Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   160 / 206
(#) s51e válasza Folditomi4487 hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
De túl akarod bonyolítani...
(#) Folditomi4487 hozzászólása Júl 30, 2014 /
 
Puszta kíváncsiság, és építeni akarok
(#) zosza18 válasza Folditomi4487 hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Tényleg túlbonyolítod az egészet már. Nem így kell építeni, hogy ismeretlenül nekiszaladunk egy olyan áramkörbe, amit senki se csinált még, aztán 2 hónap kínlódás után kitedd félre, mert nem megy. Szerintem jobban jársz ha megépített áramkörökkel kísérletezel és azokat építgetsz. Ez csak az én véleményem, nyilván azt csinálsz amit akarsz, ez csak egy jó tanács.
(#) dB_Thunder válasza zosza18 hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Idézet:
„Tényleg túlbonyolítod az egészet már.”

Idézet:
„amit senki se csinált még”


Pedig a megoldás egyszerű mint egy faék!
Elsőnek is kell egy digitális kilométeróra mikrovezérlővel. Ilyet már tuti csináltak többen is!
Célszerűen olyan aminek leközölték a forrását is. Abba beszúrni néhány sort hogy aktiváljon egy kimenetet, nem nagy ügy. De ha nincs ilyen akkor a digitekről is le lehet lopni az infót kisebb logikai áramkörrel. Mellékesen megjegyezném hogy egy sima km/h óra kód megírása sem egy ördöngösség...

De tovább megyek!

Lehet hogy egy analóg kilométerórát is meg lehetne tuningolni...
(#) Folditomi4487 hozzászólása Júl 30, 2014 /
 
Köszi
(#) zosza18 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 30, 2014 /
 
Igazad van, de én amiatt mondtam, mert azt írta, hogy nem jártas annyira az elektronikában. Ezért nem akartam semmi bonyolult dolgot, hanem egyszerű és megépített áramkört. Egyetértek a PIC-es verzióddal, nagyon stabil kis órát össze kehet vele hozni és a fejlesztése is jobb, már aki tud vele bánni.
(#) s51e válasza zosza18 hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Ha sebességhez akarja társítani a szabályzást, akkor esetleg mutatós óra belsejét meglehet mókolni, hogy egy mágnest ragaszt a forgórészre, és ugy állítja be, hogy 40nél a mágnes egy hall elem elé érjen az kapcsol egy szabályzó elektronikát aztán ennyi.
(#) zosza18 válasza s51e hozzászólására (») Júl 31, 2014 /
 
Igen, bár eléggé pici hely van ott az óramutatónál, de meg lehet csinálni. én már nem tudom mit és miért akar, csak segíteni tudok, ha kell abban amit épp kivitelezésre szánt.
(#) janikukac hozzászólása Aug 1, 2014 /
 
Sziasztok!
Egy Moto Guzzi 650-hez kellene hall jeladós gyújtás, megoldható ez valamilyen formában? Ha igen, hogyan? Minden segítséget megköszönnék!
Üdv!
(#) s51e válasza janikukac hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Jelenleg megszakítós?
(#) janikukac válasza s51e hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Fogalmam sincs, egy barátom kért meg rá, hogy segítsek neki ezt megépíteni, mármint az elektronika részét, mert én ehhez a konyítok, ők meg a többihez, szóval kicsit ki tudod fejteni bővebben mit jelent az, hogy megszakítós?
(#) s51e válasza janikukac hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Egy megszakító kalapács van a gyújtásban, amit a lendkerék bütyke emelget. De ha mondjuk jeladós ahhoz van 1-2 elektronika. Hány hengeres?
(#) janikukac válasza s51e hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Két hengeres , jeladós, ilyen van benne. Igen, van benne 1-2 elektronika, le lettek mérve elméltileg, és csak a hall jeladós rész nem működik...
(#) s51e válasza janikukac hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Bocs, arra gondoltam, hogy tekercs jeladós, szerintem ez is az, mert csak 1-1 vezeték megy a jeladóhoz.
(#) nyekk válasza janikukac hozzászólására (») Aug 1, 2014 /
 
Szia.
Nemrég fejeztem be, egy Guzzi V-75 -ös gyújtását ,amit kénytelenek voltunk vissza butítani,megszakítósra.Az eredetiben tönkre ment az előgyújtás szabályzás,próbáltuk javítani de eredménytelen.Maradt a jól bevált megszakítók,mechanikus előgyújtás szab.,tranzisztoros gyújtás kombinációval.Kaptam egy gyújtást kapcsolást ami az alternátorról(főtengely) szedi a jelet két optóval,csak sajnos a hex. nincs meg a Pic -hez,úgy hogy ezzel ilyen formában nem próbálkoztam.Mivel a legnagyobb gond a gyúj.elöszabályzás.A V-75 höz egy V-35 ös elögyújtás szabályzója lett lemásolva,ami gyárilag is mechanikus.
A hozzászólás módosítva: Aug 1, 2014
(#) janikukac válasza nyekk hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Szia!
Köszi szépen, de a barátom azt mondja, ez egy teljesen másik alkatrész , neki nem ez kell, hanem pontosabban ezt kellene után építeni! Ebben tudsz segíteni?
Üdv!
(#) nyekk válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Ez biztos a gyújtás része?Nem fesz szabályzó?Nekem annak tűnik,de lehet tévedek!
(#) janikukac válasza nyekk hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Nekem fogalmam sincs, ő folyton gyújtásról beszél, én viszont semmihez sem konyítok ami motor, tőlem ne kérdezd.. Ha te mondod, én hiszek neked!
(#) nyekk válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Csak azt írtam ,hogy annak tűnik,nem gond segíteni,ha el van döntve ,hogy miben,addig elég nehéz .Egyszerű kideríteni,ha motor gyújt,akkor nem a gyújtás,ha begyújt,majd az akkun mérve a fesz,nem megy 14,5 Volt körülire,még gázadásnál sem ,akkor valószínű töltés hiba lessz.Persze,lehet ha töltés a ludas,előszőr le kell kötni az akkuról,mert ha zárlat van,stb. nagy esélyel miatta nem gyújt.
(#) zosza18 válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Bocsánat a belekontárkodásért a beszélgetésetekbe, de...
A kérdőjeles elektronika ----> Digital Ignition
Találtam még egy ilyen rajzot is, ami elvileg a "fekete doboz"-ban van.

98% hogy az amit linkeltem, a maradék 2% Murphy bácsié, aki megszívat minket mindig.
(#) nyekk válasza zosza18 hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Ez 2T re biztos jó.Átalakítható 4T-re is,csak a gyújt.elöszabályzás még mindig megoldatlan marad.Mert a szóban forgó Guzzi 4T.
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2014
(#) zosza18 válasza nyekk hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Innye! Azt nem is figyeltem.
(#) janikukac hozzászólása Aug 2, 2014 /
 
A motor működik az egyik hengerrel, mivel ebből a rossz alkatrészből kettő van és csak az egyik működik, de ha felcseréli a barátom ezt a két ugyanolyan alkatrészt, akkor meg a másik működik, az első nem.
(#) zosza18 válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
A rossz alkatrész a gyújtás elektronika! A jeladók jók, úgyhogy az elektronikát kell feléleszteni valahogy. Bontható a doboz?
(#) janikukac válasza zosza18 hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Nem, be van öntve műgyantával...
(#) nyekk válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Érdekes megoldásokat használ a Guzzi.Érdekes, hogy nem egy dobozban helyezték el a két gyújtást.Ha induktív jeladós ,Toyota targonca gyújtás egységével tudtok próbálkozni,Kawasaki 450 -est már láttam eme megoldással.
(#) Tom52 hozzászólása Aug 2, 2014 /
 
Uraim segítséget kérnék !
Van egy 2T robogóm ami tulpörög 8ezer fölé,holott elég lenne a 7 ezer is.Tudom hogy ebben a kipufogóm a ludas,de hát ez van.A CDI nem korlátozott,nagyfesztekercs a tápja-induktiv jeladó a vezérlő.Arra gondoltam,hogy a jeladó bemenethez kéne egy kapcsolóval bekapcsolható áramkör,ami a megfelelő fordulat fölött söntölné a vezérlőjelet.Magyarán olyan lenne mint egy tiltásos szabályzó.Szerintetek mi lenne a legegyszerűbb megoldás?
Köszi előre is!
(#) szikorapéter válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 2, 2014 /
 
Bezzeg az én kérdésemre soha nem érkezik meg a válasz.
(#) dB_Thunder válasza szikorapéter hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Leírtuk egy tucatszor, hogy minek hogy kell állnia, ez a te esetedben is igaz.
Következő: »»   160 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem