Fórum témák
» Több friss téma |
Az armatúrákat a gyártóknak "ezer" helyen kell bevizsgáltatniuk, ha ilyen alapvető változtatást végeznek rajtuk nyilván ezek a vizsgálatok érvényüket vesztik, egy munkahelyen természetesen csak bevizsgált, szabványos készülékeket lehet üzembe helyezni. Olyan nagy dolog lenne szabványos földeléses kábelt behúzni?
Egy gyártmányt nem kéne bántani, pláne nem lesz kettőszigetelésű a beavatkozás után, hanem ipari hulladékká alakul.
Kettősszigetelésű lámpatestet kell keresni.
Soha! de soha! ne nyúlj a gyári armatúra bekötéshez változtatási szándékkal!!Nna ezt jól kicirkamliztam!
Betartani a kettős szigeteltséget? Tehát van rajta kettős négyzet jel?
Az a legkevesebb, bármikor készítek olyan matricát.A papír nem tiltakozik mondá egyik munkatársam.
Sziasztok!
Szeretném tőletek megkérdezni, hogy 3 fázisú betáplálás esetén, ha elvágom a nullát, akkor miért jelenik meg egy másik fázis a nulla helyén a konnektorban (400V)?
Mert felborul a fázis egyensúly, nincs fix potenciálja a nullának, lóg a levegőben. Valamilyen fogyasztón keresztül egy másik fázis érvényesül a nulla potenciál helyett.
Háromfázisú rendszerben elvágni a nullavezetőt (ami kiegyenlítő szerepet tölt be) elég nagy kockázattal jár. Ha ezt a 400 V-ot egy 230 V-ra méretezett készülék kapja meg, lehet, hogy nem fogja szeretni.
Egy ismerősöm poénból kívánt nekem nulla vágást és nem tudom hová tenni, de a miértjét nem magyarázta el. Elvileg kipúposodik az LCD a tévémen.
![]()
Sorbakötödik 2 fogyasztó, és a kisebb fogyasztón 400V közeli feszültség jelenik meg, ahogy a linkelt képen látható. A fogyasztók ezt meg nemigen tűrik el, füst jelenlétében elhaláloznak.
Helló levaitamas!
Kell pár egybeesés, hogy ez összejöjjön. De ne próbáld ki, könnyen összejön. Pl. a többi fázison is kell hogy legyen terhelés, amik mértéke jelentősen eltér egymástól. Nem biztos hogy megjelenik és biztos hogy nem 400V lesz. Legalábbis a földhöz képest. A megmaradt fázishoz képest épp lehet. De hát nyilván az számít ha egyszer a fogyasztó arra van kötve ![]()
Köszönöm a magyarázatokat!
XVI. Önálló problémamegoldás! A fórum és az önálló fejlődés alapja, hogy a problémákat magunk oldjuk meg, és a fórumon maximum segítséget vagy útmutatást kérünk. Nem végeztetjük el mással a munkát, "ki csinálja meg helyettem" módszerrel.
Sziasztok.
Pár napja elkezdet fütyülni az egyik kismegszakító nagyobb terhelés mellett, úgyhogy megérett a cserére. Még régi Bakony Művekes készülékek, ezek jelölését nem ismerem. A 16/220/380 meg a 10/220/380 része még megvan. De az No. 22-L meg az No. 15-L mit jelöl rajtuk? Plusz a jobb alsó sarokban van egy BS rész is, amiről szintén fogalmam sincs. Rakok fel egy képet is, talán látszik rajta a lényeg. Ezek közül valamelyik utal a kioldási karakterisztikára? Nagyon nem akarom bonyolítani a dolgokat, sima C16-ra meg C10-re tervezem cserélni őket, csak azért mégis a kíváncsiság... Más: Tervezem lakás újra vezetékezését, ma kicsit bele is néztem dobozokba mi merre megy. Na de amit ott találtam... Készítőjének az anyukája emlegetve lett ma jó párszor. Azon meg sem lepődtem hogy fázis meg nulla egyszínű (ráadásul fehér), de hogy a sodrot réz vezeték rá van tekerve az alu vezetékre és gyakorlatilag csak a szigszalag tartja egybe őket ![]() Jól felidegesített ez megint mire leírtam. Na de amit kérdezni akartam, van itthon wago-s sorkapcsom, ha nyomok érvéghüvelyt a vezetékre akkor azt belerakhatom? Már ha fel tudom blankolni addig a vezetéket, ahol még nem oxidos.
A sodrottat szedd ki, azzal csak bajod lesz. Gondolom a bevésett madzag helyett csövezel. A szám a csúcsértéket jelöli Amperben, a 'L' line, azaz vonali, azaz gyors (ha jól kotorászok simuló agytekervényeim homályában).
Sziasztok
Van egy 3 fázisú kapunyitó aminek a bemenetén 5 amperes olvadó biztosítékok vannak, a biztosítéktáblán 16Amperes automaták (karjai össze vannak kötve, gondolom ez így normális) Bizonyos időnként, teljesen spontán levágja az automatát (terheléstől független) A kapunyitó vezérlése 2 napig volt tesztelve nálam, gond nélkül üzemelt. Mivel nem vagyok villanyszerelő, úgy gondolom, hogy az a logikus, ha ott lenne a zárlat, nyilván az 5 Amperest vágná le, de azt még soha nem vágta le. Ez egy ipari kapu, elég macera máshonnan 3 fázist odavezetni, arra a körre állítólag semmi más nincs kötve, igaz a kapu és a biztosítéktábla között van 30 méter. Van valakinek ötlete, hol keressem a hibát? Az automaták ki lettek cserélve, a hiba megmaradt. Üdv
Ha még nem tetted volna meg első körben ellenőrizd az 5Aes betéteket. Típusa, nem lomha? Akkor is előbb kellene kapcsolnia.
Az automatán mérj áramot. Ha megoldható kapuvezérlő lekötése bizonyos időre, nyitva hagyott kapu mellett. Ha akkor is lekapcsol a kábel hibás. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2014
Közbe annyi változott, hogy el ment az egyik fázis,( autómatánál még megvan,) így biztos, hogy valami kábel hiba van (valahol)
köszi, üdv
Szóval, ugye, miként a fentebbi linken némelyik képen a dobozon levő táblázatból látszik, a 15 és 22 az úgynevezett nemkioldó-áram, a névlegese rendre 10 és 16.
Az L karakterisztika (melyet nevezhetünk nem-motorvédőnek is, mivel az egyetlen másik az U volt, ami a motorvédő volt), miként Kadarist írja ezt is, a mai B-nek nagyjából megfelel (annál kissé lustább volt a gyorskioldója is és a bimetállja is). A BS pedig annak a jele, hogy a Bakony Művek lapátolta össze a Schrack licence alapján.
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne , hogy a fi relé előtt szabad csak a nulla és a pe vezetőt összekötni . Illetve egy rajzzal ki tudnátok segíteni ?
Igen, a relé előtt kell összekötnöd a nullát és a földet. A relé után már "tisztán" nullát kapsz.
le akarok ütni egy földelő ,szondát annak a vezetéket összekötöm egy gyűjtősínen a bejövő nulla vezetékkel arról a sínről le állók a fi relébe , illetve az ajzatok védőföldelésere .
Ahogy mondod. Ki tudod próbálni a relé működését ha egy izzóval vagy egy számolt ellenállással a fázist és a védőföldet összekötöd. Ekkor oldania kell! Pl. 30mA-es relé esetén 230/0,03=7,6kOhm. 6,8kOhm-nál nálam old.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2014
Hello.
Ma egy érdekes dologgal találkoztam számomra még új és a kérdés az konkrétan, hogy lehetséges és mi okozhatja. Na akkor a lényeg van egy házilag készített fűnyíró 3 fázisú motor 1 fázisra kondenzátorral, működik rendben, de ma egy régebbi épületben és régi konnektorra dugtam be és ráztak a fém részek de közben működött a kasza. Átnéztem minden olyan helyet ahol rossz lehet a szigetelés minden rendben volt. Aztán újra bekapcsoltam, ekkor észre vettem hogy valamivel lassabban fút fel üzemi fordulatra és ugyan úgy ráz de nem olyan volt mintha 230 inkább mint egy izmosabb 9V-os elem. Ez számomra a fúra na meg mindenhol helyén volt a földelés és a kismegszakító nem kapcsolt le. Aztán csatlakoztattam egy újabb hálózatra és ott nem rázott és gyorsan érte el az üzemi fordulatot.
A kérdéses konnektorban van valami baj a földeléssel az szinte biztos. valahol a közelben össze van kötve a nullával.Így a hosszú (esetleg vékony) vezetéken eső feszültség (ezért forog lassabban is) a föld pontot is megemeli.( másik lehetőség, jó a hálózat , csak az óránál laza/hiányzik a PEN vezeték és a fűnyíród a rosszabb minőségű (de egyébként elég jó) földelőszondáról működik. Esetleg a fűnyírót is körbe méregetném, nem zárlatos a motor a testhez.(kisebb valószínűséggel)
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2014
Nagyon régi épület és ott még a földelésnek a nullás van szerintem bekötve, kedvem most nem volt belenézni a konnektorba, de meglehet hogy a földben a vezeték ment már tönkre, és lehetséges hogy a motornak is gondja van de azt azért nem nagyon tartom valószínűnek.
Mindenesetre köszönöm a válaszod. |
Bejelentkezés
Hirdetés |