Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor típusok
 
Témaindító: szabiika, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 15
(#) szabiika hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
helló! azt szeretném kérdezni hogy honnan lehet azt tudni hogy egy motor kommutátoros vagy asszinkron ??
(#) kissanyi válasza szabiika hozzászólására (») Nov 13, 2008 / 1
 
A kommutátorosnak, van egy titkos ismertetőjele.
Van kommutátora.
(#) szabiika hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
és az asszinkronnak milye van akkor ? hogy megkülömböztessem ahhoz szét kell szednem a motort?ez egy 230v os motor és hogyan tudom megváltoztatni a forgásirányt ?
(#) Thomas10100 válasza szabiika hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Helló!

Ha kommutátoros akkor van rajta szénkefe, azt megtudod nézni, mert ahhoz nem kell szétszedni hogy cserélni lehessen.

Fénykép sokat segítene!
(#) kissanyi válasza szabiika hozzászólására (») Nov 13, 2008 /
 
Itt a lap tetejé a keresőbe írd be, hogy aszinkron.
csodákat fogsz látni!
(#) szabiika hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
de a forgásirány akarom megcserélni vagy azt a szénkeféknél kell ? képet sajna nem tok küldeni
(#) tacum hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
helósztok! Lehet hogy, hülyének tarotok de én megkérdezném hogy, az új villanymotorokban hoby-hogy nem kemény mágnes van hanem gumis(össze vissza tudom hajlítani) előre is köszönöm a válaszokat!!!
(#) Thomas10100 válasza szabiika hozzászólására (») Nov 13, 2008 / 1
 
Szénkefékből az derül ki hogy kommutátoros vagy aszinkron.

Miből való ez a motor?
(#) Picboy válasza szabiika hozzászólására (») Nov 13, 2008 / 1
 
Ha nem szeded szét a motort... akkor megforgatod kicsit a tengelyét. Az aszinkron motornál csak a csapágysúrlódás van (ez akkor segít, ha golyós-csapágyas a motor). Amúgy a kommutátornak van egy jellegzetes hangja forgáskor.
Kommutátorosnál meg tudod fordítani a forgásirányt az armatúra áramirányának megváltoztatásával. Aszinkronnál attól függ, hogy milyen kialakítású.
(#) proli007 válasza tacum hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Hello!

A "kemény" mágnesek is porkohászati úton vannak sajtolva. Valószínűleg itt az elemi szemcsék már kisebbek, és rugalmas a kitöltő anyaguk.

üdv! proli007
(#) proli007 válasza Picboy hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
Hello!
Idézet:
„Amúgy a kommutátornak van egy jellegzetes hangja forgáskor.”

Főleg, ha az ellenkező irányba forgatja, mint amerre járni szokott.

Egyébiránt, egy kis zsebrádió is elárulja a kommutátor jelenlétét.

üdv! proli007
(#) gulyi88 válasza tacum hozzászólására (») Nov 14, 2008 /
 
a keménymágnes nem azért kapta a "kemény" nevet mert fizikailag kemény , hanem azért, mert széles a hiszterézisgörbéje, nehéz fel és lemágnesezni..
(#) tacum hozzászólása Nov 15, 2008 /
 
köszi a válaszokat
(#) trebor hozzászólása Nov 18, 2008 /
 
Sziasztok.Szerintetek ez a motor léptetőmoci?Hat tápkábel megy bele + a föld.Nem értek az elektonikához!Egy elektomos írógépből szedtem ki.

Kép 002.jpg
    
(#) trebor hozzászólása Nov 18, 2008 /
 
Ez is az a moci.

Kép 001.jpg
    
(#) trebor hozzászólása Nov 18, 2008 /
 
És ezek is.Bocs a rossz felételekért,de vebcammal fotóztam.Kőszőnöm előre is a válaszaitokat.az írógép márkáját ne kérdezzétek,nem volt rajta.
(#) proli007 válasza trebor hozzászólására (») Nov 18, 2008 /
 
Hello!

Ez nem léptető motor, az oldalán ott vigyorog az ajánlott két segédfázisú kondi értéke.
Ez valószínűleg egy kétsebességes külső forgórészes motor. (NDK: Papst motor koppintása)

Hasonlít nem?

üdv! proli007
(#) trebor hozzászólása Nov 18, 2008 /
 
Köszi.De akkor ezt mire lehet használni?
(#) trebor hozzászólása Nov 18, 2008 /
 
Ja és akkor hol lehet megfelelő nyomatékú mocikat találni(minél olcsóbban)Vörösréz elektródákat marnák velük(a mostani gondolattal)1-6mm marókkal.A megmunkálási tartomány 200x100x100mm.Ez a mostani terv.A mechanika nem gond,csak az a fránya elektronika ne lenne!
Amúgy hasonlít a motor,és a külseje forog.Köszönöm a segítségedet!
(#) proli007 válasza trebor hozzászólására (») Nov 19, 2008 /
 
Hello!

Arra nem tudok tanácsot adni, hogy Te mire használd ezt a mocit. Ha megkeresed a 6 kivezetés közül, az összetartozó hármat és rákötöd kettőre a villanyt, a kondit meg a harmadikra és valamelyikre amelyikre a villanyt kötötted, forogni fog és a nyomatékából-fordulatából eldöntheted, hogy mire jó neked. (Valószínűleg, a nagyobb ellenállású tekercsekhez kell a kisebb kondi.)

De ha mindenáron léptető motort szeretnél, akkor a keresőbe írd be, hogy "léptetőmotor". Ott majd meglátod, kitől kell tanácsot kérni az ügyedben.

Egyébként a hozzászólásodból, nem derül ki mit szeretnél. Marótárcsát hajtani-koordináta vezérlést készíteni?...
Mert amit megadtál, a "megmunkálási tartomány" villamos szempontból, a kutyát sem érdekli.

A külső forgórészes motort, annak idején, pld. a szalagtovábbító főtengely hajtására alkalmazták. Előnye a nagy tömegű forgórész, egyszerű tekercselés. Így stabilabb járást lehet elérni, akkor is, ha impulzus üzemű a terhelés. Mint pld. az, ami az írógépben volt.

Olcsó nyomatékos motort pld. az akkus csavarhúzó-fúrógépekben, bontott ablaktörlőkben találsz. (Persze, hogy neked mi a "megfelelő nyomatékú" sejtésem sincs.) Ezek persze kommutátoros motorok. Léptetőmotorban olcsót és nyomatékosat nem fogsz találni. (Esetleg régi baromi nagy lengyel nyomtatókban, de szerintem ezek már ki vannak dobva.

(Egyébként, ha lehet, használd a Válasz gombot!---------------------------------------------^)

üdv! proli007
(#) misi 54 hozzászólása Dec 13, 2008 /
 
Ez a Robotron írógép motorja,nekem is van kb 3000 fordulat ,én panelfúrohoz akarom felhasználni gyorsító áttétellel olyan 1:2,5 még elbír,többet nemigen.Nekem az a problémám vele hogy leejtettem és a sor kapocsról az összes vezeték lecsúszott.Majd most a szabi alatt kitotózom,hogy ki, kivel van
Üdv
(#) bgsf válasza trebor hozzászólására (») Dec 13, 2008 /
 
nem léptető motor, hanem különböző sebesség és forgásirány a 6 kivezetés. mivel 230-as a motor így a kivezetések kapcsolásával előre és hátra is tud forogni két sebességgel.
(#) pumpa hozzászólása Szept 13, 2009 /
 
Keresek olyan villanymotort amelyiknek a forgórésze nem egyforma vastag. Ezt milyen motornak hívják?Mi a neve , vagy tipusa?
Hol tudnék utána nézni?
Üdv:pumpa
(#) simtrade hozzászólása Nov 7, 2009 /
 
Egyfázisu segédfázisos motor, az állórész tekercselésből 4 vezeték jön ki, feltehetőleg kettő a villany, kettő a (külső) kondi bekötésére. De így nem indul a moci, csak morog. Ötletet kérek, honnan találjam ki, melyik kóchoz mit kössek, esetleg melyik kettőt közösitsem. Hogy jöjjek rá, melyik két kócra nem szabad a 220 V-ot kötni,hogy ne legyen tüzijáték?
Előre is köszi a jó tanácsot!
simtrade
(#) kadarist válasza simtrade hozzászólására (») Nov 7, 2009 /
 
Szia!

Kettő kivezetést össze kell kötni.

Ebben Bővebben: Link a doksiban az első motor rajz alapján kösd be. A motorodból kijövő vezetékek az U1,U2, és a Z1, Z2 lesz.
(#) kivancsi4 hozzászólása Nov 8, 2009 /
 
A problémám a következő, egy monofázisú aszinkron motornál a kijövő négy vezeték jelöletlen. Kimértem az egyik párra 58 Ω, a másik párra 64 Ω. Van még egykondenzátor 4µF kapacitással. Azt szeretném megtudni, hogy általában a állandó üzemű kondenzátorokat a kisebb, vagy a nagyobb ellenállású tekercsel kötik-e sorba? Ha motorinditó a kondenzátor, és a motor is úgy van tekercselve(+centrifugális kapcsoló,vagy más leválasztás) akkor tudtommal a nagyobb ellenállásúval kötődik sorba a kondenzátor. Az én esetemben gondolom éppen fordítva. Az automata mosógépek motorját nem számolva mi az általános szabály?
(#) fassenkugel válasza trebor hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
nem az.
(#) simtrade válasza kadarist hozzászólására (») Nov 8, 2009 /
 
Kedves Kadarist,
köszönöm a válaszodat - nagyon hasznos. Hasonlóan gondoltam és kötöztem a vezetékeket, de most már tudom, miért nem működött a ketyere: nem mindegy, hogy melyika a fő- és melyik a segédfázis tekercs. Valószinüleg forditva kötöttem őket.
Érdekes lehet a tekercsekben a "polaritás"? Hiszen a pillanatnyi áramiránytól függ a mágnestér iránya, ami ha nincs szinkronban a 90 fokban késlekedő másik tekercs mágnestér irányával, akkor esetleg egymás ellen dolgoznak?
(#) simtrade válasza kivancsi4 hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Választ nem tudok adni a kérdésedre, sőt, megtoldom még egy kérdéssel és kérem, válaszoljon erre is, aki tud: Ha a főfázis tekercs és a segédfázis tekercs egymástól eltérő paraméterekkel (pl eltérő ohmikus ellenállásúra) készült, akkor hogyan működik a motor forgásirány váltása ? Eddig úgy tudtam, hogy az irányváltás azzal valósul meg, hogy a késleltetett fázis megcserélődik, vagyis a fő- és segédfázis tekercs helyet cserél (a soros kondi átkapcsplódik a korábbi segédfázisu tekercsről az eddigi főfázisúra). Ha a két tekercs nem azonos (menetszám, ellenállás, stb) akkor a két forgásirány eltérő motorkarakterisztikát kell hogy eredményezzen. Így van?
Ez a kérdésem persze csak az átkapcsolható forgásirányú motorokra (pl. villamos emelőcsörlő stb) vonatkozik.
(#) proli007 válasza simtrade hozzászólására (») Nov 9, 2009 /
 
Hello!
Általában amit írsz, csak a háromfázisú motorok egyfázisú alkalmazására igaz. (Emelőgépeknél, általában háromfázisú alkalmaznak)
Ha a motor segédfázisú tekercsel van ellátva, akkor a forgásirány a fő és segédfázisú tekercs egymáshoz képesti áramirányán múlik. Tehát a tekercs kivezetését kell megfordítani.
üdv! proli007
Következő: »»   1 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem