Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   29 / 42
(#) erbe válasza granpa hozzászólására (») Feb 24, 2019 / 2
 
Nem használja a nullát. A rajz szerint a 0 nem megy tovább a csatlakozótól.
Több hidraulikus hasogatógéphez hívtak forgásirány ügyben, és sehol nincs használatban a nulla ennél a kapcsolótípusnál.
Nem mágneskapcsoló, hanem csak egy gyenge kis tartótekercs. Szerepe, ha elmegy az áram, visszajövetelekor ne indulhasson emberi beavatkozás nélkül a gép. Gondolom, azért jön a motor felől az egyik szála, mert azzal sorban van a hővédelem.
(#) gaben62 válasza T_Kornel hozzászólására (») Feb 25, 2019 / 1
 
A rajz szerint, egy mágneskapcsoló van bekötve, az L2-re, és a nulla-vezetékre, /blue/A1-A2-vel szokták jelölni a behúzótekercset, /aki nem tudná/
A mágneskapcsoló kapcsolja a motoráramot, indításkor.. ami természetesen 230V~os
AC3=12A, tehát a 3~motornak fázisonként 4Amper az üzemi árama.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
(#) erbe válasza gaben62 hozzászólására (») Feb 25, 2019 / 1
 
A nulla nincs bekötve sehova. Nézd meg jobban a rajzot!
A mágneskapcsoló (elektromágnes) nem kapcsoló, csak rögzítő funkciót lát el.
Hol láttál az adatlapon olyasmit, hogy 4,1 kW-os 400 V-os motornak fázisonként 4 A az üzemi árama? Első kép felső sor közepe "7,6 A".
(#) T_Kornel hozzászólása Feb 26, 2019 /
 
Köszönöm a segítségeket, sikerült kapnom egy kész hosszabbítót, ami 5x2,5 MT , nem kell szétszedni és kikötögetni a nullát, használhatom így ugye? Ezzel bajt nem okozok a gépnek ? Tudom hogy valaki már írta hogy nem gond max nem használja a gép csak azért kérdek rá mégegyszer mert eléggé megoszlanak a vélemények.
(#) erbe válasza T_Kornel hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Nem kell aggódni!
(#) gaben62 válasza erbe hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Ja értem már.
De ez 3fázisú motor, és 4KW- teljesítmény van megadva, P=U.I, 3fázisú rendszernél az áramok megoszlanak, a teljesítmény alapján, kiszámítható, mérés nélkül is, It:L1,+ It:L2, +It:L3, vagy áram-méréssel is meghatározható, a motor üzemi árama..valamint a teljesítménye..
(#) Near hozzászólása Márc 4, 2019 /
 
Sziasztok! Van egy szeletelő gépem ami betegeskedik. Minden áttét meg van kenve, a motor is mégsem szeretne rendesen működni. Lassú és enyhe égett jellegű (mint amikor túl van terhelve a motor) szagot lehet érezni és a motor álló része hamar átmelegszik. Szénkefék szikráznak, tippemre azokkal lehet a gond, de hátha tudtok mondani rá valamit mielőtt odáig lebontom. Előre is köszönöm
(#) Tomi111 válasza Near hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Szia! Sajnos ez a tapasztalat alapján forgórész hiba. Menetzárlat vagy kommutátor zárlat. Csak tekercselő tudná javítani, de annyit nem ér, gondolom. Ha a sajátom lenne, kidobnám, nem töltenék vele több időt. Esetleg meg lehet próbálni a kommutátor szeletek közét kitisztítani, hátha, de nincs sok remény.
(#) erbe válasza Near hozzászólására (») Márc 4, 2019 /
 
Milyen szeletelő gép? Ipari kenyérszeletelő 15 párhuzamos késsel vagy tárcsás felvágottszeletelő, esetleg háztartási kisjátékszer?
(#) hepi02 hozzászólása Ápr 4, 2019 /
 
Sziasztok. Van egy ágaprítóm, amivel vannak gondok. Ha bekapcsolom, akkor nem indul, csak búg. Ha meglököm kézzel a motort, akkor beindul. Továbbá nem reagál az irányváltó kapcsolóra sem. A kondenzátort újra cseréltem, de a helyzet változatlan. A motor erős, szépen aprít, mikor belököm, csak kényelmetlen így használni. Az aprító egy egy fázisú einhell lh2500-as. Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni.
(#) ferci válasza hepi02 hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Szia!
Deritsd fel, melyik a segédfázis tekercse és mérd meg, hány ohmos, illetve folytonos-e az ellenállás a segédfázis kondiig. A másik vége csatlakozik-e a nullához.
Az irányváltó kapcsoló is ludas lehet, ha egyik irányt sem tudod kapcsolni.
Ha menet közben erős, akkor érdekes a téma segédfázis nélkül (?).
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2019
(#) hepi02 válasza ferci hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Ahogy olvasom a fórumot az elejéről adok még néhány infót. A kondenzátor 2 kivezetéses, fehér színű 40µF 450V-os. A motort ha bekapcsolom, akkor csak lebeg, de ha meglököm, felpörög és működik. Ha egy vastagabb ág miatt megszorul, akkor egyből elindul visszafelé. A motorba 4 vezeték megy be.
(#) ferci válasza hepi02 hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Rajzolj le egy sima irányváltós kapcsolást: bekapcsolás után főfázis, segédfázis 1-1 vége direkt nullán - a főfázis bekötve a fázisra - a segédfázis másik vége a kondenzátoron keresztül kapja a fázist.
Ez az egyik állapot például.
Ha menet közben szorulás miatt visszaindul, akkor biztos szakadt a segédfázis kör.
Feszültségmentes állapotban MÉRNI KELL mindkét szituációt és ha meg tudod oldani, nem pár mA-es multis méréssel.
(#) ferci válasza hepi02 hozzászólására (») Ápr 4, 2019 /
 
Küldtem egy kapcsolást, gondolom, ez van nálad is.
(#) ezermester1 válasza hepi02 hozzászólására (») Ápr 6, 2019 /
 
Helló!Vizsgáld meg a motor tekercseit.Ezeknek a motoroknak általában egyforma a segéd ill.főfázis tekercse. A 2 tekercs közös végére kell kötni a nullát.A másik végükre kell kötni a kondenzátort. Az irányváltás úgy történik,hogy a kapcsoló hol az egyik hol a másik végére adja a fázist.Így fordít forgásirányt.
(#) nitronaero hozzászólása Ápr 28, 2019 /
 
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 1 kW-os Pedrollo szivattyút. A problémám az lenne, hogy nagyon melegszik. Olyannyira hogy a műanyag ventilátor megolvadt a tengelyen.A hűtő bordán 1 óra üzem után 100 C°-ot mertem. Kimértem a segéd (14,6ohm) és fő fázis (5,4ohm) ellenállását, illetve az összegét (~20ohm) is. Indulásnál 6,1 A-t 1 óra után 4,2 A-t vesz fel. Fogyasztásmérővel mértem a teljesítményét 912 W. Viszont 25 µF kondenzator helyett 20 µF van rajta.Valaki tud segíteni hogy mitől melegedhet? A kisebb kondenzátor okozhat ilyet? Egyáltalán ezek az értékek megfelelőek?
Köszönöm a segítségeteket!
(#) zolika60 válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Mindenképp kipróbálnám a helyedben egy rávaló kondenzátorral. Lehet megoldódna a gondod.
(#) VIM válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Szia! Gondolom garancia nincs rajta, kéztől vetted. Aki eladta ugyan ezzel a problémával szembesülhetett vagy ehhez hasonló kondenzátor kapacitás értékvesztéssel és az azzal járó melegedéssel. Rövid üzem alatt nem derülnek ki ilyen problémák, működik és kész de a vallatásnál már gondok lehetnek. "Zolika60" már mondta a helyes és egyetlen jó megoldást, hogy az adattáblán feltüntetett kondenzátor értéket kell bekötni a motorhoz és csak remélni lehet, hogy helyre áll a működés, nem károsodott semmi a motoron belül a nagy hőmérséklet miatt.
(#) nitronaero válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Az lemaradt, hogy használtan vettem és most azt néztem, hogy volt egy kábel sérülés a rövid betáp kábelnél, ami kb 30cm hosszú dugaljal a végén. Ráadasul 0.75ös vezeték volt.Kicseréltem 1.5re, mert utánna ami van hosszabbítóm az 1.5ös és 5m hosszú. Mondjuk most elég hideg van 20 perc járatás után 40-50 C°-ot mértem. Néztem nem-e van feszültség esés, de 229v ról 224 re esik, szóval ezt nem nevezném nagynak. Holnap kicserélem a kondit remélem megoldja.
(#) zolika60 válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Arra figyelj, hogy folyamatos üzemre valót vegyél.
(#) nitronaero válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Amúgy az értékek amiket irtam a tekercseknél vagy a felvett áram/ teljesítmény az jó lehet?
A motor nem búg, nincs csapágy hangja és szépen forog kézzel is. Ezekből az értékekből valahogy nem lehet számolni egy ideális kondenzátor kapacitást?
(#) user1914 válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Hi!
Én megmérném a feszültséget a segédfázis tekercsen, és a főfázis tekercsen az talán többet mondhat. Temészetesen a 0-hoz képest. Esetleg a fő és segédfázis között is mérnék egy adatot.
Üdv. M.
(#) erbe válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 28, 2019 /
 
Fényképezd le az adatlapját! Lehet, hogy hidroforhoz készült, ahol felnyomja a nyomást, aztán áll a következő WC öblítésig. Folyamatos üzemben pedig csak töredékét bírja. Nem mindegy, mire használod.
(#) nitronaero válasza erbe hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Mit kell figyelni az adatlapján, hogy tudjam mire való?
(#) BarnaPili válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Az alsó sor közepe. Thermally protected, continuos duty. Ez folyamatos üzemre van tervezve.
(#) nitronaero válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Köszi!
(#) nitronaero válasza user1914 hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Szia!
Megmértem a feszültséget a segédfázis és a nulla közt ott 406 V volt, A fő fázis és a nulla közt 0 V a fő fázis és a segédfázis között 406 V. A betápnál 235 V-ot mértem terhelés alatt. A fő fázison 7,4 A a segédfázisom 2,12 A, a közös ponton 7,3 A. A betápnál 6,6 A-t miértem.A fő fázis és a közös pont között 5,3 Ohm, A segédfázis és a közös pont között 13,3 Ohm, A fő fázis és a segédfázis között 18,6 Ohm. Ezeket már a 25 µF kondenzátorral mértem. Ezek az értékek jók lehetnek?
(#) vargaf válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Idézet:
A fő fázis és a nulla közt 0 V

Ezek után megkérdezed, hogy ezek az értékek jók lehetnek-e?
(#) nitronaero válasza vargaf hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Szia!
Nem Értek hozzá azért kértem segítséget! Amúgy a tekercs rózsaszín vezetéke(főfazis) és a betáp nulla között mértem.
(#) nitronaero válasza vargaf hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Igy van bekötve. Amiatt mérhettem nulla voltot, mert a motor főfázis (rózsaszín) vezetéke közös ponton van a fázis/ nulla betáp vezetékével nem? Tényleg nem értek hozzá csak logikázok.
Következő: »»   29 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem