Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma szervizelés, javítás
 
Témaindító: Atka15, idő: Júl 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   47 / 94
(#) Alfa147 hozzászólása Aug 11, 2018 /
 
Uraim!
Ez mi lenne? Mi célt szolgál?
832A-1C-C külföldi oldalról tudok rendelni csak. Itthon magyar oldalon nem találtam semmi. Rendelni szeretnék ilyet. Vagy van neki más, ami kiváltaná??.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
(#) StMiklos válasza Alfa147 hozzászólására (») Aug 11, 2018 /
 
Szevasz!
Szerintem egy 12V DC behúzótekercsű, 1 zárókontaktussal rendelkező relé.

Üdv: StMNiklos
(#) Kékróka válasza Alfa147 hozzászólására (») Aug 12, 2018 /
 
(#) szervizes024 hozzászólása Aug 12, 2018 /
 
Ez a teljesítmény relé, ez kapcsolja a kompresszort a kültériben. ON-OFF klíma. Helyettesíthető bármilyen nagyáramú relével, max ki kell vezetékelni.
(#) sany válasza Alfa147 hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Olyan mintha valaki beleharapott volna.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2018
(#) StMiklos válasza Alfa147 hozzászólására (») Aug 13, 2018 /
 
Szevasz!

Ez is jó lehet.. (Szélütött elektronikájú termosztátból bontott, nem régi darab).

Üdv:
(#) Ninoo hozzászólása Aug 15, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy dobozos hűtős kocsi klímáját szeretnénk beüzemelni. A dobozt levettük az autóról, és így az autó motorja nem tudja hajtani a kompresszort. De ugye van egy elektromos csatlakozás is, ami gondolom egy hálózati táplálású kompresszort lát el árammal. A kérdés, hogy a lekötött kompresszor csöveivel, amit a motor hajtott, mit csináljunk. Össze nem köthetjük a két csövet, mert feltételezem, az elektromos kompresszor párhuzamosan volt kötve a motor kompresszorral, és így nem lenne keringés, mert áthidalnánk az elektromost. Akkor marad a külön külön ledugózás, vagy a motor kompresszor visszakötése, és így azt nem használnánk. De jobb lenne, ha nem lenne ott a kompresszor, csak a csövek. Jó nyomon járok, ez így járható út? És akkor, csak hogy bonyolítsam az egészet, a két csövön kívül van még egy harmadik is, ami a kompresszorra volt kötve, és zöldes UV-s színű olaj csöpög ki. Az mi lehet? Eddig úgy tudtam, hogy két cső kell, nem három. A két csövön rajta is van a kis és nagynyomású töltő szelep(kék, és piros).üdv, Ninoo
(#) sebu hozzászólása Aug 15, 2018 /
 
Szép napot kívánok!
Mi lehet a szplit klímám hibája, ha nem csinál elég hideget? Csak hüvös levegőt fúj, nem hideget. Eddig jól dolgozott.
Köszi a segítséget, Sebu
(#) kaqkk válasza sebu hozzászólására (») Aug 15, 2018 /
 
Ez az információ kevés , milyen rendszerű ? ON-OF - vagy inverteres ? Mikor szerelték , menyi ideje hűt gyengébben, nem csepeg a beltériből víz ? Nem deres a beltéri hőcserélője ? Tiszták a szűrők a beltériben ?
(#) kaptar hozzászólása Aug 19, 2018 /
 
Hello! Van egy Whirlpool SPIW 412 klímám,és egy olyan hiba jelentkezett a beltériben,hogy folyamatosan gyorsul és lassul a ventilátor!Erre a problémára megoldást szeretnék kérni,hogy hol keressem a hibát! Előre is köszönöm.
(#) Lina1591 válasza kaptar hozzászólására (») Aug 19, 2018 /
 
Nézd meg nem e auto üzemmódba van a ventillátor sebesség
(#) vka hozzászólása Aug 21, 2018 /
 
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni Midea moba03-09hfn1-qrd0gw típusú inverteres klímával kapcsolatban?
E1 hibaüzenetet ad. Tud valaki kapcsolási rajzot?
(#) Sendi hozzászólása Aug 21, 2018 /
 
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy egy inverteres klímánál, hogy el tudjam dönteni, hogy elektronika, vagy a BLDC motor a rossz, helyettesíthetem a motort egyéb terheléssel? Esetleg más módszer?
(#) kaptar válasza Lina1591 hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
már néztem de nem beállítás a gond sajnos valami más
(#) habazutty válasza Sendi hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Sajnos nem. A klímád szervíz manuáljában kell megnézni, hogyan írja a motor ellenőrzését. Általában elmondható, hogy mindenkinek mindenkivel 100 kOhm nagyságrendben kell legalább lennie. A panel kimeneteit ellenőrizheted. 300 VDC (a hálózati fesz egyenirányítva és pufferelve), GND, +15 VDC, 0-5 V sebességparancs (vagy 1-4,5 V), illetve a HALL jeladóról a visszacsatolás, hogy forog-e a motor. Ha a panelról a 300 V vagy a +15 V hiányzik, már gubanc van.

Természetesen a motor külön is kipróbálható.

Mindezt CSAK és KIZÁRÓLAG saját felelősségre!!! Elég könnyű eldurrantani ezt-azt és persze ott a galvanikusan nem leválasztott hálózati feszültség!!!

Javaslom böngészni a doksit a lábkiosztás miatt.
(#) habazutty válasza kaptar hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Kérlek, hogy ellenőrizd a ventilátor járókereket. Néhány hónap alatt is jelentős mennyiségű kosz gyűlik össze a járatok között és ez okozhat ilyen jelenséget. Óvatosan, kikapcsolt helyzetben nyisd ki a légterelő lamellát és egy elemlámpával világíts be.
Amennyiben nem, úgy érdemes ellenőrizni, hogy hagyományos segédfázisú vagy BLDC motor van-e benne. Amenniyben hagyományos, úgy lelazulhatott a tengely végén lévő mégnes, ami a fordulastzám visszacsatolást adja, illetve lehet gyenge a panelon lévő üzemi kondenzátora is.

Saját felelősségre! Szerintem.
(#) habazutty válasza vka hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Az E1 szt hiszem, hogy kommunikációs hibát jelent. Na ilyet még nem sikerült helyretenni, kivéve egy alkalommal. Multi gép kültérijében két panel összekötésénél volt kontakthiba a csatlakozónál. Olyan gyakori volt annál a szériánál, hogy a forgalmazó ismerte a jelenséget.

Kapcsolási rajzot ne is keress, mert nincs.
Viszont! Ha műszerész vagy és elég türelmes, akkor nézd vissza, hogy hol fogadja a jelet a panel.
A kommuikáció kb. 140 V-os feszültségen történik. Ha a kültéri ad, akkor mondjuk a N-hoz képest pozítív a jel, a beltérié pedig negatív. Nyílván le kell csökkenteniük a jelet a mikrokontroller számára veszélytelen nagyságúvá. Lehet, hogy optikailag el is választják.

Nyílván mindez csak feltételezés részemről.
(#) szervizes024 válasza Ninoo hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Szia. Le kell zárni a kompresszor végeket, a 3. cső pedig az olaj szeparátortól jón, olaj visszafojó ág. Azt is lezárni.
(#) szervizes024 válasza sebu hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Nézd meg forog e a kültéri ventillátor, és kellő képpen fújja e a levegőt, (és meleg levegőt). Ez teljesítmény vesztéssel jár, és a kompresszort is megöli túlterhelés miatt. Vagy hűtőközeg hiány, akkor nem fúj meleg levegőt,, és még ezer ok. Inverteres,, on-off os. Ez mind más irányba tereli a hiba behatárolást. Ha inverteres, lehet nincs kivezérelve a kompresszor... ... és még reggelig sorolhatnám.
(#) szervizes024 válasza kaptar hozzászólására (») Aug 21, 2018 /
 
Van olyan ventillátor üzem mód hogy lebegteti a venti fordulatát, mint LG. Tedd kézi 1,2,3 fokozatra. Ha akkor is, valszeg triac hiba a panelen. Vagy annak vezérlése már hullámzik. Olyannal is találkoztam hogy úgy tele volt a mókuskerék porral hogy ‘dolbálta’ a levegőt. Avagy hullámzott a fordulat ahogy időnként szállította v nem, a levegőt.
(#) Sendi válasza habazutty hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Szia köszönöm a válaszodat. A tápokat már ellenőriztem, kérdés, hogy a motorvezérlő működik e és hogy jól e? A motorral kapcsolatban, pedig, hogy megvan e akadva a kompresszora.
(#) vka válasza habazutty hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Köszi szépen a válaszodat.
(#) Pixi hozzászólása Aug 22, 2018 /
 
Sziasztok,
Régebbi ON/OFF klíma esetén a kültériben van segéd kondi, ami zárlatos lehet? Mert van egy régebbi klíma ami ha áramot kapcsol a kültérire, akkor levágja az automatát.
Köszönöm a segítséget!
üdv
PIXI
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
Igen az on-of klimák segédfázisú motorral készültek , ha szerencséd van csak az a hibás ...
(#) kaptar válasza habazutty hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
volt kitakarítva de semmi nem változót
(#) kaptar válasza szervizes024 hozzászólására (») Aug 22, 2018 /
 
akar milyen üzemmódba teszem akor sem változik, hűteni hűt rendesen csak ez a folyamatos gyorsulás lassul nagyon idegesítő
(#) Pixi válasza kaqkk hozzászólására (») Aug 23, 2018 /
 
Azon kívül mi lehet még? Amúgy ez onnan jött, hogy egy házi vízmű esetén is a segéd kondi miatt vágta le az automatát.
(#) kaqkk válasza Pixi hozzászólására (») Aug 24, 2018 /
 
Inkább ne akard tudni ,hogy mi lehet még . A másik lehetséges ok a kompresszor zárlat
(#) 77blsoft hozzászólása Aug 30, 2018 /
 
Sziasztok!
LG klíma kültéri egység (AS-W0964DH0), C02F elektrolit kondenzátor eldurrant a "cn motor1" csatlakozó mellett. Valaki tudja-e a kondi értékét?
Több alkatrész is tönkrement, de azokat tudom, hogy mi volt.
Előre is köszi a segyítséget!
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2018
(#) sany válasza 77blsoft hozzászólására (») Aug 31, 2018 /
 
Szia!
Esetleg itt a kézikönyvében (serivce manual) találsz róla valamit.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2018
Következő: »»   47 / 94
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem