Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   82 / 137
(#) levaitamas hozzászólása Dec 4, 2017 /
 
Sziasztok!
1998-as G Astra légzsák hibát dobott. OpCom-ra téve "utasoldali légzsák gyújtó áramkör magas ellenállás" a hiba forrása. Őszerinte 5,5Ohm, a vezető oldalon 2,2Ohm.
Volt-e már ilyen hibája valakinek, milyen módon orvosolható?
(#) freddyke válasza AtomCity hozzászólására (») Dec 17, 2017 /
 
Idézet:
„Nem emlékszem pontosan, hogy jön le a csati, megnézem majd neked.”
Ha esetleg valaki tudja hogy jön le a fojtószelep csatlakozója, megköszönném. Most lesz lehetőségem ránézni. Alig használom az autót, de azóta is előjön a P1526-os hiba 1-2 havonta (legutóbb tankolásnál), és most már ki sem törlődik a hibakód magától.
(#) kaqkk válasza levaitamas hozzászólására (») Dec 18, 2017 / 1
 
Szedd szét és fújd meg kontakt tisztítóval az ülés alatt lévő csatlakozót .
(#) FAZ1 válasza kaqkk hozzászólására (») Dec 25, 2017 /
 
Háááát - én nem igazán merném babrálni a légzsákok bármely elektronikai rendszerét, pedig néha hűű de kivettem volna már a két első ülést.
Mert mi van (lenne) olyankor, ha éppen a macerától eldurran?
Mehetek utána a szakszervizbe - sírni egy pár újért - és persze néhány 100 ezerért.
(#) kaqkk válasza FAZ1 hozzászólására (») Dec 25, 2017 /
 
Ha nincs rajta a gyújtás nyugodtan mozgathatod ... Nálam bevált pedig nekem is egy hónapig világított a bubi lámpája.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2017
(#) BarnaPili válasza FAZ1 hozzászólására (») Dec 25, 2017 /
 
Elszakadt az üléstámla döntőmechanikájának a bowdene. Ki kellett hozzá szedni a bal1-et. Én levettem az akkusarut. Így sem a légzsák,sem a piro-övfeszítő nem kaphatott indító jelet.
(#) levaitamas hozzászólása Dec 25, 2017 /
 
Működő utastér világítás mellett (nyitva volt a csomagtartó) vettem le mindkét akkusarut. Vártam kb. fél órát. Közben kiszereltem a kesztyűtartót. Levettem az utasoldali légzsák csatlakozóját. Látszólag teljesen tiszta, oxidmentes volt. Hallottam olyat, hogy aranyozottak a légzsák rendszer csatlakozásai. Visszapattintottam a csatlakozót, majd visszakötöttem az akkut.
Op-Com-al ráléptem, töröltem a tárolt hibakódot. Frissítést követően nem volt sem tárolt sem pedig élő hibakód.
A diag szerint kb. egyforma ellenállást mutatott a légzsák gyújtó áramkör. Eddig rendben működik a jármű.
(#) FAZ1 válasza kaqkk hozzászólására (») Dec 28, 2017 /
 
Van ott valami speciális de széthúzható csatlakozó? Ha gyújtás nélkül széthúzom, az ülés utána simán kivehető?
És ha utána véletlenül ráadom a gyújtást - mondjuk - nem fog egyből pukkanni? Vagy csupán kijelzi, hogy valami hiba van - a légzsák kapcsoló (a lassulás érzékelő) hiányának okán?
(#) kaqkk válasza FAZ1 hozzászólására (») Dec 28, 2017 /
 
Idézet:
„Van ott valami speciális de széthúzható csatlakozó”
Igen, de miért nem kukkantasz be az ülés alá ?
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
(#) freddyke hozzászólása Dec 29, 2017 /
 
Még mindig a P1526-os hibával kapcsolatban. Levettem a fojtószelep csatlakozóját. Rendesen rajta volt, patyolat tiszták az érintkezői. Belefújtam az értintkezőkbe levegővel, de nem gondolom, hogy segíteni fog.

Opel szervizben azt mondták 90%, hogy fojtószelep hiba. 290 ezer forint az új gyári. Bontott 50-60 között beépítési garanciával. Csak 1-2 havonta jelentkezik a hiba, már rég nem lesz garanciám a bontottra, mire kiderül. Azt mondták hagyjam így, járjak így vele. Attól tartok, megállhat az autó. Vélemény?

A szerelő azt mondta meg kellene nézni az vezérlőegység csatlakozóját, mert ha esetleg egy olajgomba ereszt a közelében, olaj kerülhet bele. Merre van ez a csatlakozó?

Tudtok értelmes megoldást a hibakód törlésére? A kínai opcom-ról itt azt írta valaki tönkrevághatja az indításgátlót... Egyéb biztonságos módszer?
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Az első hozzászólásodra egyszer válaszoltam, ugyanazt fölöslegesen nem írom le még egyszer. Viszont az igen, hogy egy új Bosch fojtószelep 82 000Ft, a bontott meg kb. 10-20 ezer Ft (garancia nélkül).
Plusz az olajgombánál szerintem nincs semmilyen vezérlés kábel. Az olajgombának van ott egy egyeres meg alatt a klímakompresszornak a kábele.
Ha megszűnik a hiba, egy idő után törlődnie kell magától a hibakódnak (talán a légzsák hibakódok kivételével).
(#) freddyke válasza nzozz hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Elolvastam mégegyszer és emlékszem. Ha kopás, attól tartok, ha megpiszkálom csak rontok a helyzeten. 350km-es út előtt állok, ami kb. 1 hét múlva esedékes. Addig van lehetőségem garázsban szerelni.

Hol láttál ennyiért újat és bontottat? Az Opel szerviz és egy kimondottan ezzel foglalkozó (jó árakat tudó) üzlet is közel 290 ezres árat mondott. 82-ért talán még vennék újat.
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Új Bosch fojtószelep: Bővebben: Link
Bontott: 1, 2, 3. Persze azért biztosra kell menni, rákérdezni a pontos típusra, de valószínűleg ezek jók.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
(#) freddyke válasza nzozz hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Köszönöm. Alvázszám alapján néztek utána egyébként, hogy mi való bele. Jó lenne utánajárni, mert 82 vagy 290 nagyon nem mindegy... Az első link-nél elég sok autótípust felsorol. Neked G Astra-d van? Mellékeltem egy képet (látszanak rajta a feliratok- szerk.: sajnos lekicsinyítette, így egy része nem). Nem tudom, hogy magán a csonkon (nem látható részen) is vannak-e feliratok, ahhoz le kellene vennem. A képen nem teljesen látható feliratok: Felső felirat: "24 420 536". Az alul levő feliratok: "-BOSCH logó- BOSCH 0 280 750 133" "Made in Germany 087-körben vonal" "69I17 07:08 4". Ez alapján be lehet azonosítani?
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
A miénk egy 2007 -es Astra G, Z14XEP motorral. Majd holnap megnézem, de egyeznie kell ezekkel.
Amúgy ha megnézed az alsó típusszám a képen és a linkelt alkatrész típusszáma megegyezik (0 280 750 133), de akár az ügyfélszolgálatnál is megkérdezheted, hogy ez-e a megfelelő.
(#) freddyke válasza nzozz hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Nekem is ugyanez a motor, ha tudod kérlek nézd meg. Megkérdezem az ügyfélszolgálatot, illetve a boltot is, segíteni szoktak és megírom mit mondtak. Közben én is ugyanerre jutottam ugyanezen szám alapján. Az említett boltot ismered, megbízható?
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 29, 2017 /
 
Tudtommal abszolút megbízható, én mindent innen szoktam beszerezni (ez mondjuk nem jelent semmit, de attól még így van ). Ha más boltba nincs valami óriási kedvezményed, akkor árban is a legkedvezőbb ez szokott lenni.
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 30, 2017 /
 
Itt az eredeti, lecserélt fojtószelep burkolatáról a kép.
(#) pulyka20 hozzászólása Dec 30, 2017 /
 
Sziasztok!
Igaz nem Astra a szekér ,de a motor ugyan az Z14XEP
CorsaD 2008-ról van szó.

70eKM van az autóban. P0136 hibát dob olyan 10-150km megtétele után. Olyan is van hogy 1-2 városi kör után ha elindulok messzebbre akkor kb 15km után már CheckEngine világít.
Van hogy csak 100km után jelez...
Az autó totál jól működik: nem rángat, nem dadog, alapjárat jó(hidegben/melegben), jól húz és a legfontosabb hogy fogyasztása 6 alatt van(!)
Lambda sensor 2-re hozza ugye a hibát. Elvileg túl dús keverék/rossz jelet jelent.

"házi" diagnosztikai programmal a lambda 2 szenzorra 0,45-0,46V érték között mozog és 99,8% (ez nem tudom mi)
A lambda 1 szépen ugrál 0-1V között.

Mi a gond?
(#) nzozz válasza pulyka20 hozzászólására (») Dec 30, 2017 /
 
Most hirtelen ennyi infót tudok:
3-4 pin: alapjáraton: lambda 1 (kék-fehér): 0,1-0,9V, lambda 2 (kék-sárga): 0,6V
1(zöld)-GND: gyújtáson 11-14V (tápfesz)
1-2 (zöld-sárga): 4-12 Ohm (fűtőelem)
(#) freddyke válasza nzozz hozzászólására (») Dec 31, 2017 /
 
Köszönöm. Az enyémen ugyanezek a számok, kivéve a bal alsó részen, szerintem sorozatszám vagy "gyártási idő" lesz. Megkérdezem a boltot, az a biztos.

Sokkal nagyobb gond, hogy idén tavasszal barom módon cseréltek főtengelyszimmeringet (szétverték az eredeti ékszíjtárcsát, a motorblokknak pajszerrel támasztva kalapálták le, azon is nyomokat hagyva). Az új tömítést úgy rakta be, hogy szétegyengette a tömítésházat kívülről kalapáccsal... Reklamációra kicserélték a szétvert szíjtárcsát (nagyon ütött), úgy hogy az 5 csavarból egyet izomból meghúzott, hogy majd leszakadt a karja, utána a többit... az új is üt, kicsit. Nem lett letörölve az olaj, csak egy kicsit az ékszíjtárcsa körül. Ott tiszta a törlésig, amennyire belátok felülről. De lehet az olajház fedelet megnyúzták valahol és most ott ereszt. A klímakompresszor körül és magán rengeteg az olaj. Nem gondolom, hogy ez a főtengelyszimmering szivárgás maradványa lenne. 15 ezren 4 decit evett, de szerintem elszivárgott inkább. Esetleg erre tipp? Vigyem el megnézetni?
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 31, 2017 /
 
Jó hogy nem repedt el a blokk... velem is történtek hasonlók. Pl. kiderült, hogy az üzemanyagszűrűhöz spéci fogó kell, amíg nem szereztem hozzá, a szervízben cseréltettem azt is. Következő évben látom, hogy letörték a csatlakozót és egy darab gumi benzincsövet meg 2 csőbilincset tettek a helyére. Persze erről nem szóltak, akkor derült ki, amikor a következő évben aláfeküdtem, hogy magam cseréljem a szűrűt... Imádom ezeket.
A klímakompresszoron lévő olaj jöhet a gyakran meghibásodó olajgombából is. 15 000km alatt 4dl olajfogyasztás az inkább a meglepően kevés kategóriába sorolható. Meg persze mindig vita van belőle hogy mi a sok, mi a kevés. Bennem mondjuk ebben az esetben felmerül, hogy nem "belülről tölti után magát" esetleg, tehát valamilyen rossz tömítés, dugattyúgyűrű miatt, víz vagy benzin kerül az olajteknőbe? Persze lehet erről szó sincs, csak ezeknél a motoroknál azért nagyobb olajfogyasztás szokott lenni.
(#) freddyke válasza nzozz hozzászólására (») Dec 31, 2017 /
 
Több szervizben elmondtam, nem csak Opel szervizben. Mindenki azt mondta, hogy máshogy nem jön le, ők is így csinálják. Kivéve egy valakit: le kellett volna venni az ékszíjtárcsát (szétverés helyett) és a tengelyt lehúzóval levenni. Az olajteknő azon fedele, amiben a tömítésház van, egyben van valami mással és 140 körül van az új ára ha jól emlékszem.
Sosem evett olajat, egyáltalán semmit. Javarészt rövid távokat mentem vele, annyira, hogy víz volt a betöltőnyílásnál. Akkor kezdte el enni, amikor télen kint állt és a kemény hidegekben indítottam + autópályás használatra váltottam. Most megint garázsban áll és javarészt hosszú távokat megyek. Kizártnak tartom, hogy vizesedne.
Nem tudom hogy néz ki az olajgomba, de sejtem. Később tudok felrakni pár képet a szivárgásról.
(#) nzozz válasza freddyke hozzászólására (») Dec 31, 2017 /
 
Az ott az olajnyomás kapcsoló/olajgomba. Ami nem elektronika, azt inkább privátban beszéljük meg, ne offoljuk szét a topikot.
(#) belepes hozzászólása Jan 3, 2018 /
 
Sziasztok!

92-es F Astrába szereztem hőmérséklet kijelzős órát (eredetileg csak óra volt benne). Találtam bekötési leírást is, vettem hozzá saját csatit, összeforrasztottam a leírásnak megfelelően, de valami gond van. Kulcs levéve sötét - ez eddig oké - gyújtás ráadva kiviláglik - ez is oké -. Ezután óra, dátum beállít, külső hőmérsékletet szépen mutat, lelkendezés hogy hű de jó. Gyújtás levéve, vissza rá megint szépen mutatja az időt, hőmérsékletet. Na ez után pár napig pihi és most mikor gyújtást adtam rá, az óra ott folytatja ahol pár napja levettem a gyújtást róla (22.12.2017 15:30). Ha lehúzom a csatit róla, akkor a dátum vissza áll 01.01.1992-re, tehát nem csati kontakt hiba. Ez mitől lehet?? Tehát hogy az óra ami digitális megáll mint egy analóg óra mint mikor nem húzzuk fel? A másik kérdésem, hogy az óra dátum formátuma átállítható 2018.01.03 10:40 formátumúra?
(#) FAZ1 válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 6, 2018 /
 
Bekukkantottam - és láttam is.
Azért nem merek úgy igazán az ülés alá bármi szir-szart begyömöszölni.
A régebbi Skodáimnál, és a Suzukimnál egy csomó szerelős cuccot oda lehetett rejteni, és nem foglalta a helyet magában a kocsi csomagtartójában.
Itt meg ... szóval - inkább nem gyömöszlök semmit.
(#) kaqkk válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 6, 2018 /
 
Nem gyömöszölni kell ! Gyújtás nélkül széthúzod majd összedugod a csatlakozót , ennyi ..
(#) freddyke hozzászólása Jan 16, 2018 /
 
Rendbetenném a ködlámpám, ehhez szeretnék segítséget kérni.
Gyári opcióként kértem (50000 Ft). Csúnyán átvágtak, nem olyan autót kaptam. Évekig tartó huzavona, reklamálás, ígérgetés után eltűnt az Opel kereskedés (a cég megmaradt, de nem vállalta fel a kárt). Van egy esztétikailag tönkretett lökhárítóm, két semmitérő (leggagyibb utángyártott) lámpatestem (az egyikből kiesett a gumi, évek óta beázik), és az autóban levő világításkapcsolóban is csak a hátsó kapcsolója van beépítve, arra van kötve az első is.
Astra G-ről van szó. Az új lámpatesteken és világításkapcsolón kívül (amelyen rajta vannak a kapcsolók az elsőhöz is) állítólag relé is kelleni fog. Relét hol kapok? Az akkumulátor környékén van egy reléház, úgy emlékszem ebben volt minimum egy szabad hely. Oda való lesz? Rajzot hol találok, lenne valakinek? Főleg a kapcsolás érdekelne, illetve az autóban a vezetékek honnan hova mennek. Benne szokott lenni a vezeték vagy be kell húzni? Utóbbi esetben milyen vezeték és szerszám kellene?
A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2018
(#) FAZ1 válasza freddyke hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Relét autóba már 500-ért kapsz (én Budán vettem az Árwill BT.-nél), de hogy hova kell kötni?
Ahol adott a 12 Volt, ráadásul csak menet közben, s akkor a kapcsolóval kapcsoltatni relén keresztül a ködlámpákat.

https://www.arwill.hu/forras/kep/relek/12v/kkr14-rele-12v-40a-95492...mg.jpg
(#) freddyke válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 17, 2018 /
 
Ezt így értem, köszönöm. Találtam egy képet, pontosan így néz ki a motorterem: Bővebben: Link

Az akku mellett jobbra van egy kis doboz, ebben relék vannak és volt üres hely. Az akku mögött jobbra a kis dobozban biztosítékok vannak. Az akku mögött balra a nagyobb doboznak nem tudtam levenni a fedelét. Talán ebben van, ami nekem kellene, de még rajzot sem találok a neten erről a három dobozos elrendezésről (csak korábbiról).

Nem tudjátok hol van az első ködlámpa relé helye? Ha abban a nagy dobozban, hogyan kellene lejönnie a fedélnek? Benyomtam a pöcköket a két oldalán, több nekifutásból izomból próbáltam lehúzni a fedelet, de már annak határán volt, hogy letörik a doboz a tartójáról és meg sem mozdult a fedél.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2018
Következő: »»   82 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem