Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   80 / 99
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Ápr 12, 2019 /
 
Átkötöttem csillagba a motort, már nem is melegszik.
A problémám még mindig megvan. A P060 kóddal nem tudok belépni a frekiváltó programjába.
A frekiváltó előtt most egy 1600V 16A dióda híd van kondik nélkül. A kezelőpanelről a fordulat irányát sem tudom kapcsolni. A fordulatszámot a felfelé nyíllal 55.00 ig tudom léptetni. Ez Hz lenne ami a kijelzőn ilyenkor megjelenik?
(#) Peter65 válasza Koncsar hozzászólására (») Ápr 12, 2019 /
 
Igen, általában a frekvenciát írják ki.
Nem véletlenül írtam, hogy nem otthonra való. Ez egy szenzoros vektoros üzemre kitalált frekvenciaváltó, több ezer paraméterrel. Tasztatúráról beállítani rémálom. Persze nem lehetetlen, de nem csak egy-két paraméter ide-oda állítgatásáról van szó, és úgy tűnik, nem sok frekiváltót masszíroztál még eddig. Valahogy át kellene állítani V/f üzemmódra, vagy szenzormentes vektorosra, ezeknek megfelelően az önoptimalizálásokat végigcsinálni, a bemeneteket a te igényeidnek megfelelően felprogramozni.
(#) Koncsar válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 12, 2019 /
 
Csak miért nem látom a P060 menüt? Ezt nem látja, meg sem jelenik.
(#) kadarist válasza Koncsar hozzászólására (») Ápr 12, 2019 /
 
Nincs lejelszavazva? A leírásban van szó a menü levédéséről, amit kódbeadással lehet aktiválni és szintén kóddal lehet kikapcsolni. Ha jól emlékszem, akkor egy háromjegyű szám.
(#) Koncsar válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 12, 2019 /
 
A 8-2 oldalon írja a P358 Key és a P359 Lock a programban nincsenek meg ezek a számok, ahogy a P060 sem.
(#) Peter65 válasza Koncsar hozzászólására (») Ápr 13, 2019 /
 
Nekem is az egyik tippem a lejelszavazottság, ebben az esetben a gyári paramétereket lehet visszatölteni, illetve esetleg ha a P0053 nem jól van beállítva, lehet tasztatúráról nem tudod elérni. De ha készítenél magadnak egy ide való kábelt, egy soros porttal rendelkező gépre letöltenéd a drive monitort, akkor láthatnál minden paramétert, lenne hozzá komment, szóval azzal sokkal könnyebben haladhatnál.
(#) Koncsar válasza Peter65 hozzászólására (») Ápr 13, 2019 /
 
Bővebben: Link
Pedig már ezt is végig játszottam.
(#) Eszkozkezelo hozzászólása Ápr 16, 2019 /
 
Sziasztok ! A segítségeteket szeretném kérni. Elromlott az altivar 71 tipusú frekvenciaváltóm, és olyan kis maszek műhelyt keresnék aki megtudja javítani az eszközt. Természetesen a javítási költséget kifizetem. Megoldható lenne, így nem szívesen vinném szakszervízbe!
Előre is köszönöm !
(#) JZoli válasza Eszkozkezelo hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Bővebben is kifejthetnéd a hibát, mert így nehéz lesz segíteni az ügyedben.
(#) Eszkozkezelo válasza JZoli hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
Szia ! Az a jelenség, hogy bekapcsolás után hangosan megy rajta a ventilátor, és semilyen paramétert nem enged megváltoztatni. Köszönöm érdeklődésedet, és várom válaszod.
(#) c27 válasza Eszkozkezelo hozzászólására (») Ápr 17, 2019 /
 
A hangosan megy az azt jelentené, hogy max fordulaton? Igaz én nem sokat dolgoztam ATV 71-el, de nem vettem észre, hogy fordulatszám szabályzósak lennének a ventik, vagy nem terheltem le eléggé. Inkább az utóbbi lehet.
Gondolom nem koszosan és csak azért hangosak vagy mert csapágycserések.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2019
(#) Eszkozkezelo válasza c27 hozzászólására (») Ápr 18, 2019 /
 
A ventilátornak nincs szabályzása, elméletileg akkor indul el ha melege van. ?!
Mi lehet a probléma hogy a programozást nem engedi? Van valaki aki jártas a javításában ?
Mert szívesen elviném neki, hogy megnéze, megcsinálja !!
(#) bali71 válasza Eszkozkezelo hozzászólására (») Ápr 25, 2019 /
 
Motor működik vele? Kijelző mit mutat bekapcsoláskor?
(#) c27 hozzászólása Ápr 28, 2019 /
 
Sziasztok!

Ismer valaki olyan eljárást amellyel meg lehet mérni egy forgó aszinkron motor rotorjának a fordulatszámát jeladó használata nélkül amikor az nincs a hálózatra kötve?
Konkrétan arra gondolok, hogy lehet pl. frekvenciaváltóval megoldani azt, hogy szabad kifutással való leállítás esetén úgy lehessen indítani a motort, hogy nem kell megvárni, hogy megálljon.
Például (bár nekem nem erre kellene) elektromos autóknál "gáz" elvételnél motorfék nélkül gurul majd újra "gázadásra" ismét gyorsít a motor, arról a fordulatról ahol éppen van.
Elméleti dolgok érdekelnének, milyen megoldások léteznek?
(#) naptukor válasza c27 hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Szia!

Idézet:
„...elektromos autóknál "gáz" elvételnél motorfék nélkül gurul majd újra "gázadásra" ismét gyorsít a motor”


Szerintem ott szabályozott lassítás van a visszatáplálás miatt.

De a témánál maradva:
A legtöbb frekvenciaváltó tud ilyet, általában flying start vagy repölő start a funkció neve.
Nagyjából úgy működik, hogy kis mértékben gerjeszteni kezdi a motort és a motor áram alapján megnézi forog-e és ha igen meghatározza honnan indítsa el a rámpát.

Ez a művelet valamennyi időt vesz igénybe ezért ebben az üzemmódban a start jel és a motor gyorsulása között több idő telik el.
(#) c27 válasza naptukor hozzászólására (») Ápr 29, 2019 /
 
Tegnap elég sokat olvasgattam, konkrét elméleti dolgot nem találtam, csak elnagyolt dolgokat.
Valahogy dc injektálással is meg lehet határozni az állórésztekercs válaszából, talán generátoros üzemet hoz létre vagy előmágnesezi a vasat és a visszamaradó mágnesességből mér frekvenciát minta szinkronmotor lenne.
A másik amit találtam, hogy kicsi amplitúdóval elkezdni 0-ról emelni a frekvenciát és méri az áramot ahol közel 0 ott van a szinkron fordulat vagy legalább is közel jár hozzá.
Egyébként valami részletesebb leírást akartam volna keresni, hogy is lehet ilyet csinálni, de csak 1-2 mondatos dolgok vannak angolul. Az IEEE-n meg fizetős dolgok vannak csak, nem lehet csak úgy elolvasni a jó dolgokat.
Mindegy egyébként az utóbbi változatot majd kipróbálom persze az is elég körülményes az IR kompenzációt bele kéne venni alacsony frekin. Gyáriaknál nyilván megmérik nekem ez nem igazán megy, minimum kéne 3db dc árammérő szenzor a 3 fázis kimenetre, az meg kicsit pocséklás VFD-nél. A vektoros szabályzásba meg tényleg nem megyek már bele, az nekem már magas.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2019
(#) Bender92 hozzászólása Máj 19, 2019 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Schneider Altivar12 tip. frekiváltó. Hogy lehet megoldani/ meg lehet-e oldani 2 vezetékes motor bekötését?

Kezdő vagyok ebben a témában.

Válaszokat előre is köszönöm.
(#) naptukor válasza Bender92 hozzászólására (») Máj 19, 2019 /
 
Nem hiszem.
A három fázisú aszinkron motorhoz való frekvenciaváltók nem használhatók egy fázisú motorokhoz.
(#) c27 válasza Bender92 hozzászólására (») Máj 19, 2019 /
 
Mit jelent a 2 vezetékes motor? Árnyékolt pólusú motor pl. ventilátor? Kefés motor nem játszik, árnyékolt pólusút elvileg lehet, ha ki lehet kapcsolni a motor fázis figyelést. "Egy" fázisú motor szintén nem játszik, gyári 3f frekiváltó nem kezeli le az 1f-t.
(#) Bender92 válasza c27 hozzászólására (») Máj 19, 2019 /
 
Igen, ventilátor szabályozását szeretném vele megoldani. A fázis figyelést kikapcsoltam a kimeneten, így a ventiltor elindul és üzemel. A frekiváltó 1f 230V-os bemenetű. Mennyire lehet rossz hatással a frekiváltóra ez a használati mód?
(#) GPeti1977 válasza Bender92 hozzászólására (») Máj 20, 2019 /
 
Működhet. Bővebben: Példa
(#) Jam13 hozzászólása Máj 21, 2019 /
 
Tiszteletem
Érdeklődni szeretnék, valaki találkozott már a mellékelt frekiváltóval?
Vásároltam 1 használtat, de a programozásába vagy valami hibádzik vagy nemtudom, de azon kivül, hogy eltudom indítani a motort és leállítani, kb semmi mást

Ui: Ha a képek nem mennének fel a Vacon NXL típusról lenne szó...
(#) pipi válasza Jam13 hozzászólására (») Máj 21, 2019 /
 
Doksid van?
Nézd meg a freki beállítás hová van programozva, külső poti/analóg jel/előlapi kezelőszerv stb...
(#) Jam13 válasza pipi hozzászólására (») Máj 23, 2019 /
 
Néhány papírom már van hozzá, azok segítségével sikerült életet lehelni bele. Gombokkal már működik
Viszont lenne még pár dolog
Jól értelmezem és gondolom?
Külső vezérlés esetén, kell hozzá legalább 1 kapcsoló, vagy akár 3, amivel indítom, pl. 6-8ra kötve és 1db lineáris, 200 vagy 250kohm-os (nem igazán értem miért ír 2 félét:crazy poti? Amik lábait sorba teszem az 1-2-3as helyre, mindegy honnan kezdem rakni, csak a csúszka (középső lába) legyen a 2es.
Másik dolog, a jumperelést hagyjam gyárin, vagy mikor és miért kell azokat változtatni?
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2019
(#) naptukor válasza Jam13 hozzászólására (») Máj 24, 2019 /
 
Igen, külső vezérlés esetén kívülről kell vezérleni. Kapcsolóval vagy bármivel ami megfelelő jelet ad neki.
Potméterhez nem két értéket, hanem egy értéktartományt szoktak megadni hogy min és max mekkora ellenállású poti kell.
Nem mindegy hogyan kötöd be a potmétert. Nyilván a 2-es kell hogy a csúszka legyen. A két végét felcserélheted, de ha rosszul kötöd be akkor a poti fordítva fog működni (balra tekerve max fordulat, jobbra min. fordulat).
A jumpereket úgy kell beállítani hogy 0..10V-os jelet várjon az AI1 bemeneten (ahova a potit kötötted).
Az AI2 jumpereit meg hagyad ahogy van, ha a 2-es analóg bemenetet nem használod.
Az RS485 lezárását állító jumpereket sem kell bántani ha nem használsz soros kommunikációt.
(#) cszolti hozzászólása Jún 2, 2019 /
 
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni hogy van egy ToyoDenki gyártmányú VF61-7R544-W1 típusú frekvencia váltóm ami egy aszinkron motort hajt meg, a villanymotor pedig egy dízel adagoló bemérő padot. Az elvárásaimnak majdnem tökéletesen működik csak a villanymotor fordulatszáma nem eléggé stabil, a beállított értéket nem tudja tartani, lefele és fölfele a beállított értéktől lassan mászkál. Holland leírásban tájékozódtam, ott szlip korlátozást említett a leírás, de nem tudom hogy az erre az esetre vonatkozik e vagy nem, és nem is értem a megvalósíthatóságát.
Segítségeteket köszönöm, üdv. mindenkinek.
(#) pipi válasza cszolti hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Hali!
A terhelés állandó, vagy ingadozik? Ennek függvényében is ingadozhat a fordulatszám.
A frekiváltó ad egy frekvenciát, ha nincs visszafelé jeladó, akkor nem tudja hogy a motor mennyire pörög, mennyire van leterhelve.
A kijelzőjén is mászkál az érték? Ha igen akkor a frekiváltó a gyenge minőségű...
(#) naptukor válasza pipi hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Idézet:
„akkor nem tudja hogy a motor mennyire pörög, mennyire van leterhelve.”


A motor áramból tudja mennyire van terhelve.
Ennek megfelelően a motorfrekvenciát módosíthatja (slip kompenzáció).
Persze nem annyira pontos mint egy jeladós visszacsatolás a motor tengelyről.
(#) májkrobi hozzászólása Jún 12, 2019 /
 
Sziasztok!
Ismeri valaki a VFD-L frekvenciaváltók lelkivilágát behatóbban?
(#) naptukor válasza májkrobi hozzászólására (») Jún 13, 2019 /
 
Tedd fel a kérdést célirányosabban!
Következő: »»   80 / 99
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem