Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Olvasd el újra hogy mit írtam. Nincs az ajtózárnak semmi baja, beázva sincs, nem is lehet, szétszedtem de teljesen felesleges volt. Működik, de kizárólag a benti (sofőr ajtón) nyomógombokkal, távirányítóval már csak 3 ajtó működik, a bal hátsó nem. Tehát, a távirányító vett jele ahhoz az egy ajtóhoz valamiért nem jut el, hogy ezért melyik egység felel azt nem tudom, talán a komfort modul de ehhez nem értek.
Egyébként a VW konszern összes típusánál hasonlóak ezek a gondok, és általában vagy a zárban lévő mikrokapcsoló hibája okozza, vagy a zár motor csúszkájáról törik le egy apró műanyag darab a beszáradó zsír miatt és amiatt szorul meg a csigahajtás. Nálam egyik eset sem áll fenn, mert maga a zár tökéletesen működik.
Nálam a következő volt a probléma:
Időnként a vezető ajtó nem zárt be illetve nem nyitott a távirányítóval történő vezérlésre. Volt olyan eset is, hogy az index sem ment a bal tükörben (máshol jó volt). Kulccsal lehetett zárni, nyitni. Magától megszűnt, aztán újra jelentkezett. Ha jelentkezett a hiba, az ajtó vezérlőt hibásnak vélte a diagnosztika. Az ajtó átvezetésében volt elvékonyodva, elszakadva egy vezeték. A vékonyodott részt kivágva, pótolva most hibátlanul működik. Index reléSziasztok!Octavia 1-es kocsim (2008, BCA) két rejtélyes hibákat produkál: 1) Az index egyik pillanatról a másikra nem működött, pontosabban folyamatosan világít, ha irányt jelzek jobbra vagy balra. A vészvillogó is folyamatosan világít. Gondolom, hogy a relé érintkezője ragadt össze. Fél óra múlva az irányjelző újra működött! Az index reléhez hogyan lehet legegyszerűbben hozzáférni? (Hang alapján a vészillogó gomb közelében lehet.) 2) Ritkán (havonta egy-kétszer) és véletlenszerűen a gyújtás ráadásakor a központi zár működésbe lép ("ddam-ddam" hangot ad). Az ajtók nem záródnak be és az autó normálisan indítható. Lehet, hogy nincs összefüggés a két jelenség között. Mi lehet a magoldás? Üdv. M
Szia, javaslom egy VCDS/vagcom tesztelést neki..enyhe rövidzárlat az ajtóvezetékekben vagy a központi elektronikai modul hibáig bármi lehet, mert apróság jól összetudja zavarni az agyát
Octavia I. töltési problémaSziasztok,2000-es évjáratú 1.6 benzines AKL Octavia boldog tulajdonosa vagyok. Az alábbi dolgokban kérnék segítséget: - elszállt a töltésem jó eséllyel amiatt mert lelazult a negatív saru az új akksiról. A biztosítékok az akksi tetején épek. Jól sejtem, hogy a feszültségszabályzó mehetett emiatt tönkre? Ennek cseréjéhez kell speciálisabb szerszám? - Amennyiben valaki vásárolt mostanság Octavia I.-hez ODB olvasót és alap funkciókra (+ fojtószelep alaphelyzetbe állítására) alkalmasnak találta akkor megköszönnék egy linket. Előre is köszönöm a segítséget.
Talán valakinek segítség lehet a későbbiek során.
A biztosítékok ellenőrzésénél elkerülte a figyelmemet, hogy a bal szélső vezeték réz szálai el vannak sötétedve. Ez hőhatás eredménye, nem pedig a 25 éves életkoré. (Összehasonlítható a mellette levő vezetékkel.) Nálam most a saru és a vezeték között alakult ki egy kontakthiba, utána nézve ez gyakori probléma. Az biztos, hogy egy élmény lesz átforrasztani. Yt. videók szerint a feszültségszabályzó amúgy a generátor kiszerelése nélkül is cserélhető lenne. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2024
Szia, megoldodott a dolog?..tudnék segíteni..
SZia! Nem tudom megoldódott-e már a probléma.
Csak egy tipp... Esetleg a gyújtás kapcsolónak az elektromos kapcsoló betétjét érdemes megnézni, azon belül is ott a kábel sarukat és a vezeték épségét. Tud csoda dolgokat művelni.
Sziasztok!
A random megállás problémája megoldódott a folytószelep ház cseréjével. Újabb jelenség azonban, hogy pl 3000 fordulatszám felett, ha kinyomom a kuplungot akkor nem ejti vissza a motor fordulatot. Magasabb fokozatban rákuplungolva vagy gázelvétel+ráfékezéssel lehet visszafolytani alapjáratra. Az alapjárat előtte és utána teljesen normális. Megnéztem VCDS-sel és nem lehet a folytószelepet alaphelyzetbe állítani. Az alábbi hibakódokat dobja a motor vezérlő: 00516 - Alapjárati kapcsoló -F60 30-00 - szakadás vagy rövidzár pluszra 01087 - Alapbeállítás nincs végrehajtva 27-00 - valószínűtlen jel Van ötletetetek mit nézzek még meg? Közben volt egy olyan hiba is, hogy ranadom 3 hengerezett. Itt 2 hiba is volt. Az egyik a gyújtótrafó 4 eres kábele és csatlakozója, a másik a trafó. (a vezeték meg volt törve és a csati is) A csati és a kábel 20cm-s darabja cserélve, a trafó beszerzés alatt. A folytószelepes hibára van ötletetek? A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2025
Fogyatkozó extrákSziasztok,Ismét szeretnék segítséget kérni 2000-es AKL kombimhoz: Jobb hátsó elektromos ablakom egyik kapcsolóra sem reagál. Lehet ennek oka a bal első ajtó kábel átvezetésének törése? A jobb hátsó ajtó nagyon keveset volt használva, nem hiszem, hogy az ottani átvezetésben lenne probléma. A baloldali elektromos tükröm egyik irányban sem állítható, miközben a jobb oldali tökéletesen működik. Lehet ennek oka is a bal első ajtó kábel átvezetésének törése? Ha esetleg lenne valakinek elmentve használható video vagy leírás linkje arról, hogyan érdemes a kábel átvezetés törést javítani a bal első ajtónál azt is megköszönném.
Ha még megvan a problémád és segítség lehet számodra tesztelésre egy másik fojtószelep akkor keressél meg privátban.
Szia! Nem ázott be véletlenül az elektronikája az ajtóban, mert a Skodák ajtajai hajlamosak beázni.
![]()
Szia! Az ajtóba biztosan került víz, mert belülről is korrodált. Miféle elektronika van az ajtóban a kapcsolókon kívül?
A kábel átvezetésnél régóta el van törve az ajtónyitás érzékelő kábele, gondolom mára már nem az az egyetlen. Mivel sokáig csak tartalék autónak használtam a céges mellett eddig nem foglalkoztam ezzel a problémával.
Ilyen elektronika van minden ajtóban de nagyon oda kell figyelni ha cserélni kell, mert alvázszámhoz kell pontosítani, hogy a megfelelő komfort fokozat kezelni tudja az adott funkciókat (ablakemelő, kp. zár, ablak felhúzása ha a kp.-ra zárási parancs érkezik).
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2025
Köszönöm az infót, szétkapom azt az ajtót is. Lenne még egy kérdésem, a belinkelt helyen leírtad az alapra állítás folyamatát a fojtószelep állás érzékelőnél műszer nélkül. Ez a módszer esetleg az AKL motornál is működhet?
Azt a lehetőséget amit ott lehet olvasni azt én is úgy vettem át egy skodás oldalról, hogy hogyan lehet elfogadtatni a motorvezérlővel az újonnan beépített fojtószelepet. Azt nem tudom, hogy ezt a fajta módszert milyen évjáratig lehet megcsinálni, egyáltalán melyik motorvezérlő fogadja el ezt így. Ha majd keresi a motorvezérlő a V60-t azt észre lehet venni, mert megjáratja a két véglet között a potméterét de az, hogy sikeres volt e az adaptáció az nem követhető nyomon. Az is lehet, hogy a későbbiek folyamán adaptív lesz a folyamat a vezérlő és a V60 között. A VCDS-el szkennelt V60 az biztosan jól fog működni a művelet után a kocsiban.
![]()
Most a motortérben az injektorok tisztíttatása van soron, utána kipróbálom ezt a módszert és megosztom a tapasztalataimat. Nincs vesztenivalóm vele, mert utána mindenképpen megyek az autószerelő mesterhez, akinek van ODB eszköze a bontószökevényemhez.
Köszönök minden infót.
Igen.
Amúgy az autóban 410e valós km van. A motor mechanikailag "hibátlan". Üzemmeleg állapotban (>10km) megy mint amit segberúgtak és tökéletes az alapjárata. Addig viszont szenvedés vele közlekedni (de legalább nem áll le!). Próba-szerencse alapon kapott egy másik (bontott) fojtószelepet, de az "öntanulási" fázis után megmaradtak ugyanazok a problémák...
Az nem lehetséges, hogy a motorhőfok érzékelő a hibás (ECT)? Amit írsz erről az esetről az nem alapjárati hiba hanem hidegindításinak tűnik. Ha csak melegen van vele probléma akkor azt kellene inkább leellenőrizni. Addig ne csináld meg a V60 alapra állítást, mert szerintem nem lesz értelme.
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2025
Köszönöm, ez alapján leellenőrzöm, bár amióta megvan ez a probléma már 2x lett cserélve.
A külső levegő érzékelőm hajlamos marhaságot mérni hiába lett cserélve. Sokszor mutat kb 10 fokkal melegebbet, de nem mindig. Azt is megnézzük. A V60 alapra állítást csak kíváncsiságból akarom kipróbálni a szerelő előtt. A fojtószelep csere után nem lett elvégezve, kb. 2-3 hét volt az öntanulási idő.
Azt elfelejtettem mondani, hogy volt már hasonló probléma és ott a termosztát és a motorhőfok érzékelő csere helyrehozta a dolgot. Ha a termosztát nem jól működik akkor a dúsítási folyamat is hibásan követi a változást. A motorhőfok érzékelőből is egy legalább közép árkategóriásat kell beszerezni. Igaz, hogy nem írtál eltérő hőfokmérésről és állandó alacsonynak mondható vízhőfokról de ezt is érdemes figyelembe venni.
![]()
Ezeket a linkeket már felraktam egyszer de most akkor közelebb lesznek egy AKL-s Skodához feltett kérdéshez. Bővebben: Link Bővebben: Link Még ITT lehet keresgélni a skodákkal kapcsolatos dolgokról.
![]()
Tegnap az injektorok tisztíttatása után új gumitömítésekkel össze lett rakva a szívósor és úgy néz ki, hogy teljesen renbejött az ingadozó alapjáratom.
Az injektoros szaki szerint van az injektorokban egy szűrőbetét, ami sok mindent össze tud szedni ennyi idősen. Az enyéimben cserélni is kellett őket állapotuk miatt. Természetesen tisztítás után mérve is lettek az injektorok, 3%-on belül van az összes. Most kerülnek majd sorra az elektromos ablakok és a hőgombák...
A múltkor nem találtam ezt a részt az AKL motorkódhoz, mert annak is van ilyen változó geometriájú szívócsöve és (sok tömítés van benne) átkapcsoló szelepe. Ha érdekel a linkben megtalálható rész majd átböngészed, hogy a működésével kapcsolatban tisztában legyél.
![]()
Ha hőhatás eredmény lenne akkor az látszana a szigetelésen és a műanyagon is.
Meg tud a réz feketedni meleg és villany nélkül is. Akár szakaszosan is.
A kábelszigetelés meglepően jól bírta, a műanyag biztosítékház természetesen megolvadt a csavar környékén. (ez népbetegség az adott típusnál)
Jól látható az egymás mellett lévő azonos korú vezetékek közti különbség, ezen olyan oxidréteg képződött, hogy a még mindig szorosan rajta lévő saruval sem volt elektromos kontaktusa. |
Bejelentkezés
Hirdetés |