Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   276 / 342
(#) kadarist válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Jan 30, 2019 / 1
 
Nem működne.
(#) bojtorlaszlo válasza kadarist hozzászólására (») Jan 30, 2019 /
 
Köszönöm!
(#) ha9pi.feri válasza pucuka hozzászólására (») Jan 30, 2019 / 1
 
Üdv! Egy kis kiegészítés: 3 fázisnál érthető a forgó mágneses tér létrehozása, egyfázisú motornál, ami csak indító kondenzátorral rendelkezik csak rezgő mágneses tér alakul ki alaphelyzetben. A segédfázis, amihez a kondenzátor csatlakozik - fizikailag 90 fokkal van eltolva, ideális kondenzátornál ez - nagyjából - forgó mágneses teret hoz létre. Amikor elindul a motor, a segédfázis lekapcsolódik, utána már a rezgő mágneses tér is fenn bírja tartani a forgást. Ezt úgy tudjuk elképzelni, ahogy gyerek korunkban játszottunk egy ceruzával és egy karikával: A ceruza végére tesszük a karikát és a ceruza körkörös mozgatásával forgásba hozzuk a karikát, miután elindult már elegendő, ha csak jobbra-balra mozgatjuk a ceruzát a forgás fennmarad.
Az üzemi kondenzátoros motoroknál kissé változik a helyzet, ott a nagyobb nyomaték érdekében rajtahagynak a segédfázison egy kisebb kapacitású kondenzátort.
A 3 fázisú motor egy fázisról történő használata csak szükség megoldás. Félrevezető a 220/380 megnevezés, de ez már hosszú és elég sokszor lett már tárgyalva.
Bocs. Bojtorlászlónak akartam címezni.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2019
(#) pucuka válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jan 30, 2019 / 1
 
Idézet:
„Leegyszerűsítve, nagyjából ennyi.

Nem akartam túlbonyolítani a magyarázatot, ezért fogalmaztam úgy, hogy nagyjából.
A forgó mozgás egyfázisú motornál segédfázis nélkül is fennmarad, mert a két egymással ellentétesen forgó mező aszimetriáját a forgórész mágneses mezeje fenntartja. Csak (ahogy írtam is) a billenő nyomatékon való átesés utáni újraindulás miatt van szükség az üzemi kondenzátorra.
(#) ha9pi.feri válasza pucuka hozzászólására (») Jan 30, 2019 /
 
Persze, érthető, a hsz végén jeleztem is, hogy nem Neked címeztem...
(#) ITI47 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Jan 30, 2019 / 1
 
Nem bizony. Azt értsd meg hogy ha egy tekercset 220V-ra (230V-ra) tekercselnek, akkor azon a feszültségen adja le a legnagyobb teljesítményét. Ha két tekercset sorba kötsz, a tekercsek feszültsége megkétszereződik, amire ha 220V-ot kapcsolsz, sokkal kisebb áram fog folyni rajtuk, amitől a motor teljesítménye jelentősen lecsökken.
Pucukának: innen.

P1060110.JPG
    
(#) bojtorlaszlo válasza ITI47 hozzászólására (») Jan 30, 2019 /
 
Köszönöm!
(#) bojtorlaszlo válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Jan 30, 2019 /
 
Köszönöm!
(#) erbe válasza ITI47 hozzászólására (») Jan 30, 2019 /
 
Annyit hozzátennék a képen látható adatokhoz, hogy elég nagy eltérés van a motorok között. Elsősorban a 28xx fordulatúak kicsit nehezebben indulnak, azoknak nagyobb indítókondi kell. 70 µF üzemivel lehet, hogy nagyobb a kivehető teljesítmény, de sok motor nem szereti, zajos, erősen melegszik már üresjáratban is.
(#) ITI47 válasza erbe hozzászólására (») Jan 30, 2019 /
 
Pontosan így van. ahogy írod. Azt azonban nem szabad elfelejteni hogy 3 fázisú motorokról van szó, amiknek egyformán terhelhetők a tekercsei. A melegedésre oda kell figyelni, a 60 C° azonban megengedett. Még egy fontos adat, ezek az adatok még a békebeli motorokra értendők, amikben még benne volt az anyag.
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Sziasztok csatolo képeket meg egy ábrát problémám adott 1~ motor 4 vezetékkel 2/zöld 2/fekete ezek mennek egy 6os csokira idáig oké van
1. rélé M;L;S
2. Indító kondi
3. Állandó kondi
4. 230v áram kábel
Ezeket a 6csokira hogyan kössem be lenne a kérdés a csokit is mellékelem hogy milyen irásokat láttam rajta meg egy szemlèletet.SoS lenne.Köszönöm a segítségeteket.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2019
(#) Horvath65 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Heló! Először én a kondit átgondolnám még egyszer, hogy üzemben tartsam-É! Nem kicsit, nagyon!
A vezetékek nekem nagyon kuszák.
(#) Jóholnapvár válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Hello igazából a relé és a kondenzátor már rajta volt
De a lényeg annyi lenne hogy müködne már.. sima kompresszoról van szó.
(#) Jóholnapvár válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 / 1
 
Itt vannak picit igazítottam a kábeleken
(#) Horvath65 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Helló! Akkor az az MTK kábel nem él? Az előző képeken még rajta volt, ezek szerint a gumi kábelen jön be a 230v? Mert először kondi vezetéknek néztem.
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Hello a barna fekete kábelen jön a 230volt.
A gumis kábel 2db fekete az az inditokondi kábele az is lóg.
Illetve a 6csatin rajta volt a motor kábelei amiket látsz.
Viszont van rajta egy relé amit nem tudom hogy jól vane bekötve L. S. M. Relé
Plusz van 2fekete kábel rajta pluszban a 6os csatin amite egy plusz kondi volt rajta.de ha az nem kell akkor azokat leszedem róla
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2019
(#) Horvath65 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Szóval a horpadt kondi a plusz?
(#) ITI47 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Itt egy elvi kapcsolási rajz, írd be rá a kábelek színeit és az szerint kösd be. Működni fog.

P1060129.JPG
    
(#) Jóholnapvár válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
A horpadt kondi rajta volt én szedtem le de nem tudom melyikről mert a 230vnem volt rajta ezért agyaltam de kondoltam hogy valami nem jó rajta.ezért itt kértem tanácsot
(#) Jóholnapvár válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Huha köszi látom a kapcsolást de nem tudom ezt úgy mond értelmezni a relén 3 db barna kábel van ugye L. S. M. Jelöléseknél.az ff és SF mit takar?
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2019
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
A 6 os csatlakozóra hová kössem a 230at?
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Lerajzoltam a mostani állást ahol kérdőjel van azt hová kössem.köszönöm én így látom egyszerüsítve.
(#) ITI47 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 / 1
 
Kezdjük az elején. Az FF, a főfázis tekercs, a vastagabb huzal kivezetés a motorból, ha jól látom a 2 fekete. Az SF, a segégfázis tekercs, ha igaz, a 2 zöld kivezetés. Ez a 2 tekercs össze van kötve, a középen lévő csavaroknál egy áthidalóval. Erre a pontra kell kötni a hálózat (betáp) 0, azaz nulla pontját. A hálózat fázis (R) vezetékét a relé bemenetére kell kötni. A relé kimeneti pontját a FF, főfázis (fekete kábel) pontra kell kötni. Ide kell kötni az üzemi kondi egyik vezetékét, míg a kondi másik vezetékét az SF, segédfázis (zöld kábel) kivezetésre kell kötni. Erre a pontra kell kötni az indító kondi egyik kábelét, míg a kondi másik kábelét a relé középső (kapcsoló érintkező)-jéhez kell kötni. Azt hiszem elég szabatosan leírtam mindent, ha mégsem igazodnál el, hívj szakembert, mert már csak ő segíthet.
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 4, 2019 /
 
Szuper ez így nekem tökéletes.ITI47
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2019
(#) Horvath65 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 4, 2019 /
 
Akkor sikerült. Éppen most akartam linkelni egy rajzot.
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 5, 2019 /
 
Sikerült de csak egy indító kondi van rajta új 80-100mF os Start
Viszont egy perc után már a motor nagyon melegszik.Ezért inkább leállitottam!
Mi lehet a baja?vagy nagyobb kondira gondoltam vagy sok neki
Elméletileg 1100wattos imi motor
(#) Jóholnapvár hozzászólása Feb 5, 2019 /
 
Mostani állapot=>

image.jpg
    
(#) Horvath65 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Szerintem eredetileg csak indító kondis, vagy is csak egy kondi van rajta. Látszik is, hogy a másik kondit valamiért utólag szerelték fel. Lehet két kisebbet párhuzamosítottak. Szétszedés előtt jó lett volna képeket készíteni, de már mindegy. Nekem van egy szintén imi 1,1Kw-os motorom szintén így áram relével szerelve, de megbolondult a relé és kidobtam belőle.
(#) ITI47 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Az indító kondi csak indításra való, amit csak pár másodpercig szabad használni, indításra. Ha tovább marad az áramkörben, fel is robbanhat. A Te motorodra gyárilag 2x20 mF üzemi kondenzátort írnak, állandó használatra, ebben a táblázatban megtalálod:

P1060135.JPG
    
(#) VIM válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 5, 2019 /
 
Szia! A relé M-U1 L-W2 S-W1 -re, C V2Z2 -W1. A bejövő fázis W2 U2.
Következő: »»   276 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem