Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   100 / 105
(#) Georgee válasza Kisswik hozzászólására (») Jún 20, 2019 /
 
Mint írták is érdemes a testet megnézni. Mérj rá a járó motornál motor- és az akkumulátor testre, van-e feszültségesés. Illetve jobb kéznél a sarokban a kerékív felett is van egy testelési pont, ott is érdemes a motor, majd az akkutesthez képest mérni. Az érték nem lehet több 0.2-3 Voltnál. Ha ez megvan érdemes lenne a vezérlésre ránézni, nem-e átugrott, egy fog ugrás esetében még nem veri el a szelepet a dugattyú, de éppen elég ahhoz, hogy erőtlen legyen az autó. Érdemes lenne még megnézni a fő és vezérműtengely jeladókat oszcilloszkóppal, szinkronban vannak-e a jelek. Ha az autópályán 130-nál áll le és a lendülettől indul vissza elég jó esélye van a szíj ugrásának. Utóbbit nagy vonalakban úgy tudod leellenőrizni, hogy a levegőszűrőt leszeded a főtengely szíjtárcsát szintén, és lebontod a vezérműház burkolatát. A főtengelyre visszateszed a szíjtárcsát, ha nincs fent a burkolat, és beforgatod a holtponti jelre a tárcsát. Ha ez megvan akkor fent a 16 szelep esetében a két tárcsán lévő jelölésnek egybe kell esnie. Ha ez mégsem esik egybe akkor újabb 360 fokot forgass a főtengelyen. Elvileg a két jelölés most egybe kell essen, ha lent is a jelölés a helyén van. Ha ez nincs meg, vagy minimális az eltérés akkor átugrott a vezérlés. Ha kell szívesen leírom bővebben. Hideg motornál is leáll vagy csak üzemmeleg motornál csinálja?
(#) tomi00 hozzászólása Jún 22, 2019 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám van , hogy mikor kiveszem a kulcsot a gyújtásból akkor folyamat megy a belső ventilátor. csak akkor kapcsol ki ha a 30A biztosítékot kihuzom a motortérben.
Mikor jár a motor a fokozatot nem tudom állítani és a legnagyobb fokozaton megy. A kijelzőn írja hogy mekkora fokozaton van de ugyan úgy fúj .

2007 1.6 benzin twintop digit klima

köszi a segítséget!
(#) VIM válasza tomi00 hozzászólására (») Jún 23, 2019 /
 
Szia! A motor hűtőjén lévő klíma ventilátor működik? Indítás követően meleg motornál azonnal megy a hűtő ventilátora és csak az, a klímáé nem?
(#) elektronika95 hozzászólása Júl 8, 2019 /
 
Sziasztok!

Van egy Opel Astra autó, pontos típusát nem tudom de kb 25-30 éves lehet és az elektromos ablakemelő nem működik a vezetőoldai ajtónál illetve az anyósülésnél lévő ajtónál... mi lehet a probléma?
Szikrázott is kicsit mikor kiszereltem. És olyan mintha kattogna valamit az anyósoldai ajtónál ha nyomkodom a az emelő gombokat fel-le....
(#) Uviktor válasza elektronika95 hozzászólására (») Júl 8, 2019 /
 
Szia,
Gyári ablakemelő vagy utólagos?
Ha közelít a harminchoz,gondolom F Astra.
Melyik oldalt szerelted ki?
A vezető oldal elektronikus,a motoron fekete műanyag házban van egy elektronika,ebben a következő problémák lehetnek:
-relé beégett
-csatlakozó láb forr.szem kiolvadt a panelen
-motorhoz menő érintkező beégett
-hő bimetall elöregedett
A rossz hír,hogy ez az elektronika le van öntve gyantával,viszont én úgy voltam vele hogy veszítenivaló nincs,finom drótkoronggal szépen le lehet takarítani a gyantát és átforrasztani a nyákot.
(#) Georgee válasza elektronika95 hozzászólására (») Júl 9, 2019 /
 
Kicsit bővebben a nem működik alatt mit értesz? Nem emel folyamatosan, csak ha nyomod a gombot, központilag nem zár le, egyáltalán nem csinál semmit, stb? Illetve tényleg jó lenne tudni, hogy gyári vagy univerzális emelő. Kattanást mikor hallasz, ha végálláson van, vagy menet közben is kattan?
(#) elektronika95 hozzászólása Júl 9, 2019 /
 
Gyári emelő elvileg, de nem tudok róla semmit, mert egyik ismerősömé az autó.
Ami a vezető oldali ablakot irányítja arra egyáltalán nem reagál semmit, legalábbis hogy próbáltam, viszont a másik oldalon ott ilyen kattogásokat lehet hallani, mikor nyomkodom a hozzá tartozó vezérlő gombokat.
(#) elektronika95 válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 9, 2019 /
 
Köszönöm, megnézem.
(#) Georgee válasza elektronika95 hozzászólására (») Júl 9, 2019 /
 
Biztosíték? Ajtóátvezető kábelen megvan a feszültség? Vezérlő jelek az átvezetőn? Ilyen idős korban már elég merev a műanyag és szeret megtörni a kábelen. Pár hozzászólással ezelőtt linkeltem, hogy néz ki egy idősebb átmenő kábel. Ha kattan de nem mozdul akkor valószínűleg megvan szorulva az emelő szerkezet.
(#) elektronika95 válasza Georgee hozzászólására (») Júl 10, 2019 /
 
Lényegében a biztosítékot kicseréltem, de amikor próbáltam gyújtáson, akkor melegedett a panel, a vezérlőgomboknál. Forrósodott és elengedett egy vezeték is.
(#) Uviktor válasza elektronika95 hozzászólására (») Júl 11, 2019 /
 
Szóval F vezető oldali.
Elsőként ellenőrizd, hogy az emelő ollót irányban tartó kb.100mm hosszú sín a helyén van-e.
Előfordul hogy az anyák meglazulnak,ez kis sín beesik az ajtóba,az egész szerkezet befeszül.

Ha ez ok,akkor elektronika vagy kapcsoló.
Ha jól emlékszem a kapcsoló negatívot kapcsol,ezt könnyen meg tudod mérni.
A motoron levő elektronikába 4 vezeték megy:vastag barna test,vastag piros vagy fekete táp,a két vékony pedig a fel és le irány a kapcsolótól.
Ha az elektronika halott és nem akarod feléleszteni,kiválthatod két relével.
Rá kell forrasztani az elektronika házában a motor felé menő két érintkezőre.
A relé két COM megy a motor két pólusára,a két NC test, a két NO pedig gyújtás.
Természetesen így elvész a komfort funkció, viszont olcsó.
(#) robotomi1996 hozzászólása Júl 12, 2019 /
 
Sziasztok,
Éppen hátsó elektromos ablakemelőt próbálok beszerelni, de nem működik. Valamiért a hátsó kábelekben (hiába vannak kivezetve), nincs feszültség. Ez lehetséges? X14XE 1999.12.hó Club Sedan 1.4 16V
Biztosítékot néztem, áttettem, kipróbáltam.Semmi.
Köszi!
(#) robotomi1996 válasza robotomi1996 hozzászólására (») Júl 12, 2019 /
 
Ilyen a kábele.
(#) freddyke válasza robotomi1996 hozzászólására (») Júl 12, 2019 /
 
A biztosítéktábla alapján G Astra-d van. Ha a megfelelő biztosítékot a helyére téve sincs feszülség, akkor valószínűleg a gyári vezetékelés egy része hiányzik és utólag kell kiépíteni. Mintha már láttam volna rá megoldást magyar fórumon, érdemes lenne utánakeresni. A másik út: kapcsolási rajzok alapján végig lehet követni a vezetékelést és utólagosan pótolni a hiányzó vezetékeket. Valószínűleg szükséged lesz bontott gyári kábelkötegre vagy csatlakozókra, ha (közel) gyári minőségben szeretnéd elvégezni a műveletet.
(#) robotomi1996 válasza freddyke hozzászólására (») Júl 12, 2019 /
 
Szia, tudnál segíteni?
Nem találtam semmi hasonló fórum témát, leírást.
Megörültem, hogy ki van kábelezve, berendeltem a cuccot és nem működik. :/
(#) robotomi1996 hozzászólása Júl 12, 2019 /
 
Opel Astra G 1999.12.hó Sedan Club felszereltség 1.4 16V Z359
(#) Georgee válasza robotomi1996 hozzászólására (») Júl 15, 2019 / 1
 
Jó hír, a B oszloptól előre nincs be vezetékelve, de az ajtóba benne van a kábelköteg. Astra G-nél valamiért luxus volt hátra a kábelköteget betenni, kivéve az ajtóba. Ha kihúzod az átmenőt, akkor a felső két lapos csatlakozóba látsz valamit, vagy üres? Ha üres akkor nincs kiépítve hátra az ablak. Amit keresel itt találod Anno összeválogattam a rajzokat. Ha követed az utasításokat akkor működnie kell. X1 csati a bal oldalon a kuplungpedál melletti burkolat mögött található. Akkut kösd le szerelés közbe! Ami kell 2.5mm2 illetve 0.75mm2 vezeték, de ezt a rajz jelöli pontosan. 3mm saru 4 db, illetve mivel gyári csatlakozót nem tudtam szerezni, így NDR-T (Hestore) csatlakozót használtam, aminek a mérete ugyanaz, csak rövidebb a szára. Némi pillanatragasztó nem árt a csatira, mielőtt a házba teszed.
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2019
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 15, 2019 /
 
A kapcsoló pozitívot kapcsol, legalábbis G astránál. Komfort funkciót utólag is lehet egy PIC-el is Én legalábbis a gyári ablakemelőre PIC-el oldottam meg a komfort zárást.

Elektronika95: Ha melegedés van szerintem ott zárlat lesz. Vezetékeket átnézted?
(#) Georgee válasza Uviktor hozzászólására (») Júl 15, 2019 /
 
Ami még lemaradt. Szorulás esetén egyből tiltania kell az ablaknak. A végállást onnan tudja, hogy ha megakad az üveg a motoron hirtelen megszalad az áram, és leold az elektronika. Ha a kezed az üveg és a keret közzé teszed nem ugrás szerűen szalad meg az áram, hanem fokozatosan, így becsípődésnek érzi, és visszaengedi az ablakot az eredeti (kiinduló) állásba. A pozitívat csak azért merem megkockáztatni, mert nekem a G astrába A Vectra emelő van hátul és csak a csatlakozó méretében volt eltérés még a kiosztás is ugyanaz (fix 12V a motoron és a kapcsolóról jön a vezérlő 12v). Viszont ha írta hogy szorul, de pl lefelé nem húz de kattan akkor tényleg esélyes, hogy megvan szorulva. Kérdés, akkor vajon miért melegszik a kapcsoló, és az emelő elektronikája miért nem tilt le?
Elektronika95:
Szerintem legegyszerűbb az lenne, ha ki lenne szedve az emelő és úgy tesztelve működik-e.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Júl 15, 2019 /
 
Sziasztok! Kollégám holnap elhozza a G Astráját. Ráakasztott egy utánfutót, amivel valami bibi lehetett, mert leakasztása után elmondása szerint nincs féklámpa, (és jobb helyzetjelző sem.) Biztosítékokat átnézzük, hogy van-e szakadt, aztán majd látjuk, mi mehetett még tönkre?
(#) VIM válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Júl 15, 2019 /
 
Szia! Nincs test avagy a vonóhorog és az utánfutó golyós csatlakozója szolgáltatná azt ha jó lenne a kontaktus vagy valószínű hogy kihúzódtak ezek a szálak a dugvillából. Az ajzat elég mostoha körülmények között van ott alul és a sólé és egyéb szennyeződés tönkreteszi, megeszi a kötéseket.
(#) zolika60 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Júl 16, 2019 /
 
Szerintem a biztosítékok cseréje után jó lesz. Valószínűleg zárlatos volt a futó.
(#) mlaci989 hozzászólása Júl 17, 2019 /
 
Üdv.
Astra F X16XEL motorral. 4000 fordulatnál leszabályoz. Alapjáraton dadog , nem jár egyenletesen. Ez főtengely vagy vezérműtengely jeladós lesz?
(#) zolika60 válasza mlaci989 hozzászólására (») Júl 17, 2019 /
 
Vagy kevés a benzin. Tehát üzemanyagszűrő, vagy szivattyú probléma.
(#) mlaci989 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 17, 2019 /
 
Ezekből már újat kapott. Nyomás van. Nem fulladozik,hanem leszabályoz. Diagnosztika nem mutat semmit,érdekes hogy alapjáraton ugrál az előgyújtási szög.
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Júl 18, 2019 /
 
Ha jeladó hibás lenne akkor valószínűleg az indítás is gondot okozna. EGR szelepre nézz rá, ha kokszos az is tud meglepetéseket okozni. Ha rövidtávon használod az autót akkor a karter visszavezető is eltud tömődni, ami szintén hibaforrás lehet. Üzemanyagszűrő nekem okozott már meglepetést miután újra cseréltem.
(#) mlaci989 válasza Georgee hozzászólására (») Júl 18, 2019 /
 
Dettó ilyet produkál mint a videón.Bővebben: Link
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Júl 18, 2019 /
 
Camshaft sensor az a vezérműtengely jeladó lesz. Ha ilyen hibakódod van akkor ott érdemes szétnézni. Csatlakozó és környékén nézz szét, lehet csak oxidált. Rosszabb esteben a vezérlés ugrott át, de akkor valószínű nem indulna az autó (utoljára agilán volt ilyen hiba, az csak tekert de nem indult) Esetleg érdemes megnézni a jeleket, nem-e ugrott a szíj. De ha nagyon ugrál az előgyújtási szög akkor valószínű érzékelő lesz.
(#) mlaci989 válasza Georgee hozzászólására (») Júl 18, 2019 /
 
Érdekes hogy nincs erre vonatkozó hibakód. Vezérlés jól áll 100%. Én is valamelyik jeladóra tippelek,csak inkább megkérdezem hozzáértők véleményét. Csinált olyat is hogy indításnál teker,beindul egy pillanatra,majd rögtön leáll. Ismét indítás és megy. Menet közben sosem állt le.
Régebben olvastam valahol,hogy a főtengely jeladó meghibásodásakor nem engedi a motort pörögni.
A hozzászólás módosítva: Júl 18, 2019
(#) Georgee válasza mlaci989 hozzászólására (») Júl 18, 2019 /
 
Oszcilloszkóppal lenne jó figyeli a jeladókat, az sok mindent elárulna.
Következő: »»   100 / 105
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu