Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Centrifuga javítás
Mintha lett volna fenn régebben robbantott ábra, majd megnézem otthon, mert azt most nem találtam meg.
Hajdu 407.42 javítási segédlet Hajdu 407.42 kezelési
Nem tudok rájönni mi a gép hibája. Üresen forog. Bekapcsolva lefékez és meg se mozdul. Van tipp?
Mérd ki (és cseréld) a segédfázis kondit ..
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2018
Szépen megpirult az egyik oldala a tekercselésnek. Lehet, hogy már csak a tekercselő tud rajta segíteni.
Ha kell, adok egy komplett gépet ajándékba. Alig használt, kifogástalan állapotban. Jelige: Szentes
Még el is fogadnám csak kérdés hogy adod át.
Üdv mindenkinek! Egy hete vettünk egy kis Hajdú centrifugát párommal, majd kihoztuk külföldre. Sajnos itt meglepve tapasztaltuk, hogy a gép bepisil (valahogy az alján is jön ki víz, nem is kevés, nem csak a kivezető nyílásán). A masina vadiúj, tehát azt a problémát kizártam, hogy átette volna már a rozsda a lemezt a dob alatt és úgy kerülne alulra víz. Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a baj, valamint hogy tudnánk ezt megoldani házilag? Félünk így használni, hisz mégicsak alul van a motor, a víz meg gyakorlatilag ott folyik át, amikor alá kerül. Köszönöm mindenkinek előre is! A típus 407.6.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2018
Mivel egy lukas paláston át vezet a tengely az üstbe, vagy túl sok víz kerül bele, vagy nem tud rendesen haladni a víz a kifolyón (dugulás), vagy sérült a palást vízfelfogó pereme, esetleg gyárilag lukas, repedt.
No para! A víz, a kifolyó mellett szokott lefolyni (messze a motortól, kívül, vagy belül), a hibás rögzítés miatt. Ha elrontották a belső-fenéklemez illesztést, fejre állítva, -fenéklemez-levétel után-, sziloplaszttal ki kell tömíteni a kifolyó alatti hézagot.
Gép nyitott tetővel búg és melegszik, lecsukva megy rendesen.
Gondolom kapcsolóhibás. De hogy, segédfázis rajtamarad?
Ha ez a fékes hajdú centrifuga felmerül a kérdés bennem miért forog felnyitva, és arra tippelek hogy beragadt a kapcsoló amit a teteje kapcsol be, ezt javítsd ki mert nyitott tetővel lefékezve meg kell álljon.Felső gyűrűben van a kapcsoló helye.
Szerintem is a fék és a motor küzd egymással.
Leírás alapján a fék jó. A motor már nem sokáig, ha még sokat próbálgatja a kolléga.
Nem az enyém, csak szóltak hogy kinyitott de bedugott állapotban még a palást is átmelegszik meg amperszagot áraszt. xd
Ha nem fogja a fék akkor sem indul el csak búg. Tehát ez a kérdés, rosszul lehet bekötve a beégett kapcsoló? Kapcsolócserét javasoltam.
A két állítás közül az egyik biztosan nem igaz. Döntsétek el, hogy melyik.
Ez: Idézet: „Gép nyitott tetővel búg és melegszik, lecsukva megy rendesen.” Vagy ez: Idézet: „Ha nem fogja a fék akkor sem indul el csak búg.”
"Nyitott tetővel, oldott fékkel is csak búg. Ezért gondolok én hibás bekötésre is.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2022
Az oldott fék mellett forog is jól a motor, tehát ha kézzel megtekered, sok másodpercig pörög tovább?
Amúgy nem kell kínozni, kapcsolót szét kell szedni, kipucolni/ cserélni és ha a kondi gyenge, azt is cserélni. De ha már olyan okosak voltak, hogy járatták addig, amíg megégett a tekercselés, akkor kuka.
Szia!
Idézet: Szerintem ezt engedd el. Annyira kicsi a teljesítménye ennek a centriknek, hogy ha már a paláston meleget lehet érezni akkor az már kuka ill. lehet újratekercseltetni. Olyan mint ha a kapcsolóra nem hatna a tetővel mozgatott rúd végén lévő tányér ami mindkettő nyomógombot nyomkodná. A fék ettől független. Az viszont furcsa, hogy a kétsarkú kapcsoló egyik sarka sem szakít meg, mert nyitott tetővel is melegszik a motor? „még a palást is átmelegszik meg amperszagot áraszt” A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2022
Nem én voltam, a gyanútlan hallássérült tulaj mondta hogy melegszik kikapcsolt állapotban.
Ráadásul fűtetlen térben, igen, a 150W ha már megérzi a paláston akkor ott a gond nem kicsi. Ennek ellenére csoda hogy nem égett le, pedig szerintem órákig ígyvolt. 1500Ft egy új kapcsoló, annyiért nem kockáztatunk. Vesz bele egyet aztán kicserélem neki. De épp ez a kérdés, hogyan létezik hogy búg, nem forgat, és még csak le se ég? Van olyan eshetőség gyári bekötés esetén hogy hibás kapcsolónál csak a segédfázis marad rajta? Megszakít a kapcsoló mert nyitott tetővel elveszi az erőt, tehát rossz fékkel sem pörög fel. De amúgy meg felpörög rendesen és használható. A tekercsen nem is látszik égés. Használja most is, csak kihúzza a konnektorból ha leállt... A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2022
A motoron ott a kapcsolási rajza. Szinte biztos, hogy nincs jól bekötve ha nyitott tetővel is rajta marad a fázis-nulla (vagy sorba kötötte a kondenzátort a betáppal és a kapcsoló nem jól van beállítva a kikapcsoláshoz) de nem indul el, mert a kapcsoló az kétsarkú megszakító, mint ahogy az lenni szokott a vizes dolgok kapcsolásánál.
Oldalára borítva nem marad rajta, tehát a kapcsoló tuti hibás.
Ez a kép csak azért készült hogy a felfogatás stimmeljen az új kapcsolónak. Én is furcsállom hogy hogy még megy. |
Bejelentkezés
Hirdetés |