Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szobatermosztát bekötése
Lapozás: OK   62 / 125
(#) proli007 válasza Btibi hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Vagy egy megfelelő értékű ellenállást, vagy X2-es kondit lehetne párhuzamosan kötni a relével. Az ellenállás fűteni fog és némi veszteséget okoz. A kondival viszont némi ellenállást célszerű sorba kötni, hogy a két kondi (belső-külső) összekapcsoláskor korlátozza az áram értékét.
Azért írok ilyen ködösen, mert a szükséges értéket próbával lehetne igazán meghatározni. Lévén hogy nem ismert a belső zavarszűrő kapacitása. De annyira kellene a terhelést növelni, hogy a relé feszültsége lecsökkenjen annyira, hogy a relé a tartóáram alá kerüljön. Persze ha a bizonytalan működésnek tényleg ez az oka. De az izzó "meg fogja mondani".
(#) Btibi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Szóval ki probáltam az izzót és ugyan úgy fordítva működik, utána szétszedtem ,van benne egy relé ami hol az L1-re hol az L2-re így amikor bekapcsolt akkor az L2-re a fázist úgy hogy az L2-re kötöttem a relét így már múkodik . De akkor mit jelent a leírásban az hogy "kétsebességes ventilátorokhoz is alkalmazható a páraérzékelő elektronika – az L1 kimeneten a készülék alap állapotban, az L2 kimeneten megemelkedett pára esetén magas fordulaton üzemelteti a ventilátort"
De mindegy is közben kiderült, hogy hibás mert bekapcsol de ki már nem hiába megy lejjebb a páratartalom. valami távol keleti csoda lehet.Szóval köszönöm a segítséget.
Köszi a segítséget.
(#) maszek0005 válasza Btibi hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Az L1- hez tartozik az egyik sebesség, az L2-höz a második. Ez már a ventillátor motortól függ, hogy egy avagy kétsebességes.
(#) proli007 válasza Btibi hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Hello! Ez a "kétsebességes" csak egy marketing szöveg. Mint láthattad is, egy relé váltókontaktusa van kivezetve. Tehát mikor egyik érintkező zár, a másik bont. (És fordítva..) Mivel a középérintkező belül megkapja a fázist, azt teszi ki a két érintkezőre. Vagy úgy is lehetne fogalmazni, hogy egyik érintkező akkor zár, mikor a páratartalom a beállított érték felett van, a másik pedig akkor amikor alatta. Marketingesként mondhatnánk azt is, hogy egyikkel párásítani, a másikkal szellőztetni lehetne. Tehát látható igy is, hogy csak megfogalmazás dolga az egész.
Én nem ismerem ezt a készüléket, de nem lehet, hogy a próba nemmegfelelő körülményű? Vagy is párásítás sokkal gyorsabb, mint a kiszáradása az akárminek amit szabályoznál, vagy az érzékelő viselkedik így és csak egy kis türelem kellene.
(#) Btibi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 6, 2017 /
 
Igen a kétsebességgel meg szivattak , ami meg a türelmet illeti az kell hozzá bőven. bár ha a ventillátor mazgatja a levegőt akkor gyorsabban reagát, végül is semmi baja
(#) valentina32 hozzászólása Aug 2, 2017 /
 
sziasztok! Segitséget szeretnék kérni ! Adott egy mmg pt102 es szobatermosztát,és egy fég c18 gázkazán A kazánon a 7,8,9, a szobatermosztát bekötési pontok.A mmg pt102 pedig 1,2.4a bekötés! Hogy kell pontosan bekötni,melyik szálat hova kössem?
(#) Gafly válasza valentina32 hozzászólására (») Aug 2, 2017 / 1
 
A két kép alapján:
7 - 1 -> Nulla
8 - 4 -> Kapcsolt fázis/szivattyú/terhelés
9 - 2 -> Fázis
(#) valentina32 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 2, 2017 /
 
A kazán 7,és 9 es pontján a fázisceruza világit
(#) Gafly válasza valentina32 hozzászólására (») Aug 2, 2017 / 1
 
És ha megfordítod a villásdugót?
(#) valentina32 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 2, 2017 /
 
Nagyon szépen köszönöm a segitséget Gafly!Minden ugy müködik ahogy kell!A villás dugót kellett megforditani!Még egyszer köszönöm szépen a segitséget!
(#) Gafly válasza valentina32 hozzászólására (») Aug 2, 2017 / 1
 
Idézet:
„Minden ugy müködik ahogy kell!”

Hát, erre nem vennék mérget...
Szerintem hülyeséget írtam, és jelenleg fordítva van bekötve a 8 és 9-es láb a kazánon.

Szerencsére addig, amíg a 7-es kivezetés (nulla) a helyén van, baj nem történik.
Jelenlegi bekötéssel úgy tűnik mintha jól működne, csak majd télen lesz pár fokkal hidegebb/hol nagyon meleg/hol nagyon hideg.
Magyarázat:
Ez úgy működik, hogy fázist (8) kapcsolja a szivattyú motorra (9).
Ugyanakkor egy "előfűtő" ellenállást is (ami a szelence alatt helyezkedik el) bekapcsol a nulla felé (a szivattyúval párhuzamosan). Igazán a nulla csak ezért kell a termosztátnak. Az "előfűtő" ellenállás azért kell, hogy a szabályozás hiszterézise ne 4..5 fok legyen, hanem a névleges 0.5 fok.
Még egyszer bocsánatot kérek, szerencsére nagy kár nem történt a butaságom miatt

De a villásdugó megfordítása legalább bejött
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2017 / 1
 
Tettem fel magyarázatot is.
(#) valentina32 válasza Gafly hozzászólására (») Aug 3, 2017 /
 
Köszi!Meg is forditottam a 8 és9 es bekötést!
(#) carlos555 hozzászólása Aug 12, 2017 /
 
Sziasztok,
Adott egy Vailant turboTOP pro kombikazán, amihez kapcsolódik egy VRT40-es szobatermosztát.
Ezt a termosztátot szeretném lecserélni egy HONEYWELL BDR Relémodulra
Jelenlegi termosztát a kazán 7-8-9 -es helyen van beköteve 24V-on, de a relémodul 230V-ot akar.

Arra már rájöttem, hogy 7-8-9 helyett a 3-4-5 helyekkel kell gazdálkodni kazán oldalon, de a relémodul oldali bekötést még nem sikerült megfejtenem.

Relémodul bekötési segédlet itt
Termosztát oldalon egyelőre csak a kazánból érkező 3 vezeték van kivezetve, de megoldható a + 230V betáp behúzása is.

Kazán jelenlegi bekötése + relémodul képei lent
Köszi előre is a segítséget.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2017
(#) zoszka válasza carlos555 hozzászólására (») Aug 13, 2017 /
 
A modulációs szabályzást miért akarod kiváltani két pont szabályzásra?
(#) carlos555 válasza zoszka hozzászólására (») Aug 13, 2017 /
 
A teljes kép kedvéért: A relémodul mellé kerülne még egy Honeywell ATC928 WIFI Evohome Zónamanager és ez vezérelné a radiátorokon lévő HR92-es szelepeket. Ezzel próbálnánk meg azt elérni, hogy csak azok a helységek legyenek fűtve napközben, ahol legtöbbet vagyunk, és a többit csak szinten tartsa. Így talán valamennyit visszanyerhetünk a moduláció elvesztésével.

Néztem amúgy még az R8810-es termosztátot is - OpenTherm rész kicsit megzavart, hogy ez nem lesz jó. Lehet tévedtem?
(#) zoszka válasza carlos555 hozzászólására (») Aug 13, 2017 /
 
Akkor mégse értem.. Beruházol 100-150e Ft-ot hogy zónázhas. Elveszted a modulációt. De valamennyit visszanyersz majd a zónázással.
Tehát. Költesz rá és még a fogyasztásod is nagyobb lesz... Mi értelme?
Egyébként a 21V-os bemenet csak modulációs, nem alkalmas OT fogadására.
(#) carlos555 válasza zoszka hozzászólására (») Aug 13, 2017 /
 
Elvileg ez az okosketyere optimalizálni tud - figyeli a helység felfűtéséhe szükséges időt, és ezt is belekalkulálja a kazán ki-bekapcsolgatásába. Igaz ez nem teljesen ugyanaz, mint a moduláció.
Zónázás amiatt is hasznos lenne, mert sok helységünk van egy szobatermosztáttal. Háló a tetőtérben van, ahol a szigetelésen még lenne mit javítani - de ez egy másik történet, itt először az feleségem kell meggyőzni. Most télen jártunk úgy, hogy a nappaliban, ahol a szobatermosztát van 18-20 fok volt, míg a hálószobában 16 alá ment a hőmérő. Zónázással ezt akarom kicsit átvariálni.
(#) zoszka válasza carlos555 hozzászólására (») Aug 13, 2017 / 1
 
Akkor vegyük azt a lehetőséget hogy a hálóban még nincs meg a kívánt hőfok. Akkor egy szoba miatt fogod járatni a készüléket. Totál gazdaságtalan. Tedd át a hálóba a termosztátot és tegyél a többi helyre termofejet, vagy szabályozd vissza a többi szobában a radiátorokat, hogy lassabb legyen a melegedés, akkor a hálónak is lesz ideje felmelegedni. Azt a 150e-t meg költsd a szigetelésre.
(#) carlos555 válasza zoszka hozzászólására (») Aug 14, 2017 /
 
Én a másik oldalról nézem a dolgot. Egy szoba miatt kell az egész házat felfűteni - és így is járni fog a készülék időközönként. Minden nap reggel/este oda-visszaszabályozni a radiátorokat pedig nekem macerás. Igen, lusta vagyok
Helyette éjszaka, csak az az 1-2 radiátor ad le hőt, a többi automatikusan elzárva -> nem hűl olyan gyorsan a felfűtött víz.
Laikusként most még felmerült bennem egy "hibrid" megoldás. Maradna a szobatermosztát + a relét bekötni a gyári rövidzár helyére. Ha sikerült jó hőfokot állítok be a szobatermosztáton, akkor a modulálás is megmaradna valamilyen szinten, és a fűtés ki-bekapcsolás is vezérelve lenne.
(#) guess who hozzászólása Aug 14, 2017 /
 
Tisztelettel szeretnék feltenni egy rövid kérdést termosztát-kazán témakörben:

Adott egy Computherm 004RF típusú (kézikönyv) termosztát, aminek ahogy nézem, ugyanaz a bekötése, mint az itt sokszor szereplő Q7-nek: N L 1 2 3 4
A lábakból az 1 és a 2 érdekes számomra. Korábban egy Fég C24-es kazánra volt kötve, most viszont egy Saunier Duval Semiatek Condens 24-re kerülne, azonban nem egyértelmű számomra, hogy 1) beköthető-e a kazánba a termosztát? 2) mi a helyes bekötés?
A kazán csatlakozósora a következőképpen néz ki:
RT / 24V // BUS / BUS // T / ext

Ebből az első kettő a 24 Voltos szobatermosztát, a középső kettő az Ebus, a két utolsó pedig a külső hőfokérzékelő.
Ha jól értelmeztem, akkor a termosztát az abba bekötött 230 V-os hálózati feszültséget csak a működésére használja, az 1-2 lábra az nem jut el, ott csak relével zár/nyit, azaz ha azt a két lábat a kazán RT/24V csatlakozójára kötöm, akkor az ottani 24 Voltos feszültséget fogja zárni-nyitni.

Egyszóval röviden: kérnék egy megerősítést vagy egy letolást, hogy jól vagy rosszul gondolom a dolgot.
Előre is köszönöm!
(#) carlos555 válasza carlos555 hozzászólására (») Aug 19, 2017 /
 
"Hibrid" megoldás kihúzva .A keringtető szivattyú ilyenkor folyamatosan menne. De a másik teóriám helyes volt, a gyári rövidzár helyére bekötöttem a relé A-B pólusait + a relé kapott külön betápot, és a kazánt tudom így is vezérelni. Pár hónap múlva kiderül, hogy mennyit segített vagy rontott a helyzeten az új ketyere.
(#) robituszin hozzászólása Aug 22, 2017 /
 
Sziasztok.

Egy kis segítséget kérnék.
Adott 1 bálás kazán + puffer tartály ami gravitációs kötésben van.
A lakásba szivattyú nyomná a meleg vizet a pufferből ha eléri a megfelelő hőmérsékletet.
Úgy szeretném működtetni,hogy szoba termosztáttal vezérelném a szivattyút,de a szivattyú csak akkor kapcsoljon ha van meleg víz.
(szobatermosztát + csőtermosztát)ezeket össze lehet hangolni?
Pl a szobatermosztát 24-fokra van állítva,a lakásban lemegy a hőmérséklet 23-ra de már nincs meleg víz a pufferben akkor ne menjen a szivattyú, csak ha lesz meleg víz.
Ez kivitelezhető szobatermosztáttal + csőtermosztáttal?

Ha igen milyet érdemes? én napi programozhatóra gondoltam.

Válaszokat előre is köszi.
(#) proli007 válasza robituszin hozzászólására (») Aug 22, 2017 /
 
Hello! Itt elég egyszerű a dolog. A szobatermosztát kontaktusával, mindössze sorba kell kötni egy csőtermosztátot, ami a víz hőmérsékletét figyeli. Szobait meg olyant választasz, amelyik tetszik. A csőtermosztátból meg gondolom a kapillárisos a célszerű választás, de alapvetően olyan, ami illeszkedik a hőtároló beépítési pontjához. Maximum egy lámpajelzés kell, hogy tudd miért nem fűt, mikor a szobai hideget jelez.
(#) majorosn hozzászólása Aug 23, 2017 /
 
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Javítsatok ki, ha tévedek. Van egy Demrad solaris classic kazán, Siemens RDD10.1 elemes termosztát (2 vezetékes). Ez a termosztát ha bekapcsolja a fűtést/zárja a kazánból jövő áramkört, kb. 30V és indítja a fűtést. Ha megvan a hőfok, szakítja az áramkört. Ezt a termosztátot akarom lecserélni. Vettem egy érintőkijelzős Anself (GA) termosztátot. Ugyan úgy 2 vezetékes, de ez 220V tápot kér. Az elvének ugyan annak kellene lennie. Viszont meg se nyekkenti a kazánt. Kimértem, nem zárja az áramkört, hiába írja ki, hogy fűt meg hallom is, hogy kattan. Próbáltam a kazánból jövő két vezetéket felcserélve is, kazánból jövő vezetékek nélkül is, de semmi. Egyszerűen nem hajlandó zárni az áramkört. A 220-as tápolálást is helyesen kötöttem be. Régi termosztáttal működik rendesena kazán meg akkor is ha a két vezetéket összeérintem. Mi lehet a hiba?
(#) uniman válasza majorosn hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Hello! Nem ártott volna az új termosztátról többet írni...leírást kaptál hozzá?
...mert, ha az 1-2 pontokat kötöd a kazánodra...
Miért pont a "GA"-t választottad?
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2017

GA.jpg
    
(#) majorosn válasza uniman hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Ezt ajánlotta az eladó mert ez való a "vizes fűtéshez"! (Magyar bolt, magyar számla) A GB az az elektromos fűtéshez való. A leírásban bekötésügyileg pont ennyi van, mint a te képeden. Gondoltam ez ugyan az, mint az előző termosztát. Szakít/zár. Annyit még, hogy ha minden be van kötve és szakadásvizsgálóval megnézem a termosztáton a kazánból jövő két vezetékét, egyből zárja az áramkört. Amint a merőcsúcsokat hozzáerintem, egyből zár, ha szakítva, ha nyitva kellene lenni az áramkörnek a termosztát szerint. Érdekes
(#) robituszin válasza proli007 hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Köszönöm a gyors választ .
(#) uniman válasza majorosn hozzászólására (») Aug 23, 2017 /
 
Szerintem ez egy motoros szelephez való, amely egyik pólusára adja a 230V-ot, akkor azt nyitja, a másikra adva meg zárja. A fázist kapcsolja az 1-es vagy a 2-es kimenetekre.
Ha nem figyelsz, és beküldöd a fázist a gázkazánodba, ami nem igazán tenne jót neki !
Kellene még egy 230V AC relé...
(#) majorosn hozzászólása Aug 23, 2017 /
 
Igen, igazad lesz! Alap helyzetben az 1-es kimeneten 230V van. Ha a tetmosztát bekapcsol, hogy "fűtsön", akkor meg elveszi onnan. Még jó, hogy mondtam az üzletben, hogy milyen kazánom, termosztátom van, de az eladó csak a 2 vezetékes részére figyelt. Imádom, hogy árulnak valamit, de gözük sincs, hogy mit.
Következő: »»   62 / 125
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem