Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   385 / 570
(#) Gombszem válasza vision61 hozzászólására (») Szept 6, 2018 /
 
Egy szóval sem írtam "pohárnyi" vízlágyítóról. Azt sem tudom, mi az. Ami nekem van az jóval nagyobb, ha nem is mosógép méretű (fele akkora). Persze hogy kell üzemeltetni, azaz a sót meg kell venni. Nekem elég egy évben két 20 kilós zsák (kb 4000 Ft). Ennél jóval többet lehet megtakarítani vele.
De mindenki úgy tol ki magával, ahogy akar. Nem kötelező használni.
(#) Peter12 hozzászólása Szept 7, 2018 /
 
Sziasztok. Következőben kérném a segítségeteket. Van egy Hajdú HGK 28KW-os kondenzációs kazánunk. Július elején megtörtént az időszakos karbantartása, azóta kezdetben csak indulásakor majd folyamatosan, üzem közben is 'dübög' a kazán. A karbantartó céget visszahívtam, akik különböző üzemmódokban mérték a működést és mindent jónak találtak. (DrGas)
Annyit mondtak h ellenőriztessem a füstgáz elvezetést. Erre még nem találtam szakit, de felmentem a tetőre a cső belsőrészét ellenőriztem és teljesen átjárható. Nem gondolnám, h az utolsó karbantartással egyidejűleg 'elromlott' a kémény. Az elmúlt években ezt a működést nem tapasztaltuk.
Ha vkinek lenne bármilyen ötlete nagyon jó lenne.
Köszönöm
(#) zoszka válasza Peter12 hozzászólására (») Szept 7, 2018 /
 
Mi az, hogy dübög?
(#) gyök2 válasza Peter12 hozzászólására (») Szept 7, 2018 /
 
Szia! Füstgáz értékeket is mértek?
(#) Peter12 hozzászólása Szept 7, 2018 /
 
Hangos, remeg, huhog nehéz leírni.
Csatolva a mérési eredmény, remélem látható vmennyire..
(#) tuono045 hozzászólása Szept 8, 2018 /
 
Sziasztok!
Adott egy Saunier Duval Semia Condens F25-ös kobmi kazán. Nincs 3 éves, de gari már nincs rá. Mostanában a fürdési melegvíz esetén hullámzik a hőfoka a víznek, túl forró és kellemetlenül hűvös között. Eközben a kazánon nézem a gázláng égésének visszajelző ikonját és az alapján ki-be kapcsolgat a gázégő. A víznyomást utánállítottam az útmutatója alapján. Reseteltem is párszor és áramtalanítottam is hátha megjavul. Sajnos nem segített egyik alap praktika sem. Bár a vérkeringésnek jót tesz a váltakozó hideg-meleg vízzel való fürdés, de a kedvesem idegrendszerének kevésbé. Van vmi ötlet esetleg, hogy orvosolhatom a problémát?
(#) sanyi222 hozzászólása Szept 9, 2018 /
 
Sziasztok. Biasi contract 24 el van olyan problèma,hogy akár hová állítom a melegvíz szabályozót csak 60 fokos vizet ad. Lángmoduláció nem működik. Állandó 1.5 cm láng van nála. Mi lehet a baj?
(#) oimuka hozzászólása Szept 9, 2018 /
 
