Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
 
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   85 / 117
(#) nash hozzászólása Feb 2, 2019 /
 
Sziasztok,

Ismét segítséget szeretnék kérni egy másik táp módosításához. Itt is 32 voltos a kimenő feszültség szintén 22 voltra szeretném csökkenteni. Az opto feedbacknél itt egy KIA431A programozható zener van, aminek a ref. lába és az anódja között kb. 9.2K-t mérek, a ref. és a katód között viszont szakadást. Gondolom ellenállásos feszültségosztóval lehetne a kimenő feszültséget beállítani, viszont itt elakadtam.

Minden segítséget előre is köszönök !
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2019
(#) gulyi88 válasza nash hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
A bejelölt ellenállások értékét írd meg, mert nem látható rendesen.
Meg ellenőrizd hogy az-e aminek látszik.
R1 teteje az a pluszra megy. R1 és R2 sorba van kötve.
R3 alja a mínuszra megy.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
(#) nash válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Szia,

R1 a kódja alapján 115K, de folyamatosan változó érték mérhető rajta, R2 3.9K, R3 10K. Minden úgy meg ahogy írtad pluszra meg mínuszra, R1 és R2 sorba van kötve.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2019
(#) gulyi88 válasza nash hozzászólására (») Feb 3, 2019 /
 
Hú de megzavart ez a kódos dolog. De így már tiszta..
R1 115K
R2 3,92K
R3 10k
R1 melletti helyre lógass be egy 470k-1Mohmos potit (párhuzamos lesz az R1-el)
Tekerd maxra, terheld meg a tápt legalább negyedig-félig, aztán tekerd a potit visszafelé amíg a kimenet a kívánt értéket felveszi. Potit kiforrasztod, leméred és az 1%-os sorból a legközelebbi értékű és megfelelő méretű (0603, 0805?) ellenállást odaforrasztod az R1 mellé.
várhatóan olyan 200-210K körül lesz.
(#) nash válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Köszönöm a segítséget, 210K-val tökéletesen működik !
(#) Pataki99 hozzászólása Feb 12, 2019 /
 
Sziasztok

Van egy samsung ue40h6200 tv m régóta kikapcsolt magátol vagy újraindult de mostmár be se kapcsol.
Valószínűleg a tápegység adta meg magát. Úgy tudom a kondenzátor szokott kiszáradi és az okoz hibát.

táp.jpg
    
(#) latyakosa válasza Pataki99 hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
Valóban lehet ilyen ok, az elektrolit kondenzátorokat szokás ESR mérővel megvizsgálni, illetve cserélni ha nem hozza az elvárt értéket.
Külsőre a sajnos nem látható jelentős elváltozás a képen lévő alkatrészek esetében.
A processzor panelon is érdemes lehet hibás kondenzátorokat keresni.
(#) misi93 hozzászólása Feb 14, 2019 /
 
Sziasztok!
Mai nap javítottam egy 13.5V-os 5 amperes kis kapcsi-tápot.
Szinte az összes aktív alkatrészt kimértem, de nem jöttem rá mi lehet a probléma (fix 2.9V -t adott...). És kínomban lekötöttem a visszacsatolást?! mármint a kis optocsatoló "adó" részét, mert ki szerettem volna zárni a szekunder ezen részét.
Meglepetésemre el is indult a táp, csakhogy ugye nyélgázon ami a csövön kifér, ezzel nem is lett volna baj, ha nem 5mp-nél több ideig hagyom bedugva...
Elkezdett zizegni a táp és a kis visszajelző led elaludt.
Ezek után zárlatos lett a szekunder része.
Végén megtaláltam, egy (először azt hittem sima védődióda) zener dióda halt meg, ezt kiforrasztottam folytattam a javítást.
De ott vagyok ahol a part szakad vagyis nem, mert a szekunder optocsatoló részénél kell tovább keresgélnem. "Kis" idő után meg is találtam a fő bűnöst egy kondi zárlatos volt, ezt kicseréltem tökéletes is lett.
De:
A táp kimenetén volt egy zener dióda párhuzamosan(amit kiforrasztottam mert zárlatos lett), először azt hittem sima védődióda, de nem... 16V-os (BZX85C 16). Nem értettem miért raknak bele zener diódát, de valószínű azért, hogy a kimeneti feszültséget ne engedje 16V fölé(vagy rosszul gondolom?), de ugye mivel nyélgázon ment az áramkör ez a dióda zárlatos lett, mert több feszültséget kapott mint 16V.
A kérdésem igazából csak annyi, hogy ide elég egy sima 16V-os zener is, vagy fontos ez a típus?

Szerk.: esetleg 16V-os helyett használhatnék 15V-osat?

Válaszokat Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2019
(#) kadarist válasza misi93 hozzászólására (») Feb 14, 2019 /
 
Szia!
Ez a BZX egy "sima" típus, úgxhogy cserélheted hasonló teljesítményűre.
(#) misi93 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Rendben, köszönöm szépen!
(#) tothbela válasza misi93 hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Szia!
Bár jó bele a 15V-os zéner, de nem ok nélkül tettek bele 16V-ost. A BZX15 szórása miatt akár 13,8V-on is folyhat rajta áram. A táp kimenete pedig lehet 13,5V helyett akár 14V is. Biztonságosan a 16V-os jó bele, de meg kell mérni a BZX15-öst, és ha az alsó értéket súrolja, egy szilíciumdiódát nyitóirányban sorba köthetünk vele.
(#) misi93 válasza tothbela hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
1N5353B zenert raktam bele ez 16V-os és 5W-os. (mégis mennem kellet városba és ott vettem ilyet).
Azért köszönöm segítséged.
(#) Fülöp Ferenc 49 hozzászólása Feb 20, 2019 /
 
Kedves kollégák a segitségetekre szorulok .meghalt a Canon Pixma 220 printerem , vizsgálgattam és a táp nem ad semmi áramot , 24 voltnak kellene kijönni de nem jön .kiszedtem a burkolatból , itt van róla pár kép és amit eddig méregettem. a puffer kondiig megvan a feszkó , 310 v. a félvezetőkre rámértem kilóohmos értékek a lábak közt tehát nem zárlatosak az SMD tranyónál szintén, diódák szintén jók.Van egy IC benne DAP07 , ezhez nem tudok semmit . a nagy bika FET K3567 nem mutat zárlatot.a TL431 szabályozható zéner is kohm a lábai közt.Eddig jutottam , ha valaki segítene előrébb jutni nagyon megköszönném . Ja , kapcsolási rajz is jó lenne.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
A táp tipusa K30292
(#) user1914 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Hi!
Pedig szerintem van hozzá elég adat ami alapján el lehet indulni a javítással.
Ez, vagy ez esetleg.
Én a segédtáp meglétét keresném először.
Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) kadarist válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Szia!4
A DAP07 8-as lábán meg van a feszültség? A FET drainjén ott van a pufferelt hálózati feszültség?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
A DAP07 8-4 lábán 300v , A Fet drainjén is 300v.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza user1914 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Igen , ha ismerném a működési elvét részletesen . sorry
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Mit tudnék még ellenőrizni ???
Nem véletlen úgy van hogy csak akkor van áram ha a középső kimeneti kapocs ad jelt erre , mert a kapocs a kis SMD tranyó bázisára csatlakozik egy ellenálláson keresztül, mintha vezérlés lenne.Lehet hogy nincs is baja a tápnak ??
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Töredelmesen megvallom , hogy a kevés ismeret sok gondot okoz . Találtam egy orosz szaki javítási javaslatait a neten , amiben felhívja a figyelmet arra , hogy csak akkor lehet feszkót és áramot mérni ezen a tápon , ha némi műterhelés (300 ohmos ellenállás )alkalmazva és a csatlakozó középső érintkezőjét a +kivezetéshez kell érinteni, Minden jól működik és a táppal nincs semmi baj 25v jön, Más problem van a printerrel , nagyon bonyolult , a begomb patent kapcsolóját ellenőriztem , jó . Nagyon köszönöm a segítő hozzászólásokat . tiszteletem minden jóérzésű társnak .
(#) zsoltee0001 hozzászólása Márc 5, 2019 /
 
Sziasztok
Van egy nagyon vicces hibája egy tápnak.
24V/12V/5v/ (erős) 5V(gyenge)
A gyenge 5 volt szolgáltat a berendezés kijelzője, processzora számára tápot.
Az erős 5V ellátja a motorokat, érdekes módon nem a 24V/12V, de ez most nem lényeg.
Hibajelenség:
Nem mindig tudja kiadni az erős 5V-on azt a teljesítményt ami időnként kell, ilyenkor leáll az a rész, gondolom rövidzárként fogja föl.
Megfigyeltem, hogy ilyenkor a gyenge 5V-os körbe 5,05V helyett 5,6V körül van.
Kontakthibára gyanakodva átforrasztottam az egész panelt, ment is a szerkezet, hetekig, most megint ugyanaz a gond.
Van valakinek tippje egy esetleges hibára?

Üdv
(#) kalmi.kalmi válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 5, 2019 /
 
Elkó csere ?
(#) zsoltee0001 válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Márc 5, 2019 /
 
Cseréltem az olyan kondikat amik esetleg köze lehet, ill olyan helyen vannak, de elko hibánál jellemzően inkább nem indulni szokott, mint menet közbe leállni, már amikor be van melegedve minden.
Most azt vettem észre, ahogy csavargatom a panelt, úgy változik a fesz, az előbb említett tartományok között.
Hajj, de kontakthiba van valahol, de hol mindent átforrasztottam.
Üdv
(#) deebo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 5, 2019 /
 
Dehogynem, alacsony kapacitás mellett, terheléskor leesik a feszültség, amit nagyobb impulzusszélességgel próbál szinten tartani a táp és ezért emelkedik a többi szekunder feszültsége.
(#) zsoltee0001 válasza deebo hozzászólására (») Márc 5, 2019 /
 
Értem, de az mitől lehet erre kihatassal a panel csavargatasa?
Udv.
(#) spgabor hozzászólása Márc 6, 2019 /
 
Sziasztok!

Xbox 360 táppal kapcsolatban szeretnék érdeklődni azoktól, akik szereltek már ilyet, vagy volt a kezükben a kapcsolási rajza.
Szükségem lenne egy 12V 10A-es tápra, de elég horror áron vannak a normális minőségűek. Mivel 0-24-ben be lenne dugva, így nem akarok ebay-ről rendelni valami gagyit, ami lehet a felét se bírja. Ezt már beszívtam párszor sajnos.
Szóval az Xbox elég jó minőségűnek tűnik és pár ezerért lehet is venni használtan. Viszont a kimenete 5V és 12V. Nekem az 5V nem kell. Így a kérdésem az, hogy az 5V a szabályozásba beleszól, mint a sima ATX táp esetében, vagy csak a 12V-ről van szabályozva? Mert ha az 5V csak szabályozattlanul vagy közvetetten van jelen, akkor azt az ágat visszabontanám és kész is lenne a tápom.

Köszönöm előre is az információkat!

Üdv:
spgabor
(#) zsoltee0001 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Kicseréltem az összes olyan kondit aminek bármi köze van hozzá, semmi változás, trafókat kiszedtem, hátha el van zizzenve a drót valahol, de nem láttam rajta ilyen hibát.
Kínomba levideóztam, nagyon halkan hallatszik sercegés olyankor amikor csavargatom a panelt, de egyáltalán nem behatárolható, akár apanel másik végében is lehet a hiba.
Most például terheletlenül mértem, tehát nincs összefüggésbe a terheléssel.
Leválasztó trafóval dolgozom, még mielőtt valaki megvádolna, hogy az életemmel játszom

Bővebben: Link
Üdv
(#) deebo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Ott inkább az alkatrészek vannak egymáshoz közelebb és távolabb, ami nagyfrekvenciás üzemnél sokmindent előidézhet.
(#) zsoltee0001 válasza deebo hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Addig csesztettem hőlégfúvóval, hogy most meg az istennek nem akarja csinálni a hibát, akárhogy csavargatom, be is építettem, a szerkezetbe, eddig jól működik.
Mivel eddig még nem találkoztam trafóhibával, meg állítólag nagyon ritkán fordul elő.
De ha előfordul, akkor mi szokott az lenni?
Most lehet, hülyeség, de nem lehet, hogy a valahol belül meg van szakadva a szál? amit nem lehet kívülről látni?

Üdv
(#) deebo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 6, 2019 /
 
Ha teljes szakadás lenne egyáltalán nem működne, ha kontakthiba lenne, azt korrigálná amíg tudja, de attól nem emelkedne csak úgy 5.6V-ra, legalábbis mozgatásra szerintem. Érdekes, hogy pont egy diódányit emelkedik a feszültség, mintha elhajtva rövidzárba menn egy dióda, ami a visszacsatolásnál fejjebb emeli a söntöt (ha van ilyen).
Következő: »»   85 / 117
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem