Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   129 / 196
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Nem zártál rövidre valamit?

Mérd meg (csipogtatoval), hogy a RCA GND meg a kapcsi táp után GND sipol-e, ugyanezt RCA gnd meg a -12V sipol-e.

hasonlo tünetekkel volt egy erösitö csak az nem kapcsolt be második bekapcsolás után, egy kondi átment zárlatba.

Pár kép a belsejéröl? (alulról felülről)
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2014
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
Nem találtam rövidzárat, ahol mondtad. Szétszedve leellenőriztem még egyszer a módosítást és a javaslat szerint csináltam. Visszaállítottam próbaképp az eredeti állapotot, de úgy is a hibát produkálta. Nem értem, pedig a táp részhez nem nyúltam. Kondi zárlatot sem találtam, legalábbis az elkók között (meg azok csak pár hete vannak benne). Még a tranzisztorokat kiveszem és megmérem, mert bent nem volt mindegyik egyértelműen mérhető.
Viszont a hibára visszatérve tévesen írtam, hogy folyamatosan be van kapcsolva, mert csak a bekapcsolást jelző led világít folyamatosan, ez erősítő rész nem megy. Ha a remote szálon nem kap tápot, akkor nem indul el. Viszont ha kap, akkor dolgozik szépen.

Csatolok pár képet, amit készítettem róla.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
A LED az a remote-szállra van kötve ha jol vezettem vissza(rozsaszinü).
Valami feszültség mindig van a remote-n a világit.

A "rádios hangok" megoldodtak vagy még fennál a probléma? Ha fennál s minden aztmondod megfelelö akkor cinezéseket nézd át (gyanta a cinezés körül ne legyen).

A Rádio/CD lejátszoban tápkondikat nézted? (Ritka mikor a lejátszo a hibás de vannak esetek)
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 6, 2014 /
 
A rádió biztos jó, mert másik erősítővel hibátlan. A rádió recsegést így nem tudom próbálni, mert ha cd-t vagy usb-t hallgatok, akkor elmegy a hang pár másodpercenként az összes hangszórón kb egy másodpercre. Tehát már nem csak a rádió vételt zavarja.
A led amúgy igen, a rózsaszín remote szálra van kötve.
Nemrég az összes forrpontot újraforrasztottam, de leszedem akkor a gyantát. A remote szálon 12v megjelenik. Viszont ami érdekes még, hogy ha a testet nem a testre kötöm, hanem a remote-hoz érintem, ugyanúgy világít a led.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Szereld össze, a Remotra és GNDra rakd rá a multimétered bekapcsoláskor, s mikor "elgalgat" akkor is figyel a feszültség esést.

Mérj a remote és Test között egy ellenállást kikapcsolt állapotban.

J34 és J35 (elég vékony átkötések a testnek) nézd meg vezetnek-e, kicsit mozgasd meg öket.

J33 mellet van egy ellenálás nézd meg az értékét (piros a közepén a sáv) 10-22k kellene legyen, a 12V testpontját és a tápegység utáni testpontot köti össze ha jol látom.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2014
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Este megnézem, amiket írtál. Köszönöm.
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Az első mondatot nem teljesen értem, a többit megnéztem.

J34, J35 megint újra lett forrasztva, amúgy nem mozgott. J33 melletti ellenállás kb 5,5k. Remote és test között kb 1,3k ohm az ellenállás.
(#) Inhouse válasza spgabor hozzászólására (») Júl 7, 2014 /
 
Nem hinném, hogy fóliát kellene vagdosnod egy gyári erősítőben. Ez a kondis kapcsolat a 12V és a táp testje között szinte biztos, hogy benne van gyárilag. Pl. nézd meg azt a zöld kondit a 12V testkábel mellett a NYÁK-on!
(#) spgabor válasza spgabor hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
Közben tesztelgettem tovább már a szobában labortáppal, ami azt csinálta, mint amikor kaptam, hogy az áramkorlát miatt elindulás után egyből letiltott. Ezt folyamatosan csinálja, de ha a J34-es átkötést kiveszem, akkor nincs semmi gondja. Ezért ezt az oldalt megint újraforrasztottam, amitől ideiglenesen megjavult. Összeraktam és láss csodát, megint jelentkezett a hiba.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
J34 az a trafo és a dioda pár közötti átkötés. Vedd ki a diodát (3lábu közös anóddal vagy közös katoddal van)

Ellenörizd azon az oldalon a Végfok tranzisztorokat is.

Érdekes hogy a 12V test és a Szekunder oldali test között egy 5.5k ellenálás van.

Nagyobb felbontásu képeket tudsz csinálni? (feltölteni data.hu ra csomagolva) mert ezek nem a legtisztábbak.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2014
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
A képeket a telefonommal csináltam, azért van rossz minőségük. Feltöltöttem ide az összeset, hátha jobban láthatóak: http://spgabor.uw.hu/erosito.zip

A diódákat és a végfok trafókat végigmértem amikor hozzám került és ezt csinálta. Akkor nem találtam hibát, de ezt megismétlem újra.

5.5k, kivettem és úgy is annyi volt az értéke.

Inhouse: tegnap este megnéztem, amit mondtál, bár már nagyon késő volt, így nem volt energiám ellenőrizni. De próbaképp lehet, hogy majd kicserélem, miután a zárlati hiba megoldódott. Ha megjavul tőle, akkor visszaalakítom gyárira.
(#) mondeo2008 hozzászólása Júl 8, 2014 /
 
Sziasztok,lenne egy Mac audio Pulsar 1xl autós erősítőm amibe a táp részhez belefolyt egy vízbázisú fehérje oldó anyag.Szeretném megmenteni,van tápom és vettem oszcilloszkópot,de nem tudom használni.Mit is kéne mérni vele meg hogyan?Mennyire bonyolult?Néztem videókat neten,de az elég általános.Tudnátok segíteni merre induljak el?Képes vagyok tanulni és utánajárni dolgoknak,de egy kicsit konkrétabb magyarázat kellene.Előre is köszönöm.
(#) neocska válasza mondeo2008 hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
Szervusz!
Ad valami életjelet?
Protect világit?
A szekunder oldalon megjelenik a tápfeszültség?
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
A végfok tranzisztorok értékei minimális eltéréssel egyeznek a jó oldallal. Viszont a hibás oldalon sokkal jobban melegednek.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
Valamiért nagyobb áramot vesznek fel, Hasonlitsd össze a müködö oldalal az ellenálásokat, s a kerámia kondikat is ellenörizd.
Kerámia kondikat is cserélted?
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 8, 2014 /
 
Azokat nem, csak az elkókat. Akkor végigmérem egyesével őket.
Azt nem értem, hogy ha szétszedem, akkor valamikor egyszercsak megjavul. Azis eszembe jutott, hoygy esetleg a házon testelnek a fetek/diódák/tranzisztorok közül valamelyikek. Bár a hővezető lap rajtuk van, valamint akkor szétszedve mindig jónak kellene lennie.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Vagy valahol megvan repedve a nyák (vékony repedés).
Vagy ahogy cinezted egy vékonyka száll rovidre zár valamit (azért mondtam töröld le a gyantát ellenörizd)
Mikor össze van szerelve a mérömüszert rakd csipogora, s mindenik félvezetö ami levan csavarozva a házra csipograsd ki minden lábát, érintkezö fület, majd szigeteld ha sipol.
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Rövidzár nincs, azt már végig ellenőriztem, a gyantát lemostam. A repedést inkább valószínűnek tartanám.
(#) Inhouse válasza spgabor hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Esetleg, ha 2 oldalas a NYÁK, akkor egy galvanizált furat is lehet hibás. Anno, nekem egy LG erősítő játszotta, hogy ment/nem ment. 3. alkalommal amikor visszavittem garanciában, fogta a srác és átforrasztotta az összes forrasztást az egész erősítőben, mert már nem tudott mit nézni, mérni. Illetve nem produkálta nála mindig, meg el is múlt, de csak ideiglenesen. Aztán már jó volt!
(#) spgabor válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Egy oldalas a nyák. Meg egyszer már én is végig forrasztottam. Valami apró, de annál rejtettebb hibára gyanakszom. Örülnék, ha megtalálnám, mert kezd nagyon felbosszantani.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Szivj el egy lelki cigit (ülj le gondolkozz el, mi volt kivéve, cserélve, megütve)

Már én se nagyon tudom mi lehet a baj.

Most van nállam is 2 erösitö, egyik tápegység hibás, másik végfok(ezt már megoldottam).
Megvan az egyenfeszültség a "rossz csatornának" +-xV, van eltérés?

Talán valameik kondi megy át vezetöbe (megjártam egyszer, 35V kondi 10V felett átütött, alig kaptam meg, s nem csak az hanem az egész amit abban a rendelésben vettem)

Ellenálások szinkodnak megfelelö értéken vannak?
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2014
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Lehet, hogy megtaláltam.
Végmértem egyenként az összes ellenállást diódát. Amikor a kondikat akartam, akkor jutott eszembe, hogy a végfok tranzisztorok mellett a potik kimaradtak... Egyszer már azokat is mértem anno, de gondoltam megint. Hát nem rossz volt az egyik. Ha mozgattam, rendbe jött. Vettem mindkét oldalra egy-egy potit, most a jó oldala melegszik picit jobban, de kicsit lejjebb tekertem, így már az sem melegszik. Valamint a labortáp szerint bekapcsolva már nem 0,6A-t vesz fel, hanem 0,35-0,45 között.

Még egy kérdésem lenne, hogy amit Inhouse írt a táp mellett lévő két kondit kicserélem. Oda tehetek fólia kondit? Vagy mindenképpen kerámia kellene? Csak mert 100V-os van benne, de kerámiából nincs itthon akkora. Bár a 100V az kicsit túl van biztosítva.

Remélem most ha összerakom, akkor már nem jog újraindulgatni.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 9, 2014 /
 
Meik részen a két kondi? Ha a tápegységed nem haladja meg a feszültséget akkor rakhatsz kisebbet is (50V, 63V, ezek alá nem érdemes menni)
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Összeraktam az erősítőt, mert a szobában labortápról nem indulgat újra és szépen működik, a led csak akkor világít, ha a remote-on megkapja a 12V-ot. Viszont ha a kocsi tápkábelre kötöm be, akkor a led folyamatosan világít. Ezt miért csak az autóban jön elő? Elméleti elgondolásom szerint, ha a ledet vezérlő tranzisztor, vagy bármi más zárlatos lenne, akkor labortápról is világítania kellene.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
A led-es problémát nem tudom mi okozhatja.
Probaképp 12v és GND rakj egy 4700µF kondit, akkor is csinálja ezt?

Most javitottam meg a táphibás erösitöt is s az se produkál ilyen problémát, se labortápról se kocsiban. Kocsiban házi kondi bank van 33x2200µF LOWESR
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Nem értem én sem, mert a táprészhez eredetileg hozzá sem nyúltam. Azért megpróbálom majd visszakeresni, hogy mi okozhatja, mert így hátha leszívja az akksit. Bár a végfok rész most is a remote száltól kapcsol csak, de azért bosszant.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Jó bogarászást
Sok méregetés, ellenörizd nem zár semmit rövidre a fémház?
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Nem, azt ellenőriztem összerakás előtt.
(#) spgabor válasza neocska hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Az a potméter a végfokonál amúgy miért van? Arra gondoltam, hogy a végfoktranyók erősítését lehet állítani vele. Mert ha feljebb tekerem őket picit, a tranyók jobban melegszenek. Mivel egyik oldali rossz volt, így kicseréltem mindkettőt, viszont most a másik oldal sokkal jobban melegszik. Kicsit meg is sütöttem azt a felét, mert most meg az szállt el. Kifeszül a hangszóró, ha arra az oldalra kötöm. A tranyók és ellenállások túlélték, ezért ma folytatom a mérést.
Ilyen szerencsétlenül még nem nagyon jártam semmivel, hogy valamit megcsinálok rajta, valami meg elromlik.
(#) neocska válasza spgabor hozzászólására (») Júl 14, 2014 /
 
Ha az RCA dugasz melleti potit mondod, az a jelerösséget állitod be. 0.7V tol 2V ig lehet állitani ha joltudom. Ez attol függ, hogy mekkora jelet ad a fejegységed az RCA csatlakozon.

Az én nagy erősitömön 100mV-8V között állitható

Ajánlott jobbacska minöségü potit rakni oda.

Szerintem ott valami gerjedt, mert csak ugy magától nem forrosodik fel, mérj egyenfeszültséget az erősitö kimenetén.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2014
Következő: »»   129 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem