Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hogyan kössem a mágneskapcsolót?
Lapozás: OK   6 / 7
(#) Johnycorp válasza c27 hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Szia!

Már az eredeti megoldás is borzalmas volt!
Olyan nincs, hogy egy (vélhetően 1. érintésvédelmi osztályú) készülékbe nem kötünk földelést, csak nullát, "mert csak négypólusú a dugvilla".
SZABVÁNY szerint a négypólusú dugó éppen, hogy nullát nem tartalmaz! PONT.

Egyik megoldás a tekercs cseréje.
A diódás megoldás nem jó, mivel a tekercs 220(230) V AC-ra készült. Tehát a lüktető egyenfeszültségtől szépen leég majd és nem is fog működni sem.
Másik megoldás egy 400/230V trafó használata. Kérdés, hogy akar-e ilyet gányolni az ember oda.
Harmadik és költséges megoldás: 5 pólusú aljzat és dugvilla, valamint 5 eres kábel.
Persze a kompresszor ekkor csak olyan helyeken tud majd üzemelni, ahol van 5 pólusú aljzat. Bár lehet átalakítót csinálni 5-ről 4-re, hogy máshol is hazsnálni lehessen. De a fent leírtak szerint, pont a nulla fog ismét hiányozni.

ISMÉT: NEM gányolgatunk olyan készüléket, amelyben szükség lenne földelésre, de nincs. Ha nem érthető, hogy miért, akkor szakember kell!
(#) c27 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Lámpa nem igazán kell és nincs is hely az ellenállás csak végső megoldásnak szánnám, ha nem lesz tekercs, de megpróbálok szerezni. Kösz az ötleteket.
(#) c27 válasza Johnycorp hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Bocs, de nem írtam azt, hogy én csináltam vagy én szerintem milyen jó, hogy nincs védőföld a 4 pólusú dugvilla/aljzatban. Pont ezért írtam, mert én nem akarom hogy ne legyen védőföld. Semmi értelme nem volt a hozzászólásodnak mert ugyanazt írtad le amit én, csak te ************ szántad.

Fogd vissza magad! sz
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2017
(#) lelkes amatőr válasza c27 hozzászólására (») Jún 9, 2017 /
 
Esetleg kondenzátoros feszültségosztót alkalmazol és a nulla helyére BEKÖTÖD a földelést.
(#) laacika hozzászólása Jún 10, 2017 /
 
Sziasztok.
Nem tudom jó helyre irok-e vagy szabad-e itt ilyet,ha nem akkor elnézést kérek de próbálok segiteni egy 65 éves jó ismerősömnek.
Szóval keresek az ismerősömnek a XXIII. ker ben vagy környékén olyan embert aki egy marógép bekötésben illetve átnézésében tudna segiteni mert nem minden működik az előtolásnál.
Gépkönyv van a géphez és pár db mágneskapcsolóról és jópár nyomógombról lenne szó de neki nem megy.
Előre is köszönöm annak aki próbál segiteni vagy esetleg tud valakit ajánlani aki elmenne megnézni.
Köszönöm.
(#) erbe válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 10, 2017 /
 
Az ellenállásos megoldás nem jó, semmiképpen nem úgy, hogy a tekercs ellenállásához igazítjuk. A váltakozó áramú áramfelvételhez kellene igazítani. Az izzó tökéletes ebből a szempontból, mert a hidegellenállása kicsi. A mágnes meghúzásához nagyobb áram kell, mint a tartáshoz. Ekkor már melegebb az izzószál, kisebb áram folyik. Másik lehetőség, szakító érintkezővel beiktatni a soros ellenállást. Kisebb DIL-eknél alapból vannak később szakító érintkezők, talán DIL 0-hoz is létezik, de talán a normál szakítóval is megfelel.
(#) diginewl hozzászólása Jún 28, 2017 /
 
Tiszteletem!
Van egy erősáramú kérdésem:
Adott két vízmelegítő (átfolyós rendszerű, azonnal melegít, ahogy kinyitjuk a csapot). Mindegyik 5,5kW teljesítményű. Van egy 25A-es betáp.
Mágneskapcsolóval meg lehet-e oldani, hogy mindig csak az egyik menjen? Reteszelő dolog lenne. (vagy egyik, vagy másik megy)
Alap esetben az egyik felé áll a kapcsoló. Ha megindítjuk a másik vízmelegítőt, akkor lehet-e őt úgy bekötni, hogy a mágneskapcsolón (így húzna meg), és az átváltott kapcsolón keresztül kapja a tápot. Ilyenkor ugye lekapcsolja a másik vízmelegítőt.

Működhet ez a valóságban?
Nem ég el azonnal a mágneskapcsoló tekercse (ezen egy pillanatra, amíg be nem húz átmegy 23A rajta)
Megtartja-e a magát a mágneskapcsoló, ha rajta csak a fogyasztás egy része esik?

Van esetleg másik megoldás?
Köszönettel: jenő
(#) Tomi111 válasza diginewl hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Ezt így nem tudod megoldani. Az egyik vízmelegítőt szét kell szedned és a mágneskapcsoló tekercsét bekötni a fűtőszál helyett. ( fűtőszálat lekötni, kivezetni! ). Alapból az eredeti, nem megbontott vízmelegítő működne, mikor ezt a szétszedettet használod, meghúz a mágneskapcsoló és áramot ad a fűtőszálnak, közben a másikat lekapcsolja. Természetesen ha a másikat is használod egyidejűleg, akkor azon csak hideg víz fog folyni.
(#) diginewl válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Köszönöm a választ!
Érem, mire gondolsz. Még érintésvédelmileg is teljesen jól megoldható! A membránszelep, ami eddig a teljesítményt kapcsolta kapcsoló, a készülékben, most az vezérelné a mágneskapcsolót.
Olyan megoldás lenne a jó, ahol nem kell azonnal garanciát veszíteni a vízmelegítőnél.
(#) diginewl válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Közben tovább keresgéltem.
Ha minden igaz, ez minden buherálás nélkül használható: (jól gondolom?)
Áramfigyelő
Ez nem szimpla mágneskapcsoló, hanem valami okosabb dolog. Nem olcsó, de nekem valami szabványos megoldás kell.
(#) proli007 válasza diginewl hozzászólására (») Jún 28, 2017 /
 
Hello! Az áram érzékelése nekem is eszembe jutott, de idő hazárdot látok az alkalmazásánál.
Működés: Ha a figyelt készüléket bekapcsoljuk, a áramrelé lebontja a másik készülék betáplálását, így azt nem lehet bekapcsolni.
Eddig rendben is lenne a dolog. De ha a másodkészülék eleve be volt kapcsolva, akkor gond van. Mivel az áramfigyelésnek van reakcióideje. Ennél a figyelőnél ez minimum 0,5sec. Viszont ez idő alatt, folyik a kétszeres áram érték, amire a kismegszakító várhatóan működésbe fog lépni.
Az 5,5kW fogyasztás eleve 24A áramot jelent a 25A-es betáp mellett. Ha a kettő együtt működik, akkor fél másodpercig 48A fog folyni. Feltéve, hogy más fogyasztó egyáltalán nincs bekapcsolva pluszban ezen a körön.
A váltakozóáramot figyelve, eleve van késleltetés, hiszen meg kell állapítani, hogy az tényleg folyik, és be is kell avatkozni. Mivel a figyelő relé a másik fűtőtestet nem bírja el, még egy mágneskapcsolónak is meg kel húzni ezen idő alatt.
Az előző megoldási javaslatnál, a mágneskapcsoló váltaná át a fűtést, ahol először a bontás jön létre, majd a zárás. Így egyidejű áram nem alakulhat ki.
(#) diginewl válasza proli007 hozzászólására (») Jún 29, 2017 /
 
Igen-igen.
Közben még bennem is finomult a dolog. Úgy kell megoldanom, hogy az első dönt.
Azaz nincs elsődleges fogyasztó. Az kapja a teljes 25A-t, aki először bekapcsolt. Így nem lenne még pillanatnyi túlterhelés sem.

Kaptam egy egyszerű ötletet, ami elvben pont ezt teszi (köszönet érte!!!)
Egy-egy motorindító relé, és egy-egy mágneskapcsoló. A motorindító relé kapcsolja a mágneskapcsolót. Így nem is léphet fel pillanatnyi túlterhelés, azaz párhuzamosság sem.

Egy a kérdés: a motorindító relé (ha pl 20A-es) elbír el magán folyamatosan átengedni 22-23A-t úgy max. 2-4 percig? Ha igen, akkor megvan a csattogós megoldás
(#) VIM válasza diginewl hozzászólására (») Júl 1, 2017 /
 
Szia! A motrindító relé felépítése nem biztos, hogy kibírja ezt a hosszú áramterhelést, mert az árambevezetés a visszatérítő rugón keresztül van megoldva és ki fog melegedni 3-4 perc alatt, ez szokott lenni a meghibásodás az üzemszerű motorindítási kapcsolásnál is. Talán ha mindkét vízmelegítő áramkörébe be lenne építve egy folyadék áramlás kapcsoló ami kapcsolná az ehhez a vízmelegítőhöz tartozó mágneskapcsolót, így nem lenne egyidejű indulás és üzembiztos lenne a működés is reteszelés szempontjából (a mágneskapcsolók villamosan kireteszelik egymás működését ha az egyikük működésbe lép). Az átfolyás érzékelőben reed relé van ami direktbe is tudja kapcsolni a mágneskapcsoló tekercsét. Bővebben: Link baráti áron is kapható
(#) diginewl válasza VIM hozzászólására (») Júl 2, 2017 /
 
Köszönöm Mindenkinek a segítségeket!
Igen, utánajártam. A motorindító relé csak néhány másodpercre hajlandó elviselni a nagy terhelést, ezért nem jó megoldás.

Ez az átfolyás érzékelő beépíthető, nagyon jó ötlet.
Közben jött még ötlet áramérzékelésről is. Meg ssr reléről is.
Így már meg tudom oldani a problémát.
Köszönet Mindenkinek!!!!
(#) Zsolteey hozzászólása Máj 18, 2018 /
 
Sziasztok!

Adott egy XBS TMI-D09 tokozott kapcsoló. Benne egy XBS MDR 0910 mágneskapcsoló és LR2 D13 hőkioldó. A cél egy egy fázisú 230V-os villanymotor vezérlése.

A mágneskapcsoló és a hőkioldó gyárilag össze van kábelezve a következő módon:
1 --> A1
5 --> 95
96 --> 14
14 --> BE
BE --> 13
13 --> A2

A 2, 4, 6-on csatlakozik a hőkioldó a mágneskapcsolóra.

A BE a bekapcsoló gomb.
A kikapcsoló gomb a hőkioldón lévő gombot nyomja, ami megszakítja a 95-96 közötti kontaktot.

Egy korábbi hozzászólás alapján végigkövettem a vezetékeket, de a számozás az alapján eltért. Az olvasottak alapján az 1-esre kötném a bejövő nullát, az 5-re a fázist. A kimeneti oldalon a T1-re kötném a motor nulláját, T3-ra a fázisát.

Jól gondolom?

A burkolatában van egy ábra, arról a képet csatoltam.

Köszi!
Zsolti.
(#) Bakman válasza Zsolteey hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Idézet:
„az 1-esre kötném a bejövő nullát, az 5-re a fázist. A kimeneti oldalon a T1-re kötném a motor nulláját, T3-ra a fázisát.”
Így megfelelő.
(#) Zsolteey válasza Bakman hozzászólására (») Máj 18, 2018 /
 
Köszönöm a gyors választ!
(#) fapocok hozzászólása Márc 10, 2019 /
 
Sziasztok van egy mágneskapcsolóm Dil 00-52d egy hő kioldó egy nyomogomb egy vészgomb és egy nyomáskapcsoló hogy kösem.
bekapcsolás nyomogomb, indul ha eléri a nyomást kikapcsol, de ha lesik a nyomás, be kapcsol automatikusan a vészgomb kikapcsolás és amire való.
A válaszokat előre is köszönöm és a rajzot
(#) VIM válasza fapocok hozzászólására (») Márc 10, 2019 /
 
Szia! Nem írtad, hogy milyen a nyomáskapcsoló amit használni akarsz, mert többségük magában foglalja a vészkapcsoló funkciót (nagy piros gomb a tetején). Szerintem egy főkapcsoló kell (áramtalanító) azután egy hővédelem, majd a Dil kapcsoló és azt kapcsoltatni annak behúzó tekercsével sorba kötött nyomáskapcsolóval amit a hőkioldó és Dil kapcsoló közötti összekötéstől kell megtáplálni.
(#) ferci válasza fapocok hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
A nyomógombos indítástól tekints el, mert akkor kellene még egy ki-gomb is és egy KR relé, hogy öntartást is meg tudjál valósítani a "nyomáskapcsoló-DIL" résznek.
(#) fapocok hozzászólása Márc 11, 2019 /
 
Sziasztok a nyomás kapcsoló egy békebeli defém kompresszoré volt
A rajzér ne cikizetek de most így kötöttem be akkor akár jó is lehet és hová tegyem a vész gombot mert sajnos kell
A kötések még csak kísérleti stádiumában így müködik csak jó e

Köszönöm a válaszokat
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2019
(#) proli007 válasza fapocok hozzászólására (») Márc 11, 2019 /
 
Hello! Ezek szerint a motor háromfázisú és a mágneskapcsoló tekercse 400V-os..
A "vészgomb"-ot célszerű a 4-es pont és a villanykapcsoló közé kötni. De feltétele, hogy az mechanikusan önzáró legyen. Tehát ha kinyomtad, úgy is maradjon és csak szándékosan lehessen visszakapcsolni. (A védőföldet kéretik egy pontra bekötni!)
(#) eSDi válasza fapocok hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Hali!

Én a mellékelt módon kötném be abban az esetben, ha csak ezek az alkatrészek állnak rendelkezésre.

A mágneskapcsolón a fő érintkezők az 1-2, 3-4, 5-6. A 13-14, 21-22, 31-32, 43-44 és hasonlók csak segéd érintkezők. Ha az utóbbiakra ködöt a motort, szerintem úgy beégnek mint a sicc.
(#) eSDi válasza fapocok hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Más nem tudtam módosítani a hozzászólást.

Most látom, hogy ez hőrelé! Akkor azt is be kell sorban kötni az E-Stop és a nyomáskapcsoló közé.
(#) fapocok válasza eSDi hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Szia köszönöm de ezt az utolsó hozzászólást nem értem
(#) proli007 válasza fapocok hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
Hello! Tolmácsolnám.. Azt írja eSDi, hogy a motorvédő segédérintkezőjét elfelejtette rárajzolni az ábrára. Azt kösd sorba az E-stop és a P nyomáskapcsoló 4-es lába közé.
(#) eSDi válasza fapocok hozzászólására (») Márc 12, 2019 /
 
A rajzon egy manapság használatos motorvédő van, mert nem néztem meg jól a képet, amit felraktál. Neked pedig egy régi hőrelé/hőkioldód van. Ez utóbbi önmagában nem képes megszakítani a motorra menő áramot (míg a motorvédő igen), csak a segéd érintkezőit (95-96) bontja. Ezért kell bekötnöd az E-Stop és a nyomáskapcsoló közé.
(#) nedudgi hozzászólása Jún 24, 2019 /
 
24V váltófeszültséggel kellene vezérelnem egy 1 lóerős motort.
Schneider ICT (A9C21164)-t kaptam a boltban. Lehet, hogy nem alkalmas a célra? Méregettem, az A1 és A2 terminálok között 0,6 ohm körüli ellenállást mérek.
Eddig azt hittem, hogy egy mágneskapcsoló úgy működik mint egy jelfogó, adok neki 24V váltót (mert annyi van ráírva), erre ő behúz, és kapcsol.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2019
(#) proli007 válasza nedudgi hozzászólására (») Jún 24, 2019 /
 
Hello! A tekercs egyenáramú ellenállása sokkal kisebb lehet, mint a váltóáramon mért ellenállása.
(#) nedudgi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 24, 2019 /
 
Azért az egy ohm alatti ellenállás éhgyomorra elég durvának tűnik. De ha Te mondod, akkor megpróbálom. Azt is furcsállottam az adatlapban, hogy nem adtak meg ellenállás, behúzóáram adatot a tekercsére.
Következő: »»   6 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem