékje ment el.,"szabadonfutott" az ékszij tárcsa stb.., semmi hibakód nem volt gyári Opcommal..,összegezve : ezekszerint ,felépülni nem tudó ,elégtelen nyomás miatt nem indul, csak féktisztitóval??? Köszi!!!
Hali!
Az nagyon kevés szerintem. Vagy az injektorok döglődnek és sok a visszahordás, ezért nem tud elég nyomást létrehozni. Vagy maga a magasnyomású pumpa döglött be. Ezeknél a Common Rail rendszereknél nagyon figyelni kell a üzemanyagszűrőre és az üzemanagyra. Ha bekerül valami kosz, akkor jó eséllyel hazavágja a porlasztó csúcsokat, ha megsérül a pumpa belseje, akkor a leváló fémdarabkák miatt öngerjesztő módon tud megdögleni a magasnyomású. Én már megtanultam, soha ne tankolj mezőgazdasági dízelt bele! Illetve a kis magán kutakat is messzire el kell kerülni. Szerencsére még nem kellett magasnyomásút cserélni, de két porlasztóm már bánta. Bárhogy is nézzük nem jössz ki olcsón. A felújított porlasztó darabja majdnem 40eFt volt (és érik a másik kettő cseréje is), gondolom a pumpa sem lehet jobb árban. Mondjuk az nagyon furcsa, hogy nincs semmi hibaüzenet. Én megnézetném olyannal, aki sokat foglalkozott már Renault-val és rá tud nézni Renault clip-el.
Sziasztok!
A "LED-es clip áramkör" témában elkezdtem írni egy jelenségről de nem oda illő, ezért inkább itt folytatnám. 4 Ohmos hangszóróval terhelve a 60V-os változatot pukkanó vagy kopogó recsegést hallok a kivezérlés vége felé. (A jelzés szerint.) DC mért ellenállás 4.6 Ohm. Szerintem olyan mintha valami túlterhelődne. Anno egy előfok nélküli erősítőnél találkoztam ilyennel ahol a túl nagy jel hirtelen, csattogó torzításokat okozott.
4 Ohm-mal terhelve +-56-58V tápfeszültség mellett működésbe léphet az áramkorlát a clip pillanatában?
Azért csak a mélysugárzót írtam, mert csak annak a torzítását figyeltem, a piezo magassugárzó letakarása mellett.
Elvittem a szomszédba, nagyobb teljesítményű hangfalakkal kipróbálni a jelzést. Ott pedig egy nagyon furcsa jelenséget tapasztaltam. Egy 4 Ohmos mélyládával kipróbálva abban a pillanatban ahogy elkezd a clip led villogni, kopogó recsegést hallok. (Nem tudom jobban jellemezni.) Kipróbáltuk ezt 2 darab 8 Ohmos hangsugárzó párhuzamos kötésével is, de ott is abban a pillanatban ahogy elkezdett villogni a clip led ugyan azt hallottuk. (Ugrottam a végfokhoz, mert azt hittem valami alkatrész recseg.) Itthon viszont a két darab 8 Ohmos hangsugárzó párhuzamos kötésével nem volt ilyen jelenség. Mi lehet ez? Szerintem nem feltétlenül köthető a clip jelzőhöz, csak most próbáltuk ki és most tűnt fel. A -60V tápfeszültség nem zavarja a BC182-t?
A mérés abból állna, hogy valamilyen jelalak-megjelenítőn nézed a jelet, és igyekszel azt elérni, hogy akkor jelezzen a clip-LED, amikor a szinuszhullámnak el kezd vágni a csúcsa.
A clip nem torzítást mér, hanem maximális kivezérlést. De ettől még torzíthat a végfokozat, akár egészen kis hangerőn is. Illetve határozottan kritikus lehet a hangszóró is, mert a 150/300 W az nem valami sok. Nem bírom megállni, hogy ne jegyezzem meg, az említett típusod egy mélysugárzó. Ezt önmagában semmiképpen sem teinteném hansugárzásra alkalmas eszköznek. A hangkép szempontjából rendkívül megahatározó a középsugárzók milyensége, és a magas is egy lényeges kérdés. Ezek határozzák meg a hangkép jóságát, a mélysugárzó csak bühög az alul lévő 1-200 Hz-ig. És persze a doboz méretei és a hangváltó milyensége is nagyon összetett és bonyolult tudomány, egy csomó paramétert csak a többi rovására lehet érvényesíteni. Nem tartozik ide, de nálam 4 db TDA7294-el kialakított 2.1-es rendszerhez (2 hídba van kötve), a hangszórók adatlapjai szerint 160 W a két frontsugárzó (2 db RMS 80 W-os hangszóró van benne és 600 W a SZUB (2db RMS 300 W-os hangszóró van benne). Azért hangsúlyoztam az RMS-t, mert ezeknek a zenei terhelhetősége akár 1,5-2 szeres is lehet. Ennek a rendszernek a frontsugárzóit a kb. 70W-os TDA7294-el túl tudom vezérelni.
2db Master Audio PA 10/8(150/300W) a tesztalany jelenleg párhuzamosan kötve, ami 4 Ohm.
A végfokozat az ST151-es 2 páros változata. A clip led jelzése előtt is mintha hallanék torzítást. Ez csak az én agyszüleményem lehet? Scope nélkül tudnék valamilyen mérést végezni?
A végleges alkatrészek amiket beültettem:
1n4007 R1 130K R2 10K R3 1K 10 µF 25V Behringer DX626 keverővel, ha a kivezérlésjelző üti a +4-et akkor kezd el csak villogni a clip led. A poti 20K, teljesen feltekerve. Jelenleg nem tudom meghallgatni, hogy torzít-e ilyenkor bármi és mérésre sincs lehetőségem. Méretezhettem el annyira valamit, hogy túl későn kezd jelezni? A hozzászólás módosítva: Máj 9, 2018
HA 12-1 kR-ot használsz, akkor az kb. 4,6 V-os referencia (és kb. 4,6 mA LED áram). Ezzel szemben ha a táblázatok ajánlása szerinti 11-1,1 kR-ot hasznsálod, akkor az kb.5,5 V (és 5 mA LED áram).
De azt nem tudjuk előre melyik érték lesz a jobb, mert nem tudjuk mennyire tudja az erősítő kimenetének csúcsértéke megközelíteni a tápfeszültséget. Ezt a kész erősítőn méréssel lehet ellenőrizni, és ha indokolt akkor be lehet avatkozni a clip osztójába. De ezek jelentősége inkább műszakilag érdekes, mert ekkora különbséget a hangerőben nem lehet hallani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |