Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Forrasztási 1×1 forrasztástechnikai miértek
Lapozás: OK   69 / 81
(#) silencezozo válasza silencezozo hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Képet elfelejtettem.
(#) Bakman válasza silencezozo hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Denaturált szez, izoproil alkohol, aromás higító. Általában ezeket használják. Denaturált szesz valószínűleg oldja, csak nem olyan gyorsan, mint gondolnád. Ecsettel dörgölni kell szépen, hogy tiszta legyen.
(#) silencezozo válasza Bakman hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Lehet, hogy igazad van. Az jó megoldás lehet, hogy belemerítem a kész panelt esetleg áztatom egy kicsit és ott ecsettel lemosom? Amikor feloldja a szesz, vagy alkohol a gyantát hogy távolítsam el úgy a panelról a gyantás alkoholt, hogy az elpárolgáskor ne váljon ki újra a gyanta?

Köszönöm a segítségedet.
(#) rascal válasza silencezozo hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Én először karctűvel szoktam óvatosan lekaparni a gyantát. Forrasztás után minimum egy órát, vagy akár többet is várok vele, hogy a gyanta már megkeményedjen, mert úgy már finom húzásra is lepattogzik a nyákról. Próbálhatod valamilyen keményebb műanyaggal is, ha félted a nyák felületét. Csak ezután szoktam oldószerrel pucolgatni, de azt van hogy megbánom, mert gyakran csak azt érem el vele, hogy az egész felület ragacsossá válik. Nem vödörben sikálom, csak fültisztító pálcikával, vagy fogkefével, viszonylag kevés oldószerrel. Legtöbbször izopropil alkoholt használok. Egyszer pálma hígítóval is megpróbáltam, az gyönyörűen leszedet minden ragacsot, viszont az ón és a vezetősávok teljesen mattá váltak, mintha 30 éve készült volna a nyák. Az, hogy ki hogyan ér el szép eredményt engem is érdekelne.
(#) Bakman válasza silencezozo hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
A merítést nem tartom jó ötletnek, nem minden alkatrész bírja az ilyen kiképzést. Én egy kis tálkába szoktam önteni egy keveset és a panelt a tálka fölött tartva, kis ecsettel dörgölöm a gyantát. Természetesen az ecsetkét sűrűn mártogatva az oldószerbe.

Izopropil alkohol maradék nélkül elpárolog. Denaturált szesz fehér porszerű anyagot hagy maga után, aromás higítóval történő mosás után érdemes a teljes panelt valamilyen bőrbarát szerrel átmosni, pl. folyékony szappanos vízzel.
(#) silencezozo válasza Bakman hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget. megpróbálom holnap az izopropil alkoholt, majd kiderül.
Köszönöm mégegyszer.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Márc 22, 2017 /
 
Az ecset helyett én inkább a fogkefét használom, több félét az olcsobbak közül, mert az jobban bejut a rejtett helyekre is. A denaturált alkohol tökéletes, de türelem kell hozzá meg néha süritett levegö, amivel kifujom a kritikus helyekröl a feloldott gyantát.
(#) Chipmunk1960 válasza silencezozo hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Ezek közül az izopropil oldja a legjobban, viszont a leggyorsabban párolog is, ezért metil-alkohollal szoktam összekeverni, ami jóval olcsóbb. Meginni nem kell! Én is úgy csinálom mint "Massawa" egy erős szőrű fogkefével jó erősen meg lehet dörzsölni, s az lehozza, utána a fellazult részekhez jó az ecset az egész felület letakarítására. Ilyen nagy felületeket könnyű a végén egy törlőkendővel eltávolítani a maradék "homályt" a panelről.
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2017
(#) silencezozo válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 27, 2017 /
 
Sziasztok!

Sikerült beszereznem izopropil-alkoholt. Nagyon elégedett vagyok vele. Tökéletesen letisztította ecsetet használtam hozzá aminek levágtam a szőrét rövidre. Nem mindegy, hogy hogyan tartom a NYÁK-ot, hogy ne folyjon át a másik oldalára. Az alkatrészek alól ezzel az alkohollal sem tudtam eltávolítani a korábban oda került gyantát. Valamint a tisztítás után Plastik 70-el fújtam le. Olyan lett, mintha gyári lenne.

Köszönöm a tanácsot, mindenkinek.
(#) Gyantáscin hozzászólása Ápr 6, 2017 /
 
Előre is elnézést az offért, de a nicknevem jogán vagyok bátor közzétenni a pákástársak épülésére egy tapasztalatomat.
A K30 rozsdamentes acél forrasztható. A lecsiszolt felület ammóniumklorid porral meghintve jól grundolható mind ólmos, mind ólommentes forraszanyaggal. (lévén szedőkanálról szó Sn97Cu3 anyagot használtam).

kanal.jpg
    
(#) granpa válasza Gyantáscin hozzászólására (») Ápr 6, 2017 /
 
Köszönjük! Én szegecselni szoktam, az a tuti (ha nincs kéznél ponthegesztő).
(#) nzozz hozzászólása Ápr 20, 2017 /
 
Sziasztok!
MCPCB (ilyesmihez: LED light bar) forrasztáshoz keresek valami olcsó, de jól működő előmelegítő eszközt, 50-200W körüli kerámia fűtőlámpa (Bővebben: Link) mennyire alkalmas ilyen célra?

Köszönöm
(#) Chipmunk1960 válasza nzozz hozzászólására (») Ápr 20, 2017 /
 
Szia, Két pákával egyszerre melegítve, simán le lehet venni, felrakni elég egy is, ha jó a hegy.
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Szept 26, 2017 /
 
Mi a véleményetek erről a 12V pákáról? Mennyire lehet vele dolgozni, ha hálózati adapterhez kötöm?
(#) vargaf válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Semennyire. A páka 30 W teljesítményű, 2.5 A áramot igényel, az adapter pedig 1 A terhelhetőségű. De ezt egy szakembernek tudnia kell(ene).
(#) Udvari Zsombor válasza vargaf hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Szóval egy megfelelő adapterrel valamelyest használható?
Vagy esetleg ez a 25W 230V páka mennyire használható?
(#) vargaf válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 / 1
 
A 3 A terhelhetőségű tápegységgel működni fog, az 1 A terhelhetőségűvel a 25 W-os páka sem működik. A használhatóság attól függ mit forrasztasz vele. Saját tapasztalatom szerint egy 24 V 50 W-os Weller TCP páka csaknem minden célra megfelelő, 40 éve azt használok, igaz a mágneses hőfok szabályozója helyett elektronikával.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2017
(#) sany válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Ehhez a pákához szerintem érdemes lenne egy hőfokszabályzót készíteni, mert így hamarabb tönkre fog benne menni a fűtőbetét.
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2017
(#) Udvari Zsombor válasza vargaf hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Nekem ez is jó lenne, viszont 12V fölé és 220V alá nem szeretnék menni.
Szóval:
- a linkelt 12V páka a szintén linkelt 3A táppal
- a linkelt 230V páka
mennyire használható alapfokú panel és alkatrész forrasztáshoz? Milyen hosszúságú a felfűtési idejük? Ugyanis dönteni szeretnék, hogy melyik lenne jó kiváltani egy olcsó pisztolypákát.
(#) sany válasza vargaf hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Ez fűtőbetétes páka nem?
(#) vargaf válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Mivel nem használok ilyet nem tudok válaszolni a kérdésedre.
(#) vargaf válasza sany hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Ha a Wellerre gondolsz akkor igen, fűtőbetét van benne.
(#) mark.budai válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 1 / 1
 
Vedd meg ezt az állomást, sokkal olcsóbbra jössz ki vele, mintha megvennéd a 12V-os pákát, és azt a 3A-es tápegységet. A 230V-os páka meg csak 25W-os, szvsz semmire nem való..
(#) Udvari Zsombor válasza mark.budai hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Tehát tulajdonképpen még egy egyszerű panelbe se bírnék forrasztani egy alkatrészt a 220V 25W pákával? Bár az az állomás jónak tűnik, de attól még tudni szeretném...
(#) mark.budai válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Egy ellenállást, vagy IC-t be tudsz forrasztani vele. De ha nagyobb, snap-in kondit is szeretnél, ott már nem lesz az igazi. A legjobb példa egy nagy tokozású (pl TO247 tranzisztor). Ezeknek minél gyorsabban kell a lábát beforrasztani, hogy a toknak ne legyen ideje átmelegedni. Elkezded ezzel a pákával forrasztani, jó sokáig kell melegítened, hogy az ón szépen elterüljön. Annyi idő alatt viszont a lábon keresztül túlságosan fel tud melegedni az egész tokozás, ami nagyon nem egészséges a félvezetőre nézve.
Ez a Fahrenheit állomás nem egy Weller kategória, de nagyságrendekkel jobb, mint egy 25W-os páka, illetve az általad kinézett 12V-os pákához sajnos volt szerencsém, még viccnek is rossz, és a tápegységével együtt jóval drágább ennél az állomásnál.
(#) Udvari Zsombor válasza mark.budai hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Akkor oké, tervbe veszem azt az állomást.... Csak hogy tudjam, majd kb. hány fokra állítsam be?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2017
(#) Gafly válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Szerintem annyira nem kell túllihegni a dolgot, forrasztóállomás nélkül is lehet forrasztani...
Ami azt illeti, mostmár nekem is van, de még soha nem használtam. Wellert is a fene tudja mikor kapcsoltam be utoljára
(#) mark.budai válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Óntól, és munkától függ, én 300-370°C közt szoktam forrasztani.
(#) Gabó válasza mark.budai hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Azért egy normális 25Wos páka nem semmire való... Jó persze ezek az ipari hulladéknak nevezettek, tényleg semmire nem valóak
(#) Ge Lee válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Szept 26, 2017 /
 
Egy 12V-os páka nagyon jól tud jönni olyan helyeken ahol nincs hálózat, viszont van akku, de ha nem dolgozol ilyen helyen akkor komolyabbat kell venni. Azért azzal a Fahrenheit állomással kapcsolatban se legyenek illúzióid, ami mindenestől (páka, trafó, pákatartó, szabályozó) sem kerül 5000Ft-ba... Mondanám, hogy a pisztolypákától 1 fokkal jobb, de annak a rézdrótjára legalább rendesen rátapad az ón, ennek a hegyére meg... vagy igen vagy nem. Nekem egy 28112-es pákám van attól a gyártótól, az is kb. a vicc kategória. A páka még csak csak, de a hegyek...
Következő: »»   69 / 81
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem