Fórum témák
» Több friss téma |
Ha leszedem akkor hogyan tudom a sűrűségét megnézni?
![]()
Hát na, ez a kép alapján (már amennyire látom) esélyes, hogy nem a lepattintható fedelű fajtából való. Savsűrűséget savsűrűség mérővel lehet ellenőrizni, autós bolt, benzinkút, teszko, auchan... helyeken lelhető fel. Lényegében egy skálázott, súlyokkal kalibrált úszó, az úszó merülési mélysége arányos a lötty (amiben úszik) sűrűségével.
nem reklám, de erről van szó A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
Ha egy jobb fajta készüléket szeretnél, akkor optikai refraktométer-t nézzél. Persze ez drágább, de ez egyetlen csepp folyadék alapján "megmondja" az értéket. Egyben nem csupán savat, hanem fagyállót is tud mérni.
Látatlanban olcsóbban kijösz ha veszel egy újjat..
![]() És megspórolod a szétszedéséhez szükséges láncfűrész árát és a 2 hónapos kórházi kezelés díját.. ![]()
Esetleg még annyi információval tudok szolgálni, hogyha kicsit megmozgatom az akkut a benne lévő sav eléggé lötyög. De ez lehet nem hasznos információ.
![]()
A sav már csak ilyen, lötyög. Az hogy az akku hány éves még mindíg nemtudjuk.
Az gáz ha már baj van vele. A sok hűhó helyett tőltsd fel tedd le, ha egy hét mulva 12 volt alá esik kuka. Ez zárt renedszerű csak roncsolással tudod szétszedni. Egyébbként a BOSCH akku finoman szolva a leg sz.-rabb.
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
Szia!
Én még egy esélyt adnék neki, ha még csupán egy éves. Regeneráló töltővel kellene tölteni. De azt is megpróbálhatod, hogy 10 voltra lemeríted, és utána egy egyszerű töltővel feltöltöd. Ezt érdemes több alkalommal megcsinálni. Azért egyszerű töltő, mert nem tiszta DC, hanem lüktető egyen, amit diódákkal egyszerűen előállíthatsz. Ha nincs használva az akku, az nem használ neki. Az autó folyamatosan 14 voltra töltve tartja. ezért nincs megfelelően igénybe véve. Alex
Ha van a közeledben valakinek terhelővillája érdemes lenne megmérni az akku belső ellenállását, mert sokat elárul a belső állapotokról. Az akkuműhelyben tavaly nekem pont a Bosch-t emelték ki mint olyan gyártót amitől ne vegyek akkut, a TAB-ot viszont kifejezetten ajánlották, ezért vettem azt. Azt mondta a srác, hogy a Bosch forgalmazását abba is hagyták, mert voltak belőle olyanok amiket már 10 hónapos korukban garanciában visszavittek, és már szulfátoldózni kellett.
![]() Egy ekkora akku belső ellenállása valahol 0,012-0,014 ohm körül van, ha ennek az értéknek a másfélszerese akkor már biztos hogy szulfátos. Ha egyébként minden rendben van, tehát nem tölti túl vagy alul a generátor, és trükkös fogyasztó (pl. riasztó) sincs ami lemerítené.
Utána fel tudod tölteni deszt vízzel, tuti egy cellában legalább kevesebb a szint hiába van benne a labirintus. Majd jöhet a deszulfátor neki, végső mentsvárként. Égóvel korlátoz le a töltőáramot 2A körülire, s legyen rajta a töltő 24 H hosszan kb, míg el nem éri a 14,8V -ot.
Sajnos ott még nincs 100% -ig feltöltve, de a gondozásmentes technika ezt kívánja meg, mert felette beindul a gázképződés, s nem hagytak esélyt a párolgó víz pótlására. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Azt írod, hogy a töltés megvan, de gyanítom csak feszültséget mértél. Az 14-14,4 V között van rendben.
Ha tudsz kölcsönkérni egy egyenáramú lakatfogós ampermérőt, akkor a töltőáramot is meg kellene mérni, nem nőtt-e meg a belső ellenállása! Szakadt generátordióda is okozhat csökkent töltőáramot. A savsűrűséggel kapcsolatban: ha nem folyt ki az akkuból, akkor az jó kell hogy legyen, ha túl nagy gázfejlődés miatt fogyott belőle elektrolit, akkor csak desztillált vízzel szabad utána tölteni, mert csak a víz bomlik, a kénsav nem fogyhat. Mit jelent a gyors merülés? Rövid 4-5 km-es utakon kevés lehet a generátor töltése, mert az indítás sokat vesz ki belőle, és ha világítás+fűtőmotor is megy, akkor indításról indításra szép lassan elfogy. Nincs véletlenül bekapcsolva maradó fogyasztó? Mikor még autóvillanyászként dolgoztam, csomagtartó és kesztyűtartó világítás is viccelt meg. Álló motorral, levett gyújtással mérni kell áramot az egyik akkusarut levéve a saru és a pólus között. 10-50mA-t vehetnek fel mindenféle elektronikák, de pár száz mA már egy sunyi izzót, vagy más fogyasztót feltételezhet. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
A 10V-ot honnan veszed?
10,5V már mélykisütési határ, ami önmagában is káros, eddig szabad lemeríteni, és áramgenerátoros töltővel az Ah kapacitás 1/20 részének megfelelő árammal kell feltölteni megszakítás nélkül(!) 14,4V-ig. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Pontosan onnan, amit írsz. A mélykisütés határáig lehet meríteni. Én úgy emlékszem, hogy 1,7V/cella ez az érték. Innen töltheted regeneráló töltővel is, meg nem csak 1/20, hanem 1/10 értékkel. Amúgy az 1/10 a normál töltés.
Lakatfogóm van.
![]() Az akkuból nem vettem észre folyást. A gyors merülés, valóban kb. átlagosan 4-5 km -et jelent naponta. Egyik nap este jó, de a már a másik nap reggelre nem indul. Az első lemerülés március elején volt, majd március végén és most a héten hétfőn. Tehát elég gyakori. ![]() Itt a fórumon már leírtam a problémát egy másik topikban. ![]() ![]()
A 13,4V nem éri el a minimumot sem. 13,8-14,4V között kellene legyen terheléssel is. Indítsd be, adj egy kis fordulatot (nem kell helyből felszállni), nézd meg, hogy emelkedik-e egy kicsit. Aztán a fordulatot tartva kapcsold be a fényszórót és a belső keringtetés ventilátorát maximumra. Ilyenkor is meg kell legyen a 13,8V-nak, persze 14V körül jobb lenne.
Időszakos nehezen, vagy nem indulást okozhat az önindító hibája is. Lakatfogóval való töltési áram mérés nem igazán mérvadó, hiszen az akku töltöttségétől függően változik az érték, valamint a többi fogyasztó is innen terhel, úgyhogy elég hektikus kisakkozni, hogy mi a helyzet. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2018
Ha a 10,5V már káros lenne, akkor nem működnének azok az akkuk amiket szulfátoldózás előtt 9-9,5V-ra merítek. Működnek.
![]()
A napi 4km nem nagyon elég arra hogy a generátor rendesen töltsön az akkuba. Az is lehet hogy valami gond van a generátorral és nem tölt úgy ahogy kellene. Ha van analóg műszered akkor nézd meg hogy indítózás közben mennyire esik le az akku kapcsain a feszültség, 9-9,5V alá nem szabadna mennie. A kontaktusokat is átnézném az önindító és az akkusaruk között, nem nőtt-e meg valahol az átmeneti ellenállás. Láttam már olyat is hogy saru le volt lazulva de szemre nem látszott, közte meg az akku között meg már szép oxidréteg volt.
Rendben megnézem a feszültséget, van analóg műszerem.
![]() Esetleg a töltőről is írnék, amiről töltöttem. Egy autómata töltő, ilyen típusú. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2018
Indításkor egy nagyon pici ideig leesik a feszültség 11 V -ra. Rákapcsoltam a belső ventilátort a legmagasabb fokozatban és a fényszórókat. Az akksi feszültsége stabil 12,6V.
Nekem is ilyen akkumulátorom van az autóba. Jártam úgy vele , tavaly, hogy valószínűleg a nagy hidegben megfagyott benne az elektrolit. Utána több töltési - lemerítési ciklussal rendbe jött. Nem én voltam az egyetlen. Hetekig -21C volt.
Üdv! Olvasom, hogy lakatoltok árammérésnél. Egyenáramot hogyan mértek lakatfogóval, amikor az indukciós elven működik?
Hello! A Hall elemes mérők egyenáramot is képesek mérni..
Akkor vagy valami szuper jó akkud van, vagy nagyon jó önindítód. Vagy valóban megnőtt valahol az átmeneti ellenállás. Ha csak 200A indítóárammal számolok akkor is több mint 2V-ot kellene a feszültségnek esni.
Nekem egy ilyen van, ez mér AC és DC áramot is, 100mA-től felfelé már aránylag pontosan. Annyi baj van csak vele hogy nem analóg, így a folyó áram változását azt nem lehet nyomon követni rajta (pl. hogy hegesztés közben mennyit változik (ingadozik) az ív árama, ilyen mérésekhez analóg műszer kell).
De azt hozzá tenném, hogy mérésem nem hiszem, hogy pontos, azért írtam hogy kb. , mert csak 50V méréshatárban tudom mérni, a skála nem elég pontos. Szerintem.
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2018
Kiderült valami van a generátorral.
![]() Teljesen feltöltött akksit tetem bele, kölcsönkértem az egyik ismerősömtől egy Perion típusút. Az akksi nyugalmi feszültsége 12,7V volt. Beraktam az autóba, kb a fordulat 800 RPM volt. Ekkor még megtartotta a feszültséget az akkumulátor, járó motornál. Azután a motort álló helyzetben felpörgettem 2000 - 2500 RPM környékre. Majd a belső ventilátort teljes fokozatba kapcsoltam és felkapcsoltam a tompított fényszórókat. Na ekkor lesett a feszültség az akksi kapcsainál 12V -ra. ![]() Gondolom itt már az alap töltésnek meg kellett volna lennie, de semmi. ![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |