Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Thomas
1. RB-s dugaljak? Robbanásveszélyes területen ne szerelgessél hozzáértés és tervek nélkül! 2. Energiaelosztó hálózatot már régóta csak minimum 2,5mm2-es vezetékkel...
Attól függ mi a célja a szekrénynek. Hány amperes lesz?
RB? Ha ennyire ilyen kell azt inkább ne magadtól találd ki. RB-s lesz a doboz is?
Köszönöm a válaszokat!
(#1281575) Gery78 A Phoenix-et már megtaláltam 1-2 helyen, sajnos kiskerben nincs olyan jó választék... Észrevételeim alapján olyan közép árkategóriába tenném elfogadható, áron vannak. (#1281591) Sanyi74 Igen, a huroknál egy-két ponton lehet rögzíteni a szerelőlemezhez vagy valami sínhez és a sodrott vezeték is megtartja magát, ellenben ha nyitott a hurok ott macerásabb, nagyobb helyigény stb. (#1281602) dcsabi Az árkülönbséget tapasztaltam, nyilván minőségbeli különbséget is jelet. De pl van olyan eset is hogy azonos keresztmetszet és azonos családból származó termék csak színben tér el és akár jelentős árkülönbséget is észrevehetünk. Pl ez a PE kötőelemekkel fordul elő, igaz némileg más a szerkezete, a kalapsínhez is csatlakozik galvanikusan kicsit bonyolultabb a szerkezete, de a példához visszatérve mondjuk egy x gyártó 2,5 sorkapcsa mondjuk 200-300 Ft kék/fekete és ebből egy 2,5 zöld-sárga mondjuk 8-1000 Ft... (#1281715) elektrorudi Laikusként arra gondolna az ember, hogy a csavaros a biztosabb. Inkább kis keresztmetszetű vezetékek lesznek. Mivel sok sodrott vezetéket fogok használni vennem kell egy érvéghüvelyfogót... Nagyon szemezek egy olyan fogóval ami négyzet alakúra préseli a hüvely és keresztbe bebordázza a felületét: ez mennyire lenne előnyös a bedugós típusú sorkapcsoknál? Inkább a tömör vezetéket "szereti"? (#1281742) T_chris Igazából nem kell semmi komolyra gondolni. Egy kis hobbi műhely szekrénye lenne. Mindent magába foglalna: óra, túláram,- érintés,- túlfeszültségvédelem, mérőpult és motor vezérlés mágneskapcsolókkal, esetleg későbbiekben PLC... de 3x16A a betáp tehát max 2,5 mm2-es vezetéket fogok használni.
Idézet: „elektrorudi Laikusként arra gondolna az ember, hogy a csavaros a biztosabb.” Hát..., laikusként, igen. ![]() Ha az összes előnyét félretesszük, és csak azt az egyet tartjuk szem előtt, hogy ennek a szorító ereje (és az attól függő átmeneti ellenállása) konstans, már felül überel minden más megoldást. Idézet: „Nagyon szemezek egy olyan fogóval ami négyzet alakúra préseli a hüvely és keresztbe bebordázza a felületét: ez mennyire lenne előnyös a bedugós típusú sorkapcsoknál?” A rugós ("bedugós") sorkapcsok és a sodrott vezetékek kapcsolatánál kétféle ajánlás van (gyártótól függően): - sodrott vezetékre NEM KELL érvéghüvely - sodrott vezetékre NEM SZABAD érvéghüvelyt alkalmazni. Mi folyamatosan végzünk thermovíziós méréseket villamos elosztókon. Rugós kötésnél még sosem találtunk hibát, csak csavaros kötéseknél!
Mi ez a műszer, amivel ilyeneket lehet mérni? És hol lehet kapni?
Úgy van, ahogy hbal írta. A gugliba beírva, sok találatot kapsz, hogy hol lehet venni.
Köszönöm!
Szia!
Kisebb áramoknál és/vagy kisebb áram mérésénél primer tekercses áramváltót használnak, vagy ha nagyobb teljesítményre van szükség. Gyakorlatilag nem a vezető megy át egyenesen hanem pár menetet tesznek belőle még a vasmagra is így pontosabb lesz az áramváltó vagy nagyobb teljesítményt lehet belőle levenni ha a műszer úgy kívánja. Amit látni lehet belőle az a két csavar amire saruzott vezetékkel lehet csatlakozni. (Ha már MAK sorozat akkor MAK62/W /WS MAK74/W WS).
De igen, van nagyobb keresztmetszetre is ruggós , Wago sorkapocs, 95mm2-ig. Szerintem gyorsabb és biztosabb a szerelés vele mert nem függ a szorító erő a szerelő kézerejétől, csavarhúzója minőségétől.Wago
Udvozlet,
lehet hogy rossz helyre irok, akkor elore is elnezest kerek. Egy standby uzemmoddal kapcsolatos kerdesem lenne. Van 4-5 eszkozom (tv, dvd, szamitogep, stb.) es az erdekelne, hogy van-e ertelme annak ha egy kapcsolooraval ejszakara aramtalanitom oket. Lehet-e igy eves szinten sporolni valamit a fogyasztason, vagy nem jo otlet az egesz, mivel a visszakapcsolaskor keletkezett aramlokes ugyanakkora, vagy nagyobb fogyasztast idez elo? sziasztok, udv.
Szia!
Van értelme, mert az áramlökés kevesebbet fogyaszt, mintha be lenne kapcsolva éjszakéra az a pár dolog. Meg persze az elhasználódás mértéke is kisebb lesz.
Hello!
Lehet. Sok tápegység Standby üzemben majdnem akkora fogyasztással rendelkezik,mint üzem közben. Bekapcsoláskor, pedig csak egy tranziens áramfelvétel van. Egy 30-40W-os állandó fogyasztás éves szinten van akkora, mint egy pici háztartás, egy havi fogyasztása. üdv! proli007
Udvozlet,
koszi a valaszokat, ugy latszik van ertelme hasznalni a kapcsolot. Felteszek meg egy kerdest, talan nem neztek teljesen hulyenek. Foleg telen szokot elofordulni velem hogy statikusan feltoltodok. Mar tobb fele modon probaltam vedekezni ellene (gyapju ruhak hasznalata, stb.) de nem sok sikerrel. A leglatvanyosabb resze a dolognak az, mikor telen kiszalok a kocsibol es a kilincshaz erek. Van, amikor meg enyhe ivet is keletkezik az ujjam es a femtargy kozt. Abbol kiindulva, hogy talan az autoban is gyulik fel valamenniy elektromossag (regi autom van) egy rezdrotot engedtem lelogni az alvaz es a fold koze, de ugy tunik 100 szazalekosan ez sem oldotta meg a problemat. Nagy merteku javulas akkor van, ha a lakasban nem veszek papucsot, igy a kilincsekhez erve az ivhuzas rendszerint elmarad. Van-e valakinek tovabbi otlete hogy lehetne elkerulni ezt a kellemetlenseget? Meg az is erdekelne, lehet-e kapni valahol autohoz az emlitett foldelot? (Ezeket foleg regen lehetett latni lelogni az autok hatuljan) sziasztok, udv. Idézet: „Van-e valakinek tovabbi otlete hogy lehetne elkerulni ezt a kellemetlenseget?” Ruha, cipő, padló. Pl. olcsó laminált padlónál (műparketta) nem ritka a jelenség.
Na jó, cipő. De mit csináljak, ha a legtöbb cipő, amit lehet venni műanyag talpú?
![]() Igy aztán egyértelmű, hogy a töltéseim nem tudnak a lábam felé távozni... Egyébként parketta + szőnyeg van otthon. Ha van valakinek még használható ötlete várom! Üdv.
Szia,
Köszönöm. Ilyennel még nem találkoztam. Megint tanultam. ![]()
Én "védekezni" úgy szoktam, hogy megkoppantom az autót, és ha az ember rákészül, csak fele olyan kellemetlen.
![]()
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy több FI relé alkalmazása esetén, mindegyik FI relének külön 0 sínt kell-e alkalmazni? Mert ahogyan én értelmezem a relé működését akkor így fog csak működni, ha a relékből kijövő 0-ákat közös sínre kötném az nagy hülyeség lenne szerintem. Válaszokat előre is köszönöm.
Igen, csak a FI-relék előtt lehet közös a nulla sín.
Szia! Köszönöm, mindig tanul az ember valami újat.
![]()
És szerintetek annak van értelme, hogy áthúzni úgy a lakást, hogy a fagyasztó, hűtő külön kismegszakítón legyen, a többit meg éjszakára lenyomni? Az se lenne utolsó ha valami távirányítású relével meg lehetne oldani...
![]()
Aztán éjszaka gyertyával mész ki a legkisebb helyiségbe mert nem találod a távirányítót...
![]() Nincs értelme ennek szerintem.
Nekem mindig ráz az autó, de csak kiszállásnál. Ez ellen azt csinálom, hogy mielőtt elkezdek kikászálódni, kinyitom az ajtót és fogom mondjuk az ablakkeretet. Akkor semmi gond. Hiába vizes a cipőm, hiába minden, ahogy mocorgok az ülésen kiszállásnál, feltöltődök annyira, hogy sötétben rendesen szikrázok az ajtóhoz. ( mert ugye, az ajtót be kell csukni... ) Emiatt nincs is értelme a réz szalagnak, mert te nem leszel leföldelve, de a kocsiszekrény igen, vagyis, mégjobban fog csípni.
[OFF]Kézre fém csuklópánt, azt a kocsi testéhez kötni...
![]()
És ha nem figyelsz oda, akkor viszed magaddal az autót...
![]()
Sokkal jobb, mint ha valaki más viszi magával...
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |