Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   24 / 24
(#) Firefighter1 hozzászólása Aug 8, 2017 /
 
Gázpalack nem jo?? 3 kilós kemping 7,2 literes És az 10 bárig tuti tartja a nyomást!! Az én csoro 5-6 bárom meg se kottyan neki!?!?! Elvileg !?!?
(#) elektroncso válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Elvileg jónak kéne lennie. Azért nem használják, mert szinte lehetetlen belőle kipucolni a gáz szagosításához használt anyagot.
(#) Firefighter1 válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Ez mondjuk nyomos indok lehet, mert a merkaptánnak aztan van szaga....
Akkor lehet jobb valami mást keresni.... azért van itthon 2 üres... az egyikről leszedem a fejet és áztatom... hátha
(#) VIM válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Szia! A képek között találsz sokféle megoldást, az enyém az ilyenre sikeredett. A hulladékvas feldolgozóknál kilóra lehet venni a feladatra alkalmas tartályokat és más egyéb hozzávalókat. Az eladási ár 100Ft/kg körüli szokott lenni.
(#) kaqkk válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
A hűtőkomp kb 16 bar nyomást tud viszont keveset szállít ...
(#) Firefighter1 válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Szia kaqkk!

Hát nekem a 16 böven sok 6-al is megelékszem! most egy 4 literes tartályal szemezgetek... csak kicsit sok a rozsda .. aztán félek ha a lakásba 6 barral elcsattan....
(#) Joci77 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
hidrofor tartályt tegyél neki,azt 8bár ra méretezték.
(#) kaqkk válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Akkor nyomáskapcsolóra is szükséged lesz a visszacsapó és lefúvó szelep mellett
(#) Firefighter1 válasza Joci77 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Jaj de pofás! Csak az a baj hogy nekem az nagyon nagy! Hely szűkébe vagyok.... igy kisméretű tartályt kell keresek! Meg nem is gumifujasra fogom használni! Barkácsolács pici fujás... reduktorral kis airbrush stb
(#) Firefighter1 válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Bizony!
De mivel tudod néha megbonyolítom a dolgokat ezért teszek bele egy digitális nyomásmérőt ami egy PIC-be küldi az infot! Az pedig egy LCD-re irja ki.
Mert ugy van tervezve hogy a kompresszor az asztal alatt a sarokba lessz, és hogy lássam mi a helyzet nyomás terén!

De magát a vezérlést azt az analog rendszer fogja végezni
(#) elektroncso válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Nyomás próbázd le használat előtt a várt üzemi nyomás kétszeresével. Fölöntöd vízzel, majd biciklipumpával (vagy mással) felnyomod 12-15bár-ig. Ha nem fakad el akkor biztosan jó. Tanácsos belülről is lefesteni a tartályt, hogy ne rozsdásodjon tovább. Ha rozsdás belülről akkor le kell csiszolni a rozsdát, a legegyszerűbb ha homokot teszel bele (egy kis vízzel) és jó sokáig rázod, az levakarja belülről is. Utána valami jó festékkel lefested.
(#) Firefighter1 válasza elektroncso hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Mint a Simson tankot finomsoderral!!
Ez nagyon jo lenne csak nem küld Europába...amelyik meg küld az kb 30-40 ezer
(#) elektroncso válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 8, 2017 /
 
Esetleg megpróbálhatsz szerezni ilyen Chirana fogászati kompresszort kicsi, csendes (a hűtőgép kompresszornál kicsit azért hangosabb) és a hűtőgép kompresszornál nagyobb a légszállítása. Erre neked csak egy víz- és olajleválasztó és egy reduktor kell. Én végül ezért hagytam abba a hűtőgép kompresszorral való játszadozást, mert lett egy ilyenünk. A saját tartályát kb. fél perc alatt nyomja 5,5bár-ra.
És én kifejezetten olcsón jutottam hozzá, tavasszal találtam a lomtalanításon. A szemem jött ki mire biciklivel hazatoltam, mert amilyen kicsi olyan nehéz, ráadásul szerencsétlen teljesen fekete volt a mocsoktól, de kitakarítottam, kapott új olajat meg egy gyorscsatlakozót és tökéletes lett.
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2017
(#) Joci77 válasza Firefighter1 hozzászólására (») Aug 9, 2017 /
 
Köszönöm
az igény szerint ISE40,80 szerelek bele ami a kompresszort is kapcsolja meg a lepufogó szelepet is

sds.png
    
(#) geotigris9 hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
Sziasztok!

Vettem egy Arge mini 100 kompresszort viszont kiderült egyáltalán nem tartja a nyomást.
Most derítettem ki, hogy hang alapján a kompresszor házba engedi vissza a levegőt és lehet érezni, hogy a levegő beszívón keresztül távozik amint kikapcsol a motor.
Mi mehetett gajra benne, menyire lehetne otthon megcsinálni egyáltalán meglehet?
(Az a szép az egészben, hogy használtan vettem természetesen az eladó elfelejtette megemlíteni, hogy egy percig sem tartja meg a nyomást .. Nem vettem volna meg hibásan.)
(#) ha9pi.feri válasza geotigris9 hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Szia!
Tegyél egy visszacsapó szelepet a kompresszor után.
(#) geotigris9 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Na úgy néz ki meggyógyult.
Nem akarom elkiabálni most tartja "normálisan" lényegében minimálisan szökik csak a nyomás, (nem halhatóan egy perc leforgása alatt mint korábban írtam) kb. 30 - 40 perc alatt ment le egy Bárt most.
Reggelre nem lesz benne nagyon már levegő vélhetően, 6,5 Báron hagytam most kezdetnek.
Kíváncsi vagyok nullán lesz-e vagy marad benne valamennyi.
Nem tudom mi lehetett a gond amiért így eresztett elsőre tisztítás és új olajjal való feltöltés után első glikre. /Kint lett a 11 -..2 fokban próbálva egyébként elsőnek most így/ esetleg még valami szennyeződés lehetett benne amiért nem tudott lezárni rendesen. Csak tipp.
Ha még próbálgatom néhány napot gond nélkül akkor remélhetőleg működni fog már rendesen tovább is és nincs baja. Majd meglátjuk ..

Remélem nem kell extra cuccot még építeni bele, azért köszi a tippet.

Az olajkémlelőjét azt viszont jó volna kicserélni műanyag és már tele van hajszálrepedésekkel lévén az is tízen akárhány éves benne. Elégé növekvő az esélye, hogy egyszer csak kifolyik nekem az olaj ha teljesen szétreped. Ha van tipp hol lehet kapni azt szívesen veszem én nem nagyon találtam neten.
(#) gorenje hozzászólása Dec 19, 2017 /
 
Sziasztok! Azt szeretném megtudni egy hozzáértőtől, hogy természetes működése-e az új Gorenje hűtőmnek, hogy amikor a kompresszor bekapcsol, jár kb. 10-15 másodpercig majd kikapcsol és kb 25-30 másodperc múlva újra bekapcsol és utána rendesen működik. Ha ez hiba, mi lehet az oka? A régebbi hűtőnél nem volt ilyen jelenség. Előre is köszi a válaszokat.
(#) STcastoro hozzászólása Feb 6, 2018 /
 
Üdv!
Van egy Gorenje fagyasztó ládából kiszerelt kompresszorom.Autó gumi felfújárása használnám.Csatlakozó csöveket levágtam,indúl működik rendesen.Mielőtt végleges helyére kerülne néhány jótanács infó kellene.Kérdésem: hol tudom ellenőrizni,hogy mennyi olaj van benne? hol-hogy tudok olajat pótolni ,cserélni benne?.az egyik cső levakolva,lezárva az milyen célt szolgál? az elmenő csőben van egy vékonyabb cső is, az minek? Kösz.
(#) ricsi779 válasza STcastoro hozzászólására (») Szo, 19:45 1 /
 
Üdv.
Az olajjal az a probléma, hogy idővel elhordja a levegővel a dugattyú. Ezért gyakran kell pótolni, persze ez függ a használatól is. Amelyik el van zárva az a szerviz kivezetés,_az had maradjon úgy._A vékonyabb a nyomó, a vastagabb a szívó, azon lehet ujjra tölteni is az olajat._Elég bele ásványi olaj is, valamikor hallani a hangján is ha kevés az olaj,_200mili olajat tölts bele, ha azzal nem változik szebbé a hangja akkor még1szer még egyszer ennyit, és elégnek kell lennie.
A hozzászólás módosítva: Vas, 0:08
Moderált hozzászólás
(#) StMiklos válasza STcastoro hozzászólására (») Szo, 21:03 /
 
Szevasz!

Az olajat kihordja, rendszeresen ellenőrizni és utántölteni kell. Azért nem szerencsés, ha a levegőben olajköd, még ha kevés is van.
Le is lehet nagy részét választani (tökéletesen soha) mint a mellékelt fényképen látható.
Alul, oldalt lép be a kompresszorból a levegő, a falon megperdül, az olaj leválik, a levegő felül a 2 csonk bármelyikén távozhat.
A levált olaj alul távozik egy 0,6mm-es 5m hosszú kapillárcsövön és vissza van vezetve a kompresszor egyik szívócsonkjába.
Ez a kapillárcső hossz és fojtása max. 18 barra korlátozza a felpumpálandó tartály nyomását, ha netán felejteném kikapcsolni.
Maga a palack egyébként tud 32 bart is, úgyhogy gond nem lenne, de jobb a békesség.
Na ezt szoktam használni (a palackot) kerékfújásra, laptop processzorhűtő, fékbetét, fékdob és így tovább, takarításra.
(Ebből a "fül" a legpraktikussab szerelvény, a kompresszor maga több mint 35 évet dolgozott!)
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Szo, 21:09
(#) STcastoro válasza StMiklos hozzászólására (») Kedd, 10:08 /
 
Üdv! Kösz amit leírtál.Nálam az volt a gond,hogy ellenőrzöm az olajat,illetve ,hogy vezetem el.A mellékelt fotón érthető.További kérdésem,mivel tartályra szeretném csatlakoztatni a kompresszort.
Elképzelésem:Van egy teherautó légtartályom,ki-be csatlakozás,lefúvó szelep van rajta.Meg van talán mindenem (csapok,visszacsapo szelep,tömlő stb )tehát az összeállításhoz minden.Elegendő lenne ,ha a tartályba menő olajat, (ha lecsapodik) a lefúvó szelepen keresztűl időnként kiengedném és a beszívó oldalon utántölteném ha szükséges..Így egy edénybe a kieresztett olajmennyiségét látnám mennyit kell pótolni.
Tehát az egésznek a lényege:A nagy légtartályba bemenő levegőből kicsapódik-e? az olaj.vagy nem?Kell-e? ezen megoldásho is külön olajülepítő? Kösz.
(#) StMiklos válasza STcastoro hozzászólására (») Kedd, 18:21 /
 
Szevasz!

Valamennyit "leülepedik" az olaj a tartály alján, az nyilván visszakerülhet.
De tán egyszerűbb is a megoldás: ez egy kis kompresszor, úgy fordítod, hogy a szívócsonk legyen alul és kiöntöd (folyatod) belőle az olajat és 3,5 decit töltesz vissza.
De azt tudnod kell, nemhogy ez de még a nagy 3 fázisú kompresszorok se tudnak ellennyomásra indulni. Leálláskor egy szelep leszusszantja egy elő tarályból a nyomást, ezután visszacsapóval megy a nagy tartályba.
Így az előtarály nyomásmentes induláskor.
Palacktöltéskor nálam nincs meghúzva a töltőcső hollandija, induls után húzom meg.

Üdv: StMiklos
(#) VIM válasza STcastoro hozzászólására (») 10:58 /
 
Szia! Van itt egy működő megoldás, poroltó tartályra építve és vízvezeték csatlakozókkal, idomokkal kivezetve a levegős rész. Én arra bátorítanálak, hogy vágd fel a burkolatot a hegesztés mentén, mert a későbbiekben ha gond lenne a szelepekkel, azok zárásával, mindenképpen szét kell majd szedni ha meg akarod menteni. Ebből adódik, hogy így mindig ellenőrizhető lesz az olajszint és szükség szerint utántölthető.
Következő: »»   24 / 24
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu