Fórum témák
» Több friss téma |
Közben szétszedtem a működő ugyanilyen tápot, az csak 120w ugyan, de a primer oldal 100% ugyanaz és a szekunder is kb 90%-ban. Az IC szerintem hibás, kb 220 ohmot mérek a táplábak között. A másiknál ez több megaohm. Akkor az lenne a találós kérdés, hogy milyen ic lehet benne. 1-es láb az a pozitív, 2-es sztem a feedback (az opto felöl jön egy tranzisztoron keresztül, 3-as a nagyfesz részre megy egy ellenálláson keresztül, 4-es sztem az EN láb, mert az meg ellenállással van pozitívra húzva, 5-ös a fetet hajtja meg, 6-os a negatív, 7-es az árammérő 0.3 ohmos ellenállással van összekötve. 8-as az optocsatoló másik ágára megy és a tranzisztor bázisával is össze van kötve. Én nem ismerek ilyen táp IC-t , de ha tudnátok segíteni mi lehet ez az IC, akkor megköszönném. Vagy ha tudtok valami katalógust, ahol lehet bogarászni ezeket.
Valaki ellenőrizzen már légyszi. A fenti kérdésemre lehet megtaláltam a választ, ma átnéztem egy csomó IC adatlapját és szerintem ez lesz a vezérlő IC-je az előző tápnak:
OC2269C IC adatlap Köszönöm a segítséget előre is.
Azt írtad, hogy az 1-es láb a pozitív, ellenben ennél az a GND.
Az IC lábait rosszul írtam le tegnap. Alkatrészoldal felől nézve, bal fent az 1-es.
1-GND, 2-es sztem a feedback (az opto felöl jön egy tranzisztoron keresztül), 3-as a nagyfesz részre megy egy ellenálláson keresztül, 4-es sztem az EN láb, mert az meg ellenállással van pozitívra húzva (vagy a frekit állítja be), 5-ös egy ellenálláson és kondin keresztül megy GND-ra, 6-os az árammérő 0.3 ohmos ellenállással van összekötve, 7-es pozitív, 8-as a fet gate-re megy egy diódán és ellenálláson keresztül. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2019
Ha ez így van, akkor több más típussal is passzol a lábkiosztás. Hasonlítsd össze az ezzel az IC-vel megépített kapcsolást a tönkrement IC kapcsolásával.
Esetleg AP3101? Pirossal bekarikáztam a megegyező alkatrészeket és ami nem egyezik meg azt áthúztam és mellé írtam ami benne van. Ez hasonlít a legjobban rá, amiket találtam. Bár az 5-ös adj lábra érdekes a megoldás, mert abból indul egy 100nf kondi egy 1k ellenálláson keresztül egy tranzisztor (s9013 típus) bázisára, az emittere a negatívra, a kollektora meg a 2-es feedback lábra megy. D2 diódát nem tudom leolvasni, de ..07 a vége.
Üdv!
Van egy DAC-om amihez egy 5V 3A tápadapter van. Súlyából és méretéből megállapítva valami gagyi, telefontöltőhöz hasonló táp lehet benne. A hangminőségre úgy gondolom pozitív hatással lenne ha jobb tápot kapna az eszköz, ezért gondolkodok, hogy mit kéne tennem: - építek hozzá egy bitang nagy tápszűrő fokozatot - építek egy trafós stabilizált tápegységet. Ti melyikre szavaztok? Illetve milyen kapcsolást alkalmaznátok a két esetben?
Szia!
A DAC-od táp bemenetén sabilan meg van az 5V? Mert ha igen, akkor nem kellene változtatni.
"súlyából és méretéből megállapítva valami gagyi, " - ezt nem tudom, hogy honnan vetted, de nem jelenthető ki ennyi infóból, hogy rossz.
Hétvégén megmérem.
A zaj is számít, főleg, hogy hangminőségjavulásra számítok. Azt viszont nem tudom megmérni. Kovidivi Audio alkalmazáshoz nem ezt a méretet/súlyt szoktam meg, ezért gondolom, hogy nem egy hi-tech cucc lehet. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2019
CRE2269 az IC ami ezekben a led driverekben van, elpukkant a 3. táp is (4 dióda, NTC, Fet felrobbant benne és a bizti is feladta) és amikor hőlégfúvóval kiszedtem ezen megjelent az IC felirata halványan
![]()
Az elektrolit kondenzátorok - katalógus szerint - kb 3 évig bírják kapcsolóüzemű tápokban.
Ha lejárt az ideje, minden további nap ajándék...
Üdv!
(Első hozzászólás, hajtsatok el, ha valamit rosszul csináltam ![]() Szeretnék nagyon stabil 3.3v/500mA-t kapni (ESP8266-hoz, ami képes 200mA-s tüskékre!) egy olyan modellmozdonyban, ami 16V/1A körüli sínen megy ![]() Amit próbáltam: 1. lm1117t-3.3v; természetesen termal shutdown lett ![]() 2. mini-360 dc-dc konverterrel 16v->6v, majd 6v->3.3v lm1117t-3.3-al (lábain tantál 10µF kondik) próbapanelen összerakva. Már így sem sikerült elég stabilnak lenni a fent jelzett tüskékhez, pedig még sehol sínek, kontakt problémák; csak a jó öreg fz1-es PIKO trafó közvetlen kimenete. Raktam még kondikat a 3.3V-s csatikra, de az érzésem az, hogy nem jó az irány ![]() Talán 2db 18650-ről kéne stabilkodni (pontosan mivel is?), azokat meg folyamatosan tölteni (hogyan is?) a sínekről? Szánjatok meg kérlek valami kapcsolással, ami megfelelne a célnak: ingadozó sín-betápról olyan stabil 3.3v előállítása, ami a fogyasztó oldali áramtüskéktől függetlenül is megvan 500mA-ig! Köszönöm!
Sziasztok, és szia proli007 !
A következőben kérek segítséget. Egy feszültségfigyelő áramkör kapcsolási rajzra lenne szükségem. Van egy DC tápfeszültségem, ami időnként változik 3V ….. 8V- között. Van egy másik, ami fix 12V DC. Egy 12V-os relét szeretnék erről működtetni úgy, hogy csak akkor húzzon meg a relé, ha a változó feszültség eléri, vagy túlhaladja az 5V-ot. (ha 5V alá csökken akkor újra elenged) A hiszterézis kicsi legyen. Akár műveleti erősítő, vagy 555, vagy bármilyen megoldás érdekelne. (Szabályozható lenne a legjobb). Köszi előre is.
LM311 -et javaslok. Vedd elő az adatlapját, azon találsz kapcsolásokat is. Az 555 -nek az alapja egy komparátor. Az LM311 azért jobb, mert közvetlenül meg tudja hajtani a relédet. (a kimenete nyitott kollektoros. (ne felets a relére diódát tenni)
Ha a + bemenetére referencia feszültséget kötsz, a - bemenetre adott feszültség referencia feszültség elérésekor a kimenet átvált. Ha fix 5 V kell, akkor a tápfeszültségből egy zénerrel előállíthatod, ha állítani szeretnéd a komparálási szintet, akkor azt megteheted egy a szükségesnél nagyobb feszültségű zénerrel előállított feszültségből potméteres osztással.
Hello! Nem írtad, hogy a fix 12V-ank és a "változó feszültségű tápnak" van-e közös pontja. Mert ha jól értem, a Fix 12V-ról kapcsolna a relé, és a változót figyelné az áramkör. Egy TL431 és egy tranyó megfelelő lehet, mert benne van a refrencia és azzal kis hiszterézist kapsz. De ha gyorsan fog változni a figyelt feszültség, vagy ha az 5V határán van, kattoghat a relé..
Szia!
Igen, a nullájuk közös. A változás nagyon lassú. Arra viszont nem gondoltam, hogy kattoghat is. Az viszont baj. A hiszterézis rovására se lehet kivédeni a kattogást ?
Ha "nulla" a hiszterézis, akkor kattogni fog. RC taggal lehet lassítani (szűrni) a változást. De ha a visszamaradt változás/zaj nagyobb mint a hiszterézis, akkor mindenképpen kattogni fog..
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Akkor kattogás mentesen nem is lehet megcsinálni?
LM311 ?
Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. A bemeneti jelváltozás sebességétől, és az áramkör időállandójától függ.
Ha biztos akarsz lenni a dologban, akkor hiszterézisre szükséged lesz. Nézd át az LM339 adatlapját is, azon találsz számításokat a hiszterézisre.
Nem a komparátor típusán múlik a dolog, hanem az elveken. A komparátor alapvetően nullkomparátor, a pozitív visszacsatolással alakítjuk ki a hiszterézist. De még egy mezei relének is van "hiszterézise", mert a meghúzási áram és az ejtési áram között is van különbség.
De talán tisztázhatnád működés szempontjából mire van szükséged és miért szeretnél hiszterézis mentes komparátort használni. Itt olvashatsz róla, hogyan is működik a dolog.
Nem olyan fontos hogy hiszterézis mentes legyen.
Inkább a kattogás a gond. Tudnál egy rajzot feltenni amiből kiindulhatok ? Aztán kivariálom. Az alkonykapcsolók nem így működnek ?
Először szerintem a feladatot kellene tisztázni, nem?
Hello! Én lerajzoltam egy változatot, de Kovidivi-nek igaza van ám abban, hogy nem egészen tisztázottak a követelmények. Az alkonyat kapcsoló is komparátor, és még sok ezer dolog.
Köszi szépen, ahogy lesz időm kipróbálom.
Még nincs TL431-em. ![]() ui : milyen infóra lenne még szükséged ? A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2019
Majd Te megmondod, mikor megépíted és jön, az "Anyám én nem ilyen lovat akartam!.."
![]()
Nem biztos, meglátjuk.
A TL431 -ből a TO92 vagy a DIP8 tokozású kell ? Hestore -t néztem. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2019
A tokozás mindegy, bár én még DIP8-ast nem láttam..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |