Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egyfázisú villanymotor fordulatszám szabályozása
Lapozás: OK   34 / 38
(#) Olits hozzászólása Jan 12, 2018 /
 
Köszi.Még az lenne a kérdésem,hogy porszívó esetében a fordulatszám szabályozást mivel oldják meg?
(#) gömb válasza Olits hozzászólására (») Jan 12, 2018 / 1
 
Ott általában félvezetős szabályzás van ( fázishasítás vagy hasonló).
(#) Olits hozzászólása Jan 12, 2018 /
 
Egy kicsit lehetne erről bővebben?Még kezdő vagyok ebben a témában.
(#) Olits hozzászólása Jan 12, 2018 /
 
A furógépek forgás szabályozása is hasonló a porszívóéhoz?Merthogy mindkét típus kommutátoros univerzális motor.
(#) gömb válasza Olits hozzászólására (») Jan 12, 2018 / 1
 
Elméletileg hasonló, bár nem sokat foglalkoztam ilyen szabályzással.
(#) zolika60 válasza Olits hozzászólására (») Jan 12, 2018 / 5
 
Teljesen hasonló. Nekem van otthon egy dobozkám, amiben egy porszívóból kitermelt fordulatszám szabályozó van, egy hálózati zsinórral meg aljzattal. Ezt arra használom, hogy a nem fordulatszám szabályozós kőkorszaki EVIG fúrómat, vagy a flex fordulatát tudjam szabályozni.
(#) pucuka válasza Olits hozzászólására (») Jan 12, 2018 / 3
 
Az egyenáramú soros motor fordulatszámát a kapocsfeszültsége határozza meg. Ezt a fajta motort, másnéven univerzális motornak is hívják, a kapocsfeszültségével lehet a fordulatszámát szabályozni, mert váltakozó áramról is ugyanúgy működik, mint egyenáramról.
Ennek oka, hogy az állórészben, és a forgórészben is ugyanaz az áram folyik, így az általuk létrehozott mágneses tér egymáshoz viszonyított helyzete nem változik, a váltóáram polaritás váltásának ellenére sem. Ezért hívják univerzális motornak, az egyenáramú motorok közül egyedüliként.
Ilyen motorokat alkalmaznak a kedvező tulajdonságai miatt (egyszerűen lehet szabályozni, nyomatékos, erős motorok) kéziszerszám gépekben, porszívókban, mixerekben, kávédarálókban, sőt a vasúti vontatásban is a félvezetők megjelenése előtt.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2018