Sziasztok! Ariston Egis 24 FF kazán, 2009 őszén volt beszerelve. Tegnap véletlenül rápillantottam a kazán nyomásmérőjére, és 3 bar nyomáson állt a szokásos 1,5 helyett. Normális állapotban havonta szokott veszíteni 1 tizednyi értéket, amit utána szoktam tölteni, de mostanában nem volt utánatöltve. Kiengedtem a túlnyomást egy fűtőtest légtelenítőjén keresztül, ám estére már annyira felment ismét, hogy elkezdett csöpögni a biztonsági szelepnél. Itt még működött a meleg víz előállítás. Először a feltöltő csap hibájára gondoltam, hogy esetleg nem zárna jól, és emiatt keletkezne a túlnyomás. Ki is szereltem, a tömítés jó állapotban volt, visszaszereltem. Ám mikor megengedtem a meleg vizet, már nem indult el a kazán, csak csorog a víz és semmi, ventilátor nem indul, szikra nincs. Felhívtam egy szerelőt, aki azt mondja, hogy valószínűleg a hőcserélő ereszt át. Ez viszont logikátlan számomra, éspedig azért, mert amikor elzárom a kazánba bemenő hálózati víz pillangócsapját, megáll a nyomásnövekedés. HA valóban a hőcserélő eresztene át, és elzárnám a bemenő csapot, a vezetékben továbbra is 5 bar nyomás lenne, ami a repedésen át szivárogna a 1,5 bar nyomású fűtésrendszerbe mindaddig, amíg a nyomás ki nem egyenlítődne. Vagy nem így van? A hőcserélő cseréje nem kis összegbe fájna (kb. 65-70.000 ft plusz munkadíj), a szerelő ezt nem javasolja, inkább egy kazánt. Megérné esetleg használtat venni és ezt szereltetni bele? Holnap kijön a szerelő és megnézi személyesen is, hogy biztos legyen, hogy az a gond. Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.
(#) zoszka válasza oimuka hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Nem akarok személyeskedni, de ez szintiszta illogika, amit felvázoltál...
Szerinted mi köze a kazánhoz odavezető csőben lévő nyomáshoz a hőcserélőnek, ha az el sem jut addig, mivel egy csappal kizártad hogy eljusson a hőcserélőig?
Szerintem semmi. Tehát akkor mi az, ami nem logikus? Ha nincs nyomás a készülék hmv oldalán, akkor miért és mi tudna áttölteni? Vagy ez az, ami számodra nem logikus?
Megmagyaráztad az okot, ideiglenesen sikerült is elhárítani a hibát, aztán paradox módon el is utasítani, mondván, ha elzárod a csapot, akkor a csap előtt ott marad a nyomás, így kizárható a hőcserélő hiba, ami a csap után van...
Te értetted az összefüggést, abban amit leírtál?
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2018
(#) oimuka válasza zoszka hozzászólására (») Szept 9, 2018 /
 
Akkor elmondom még egyszer. Tegyük fel, hogy a hálózati vezetékben 5 bar nyomás van. Azzal, hogy én elzárom a kazánba bemenő pillangószelepet, a pillangószelep előtt és után is a nyomás ugyanannyi marad. A szerelő szerint a hálózati víz (amiből a meleg víz lesz) és a fűtés vize nem szabad érintkezzen egymással. Mivel a hőcserélőben állítólag repedés lehet, itt szivárog át a nagyobb nyomású hálózati víz a kisebb nyomású fűtés vize felé. Na már most, tehát, ha én elzártam a bevezető csapot, a hálózati víz nyomàsa bent a kazánban továbbra is 5 bar, és ez repedésen keresztül továbbra is a kisebb nyomás felé kéne haladjon, amíg ki nem egyenlítődik a nyomás. Ez az elgondolás vezetett arra, hogy hátha mégsem a hőcserélő aludas, hanem esetleg a kazán feltöltő csapja (ami nem azonos a bevezető pillangócsappal).
(#) zoszka válasza oimuka hozzászólására (») Szept 10, 2018 /
 
Honnan tudod, hogy a kazánban a hmv-nél továbbra is 5 bar a nyomás?
(#) Matthisa87 hozzászólása Szept 10, 2018 /
 
Üdvözlök mindenkit!Adott Ocean Eco 20-as kazán(őskori lelet).A hibajelenség a következő volt,a kazánt nem tudtuk bekapcsolt állapotban hagyni fürdés, mosogatás után,mert a fűtés bekapcsolt,ahogy elzártuk a vizet.Egy kis faluban élek,ahol elég korlátozottak a körülmények szervízlefedettség szempontjából.Megnézte egy ismerős szerelő,elmagyarázta hogy mit vegyek hozzá,hogy csináljam!Tudom, hogy nem játék,de van vmennyi gógyim műszaki területen,illetve villanyszerelő vagyok!Na szóval,megrendeltem a két (utángyártott membránt,- hozzáfűzöm ne vegyetek csak gyárit,mert az ugy. semmirevaló!!!)Szétszedtem, előszőr is a 45 miliméterest cseréltem ki,ugyebár az van a fűtés körében,megnéztem a nagyot is, az patika állapotban volt, nem bántottam!Összeraktam mindent,már a víz melegítés se indult fűtés se kapcsolt.Elindultam a mikro kapcsolók irányába,melegvíz kapcsoloja multiméterrel kicsipogva folyamatosan kapcsolt állapotban volt.Zsupsz csere!Megtörtént!Ezek után megint tesztelés,ismételten semmi(pár száll hajam ami még van az is kihullott !Ezek után nézegettem,szemlére vettem a 45mm-es membránt a régit,mondom nincs ennek baja,csak nagyobb a hasa és lágyabb mint az új utángyártott,visszaraktam és láss csodát a nyomás kapcsoló több vizet kapott és indult is,még a fűtés is!
Konklúzió:a régi membránok jók voltak, a melegvíz körének mikrokapcsolója offos volt!
Kérdés:Még szerelés előtti állapotban, hogy lehetett hogy a fűtés indult a melegvíz használata és annak abbahagyása után,ha melegvíz kapcsolója adta meg magát?Biztos hogy a fűtés ment utána,mert búgott a keringető illetve melegedtek a radiátorok!Válaszotokat előre is köszönöm!
(#) Gombszem hozzászólása Szept 10, 2018 /
 
A Baxi Prime HT240 cirkóm változó hőmérsékletű HMV-t ad (a láng nem alszik ki). Azaz 40 fokról lemegy kb 30-ra, majd szép lassan vissza. A fűtés ki van kapcsolva a cirkón. A fűtés előremenő cső hideg.
Mi lehet az oka?
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2018
(#) harakaly01 hozzászólása Szept 11, 2018 /
 
Vajlantkazán meleg víz vétel tökéletes, 60 fokos de ha meg nyitom a hideg víz csapot már csak hideget ad. Mi lehet az oka? Előre is köszönöm a segítséget !
(#) JZoli válasza harakaly01 hozzászólására (») Szept 11, 2018 /
 
Ha megnyitod teljesen a melegvízcsapot rendesen jön a víz a csapból? Olyan mintha el lenne dugulva, illetve szűk keresztmetszeten jönne a melegvíz, ezért van az, hogy a hideg"rányitáskor" csak a hidegvíz dominál. Meg kellene nézni a kazán bemenetén a szűrő, nincs-e elszennyeződve.
(#) harakaly01 hozzászólása Szept 11, 2018 /
 
Nagyon köszönöm utánanézek.
(#) t0bi válasza zoszka hozzászólására (») Szept 11, 2018 /
 
Köszönöm, zoszka, igazad volt. Beindítottam a fűtést, utána 4 napig szépen tartotta a HMV értéket 61 fokon. Az utóbbi két napon megint felment, de csak 65 fokra, vagyis, ha jól sejtem, megint levegő került a hőcserélőbe. De vajon honnan, a nyomás szépen áll azóta is 1,5 báron.
Szóval a levegő lesz a hiba okozója.
(#) zoszka válasza t0bi hozzászólására (») Szept 12, 2018 /
 
Pl. Ha vízelzárás után elszalad a wb6-os hőfoka, akkor a tűztér szennyezett és tovább melegszik benne a víz, akár forrásig is, ami levegőt termel.
(#) hekkElek hozzászólása Szept 12, 2018 /
 
Kedves forum, tanacsot kernek:

*** MILYEN CIRKOT VEGYUNK ??? Illetve milyet NE vegyunk?

Peremfeltetelek: 60m2 lakas, jelenleg egy FEG C2-es futi (elegge tulmeretezett, melegviz kulon boyler,
a kemeny kb 2-3 meter hosszu, mert tetoteri lakas)

Ket jarulekos kerdesem is lenne:
a) mibe kerulne (eddig 600eHuf a tipp)

b) a FEG C2 mennyire tarthato eletben? Van-e hozza alkatresz, szereloi tudas?

Elore is nagyon koszonom...
(#) ipasztoi válasza tuono045 hozzászólására (») Szept 14, 2018 /
 
Ezt a kazant nem ismerem, de nekem is ugyanilyen hibam volt egy turbos valtoszelepes lemezes szekunder HMV hocserelos C&F kazannal. A hocsereloben lerakodo radiatoriszap okozta. Hocserelot ket csavarrral kiemeltem, a fekete trutyit kisavaztam vizkooldoval (6-8% -os sosav) es beszereltem a kazan ele a visszatero agba egy iszapszurot. Kb. 10 eve semmi problema nincs vele, az iszapszuro tisztan tartja a rendszert.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2018
(#) meke hozzászólása Szept 14, 2018 /
 
Sziasztok!
Tapasztalati segítséget kérek, nem ismerem a kazán lelki világát, működési folyamatát, működési összefüggéseit. Vaillant VU HU 242/2-5.
A probléma az, miután belobbant az égőtér, a szikráztató folyamatosan adja a szikrát, felvillan a sárga led, majd kb 10-15 másodperc múlva gyengül a láng, és elalszik. Ezt megismétli 3x majd F28 hibával leáll. A reset gomb megnyomásával újra lehet indítani, de ugyanezt csinálja ismét 3x és leáll, majd jön az F28.
Azonban, ha leszerelem az elejét és az égőtér első szigetelését is leveszem, működik rendesen, nem áll le és a sárga led is világít rendesen, mintha semmi baja nem lenne.
Nyilván így nem lehet üzemeltetni. Mi lehet, ami befolyásolja a működést előlapi szigeteléssel illetve anélkül?
Köszönöm
(#) JZoli válasza meke hozzászólására (») Szept 14, 2018 / 1
 
Ez olyan, mintha levegőellátási, vagy füstgázelvezetési hibája lenne a kazánnak. De akár még presszosztát hiba is lehet. Nézd át a kéményt, mindkét irányba, ha ott nincs gond (valamilyen elrakódás, tömődés, darázsfészek, akkor a presszosztát csöveit kellene kitakarítani.
(#) meke válasza JZoli hozzászólására (») Szept 15, 2018 /
 
Szia! Köszönöm!
A kéménybe volt néhány fészek maradvány, átkeféztem a hőcserélő bordákat, a presszosztát csöveket meg fújkodtam, az nem volt eldugulva. Összeraktam, most jó. Remélem így marad.
Köszönöm!
(#) ipasztoi válasza hekkElek hozzászólására (») Szept 15, 2018 /
 
Mi a Technorgaz MIKA kazánt használjuk évek óta kb. ekkora alapterületre. Kémény nélküli, parapetes, hazai, több féle változat, egyszerű szerkezet, jó szerviz és alkatrész háttér, a váltó szelepes változata hőcserélős vill.bojlerba csinál meleg vizet.
(#) JZoli válasza meke hozzászólására (») Szept 17, 2018 / 1
 
Örülök neki, hogy megoldódott a gond! Az meg gondolom a Te örömöd, hogy nem került pénzbe.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2018
(#) Den hozzászólása Szept 18, 2018 /
 
Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Termomax inka 24k típusú kondenzációs kazán. Bekapcsolás után a hőcserélőben felfűti a vizet, elkezdi keringetni, majd hirtelen leáll. A hiba jelző lámpa villog és közben vele együtt a kijelzőn a 43as szám.
Valaki tudja esetleg, hogy ez mégis mi lehet?
Előre is köszönöm a segítségeket!
(#) Gombszem hozzászólása Szept 20, 2018 /
 
Baxi Prime HT 240 cirkó. Meg tudja valaki mondani, hogyan kell kicsavarni (eltávolítani) a 80 jelű víz blokkból a 81 jelű átfolyás mérő betétet. Pontosabban a tetején levő hatlapfejű részt? Mert kifelé csavarásra ketté tört, és az alsó fele bent maradt. Eddig nem derült ki, hogy menet van rajta, vagy mi más lehet? Lehet, hogy belekövesedett?
Addig nem akarok újat rendelni, amíg nem tudom pontosan a rögzítés módját, és a törött rész kiszedését. Ha az egész blokkot rendelném meg (a többi csappal együtt), horror árat kellene fizetni. És az is eldugulhat újra.

1.jpg

2.jpg
   
(#) tuono045 válasza ipasztoi hozzászólására (») Szept 22, 2018 /
 
Köszönöm a választ! Azóta beszéltem egy kazánszerelővel és szerdán kitisztítja. 20eFt. A jövőre való tekintettel viszont szerzek egy ilyen iszapszűrőt. Beszerelni viszont kevés vagyok. Hm meglátjuk majd, köszi még egyszer.
(#) Villabarat hozzászólása Szept 23, 2018 /
 
Sziasztok! A probléma, amivel kapcsolatban tanácsot szeretnék kérni, már régóta megkeseríti az életünket. Van egy Buderus kondenzációs kazánunk 120 l-es melegvíz tartállyal. Egy jó ideje 6 bar fölé megy a rendszerben a nyomás, noha rendelkezünk nyomáscsökkentővel - nálunk a hálózati nyomás 8 bar fölött van, mivel "hegyen' lakunk - és van természetesen tágulási tartály is. Próbálkoztunk már mindennel. Cseréltük a tágulási tartályt és a nyomáscsökkentőt is,de a melegvíz nyomása mindig felszökik 6 bar fölé, és akkor a biztonsági szelep kinyit, a háztartási helyiség pedig úszik, mert a lavór megtelik vízzel. Legutoljára tegnap próbálkoztam, egyszerre cseréltem puffertartályt és nyomáscsökkentőt is. Egy napig jó volt, aztán valami történt és most dől a biztonsági szelepen keresztül a rendszerből a víz, úgyhogy meg kell nyitnom a vízcsapot, ha nem akarok 5 percenként lavórt cserélni. És hiába játszok a nyomáscsökkentő szeleppel vagy a tágulási tartály nyomásával. Ha teljesen kinyitom a melegvíz csapot, kilő a víz, és jó pár másodperc kell, hogy a túlnyomás távozzon a rendszerből, akkor hirtelen lecsökken a nyomás, de ha elzárom a csapot, hallom, ahogy folyik tovább a csőrendszerben a víz - épül fel a nyomás - és pár perc elteltével már megint 6 bar-on van a nyomásmérő mutatója és kezdődik elölről. Szerintetek mi lehet ez? Köszönöm a tippeket előre is!
(#) JZoli válasza Villabarat hozzászólására (») Szept 24, 2018 /
 
Ott valami gond lehet a vízrendszer kiépítésével. nem lehetséges, hogy a bejövő víz valamilyen úton ki tudja kerülni azt a nyomáscsökkentőt? Ha jó a nyomáscsökkentő, és megfelelő a bekötése, akkor ott nem nőhet meg a víz nyomása. Illetve megnőhet, de CSAK a felfűtés közben, mivel az átlagos bojler-biztonsági szelepek 6-6,5 bárnál nyitnak ki, így ez indokolhatja a nyomásnövekedést, de csak akkor ha nincs az indirekt tárolónak tágulási tartálya.
Következő: »»   385 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem