Fórum témák
» Több friss téma |
Nem használja a nullát. A rajz szerint a 0 nem megy tovább a csatlakozótól.
Több hidraulikus hasogatógéphez hívtak forgásirány ügyben, és sehol nincs használatban a nulla ennél a kapcsolótípusnál. Nem mágneskapcsoló, hanem csak egy gyenge kis tartótekercs. Szerepe, ha elmegy az áram, visszajövetelekor ne indulhasson emberi beavatkozás nélkül a gép. Gondolom, azért jön a motor felől az egyik szála, mert azzal sorban van a hővédelem.
A rajz szerint, egy mágneskapcsoló van bekötve, az L2-re, és a nulla-vezetékre, /blue/A1-A2-vel szokták jelölni a behúzótekercset, /aki nem tudná/
A mágneskapcsoló kapcsolja a motoráramot, indításkor.. ami természetesen 230V~os AC3=12A, tehát a 3~motornak fázisonként 4Amper az üzemi árama. A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
A nulla nincs bekötve sehova. Nézd meg jobban a rajzot!
A mágneskapcsoló (elektromágnes) nem kapcsoló, csak rögzítő funkciót lát el. Hol láttál az adatlapon olyasmit, hogy 4,1 kW-os 400 V-os motornak fázisonként 4 A az üzemi árama? Első kép felső sor közepe "7,6 A".
Köszönöm a segítségeket, sikerült kapnom egy kész hosszabbítót, ami 5x2,5 MT , nem kell szétszedni és kikötögetni a nullát, használhatom így ugye? Ezzel bajt nem okozok a gépnek ? Tudom hogy valaki már írta hogy nem gond max nem használja a gép csak azért kérdek rá mégegyszer mert eléggé megoszlanak a vélemények.
Ja értem már.
De ez 3fázisú motor, és 4KW- teljesítmény van megadva, P=U.I, 3fázisú rendszernél az áramok megoszlanak, a teljesítmény alapján, kiszámítható, mérés nélkül is, It:L1,+ It:L2, +It:L3, vagy áram-méréssel is meghatározható, a motor üzemi árama..valamint a teljesítménye..
Sziasztok! Van egy szeletelő gépem ami betegeskedik. Minden áttét meg van kenve, a motor is mégsem szeretne rendesen működni. Lassú és enyhe égett jellegű (mint amikor túl van terhelve a motor) szagot lehet érezni és a motor álló része hamar átmelegszik. Szénkefék szikráznak, tippemre azokkal lehet a gond, de hátha tudtok mondani rá valamit mielőtt odáig lebontom. Előre is köszönöm
Szia! Sajnos ez a tapasztalat alapján forgórész hiba. Menetzárlat vagy kommutátor zárlat. Csak tekercselő tudná javítani, de annyit nem ér, gondolom. Ha a sajátom lenne, kidobnám, nem töltenék vele több időt. Esetleg meg lehet próbálni a kommutátor szeletek közét kitisztítani, hátha, de nincs sok remény.
Milyen szeletelő gép? Ipari kenyérszeletelő 15 párhuzamos késsel vagy tárcsás felvágottszeletelő, esetleg háztartási kisjátékszer?
Sziasztok. Van egy ágaprítóm, amivel vannak gondok. Ha bekapcsolom, akkor nem indul, csak búg. Ha meglököm kézzel a motort, akkor beindul. Továbbá nem reagál az irányváltó kapcsolóra sem. A kondenzátort újra cseréltem, de a helyzet változatlan. A motor erős, szépen aprít, mikor belököm, csak kényelmetlen így használni. Az aprító egy egy fázisú einhell lh2500-as. Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni.
Szia!
Deritsd fel, melyik a segédfázis tekercse és mérd meg, hány ohmos, illetve folytonos-e az ellenállás a segédfázis kondiig. A másik vége csatlakozik-e a nullához. Az irányváltó kapcsoló is ludas lehet, ha egyik irányt sem tudod kapcsolni. Ha menet közben erős, akkor érdekes a téma segédfázis nélkül (?). A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2019
Ahogy olvasom a fórumot az elejéről adok még néhány infót. A kondenzátor 2 kivezetéses, fehér színű 40µF 450V-os. A motort ha bekapcsolom, akkor csak lebeg, de ha meglököm, felpörög és működik. Ha egy vastagabb ág miatt megszorul, akkor egyből elindul visszafelé. A motorba 4 vezeték megy be.
Rajzolj le egy sima irányváltós kapcsolást: bekapcsolás után főfázis, segédfázis 1-1 vége direkt nullán - a főfázis bekötve a fázisra - a segédfázis másik vége a kondenzátoron keresztül kapja a fázist.
Ez az egyik állapot például. Ha menet közben szorulás miatt visszaindul, akkor biztos szakadt a segédfázis kör. Feszültségmentes állapotban MÉRNI KELL mindkét szituációt és ha meg tudod oldani, nem pár mA-es multis méréssel.
Küldtem egy kapcsolást, gondolom, ez van nálad is.
Helló!Vizsgáld meg a motor tekercseit.Ezeknek a motoroknak általában egyforma a segéd ill.főfázis tekercse. A 2 tekercs közös végére kell kötni a nullát.A másik végükre kell kötni a kondenzátort. Az irányváltás úgy történik,hogy a kapcsoló hol az egyik hol a másik végére adja a fázist.Így fordít forgásirányt.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 1 kW-os Pedrollo szivattyút. A problémám az lenne, hogy nagyon melegszik. Olyannyira hogy a műanyag ventilátor megolvadt a tengelyen.A hűtő bordán 1 óra üzem után 100 C°-ot mertem. Kimértem a segéd (14,6ohm) és fő fázis (5,4ohm) ellenállását, illetve az összegét (~20ohm) is. Indulásnál 6,1 A-t 1 óra után 4,2 A-t vesz fel. Fogyasztásmérővel mértem a teljesítményét 912 W. Viszont 25 µF kondenzator helyett 20 µF van rajta.Valaki tud segíteni hogy mitől melegedhet? A kisebb kondenzátor okozhat ilyet? Egyáltalán ezek az értékek megfelelőek? Köszönöm a segítségeteket!
Mindenképp kipróbálnám a helyedben egy rávaló kondenzátorral. Lehet megoldódna a gondod.
Szia! Gondolom garancia nincs rajta, kéztől vetted. Aki eladta ugyan ezzel a problémával szembesülhetett vagy ehhez hasonló kondenzátor kapacitás értékvesztéssel és az azzal járó melegedéssel. Rövid üzem alatt nem derülnek ki ilyen problémák, működik és kész de a vallatásnál már gondok lehetnek. "Zolika60" már mondta a helyes és egyetlen jó megoldást, hogy az adattáblán feltüntetett kondenzátor értéket kell bekötni a motorhoz és csak remélni lehet, hogy helyre áll a működés, nem károsodott semmi a motoron belül a nagy hőmérséklet miatt.
Az lemaradt, hogy használtan vettem és most azt néztem, hogy volt egy kábel sérülés a rövid betáp kábelnél, ami kb 30cm hosszú dugaljal a végén. Ráadasul 0.75ös vezeték volt.Kicseréltem 1.5re, mert utánna ami van hosszabbítóm az 1.5ös és 5m hosszú. Mondjuk most elég hideg van 20 perc járatás után 40-50 C°-ot mértem. Néztem nem-e van feszültség esés, de 229v ról 224 re esik, szóval ezt nem nevezném nagynak. Holnap kicserélem a kondit remélem megoldja.
Arra figyelj, hogy folyamatos üzemre valót vegyél.
Amúgy az értékek amiket irtam a tekercseknél vagy a felvett áram/ teljesítmény az jó lehet?
A motor nem búg, nincs csapágy hangja és szépen forog kézzel is. Ezekből az értékekből valahogy nem lehet számolni egy ideális kondenzátor kapacitást?
Hi!
Én megmérném a feszültséget a segédfázis tekercsen, és a főfázis tekercsen az talán többet mondhat. Temészetesen a 0-hoz képest. Esetleg a fő és segédfázis között is mérnék egy adatot. Üdv. M.
Fényképezd le az adatlapját! Lehet, hogy hidroforhoz készült, ahol felnyomja a nyomást, aztán áll a következő WC öblítésig. Folyamatos üzemben pedig csak töredékét bírja. Nem mindegy, mire használod.
Mit kell figyelni az adatlapján, hogy tudjam mire való?
Az alsó sor közepe. Thermally protected, continuos duty. Ez folyamatos üzemre van tervezve.
Köszi!
Szia!
Megmértem a feszültséget a segédfázis és a nulla közt ott 406 V volt, A fő fázis és a nulla közt 0 V a fő fázis és a segédfázis között 406 V. A betápnál 235 V-ot mértem terhelés alatt. A fő fázison 7,4 A a segédfázisom 2,12 A, a közös ponton 7,3 A. A betápnál 6,6 A-t miértem.A fő fázis és a közös pont között 5,3 Ohm, A segédfázis és a közös pont között 13,3 Ohm, A fő fázis és a segédfázis között 18,6 Ohm. Ezeket már a 25 µF kondenzátorral mértem. Ezek az értékek jók lehetnek?
Idézet: „A fő fázis és a nulla közt 0 V” Ezek után megkérdezed, hogy ezek az értékek jók lehetnek-e?
Szia!
Nem Értek hozzá azért kértem segítséget! Amúgy a tekercs rózsaszín vezetéke(főfazis) és a betáp nulla között mértem.
Igy van bekötve. Amiatt mérhettem nulla voltot, mert a motor főfázis (rózsaszín) vezetéke közös ponton van a fázis/ nulla betáp vezetékével nem? Tényleg nem értek hozzá csak logikázok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |