Fórum témák
» Több friss téma |
Keresek háromfázisú betáplálású frekiváltóhoz fékezőmodult vagy a kapcsolási rajzát. Ez egy öreg procon lpd2.2-ről van szó. A gyártó már nem foglalkozik vele, elfekvő cuccuk nincs, csak újat akarnak eladni.
Üdv!
Altivar ATV12H 180W-os váltó bekapcsolás után kiírja, hogy nLP, ami a papírja szerint a táp hiányát jelzi. Közben az van, a híd után ott a teljes hálózati egyen. Mindent visszaállítottam a gyári alapra, de ebből a kiírásból, ha kilépek a programokból - nem enged... Két napi használat után kezdte ezt a szabotázst, előtte rendesen tette a dolgát. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2013
szép napot segítséget szeretnék kérni nekem van egy schneider atv 28hu18n4 tipusu0.75kw os áram átalakítom és valamiért nem jo eddig semmi baja nem volt nem hajtja meg a villany motort állítólag nem jön belőle ki áram ez 1 kútfúróhoz használom és nem értek semmit hozzá van aki meg tudná nézni meg csinálni nekem??vagy ajánlani aki ezzel foglalkozik?,én Érden lakom előre is meg kiszőném fontos lenne köszönöm email urdan@freemail.hu
Üdv!
Kérdésem az, egy FR-U120S-0.2 Mitsu váltóval kapcsolatban. OC1 hibaüzenet - hiba a felfutás közben. Ezt motor nélkül is előadja, valószínű a kimeneten zárlat lehet? Alap konfig visszaállítás után is ezt ír és nem működteti a motort. Köszönöm, ha segítesz.
Sziasztok Urak.Lenne egy kérdésem,hátha valaki találkozott ilyen problémával.Van egy ALTIVAR 11 frekveciaváltóm ami 220V-ról müködik.A helyiséget leáramtalanitom akkor visszakapcsolás után a frekiválto müködik,ha kihuzom a dugot akkor utána nem indul,a frekit kijelzi amivel müködni kellene,a motorra nem megy ki áram,hibajelzés nincs.Utána már nem tudom életre kelteni, max másnap vagy harmadnap.Az aljzat diretkbe le van földelve,de probáltam máshol is.Elöre is köszönöm ha valaki tud tanácsot adni.Üdv Zoli
Szia!
Nekem a 12-esnél van olyan nehézségem, hogy amit megváltoztatok, beállítok, hogy honnét szeretném és hogyan kezelni, azt az első hosszabb áramszünet után "elfelejti". Ott ez azért van, mert valahol egy rejtett ![]() Kimondottan bonyolult és nagyon sok beállítási lehetőség van, több száz menüpont, kész erdő... Kell egy fél nap, ha hosszabb ideig nem prigizok ilyet, mire újra átlátom, mi hol van. Biztosan minden alkalmazásra profi, de egy egyszerű szabályozást, külső poti, kapcsoló - elég komplikált beállítani. Na igen, ha mindkét irányba szeretném forgatni a motort, azt a menüpontot megint az erdő túlsó szélén lehet megtalálni. Nem annyira kedvelem...
Helló szunyi55!
Hogyan/mitől/mikor kapja a frekvenciaváltó a start jelet feszültség alá helyezés után? (LI1 és LI2 bemenet) Ugyanis alap esetben biztonsági okokból ezek élvezérelt módon működnek a véletlen újraindulás elkerülése miatt: "tCt = trn: a change of state (transition or edge) is necessary to initiate operation, in order to prevent accidental restarts after a power supply interruption."
Üdv József!
Nem lehet az összes fa az erdő szélén! ![]()
Az a baj, hogy egymással átellenben vannak...
![]()
Üdv!
Idézet: „Az a baj, hogy egymással átellenben vannak...” Jó. Akkor helyesbítek: Nem lehet az összes fa az erdőnek ugyanazon a szélén ![]()
...és azt tudtad, hogy a gödör természetes ellenfele a halom? Naugye.
Csak az a baj, hogy a jegenyéknél is van a fenyőből is. Vagyis egy teljesen más menüpont csoportnál vannak olyanok, amiket én azonos helyre raknék. Aztán vannak olyan menüpontok, ami elérhető másik csoportosításból is. Más az észjárásunk, ez van, szenvedek vele. Zongorázok a menükben, amíg kikerekedik a négyszögletes kerekerdő. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Helló Szirty.
A startjelet az LI1 és a +15V zárásával kapja.Ha mégis bekapcsolva marad azt jelzi,ki és bekapcsolás után elindul.Más nincs bekötve csak a poti,monjuk az is érdekesen müködik.Teljes kivezérlésen müködik,köztes állásnál lefut az alapjelre. Üdv Zoli.
Idézet: „...csak a poti,monjuk az is érdekesen müködik.Teljes kivezérlésen müködik,köztes állásnál lefut az alapjelre.” Nekem akkor volt ilyen, amikor rosszul kötöttem be a potit, illetve kontakthibás volt.
Helló szunyi55!
Idézet: „A startjelet az LI1 és a +15V zárásával kapja.Ha mégis bekapcsolva marad azt jelzi,ki és bekapcsolás után elindul.” Akkor nincs semmigond. Idézet: „Teljes kivezérlésen müködik,köztes állásnál lefut az alapjelre.” Rossz a poti, rosszul kötötted be, túl nagy az értéke, vagy rosszul van beállítva az analóg bemenet skálázása. Ezek a legvalószínűbb okok.
Helló Szirty.
Csak annyi a gondom hogy idöközönként nem hajlando elindulni,de ugy tünik egyre sürübben jelentkezik. A leirás( 2,2 – 10 kΩ-os)ezt az értéket irja,probáltam mindkettöt,semmi változás.A bekötésnél csal ez a vátozat müködöképes,de ezt már megszoktam.Igazán a nem indulásra kellene megoldást találnom.
Helló szunyi55!
Értem én hogy nem jó, ezért is próbáltam tippet adni meg feltettem pár kérdést amire ha válaszoltál volna talán közelebb kerültünk volna a megoldáshoz. Közel sem biztos, de talán... Arra nem válaszoltál mi szolgáltatja a start jelet és mikor (konkrétan hamarabb aktív-e a start jel mint ahogy bekapcsolás után üzemkésszé válik?). Meg arra, hogy mi a helyzet az emlegetett paraméterrel ami befolyásolja a start bemenet viselkedését!
Helló Szirty.
Lehet hogy félreértettük egymást,öszintén szolva ez az elsö frekiválto amivel kapcsolatba kerültem eddig.A startjelet az LI1 és a +15V zárásával kapja amit én kapcsolok be. "(konkrétan hamarabb aktív-e a start jel mint ahogy bekapcsolás után üzemkésszé válik?)." Igazán van egy fökapcsolo amivel teljesen leáramtalanitom vagy bekapcsolom,utána inditom LI1-+15 a kapcsoloval.A beállitásoknál majdnem minden alapra van állitva,csak a motohoz szükséges beállitások vannak megváltoztattva.
Helló szunyi55!
Akkor próbáld ki hogy mi van ha átállítod, hogy az LI1 bemenet mint start jel ne élvezérelt legyen (alapértelmezés szerint az).
Helló Szirty.
Tudnál abba segiteni hogyan kell azt átállítani?
Helló szunyi55!
A tCC menüben keresd meg az ACt és tCt paramétert és állítsd be az alábbiak szerint: ACt paraméter = 2C tCt paraméter = LEL
Sziasztok!
Pár napja hozzájutottam egy elég régi frekiváltóhoz. Nem tudom, hogy működik e, még nem próbáltam ki, pár adat hiányzik is róla, de hátha valaki ismeri, vagy tud róla valamit. Sajnos a teljesítmény és áramérték adatok nem látszódnak. A bekötésére is kíváncsi lennék, és hogy hogy lehet elindítani, ha egyáltalán jó még. Van jó pár inputja arról még nem csináltam képet, majd pótolom. Addig eljutottam, hogy az U V W a motor kimenetek, az R S T a bemeneti 3 fázis lenne? Amit viszont furcsállok, mert 220V van ráírva. Talán a P N lenne a bemeneti fázis és nulla, de akkor mi az R S T szerepe?
Szia! Több gyártónál előfordul (pl. Moeller DF és DV sorozat), hogy bár egyfázisú betáplálással (230V) is működik, de 3x230V-os betáplálásra is van lehetőség. Sajnos olyan is lehet, hogy a belső kondenzátor telep mérete (kicsinysége) miatt szükség van a 3x230v-os táplálásra, nem csak lehetőség. A P és N pontok szerintem a belső DC busz Pozitív és Negatív pontjai, de egy dióda vizsgálóval könnyen leellenőrizheted.
Helló.
680µF-os kondi van benne. Kicsit soványka, de szerintem használhatónak kellene lennie, viszont a diódahidat egyfázisúnak láttam. Minden esetre most megpróbálok utána nézni hátha találok valami infót a frekiváltóról.
Helló Szirty.
Köszönöm a segitséget,most szuperul müködik.A 2C az jól volt beállítva,ellenben a tCt paraméter Ern-re volt állítva.Hálás köszönettel,Üdv Zoli.
Úgy néz ki elszállt benne a tranzisztor modul 2/3-a és a diódahíd teljesen. Ha a vezérlő jó akkor még javítható sztem. A diódahíd pótlása nem nagy dolog, de a tranzisztorhídé már problémásabb. A típusa qm15td-h. (600V 15A) Valakinek van ötlete, hogy mivel lehetne normálisan pótolni lehetőleg olcsón, vagy lehet érdemes lenne áttérni igbt-k-re? Nem ragaszkodok a modulhoz külön is el lehet helyezni őket. Bár az igbt-k esetén a vezérlésen is kell némi átalakítás, de lehet megér annyit. Amint lesz időm kipróbálom a megmaradt remélhetőleg jó részeit.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2013
Ha ilyen nagy a romlás, nem biztos, hogy érdemes vele foglalkozni.
Ha a végtranzisztorok tönkrementek, a meghajtójuk is gyakran károsodik, ezért azt a részt is át kellene nézned. Átalakítás IGBT-re szerintem több okból is sem célszerű. A tranzisztor modulban nagyfeszültségű darlingtonok vannak. Diszkrét tokozásban sem könnyű ilyet beszerezni, és főleg nem beépíteni a modul helyére. Ha valakitól tudsz olcsón modult vásárolni (Vatera, Aprod, stb), akkor esetleg érdemes lehet vele még próbát tenni.
Miért lenne problémás ha IGBT-re térnék át? Lényegében nem lenne rosszabb, csak a meghajtót kellene kicsit átalakítani, de lehet még az se lenne nagy munka. Persze előtte meg fogom nézni vajon jó e a meghajtó rész és a vezérlő. Ha nem akkor max alkatrész lesz belőle. Ha mégis működik akkor megpróbálok valamit szerezni. Külön tokozású darlington tranyókat is lehet kapni nem? Annyira nem vagyok jártas most a típusokba, de mintha úgy rémlene létezik ilyen. Talán jobb is lenne mint a modul, mert ha valamikor elszáll egy pár akkor nem kell elhajítani az egész modult.
Egyébként igbt-kel/fet-ekel könnyebb dolgozni. Igaz jobban oda kell figyelni a ki és bekapcsolásra.
Az IGBT-re való áttérés szerintem majdnem olyan súlyú feladat, mint házilag készíteni egy frekvenciaváltót. Meg kell oldanod a meghajtók tápellátását (az IGBT meghajtása másmilyen tápot igényel mint a bipoláris tranyók), a jelenlegi vezérlő elektronikához való illesztést, és a vezérlésükbe is elvileg bele kellene nyúlni, mivel az IGBT-k gyorsabbak, és ezért rövidebb szünetidő kellene a félhidak kapcsolásakor.
Nem mondtam, hogy nem lehet ilyen tranzisztorokat kapni, csak a nehézségekre hívtam fel a figyelmed.
Üdvözlök mindenkit!
A segítségetekre lenne szükségem! Birtokosa vagyok egy Vacon 5.5KW frekiváltonak. Olyan problémával kerültem szembe, hogy mikor hálózatra (380V-ra) kötöm F21 hibakód jelenik meg. A papírja szerint 24V-os táplálás zárlatos a vezérlő vagy opciós kártyán. Már párszor próbáltam resetelni, de sikertelenül. Mi a véleményetek a mellékelt fotón látható alkatrészről? Nem nyúltam hozzá, érintetlen! Kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy esetleg ezen alkatrész okozhat ilyen problémát? Jómagam nem tartom valószínűnek, de ha valaki ért hozzá annak a tanácsát szívesen fogadom! Előre is hálásan köszönök minden infót tőletek...
Szia!
A képen látható alkatrészek relék és nem hinném, hogy ők okoznának zavart a 24V-os feszültség háza táján. Omron relé keresés. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |