Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   245 / 245
(#) pupak50 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Vas, 14:46 /
 
Valóban elveszti az állomásokat is - köszi
(#) pupak50 válasza pupak50 hozzászólására (») Hé, 10:53 /
 
Köszönöm a jó szakmai tanácsot , valóban az akkumulátorom gyengélkedett - egy új teleppel már nincs hasoló gondom .
(#) Alkotó hozzászólása Hé, 18:46 /
 
Véleményeket szeretnék kapni arról, hogy az autó szivargyújtójába csatlakoztatható telefontöltők USB kimenetén lévő 5V-os feszültség az
1. Valóban annyi-e?
2. Kiváltható-e mondjuk 7805-el, vagy egyéb stabilizátorral?
3. Kb. mekkora áramfelvételre lehet itt számítani.

Felmerülhet miért nem mérem meg magam, de sajnos ezt csak úgy tudnám megtenni ha elvágnám a vezetéket, amit nem szeretnék megtenni.
Konkrétan egy navigációt szeretnék úgy bekötni, hogy ne kelljen egy hosszú vezetékkel csatlakoznia a szivargyújtóhoz, hanem közvetlenül egy rövid vezetékkel, kapcsolható módon fixen bekötném mondjuk az autórádió csatlakozójában lévő 12V-ra.
Van erre más bevált módszer? Esetleg lehet buktatója a gondolatomnak?

Csak részben tartozik ide, de a töltők nem mindegyike 5V-os, hanem van ettől nagyobb feszültségű is. Pl. a Samsungom a saját töltőjével nem "töltést" hanem "gyorstöltést" ír ki. Lefotóztam a töltő oldalán a feliratokat, ami szintén arra utal, hogy nagyobb is lehet a feszültség.
(#) eyess válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:00 /
 
Kérdés miért nem szedtél szét egy ilyen szivargyújtóba tehető töltőt .Vagy ha nincs , akkor Miért éppen az érdekel pont.

A másik miért ne lehetne 7805 el kiváltani.És az áramfelvétel pedig a rá csatlakoztatott készülékektől függ.Ha pedig a szivargyújtó aljzatára gondolsz , hogy az bírná e , hát nem hiszem , hogy bármi is jobban be tudná terhelni mint maga a szivargyújtó betétje.Tehát biztos , hogy bírná.

Egyébként egy szétszedett ilyen töltőben ez az ic van . LT34063
A hozzászólás módosítva: Hé, 19:02
(#) Alkotó hozzászólása Hé, 19:37 /
 
Elnézésed kérem, ha ennyire félre érthető vagyok.
A szivargyújtót azt ne is említsük ezután, mert nem tervezem sehol a használatát.
A kihívás ez: egy navigációnak szeretnék feszültséget előállítani az autóban, kapcsolható módon, 7805-ös stabkockát használva és az autórádió csatlakozójában lévő 12V-ról táplálva.
Van erre más bevált módszer? Esetleg lehet buktatója a gondolatomnak?
(#) maszek0005 válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:40 /
 
A 7805- ös tökéletesen megfelel. Nekem személy szerint ezzel van a Navigáció tápellátása megoldva, úgy, hogy az AC pumpa relévezérlésről kapja a tápot.
(#) eyess válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 19:58 /
 
Ha kapcsolhatóra szeretnéd , akkor a gyújtáskapcsolóról le tudsz venni biztos vagyok benne , hogy van olyan pontja ami kapcsolt +12v ad. , de ha külön kapcsolót építesz mondjuk egy rejtett kapcsolót , azt is egy szempont.De ahogy írtad a legelső kérdésedben , az autórádió csatlakozójáról is.Oda biztos megy kapcsolt +12v.A 7805 1A terhelésig jó hűtés nélkül , ha nagyobb lenne az áramfelvétel , akkor hűteni kell , illetve akkor már lehet , hogy más megoldásra van szükség.
(#) Alkotó válasza eyess hozzászólására (») Hé, 20:03 /
 
Eyess, Maszek0005!

Köszönöm a véleményeket.
A 7805-öt azért 1 A-nél már hűteni kell. (13,4 V - 5 V ) x 1 A = 8,4 W hőmennyiség.
(#) pipi válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 21:25 /
 
Hali!
A navigáció 5-700mA áramot is felvehet, bár a 7805 elvileg tudja ezt az áramot,
de ha számolsz akkor a 7805-nek el kell fűtenie kb 7V*0,7A kb 5W-ot, ez nem kevés hő,
valahová tenni kell. Arról nem beszélve hogy pocsékolás nagyobb teljesítményt kidobni az ablakon,
mint amit a gps elhasznál.
Vegyél valahol kapcsi táp modulkát, nem melegszik és takarékos, az ebay tele van vele.
De vehetsz (vagy van is a fiókod mélyén) szivargyújtó töltőt is, és meghámozod, bedobozolod, béke van.
Csak találomra rákerestem itt van 500 ft bedobozolva: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Hé, 21:29
(#) reloop válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 21:28 /
 
Szia! A problémát ilyesmivel szokták orvosolni.
(#) adapter válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 21:38 /
 
Ráadásul navigáció függő a céges Navonomnak például egy 1A-es terhelhetőségű tápja van, vidáman viszi melegedés nélkül a régebbi navigációmnak 2A-es tápja volt, és erősen kézmeleg volt mindig.... (Habár az igaz, hogy sosem mértem áramot egyiken sem....)
(#) Alkotó válasza reloop hozzászólására (») Hé, 22:46 /
 
Köszönöm a tanácsot (Pipi-nek is)!
Megrendeltem az Ebay-es ajánlást, mert ennyiért nem érdemes semmi mást tenni. Kivárom az érkezést, és utána kipróbálom.

De ha ez ennyire nyilvánvaló és kézenfekvő a megoldás, akkor miért néztek rám ma bamba értetlenséggel a Skoda márkaszervízben, és a Láng autóalkatrész kereskedésben is. A szervízben egyáltalán nem is akartak segíteni, szinte sértésnek vették hogy bementem hozzájuk. A Láng-nál egészen más volt a helyzet, ott akartak volna, de csak kimondottan alváz szám alapján tudnak meglévő alkatrészt adni, és semmi egyéb ötletük nem volt, mégis eljátszottak a problémámmal vagy 10 percig.
(#) reloop válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 22:59 /
 
Pedig itthon is kapható, igaz némi felárral Bővebben: Link.
(#) eyess válasza Alkotó hozzászólására (») Hé, 23:19 /
 
Azért , mert a márkaszervizek valószínű ilyennel nem foglalkoznak. Persze , ha széria tartozék lett volna , akkor az más lett volna .De máskülönben meg nem nagyon építenek ilyeneket .Szervizelni igen , de mást nem nagyon.
(#) Massawa válasza eyess hozzászólására (») Kedd, 7:12 /
 
Vagy ugy kellett volna kérni, mert biztosan van ilyen széria tartozék is, csakhát..... annak nem az a neve, az eladonak meg fogalma sincs mi rejt a tartozék.
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 10:02 /
 
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám, hogy erősítőt szereltem a golfomba mindent úgy ahogy kell, akkutól biztosítékkal ellátott tápkábel be erősítőre rá remote szál a fejegységhez, testkábel a kasztnira. Eddig nem is volt gond, magnó bekapcs, erősítő megkapta a jelet, bekapcsolt, szólt is szépen aztán olyan 10 perc zenehallgatás után beindítottam az autót ráadtam a tompitott világítást és felkapcsolt az utastérlvilágítás, ha lekapcsoltam a tompított fény akkor lekapcsolt az utastérlvilágítás is, aztán egy kis szikra a belső világításból kis füst minimális a biztosítéktábla felől, azóta se központi zár se belső világítás a kiégett biztosíték meg van egy 20 A-os de ha visszateszem azonnal kivágja! Mi lehet a baj?
(#) Petyaa válasza mikusz9 hozzászólására (») Sze, 10:40 /
 
Egy biztos, a biztosíték táblából nem szabad lett volna füstnek jönnie. Vagy a vezeték nem volt jól a helyére illesztve, vagy pedig nagyobb áramerősségű biztosíték volt a helyén.

Gépkönyv szerint meg kell nézni, hogy abba a foglalatba milyen biztosíték való. Plusz a belső világításra sem ártana ránézni, úgy ahogy a kábelkorbácsra sem, mert valahol elég szép zárlat van.

Az autót üzemen kívül, leszerelt saruval állítanám le, de igazából a hiba kijavításáig nem ajánlatos használni.
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 11:19 /
 
Gépkönyvem az nincs hozzá, tudna esetleg valaki küldeni egy képet vagy egy linket? Köszönöm!
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 11:22 /
 
Ha nincs benne a biztosíték úgy megy gond nélkül az autó kivéve a kp zárat és a belső világítást
(#) Petyaa válasza mikusz9 hozzászólására (») Sze, 13:48 /
 
Nyilván megy, de ököl szabály hogy a zárlati hibás autót áramtalanítjuk amíg a hibát nem szüntettük meg. Ha tudunk egy biztos pontot ami miatt kimegy a biztosíték pl zárlatos az ablaktörlő, ilyenkor még elodázhatjuk a javítást. De itt a konkrét hibajelenség ismeretlen.
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 13:53 /
 
Oké köszönöm!
(#) VIM válasza mikusz9 hozzászólására (») Sze, 15:21 /
 
Szia! Melyik golfról lenne szó és melyik 20A-s biztosíték olvadt ki? Ilyen áramerősségű biztosítéka a kürtnek, utastéri fűtésnek, rádió és telefon és a motorvezérlőnek szokott lenni. A rádió és telefon biztosítéka az alsó sor középső biztije.
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 17:41 /
 
Az utastérlvilágítás és a központizár biztosítéka volt, de közben megoldódott az utastérlvilágításhoz vezető kábel volt szarráégve vizsont azt a villamossági szerelő is mondta, hogy oda elég lett volna egy jóval kisebb biztosíték. Valószínűleg a középső utastér világítás kapcsolóból beleesett a rugó és az okozta a zárlatot mert mikor kiszedtem az bele volt esve
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 17:45 /
 
Amúgy egy 4 es golfról van szó. Le kell szedni a tetőkárpitot és át kell vezetékelni
(#) mikusz9 hozzászólása Sze, 17:46 /
 
Azért köszi a segítséget!
Következő: »»   245 / 245
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu