Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   400 / 570
(#) juclac válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 6, 2019 /
 
Szia! Nekem még mindig nem lett semmi belőle, már annak is örülök, hogy ha beállítom 30 fokra, nem folyat veszettül a túlfolyón a nyomásnövekedés miatt... De 30 fokon tényleg nem kéne neki 60 fok fölé fűtenie a HMV-t. Engem is azzal nyugtatott a szakember a kazántisztításnál, hogy alul hidegebb, és jó ez így. Akkor még nem ment a fűtés! Őszintén szólva kissé várom VIM megtámogatását, neki van balazsgy szerint NTC-s tapasztalata. Arra tudnék még gyanakodni, hogy a NTC körül a szilikonzsír nem adja át a hőt. De bevallom ez elég olcsó gondolat. A héten nem kísérleteztem vele, hogy ha lejjebb tekerem, akkor még lejjebb megy-e a hőmérséklet, mert nyáron ha 26 fokra állítottam, érezhetően kevés volt a melegség. 31-nél meg már forró. Most nem merek kísérletezni, mert a meleg vízre szükség van. Szóval én is köszönök minden ötletet, segítséget.
(#) tevetappancs válasza juclac hozzászólására (») Jan 6, 2019 /
 
Én a hétvégén kicsit buzeráltam és egyre meszebb jutok a váltószeplep storytól lehet h volt alatta valami szmötyi de most sztem rendesen zár, de máshoz meg nem jutok közelebb. Lásd, lehűtöm a tárolót és 4.5es állásba felfűti hidegről, ahogy várnám 45 és 50 fok közé. Elkezdjük használni a melegvízet, elindul a felfűtés a folyamatos használat miatt, továbbra is jön a kb 47 - 48 fokos víz. Elzárom, tovább fűt, következő körben már 50 fokról indul ez és így felmegy akár 53 fokig is, anélkül, hogy a fűtési körön bármi ment volna. De elsőre jól kapcsolt le, tehát ezért elmélkedtem azon, hogy a felső és alsó rész között ahol az érzékelő van lehet e ekkora különbség, ha meg NTC akkor elsőre miért volt kb jó. A váltószelep és a tároló közötti cső néha langyos, de inkább csak olyan 40-42 fok körüli, kézzel bőven markolható, ez nem fűthet 53 fokra ez is inkább azután hamelegvíz készítés is volt sztem csak nem hül le addigra. De 30ra a 60 az valóban rengeteg, nekem 1x volt 63 akkor kezdtem el nyomozni, mert megégette a kezem és elvileg 60 a max a tároló szabályzón.
(#) balazsgy válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 7, 2019 /
 
Tegyetek fel képet erről a HMV NTC-ről, egyikőtöknek (talán juclac-nak) még a lecserélt darab is ott van. Hány vezeték csatlakozik hozzá? 2 vagy 3 db? Talán közeli kép a pontos típusszámról, gyártóról, stb, is jó lenne.
(#) lacam hozzászólása Jan 8, 2019 /
 
Sziasztok,

Segítségre volna szükségem...fogalmam sincs mi a probléma.

Adott egy Ariston Class Evo 24 FF turbos kazán - 2012ben vásároltuk- ami az utóbbi időben nagyon furcsán viselkedik.
Pár napja 5P3 hibakód fogadott, mikor észleltem, hogy hidegebb van a megszokottnál.

Sziktáztat - begyújt - 1 másodpercig ég majd leáll....és ezt csinálja folyamatosan.


Kihívtam egy gázkészülék szerelő szakembert, aki kipucolt pár dolgot - a műanyag kondenzvíz csapdát meg a ventillátort. Úgytűnt probléma megoldva, majd kb 10-12 órára rá újra 5P3.

Ez este történt így felhívtam a szerelőt, aki ajánlotta, hogy szilikon csővel próbáljam meg pótolni a kondenz csapdát, kipróbáltam, nem javított a helyzeten.



Viszont a kazán működik.

Amint leveszem a fehér külső fedlap alatti szürke szigetelő fémlapot, a kazán beindul ... ha ezután visszazárom a szürke fedelet, működik mint a veszedelem, viszont ha eléri a beállított hőmérsékletet, kikapcsol, nem fog újra visszakapcsolni zárt szürke fedéllel, csak ha a 2 fémpatentot kikattintom és kap levegőt a szobából.


Vízszintesen áll ki a falból a kémény, tegnap kinéztem rá, teljesen tisztának tűnik, sem madár, sem egér semmi nincs benne, illetve működés közben úgy fújta rám a forró levegőt, hogy megmaradni nem tudtam mellette.


Mi okozhatja azt, hogy zárt fedéllel nem gyullad be (5P3) nyílt fedéllel viszont igen....de működés közben visszazárt fedlap után is gond nélkül üzemel?


Egy ismételt telefonbeszélgetés folyamán felmerült a presszosztát gyengülése. Ez okozhatja a fenti hibajelenséget? (gondolom igen, hisz a szakember ezt javasolta de) lehetséges ezt valahogy javítani? (hátha valami kipucolással, vagy kézrátétellet esetleg ráolvasással ismét helyes működésre lehet bírni.

A kazán működik, szóval fázni nem fázunk, a szerelő szerint annak ellenére, hogy le van pattintva a szigetelés, CO-tól nem kell tartani ( úgy fúj ki a venti, hogy miközben ellenőríztem a kéményt, 1-2 mp-nél nem tudtam tovább szembe lenni vele a forró levegő miatt) szóval akár maradhatna is így, de azért nem jó az, hogy ilyen bizonytalanul működik.


Üdv.
(#) tevetappancs válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Hát én most épp visszatértem a váltószelep hibához mint lehetséges ok 65 - 70 fokos előremenővel felmegy a víz 55-58 fokra a tárolóban, 60 - 62 fokos előremenővel pedig olyan mintha tartaná a beállított 47 - 48 fokos hőmérsékletet. Ebből azt szűrem le, hogy a fűtés igen is hatással van rá, másrészt pedig nem az előremenő ágból melegszik hanem a visszatérőből, mert ha nem így lenne sokkal melegebbre fűtené fel és nem csak tartós üzem alatt hanem kb azonnal. Mivel a tárolóból kijövő cső is csak huzamosabb üzem után kezd el melegedni. Most az a kérdésem, hogy létezik e, hogy attól, hogy a váltószelep nem vált át a tárolóban a narancsal jelölt nyilak irányába megváltozik az elvárthoz képest az áramlási irány? Mással nem igen tudom magyarázni, hogy a kijövő cső a váltószelep felől kezd el melegedni. Erről mi a véleményetek?
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
(#) juclac válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
A kiszerelt darabot fényképeztem. Nem látok rajta mást, csak két számot meg egy emblémát. Két vezetékes. Olcsó kínai hőmérővel végre megnéztem, mennyi a csapból kifolyó víz hőmérséklete: 70,0 °C!
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
(#) fiatbravasx válasza VIM hozzászólására (») Jan 8, 2019 /
 
Köszönöm a tippet. Megnéztem akkor a mikrokapcsolót amikor éppen nem indult be a kazán a melegvizes csap kinyitására, a presszosztat tüskéje ( ha egyáltalán ez a neve) teljes egészében kapcsolja a mikrokapcsolót ha csavarhúzóval rásegitek sem kapcsol a kazán. Viszont ha simán kapcsolom a mikrokapcsolót csavarhúzóval a csap megnyitása nélkül akkor azonnal beindul a kazán, és működik is addig amíg a mikrokapcsolót nyomva tartom. Nem tudom hogy ez így informatív e utal e valami konkrét hibára vagy sem de egyre inkább azt gondolom hogy Önnek van igaza és a hiba valahol itt van nem pedig a vezérlő panelnél.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2019
(#) VIM válasza fiatbravasx hozzászólására (») Jan 8, 2019 / 1
 
Az a mikrokapcsoló váltana a fűtés és a HMV készítés között. Alap helyzetben fűtésen áll a kazán, a differenciál nyomáskapcsoló rúdja bent van alap helyzetében, a kapcsoló karját ilyenkor nem kell működtetni de a helyzete ad információt a vezérlőnek, hogy fűtésen áll a hidroblokk. Ha HMV vételezés történik, akkor a differenciál nyomáskapcsoló rúdja kitolódik és átkapcsolja a mikrokapcsolót a HMV készítésre és elkapcsol a fűtésről. Ha ez a kapcsoló hibás, akkor az általad leírt hiba adódik. A kapcsoló kattanása ne tévesszen meg, mert az nem biztos, hogy záródik is a belsejében a kontaktus. Ha a kapcsolót kézzel tudod kapcsolni de a rudazat ezt nem jól tudja működtetni akkor is el van fáradva a kapcsoló belseje, mert a túlzott rúd erőnek nem áll ellen, bizonytalan a működése, nem kapcsol.
(#) VIM válasza fiatbravasx hozzászólására (») Jan 9, 2019 / 1
 
Még annyit ehhez a mikrokapcsolóhoz, hogy a színek és a kontaktusok hogy alakulnak: a fekete a közös és ez a panelen a 14. pontra van bekötve, ehhez alap helyzetben a barna zárt állásban van a 12. ponton, a kékhez nyitott a 13. ponton. A kapcsoló karja már eldeformálta a kis fekete tüskét ami a kapcsoló belsejében állítja az érintkezőket.
(#) VIM válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Megpróbálom szemléltetni a váltószelepnél kialakult helyzetet. A rózsaszínű nyíllal jelzett irány az éppen fordítva alakul ki, hiszen a váltószelep a visszatérő ágban van és a szivattyú abból az irányból szív. Az irányt a váltószelep motorja által mozgatott szeleptest végzi el helyes működés esetét feltételezve.
(#) VIM válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Végül is ez volna a Te kazánod váltószelep sematikus rajza de a lényegen nem változtat semmit, hogy a szelep honnan hová engedi a körök áramlását.
(#) juclac válasza juclac hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Hurrá. Most megjelent az első hibakódom: ERR 27
(#) VIM válasza juclac hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Az elégtelen keringésre utal. Ilyen motoros szelep van benne? Ez a váltószep betét lehet benne?
(#) juclac válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Én ezt már szét nem merem szedni. Holnap jön a gázszerelő, aki ősszel megkarbantartotta. Megnézzük, mennyibe kerül a meleg...
Már nem indul el a fűtés. Felfűti a vizet 99 fokra, aztán rájön, hogy ez túl gyorsan megy fel, és letilt. Aztán kiírja a kódját. Én is a valamilyen átváltóra gondolok, mert a szivattyú eddig szépen ment. Mellékelek egy fényképet.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
(#) VIM válasza juclac hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Lehet hozzá kapni felújító készletet: Bővebben: Link Bővebben: Link és a motorja.
(#) tevetappancs válasza juclac hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Nagyon hasonló van az enyémen is. Elvileg ez a váltószelep való bele (nálam) tudtommal. Vagy beszorult a motor, azt egyszerű leszedni, kihúzod a fém kampót és egyszerűen le lehet húzni, én azt megjárattam levéve szépen megy. Bár ha holnap jön a szerelő akkor én sem piszkálnám Én jövőhétre szereztem, de elvileg egyből hoz új szelepet is.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
(#) tevetappancs válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Köszi! Csak nem értem, hogy miért csak huzamosabb idő után kezd el melegedni a bojlerből kijövő cső és miért érzek még ekkor is egy hideg áramlatot amikor átvált ténylegesen HMV üzemre ha fogom a bojlertől a szelephez menő csövet. Ezért gondoltam, hogy fordítva áramlik vmiért. De végul is mind1 nagyon más ötletem nincs a hibára, meg a szerelőnek sem elsőre. Még annyit mondott h talán beragadt a bypass de az kevésbe valószínű, ezt cserélné 8 évesen mindenképp elsőre.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
(#) juclac válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Hát most nem merem szétszedni. Eddig akárkivel beszéltem, mindenki dicsérte ai immergast, de ahogy ezen a fórumon is olvasgatok, azért erről már nem vagyok meggyőződve. Aztán meg ezek a fantasztikus alkatrészárak!
(#) patexati hozzászólása Jan 9, 2019 /
 
Sziasztok! Egy VAILLANT turboMAX pro kazán vezérlővel küzdök..Volt a szerelő az ismerős hölgynél de sajna nincs 90 ezer forintja a cserére .. Próbálok rajta segíteni ha tudok..A vezérlő működik szépen ha meleg vizet csinál ,elindul, melegít ,kikapcsol üzemszerűen működik.Viszont hiába kapcsol a termosztát mit már áthidaltam a kazánnál is nem indul el a fűtés nem is világít a kis led ,olyan mintha nem is kérné a fűtést. Átmértem sebtében egy 100 ohm ellenállás el volt szakadva mit pótoltam de semmi változás..Valami ötlet a holnapi mérésekhez javítások kísérletekhez jó lenne.. Köszönöm..
(#) flyer hozzászólása Jan 9, 2019 /
 
Sziasztok. Szakértő véleményt szeretnék kérni. Adott egy Junkers Euroline ZW23 kombi turbos kazán. 60 fokos hibajellel. Ami az ionizácios áramör hibájára utal. Ionizácios elektróda cseréje nem oldotta meg. Igy szereztem egy másik vezérlőpanelt. Jelenség ugyanaz. Gyujtás után azonnal elveszi a gázt. Mig melegviz adásnál nem.
(#) fiatbravasx válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Köszönöm az alapos és laikusként is érthető okfejtést. Akkor a következő lépés a mikrokapcsoló csere lesz. De a bekötéshez már kénytelen leszek ha nem is gázszerelőt de minimum az elektronikában járatos ismerősömet megkérni.
(#) VIM válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 9, 2019 / 1
 
Annyira nem ismerem a részleteket de a szelepmozgató motor az alap helyzetben fűtés állásban tartja a háromutú szelepet, rugó ellenében, amit a szelepbetét tartalmaz. Ha HMV-t kell készíteni akkor behúz a motor és engedi a szelepbetét rugóját, hogy áttolja magát a szelep HMV állásra, elzárva a fűtési átmenetet. Ha szorul a szelep betétje vagy ki van kopva és befeszül, nem tudja a rugó a helyére tolni a dugattyút, ezért ott is nyitva marad az átmenet a szivattyú visszatérő ága felé, tehát mindkét irányból tudja áramoltatni a köröket. Ebből adódik, hogy ott a háromutú szelepnél furán keveredik a körök hőmérséklete.
(#) VIM válasza fiatbravasx hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Csak egy forrasztani tudó szaki és némi ügyesség kell hozzá, remélhetőleg nem sokára megoldódik ez a problémád. például egy ilyen kapcsoló
(#) VIM válasza flyer hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Szia! A HMV készítésnél működik rendesen, vagy ott később alszik el a főégő?
(#) flyer válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
ott müködik, amig a vizvétel van végig.Ami még érdekes , Első indítási kisérletnél,nincs gázszelep nyitás, Második inditásnál van gáz szelep nyitás. Majd gyujtás után elzár 1-2 sec után.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
(#) VIM válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
A szelep betét rúdját azt könnyen tudod nyomkodni, nem akadozik vagy ki jön teljesen alaphelyzetében?
(#) VIM válasza flyer hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Nézd meg, hogy a ventillátor nyomáskapcsoló átvált e ilyenkor vagy elejt, mert akkor nem folytatódik a művelet. Ha mégis rendben volna akkor valószínű, hogy panelhiba. A főégő lassú gyújtási folyamata nem működik megfelelően, HMV készítésnél teljes terheléssel indul ami viszont jól működik.
(#) flyer válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Lehet nem jol fogalmaztam meg. Tehát Hmv -nél is második gyujtás ciklusban indul el. Ott is elösször nincs gáz nyitás, majd másodszorra nyit gázt. Utána amig hmv vétel van ,addig működik. Én is azt gyanitom hogy pont átvágtak a beszrezett panellel. De hogy miért is nem lepödök meg rajt. Azért a presossztátot megnézem alaposan. Köszönöm. .
(#) VIM válasza flyer hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
Csak feltételezem, hogy ha leáll a művelet az a szellőzés hiánya miatt lehet. Persze lehet panel hiba is. Ha a nyomáskapcsolót és annak csöveit kitisztítottad, arra ügyelj, hogy a csöveket oda dugd vissza ahonnan levetted, mert különben nem fog működni. A csöveket fújd ki és ellenőrizd, hogy átlátni e rajtuk ha kiegyenesíted. A nyomáskapcsolóba ha belefújsz, kapcsol e normálisan.
(#) VIM válasza flyer hozzászólására (») Jan 9, 2019 /
 
... második nekifutásra mindig kiesik még egy-két csontváz a szekrényből.
Következő: »»   400 / 570
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem