Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   114 / 181
(#) nzozz hozzászólása Aug 25, 2017 /
 
Közben találtam egy kisebb kompromisszumos megoldást, hogy legyen nagyobb teljesítményű meghajtás, úgyhogy most már 3kW -os villanymotorral is lehetne kalkulálni.
Néztem egy Csepel kompresszort a neten, nem tűnik rossznak, mert méretre is elég jó lehet, léghűtéses is, amit egy ideig nem akartam, de amikor rájöttem, hogy a vízhűtéshez egy keringetőszivattyú is kéne, akkor elment tőle a kedvem. Valahol nincs összeszedve egybe, hogy ezek a különböző régi teherautó kompresszorok (Ifa, Zil, Csepel, stb) milyen paraméterekkel rendelkeznek? Annyi verzió van és nem tudom melyiket (és miért) válasszam.
Most még azon gondolkozom lehet valami használt bojlert szereznék tartálynak, bár lehet nem a legjobb ötlet... néha még ingyen is lehet szerezni.
Viszont utánanéztem a festékszóró pisztolyoknak is és egyre bizonytalanabb vagyok, hogy költsek-e erre a kompresszor témára, mert 10 000Ft körüli összeget szánnék a pisztolyra, ami nyilván nem lesz egy Sata minőség, de sokkal rosszabbakat olvastam ezekről, mint amire számítottam. 50-60 ezer Ft -ot viszont nem tudok erre fordítani, teljesen vacak eszközt meg minek vegyek?
(#) ridelife hozzászólása Aug 25, 2017 /
 
Ha 3kw is eléhető akkor én tk200 at választanám.Könnyű és olcsó beszerezni.
Minden technikai adata elérhető és máig gyártanak hozzá alkatrészt.
A vízhűtést sem kötelező rákötni mert bonrdázott a henger.
Ha sokat megy és magas fordulaton akkor gravitációs vízhűtés is elég neki amit egyszerü megépíteni.
Régen ilyet használtam csak túl hangos volt, lecseréltem.

Tartályból semiképp sem bojlert használnék.Nagyon veszélyes tud lenni ha eldurran.
Nekem lukadt már ki nagy defém tartály annyira szétette a rozsda belülről.Szerencsére nem hadast szét.
Most teher vagon tartályt használok.Gyárilag ki van kenve belülről és tele van csappal nem kell hegesztgetni, és 12bar a nyomaspróbája.Igaz nem is volt olcsó.

Ha semmid sincs hozzá otthon akor minimum 100 rugot szánnék a projektre.
Nem gondolná az ember de a fittingek, csövek regulátor vízleválasztó stb. is elég szép tétellé állnak össze a végére.
És akkor ha veszel egy gagyi pisztolyt 10 rugoert akkor azt már fényezésnek sem hívhatjuk.Bár ismétlem kabin nélkül amugy se számíts sok jóra.
(#) nzozz válasza ridelife hozzászólására (») Aug 25, 2017 /
 
A kabin probléma meg lett volna oldva, ha nem is egy autó méretű, alsó elszívásos profi kabinnal, de a tiszta környezet, a világítás és a szűrt levegő biztosítva lett volna.
De mindegy, lehet ezt a projektet átrakom akkora, amikor már szívlapáttal kell pakolgatni a pénzemet, mert kb. akkor fogok szívesen 100 000Ft -ot festékszóró pisztolyra szánni.
(#) ridelife hozzászólása Aug 25, 2017 /
 
Nekem még most is csak egy játék műhelyem van de már több 100 ezret beleöntöttem.
Arra amire kell tökéletes de ha tudtam volna mennyi szopással jár akkor megsporoltam volna magamnak.
(#) mazsi26 hozzászólása Aug 27, 2017 /
 
Üdv mindenkinek!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Kaptam egy ifa kompresszort egy 50 literes tartállyal, raktam rá egy 3fázisú villanymotort. A motor fordulatszáma 1450, a rajra levő szíjtárcsa 20cm átmérőjű az ifakompresszoré 15 cm átmérőjű. Szerintetek jó ez így?? Nem akarom széthajtani a kompresszort. És a komresszorba milyen olajat öntsek és mennyit?? A segítségeket előre is köszönöm.
(#) Melphi válasza mazsi26 hozzászólására (») Aug 27, 2017 /
 
15W40, gyári ajánlás.
(#) zolika60 válasza mazsi26 hozzászólására (») Aug 28, 2017 /
 
Az áttétel is jó úgy az IFA-n gyorsabban is forgott.
(#) Stewe válasza csavarkulcs hozzászólására (») Szept 4, 2017 /
 
Csak a sűrítőfokozattal semmire nem mész. Kell az egész rendszer az olajbetáplálással, szeparátorral, stb.
(#) Agg Andras hozzászólása Szept 5, 2017 /
 
Üdvözlök mindenkit!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy V-kompresszor. 230v-os 2,2Kw-os, motor hajtja. Jófogáson találtam Güde márkában ugyan ilyet. A motorból 6 kábel jön ki, 2 zöld, 2 piros, 2 kék. És ha minden igaz 2 kondenzátor kell a működtetéséhez. Az egyik kondenzátor a motoron van (200µF +/- , 20%), a másik sajnos nincs meg. Ha jól gondolom az egyik indító a másik üzemi kondenzátor lehet/lenne. Nyomáskapcsoló van tartályon.

Tehát a motor bekötéséhez és a megfelelő kondenzátor kiválasztásához kérnék segítséget.
Képet akartam feltölteni, de nagyobb mint 2mb. Holnap csinálok kisebb felbontású fotót, úgy lehet könnyebben tudtok segíteni.

Köszönöm ha elolvastad.
(#) Agg Andras hozzászólása Szept 6, 2017 /
 
Az előző bejegyzésemhez kapcsolódóan két fotót látható.
(#) Pityesz01 hozzászólása Szept 11, 2017 /
 
Sziasztok!Hozzájutottam egy gyári dutra kompeszorhoz,valaki esetleg épített már belöle?Gyári adatok ,légszálítás vagy egyáltalán milyen fordulat ajánlatos neki?
(#) sokimmm hozzászólása Szept 19, 2017 /
 
Eljutottam egy következő problémáig, amihez szeretném kikérni a segítségeteket.
A kompresszor és a tartály közé telepítettem egy vízkicsapatót, ami belemegy a visszacsapószelepbe (eddig szokványos a dolog), majd mivel minden létező kis résen szelelt, be teflonoztam a tartályba menő részét (a vízkicsapató/kompresszor felől nem kellett, mert ott tömítőgyűrűs a dolog). Persze a kis cső (kikapcsolt állapotban a csövekben levő nyomás elengedő, vagy tehermentesítő néven is ismert) is szelelt, amit megint jól be teflonoztam, de most meg folyton (ha be van kapcsolva, ha ki van kapcsolva a kompresszor) szelel a nyomáskapcsoló alatt. (a másik vége)
A kérdésem a következő:
Mért szelel állandóan a kis cső? (rossz a nyomáskapcsolóm? Eddig jó volt... )
Minek vezetik vissza a nyomáskapcsolóba azt a csövet?
Az alábbi kompresszor, a nyomáskapcsoló és visszacsapószelep közötti cső miatt jól jöhet, hogy lássátok milyen "kis cső"-ről beszélek.
Minden választ köszönök előre is!
(#) madzagos Ápr 30, 2013
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2017
(#) madzagos válasza sokimmm hozzászólására (») Szept 19, 2017 /
 
Nézd meg hogy nem e csúszott ki vagy nincs eltörve? Mikor szelel ? Amikor leáll a kompresszor? Mer az amit az én kompresszoromba látsz az a nyomóágba van bekötve és amikor a nyomáskapcsoló lekapcsol akkor elengedi a nyomást a nyomóágból és újrainduláskor terhelés nélkül indul a kompresszor.
(#) sokimmm válasza madzagos hozzászólására (») Szept 19, 2017 /
 
Az én kompresszoromba is a nyomóágba van kötve, és állandóan szelel (nem is tölt rendesen emiatt), sőt még a kompresszor tetején egy kis szelep se zár (kellő nyomás megléte nélkül), aminek a fő okozója ez a kis hülye cső szerintem.
Mert ha a nyomóágba nem tud (márpedig szelel mint a nyavalya) kellő nyomást létrehozni, akkor nem zár a kompresszor tetején a kis szelep...

De ez már következmény betegség (szerintem), amit a visszacsapószelep (nem zár rendesen, ezért kap levegőt a kis tehermentesítő állandóan, amit szelelésként érzékelek), vagy nem tudom...

De mért van visszavezetve egyáltalán a nyomáskapcsolóba?
Ha jól értelmezem a mondatod, akkor a nyomáskapcsolóban be kéne záródjon, amikor nem pörgeti a motort (mert mondjuk feltöltötte már), és elengedte a nyomóágból a nyomást... De nem zár le....

Finoman megmozgattam (érzéssel, mert eléggé feszülős cső), ami lehet megsértette (elrepedt), és "állandóan szelel"?
Ez jó ötlet, megnézem holnap!

ui.: Mért nem teljesen mechanikusan van megcsinálva ez a turpisság? Ha a nyomáskapcsoló kikapcsol, akkor a tartályban lévő nyomás nagyobb, mint a kikapcsolt állapotban levő kompresszor dugattyúi felett, ezért a visszacsapószelep zár, majd a nyomóág felöli oldalát elengedi... (aminek része a tehermentesítő cső is)
(#) elektroncso válasza sokimmm hozzászólására (») Szept 19, 2017 /
 
Idézet:
„Mért nem teljesen mechanikusan van megcsinálva ez a turpisság?”

Jó kérdés. Amit én építgetek LIAZ sűrítőből abban ilyen megoldás van, szintén LIAZ-os kombinált "ventil"-lel (kombinált visszacsapó és tehermentesítő szelep).
(#) madzagos válasza sokimmm hozzászólására (») Szept 19, 2017 /
 
Amikor megy a motor akkor a kapcsolóban a cső elzáródik mikor a motor leáll a visszacsapószelep lezár.És a kis csövön keresztül a nyomát eltávozik.Nézd meg hogy a visszacsapó szelep nics-e leragadva,(esetleg kosz van benne).
(#) sokimmm válasza madzagos hozzászólására (») Szept 19, 2017 /
 
Amikor megy a motor, akkor is szelel. Most szétszedtem a nyomáskapcsolót, hogy hozzáférjek a tehermentesítő kis csőhöz... Hát kár volt ránéznem, elszörnyedtem!
Műanyag végben, van egy kis rugós valami, ami mozogNA, de ez nem mozog. Állandóan szelel, amikor fújom az egyik végét, ha le nyomom a végében a kis "tüskét", ha nem...
Holnap csinálok fotót a kínai csodáról...

Ha bárkinek van IPARI ötlete, hogy mivel lehetne ezt a béna megoldást sokkal értelmesebbé varázsolni, bátran jöhet az ötletbörze!

Az egész nyomáskapcsolót is lecserélem, csak legyen értelmes alternatíva a kínai műanyag csodák helyett.

Holnap a visszacsapó szelepet is csekkolom, ahogy tanácsoltad!
Mára köszönöm a válaszaitokat!
(#) sokimmm válasza sokimmm hozzászólására (») Szept 20, 2017 /
 
A visszacsapószelepbe beszorult a tömítés (vizes fél colos csőbe való), mert nem bírta az erős meghúzást, ami miatt mint a préselt papír, darabokra hullt.

Emiatt nem zárt a szelep, emiatt szelelt a tehermentesítő cső. A nyomáskapcsolónak semmi baja (csak irtó gagyi műanyag).

Köszönöm a tippeket, tanácsot, gyors segítőkész hozzáállást!

Cserébe kaptok egy képet a tákolmányról, elvégre házi kompresszorépítés a téma, tehát eretnek vagyok, csak módosítottam a kínai csodán, de remélem elnézitek ezt nekem.

Kedves Elektroncső!
A liaz-os kombinált visszacsapó és tehermentesítő szelep-ről is ha lesz valami fejlemény, örömmel fogadnám(nk) itt a fórumban!

aaaa.jpg
    
(#) yulo5310 válasza sokimmm hozzászólására (») Szept 20, 2017 /
 
Nem olyan gagyi az,igaz nem ipari minőség,de nekem már 16 éve megy,és még nem volt szétszedve! Egyébként a nyomás tartja zárva,és a leoldó ny.kapcs. rugóereje nyitja!
(#) ridelife hozzászólása Szept 20, 2017 /
 
Az a centrifugál kicsapató tudod hogy nem sokat ér a töltö ágban?!
Nincs elegendő sebessége a levegőnek valamint a hőmerseklete miatt amugy sem tudna kicsapódni a víz.Csak az ellenállást nőveli.
Tőbb értelme lenne ott egy kondenzátor hűtőnek.
(#) tibibalogh520 válasza ridelife hozzászólására (») Szept 20, 2017 /
 
Miért nem használod a "Válasz gombot" a megválaszolni kívánt poszt tetején???
Így aztán gondolkozhatunk, hogy kinek is válaszoltál.
(#) sokimmm válasza ridelife hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Az elmélet alapján jogos lenne a gondolatmeneted, de a gyakorlat azt mutatja, hogy 2 töltés után, már tudok egy jó nagy fröccsöt leereszteni belőle, tehát működik, teszi a dolgát.

Az elmondottaid alapján én is féltem sokáig, hogy hülyeség lesz, de szerencsére a cső, ami elé van téve (kompresszor-kicsapató közé), az valami gégecső belül, full fém (inox), amire ez a háló van téve, tehát jól leadja a hőt. 0bar-ról a nyomás míg felmegy 10-re, az idő alatt lesz erősen kéz-meleg (kicsit melegebb, nem markolásznám huzamos ideig, de kb ilyen "éppen forró"), tehát az üzemi 60 celsius-os hőmérséklet alatt van (de ha lesz hőmérőm, egyszer megmérem), ha nem nulláról akarom tölteni a tartályt, hanem a nyomáskapcsolóval 6-10 között... (kevesebb ideig megy a kompresszor, kevésbé melegszik fel)
A festo adatlapja alapján a 60 fok a maximum amit szeret ez a kicsapató, tehát épppppen (talán) beleférek még, bár lehet annyiban igazad van, hogy nem éppen üzemidő barát a hőmérséklet (a festo kicsapató kis szűrője lehet nem szereti ezt, nem ismerem a szerkezetét, anyagát), de most még ideig óráig inkább a festo (3000.- használtan) menjen tönkre, mint a tartály vizesedjen...

Ettől függetlenül, ha van bármilyen kondenzátor hűtőre tipped, mit érdemes a helyére tennem, várom a tanácsaidat! Ha megvalósítható (nem kell hónapokig a menetek átalakításával, végek esztergálásával szenvedni), akkor holnap keresek alternatívát, addig meg marad ez.

szerk.: Tanácsot meg csak úgy tudsz adni, ha elmondom, hogy most minden menet fél colos vizes szabvány (nem tudom a szakzsargon nevét) szerinti, tehát csak fel-le tekerem és kész.
Ha esetleg tudsz valami alternatívát, akkor ilyenre, vagy közel hasonló szabványra valót mondj kérlek, mert akkor még könnyű át varázsolni a méreteket....
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2017
(#) ridelife válasza sokimmm hozzászólására (») Szept 21, 2017 /
 
Elhiszem hogy műkodik, de az biztos hogy optimálisabb körülmények között nagyobb hatásfokkal üzemelne.Sokan használnak rézcsővet feltekerve és vízben hűtve.Az aljára kell egy leeresztőcsap a kondenzvíznek.Fórumon is ha visszanezed vannak megoldások.Pl radiátorok.
A csonka rába tk 200-nak pl már gyárilag vízkör van a hengerféjeben.

Tartály rozsdásodás valóban para.Volt egy 100 literes defém tartályom és kilukadt.Átrágta a rozsda.
Aztán vettem 2 60 literes kamion tartályt ami gyárilag üregvédett.
Vizes csőre kellett adapterezni de utána már könnyű belőle építkezni.Nyomáskapcsolo, csapok, órák már mint vizes menetesek.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2017
(#) sokimmm válasza ridelife hozzászólására (») Szept 22, 2017 /
 
Szuper, köszönöm a tippeket!
(#) ridelife hozzászólása Szept 22, 2017 /
 
Nincs mit.
Nincs új a nap alatt.Érdemes visszaolvasni.Ami házilag elérhető megoldás az itt már meg lett vitatva.
(#) potkem13 hozzászólása Szept 23, 2017 /
 
Üdv mindenkinek. A helyzet a következő.
Vásároltam egy ingatlant, több mint egy éve. azt tudtam hogy a pincében van egy kút lefúrva de nem igazán foglalkoztam vele. Igazából nem is érdekelt, mert a háztól teljesen független. Néhány hete elkezdett a dolog foglalkoztatni, hogy mi is lehet az a nagy vas a pincében. Én jelenleg külföldön dolgozok, évente kb5-6 hetet töltök otthon. De mivel hamarosan költözünk haza, érdekel mi is ez pontosan. Mivel sikerült a gépen beállítani az orosz betűket kiderült hogy egy zil-130 kompresszora van összekötve egy villanymotorral. ez hozza fel a vizet a kútból 1 nagy tartályba, ahonnan egy hidrofor kiszívja és viszi tovább a kerti vezetékbe. A hidrofor ágába be van még kötve agy nagy tartály melyen nyomásóra és nyomáskapcsoló is van. Én a nagy tartály alján kinyitottam a csapot, melyből víz távozott. Közben rájöttem hogy ez kondenzvíz volt.ű
A csapot én nyitva is hagytam..... és nem foglalkoztam vele tovább.
Hamarosan megyek haza néhány napra, és mivel tudom most már hogy mi is ez, rendbe akarom tenni az egészet.
Ami kérdéseim lennének.
Hogyan működhet ez a rendszer?
Hogyan hozza fel a vizet a kútból?
Hogyan tudok olajat cserélni a kompresszorban?
Mire kell odafigyelnem?
A hozzászólásokat, válaszokat előre is köszönöm.
(#) hulala válasza potkem13 hozzászólására (») Szept 23, 2017 /
 
Elsőre nekem ez ugrott be :
(#) potkem13 válasza potkem13 hozzászólására (») Szept 23, 2017 /
 
Néhány kép.
(#) hulala válasza potkem13 hozzászólására (») Szept 23, 2017 /
 
Elnézést , félre értettem - így a fényképek alapján teljesen más a helyzet még a rendes centrifugál szivattyú is látszik .
(#) szsrobert hozzászólása Szept 23, 2017 /
 
Az 1000cm3 kompresszor loketterfogatra 1000/min fordulaton az 5333W teljesitmenyigeny mennyire altalanos?
Következő: »»   114 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem